GPB-Opleiding (vroegere D-Cursus)

Gast

GPB-Opleiding (vroegere D-Cursus)

Berichtdoor Gast » 14 jan 2008, 13:43

Ik ben afgestudeert als kinderverzorgster bijgestudeert als Jeugd en gehandicaptenzorg, en wil ni mijn GPB cursus volgen.
Wie heeft dit gedaan en valt het te combineren met een gezin, ik heb een school in Zurenborg gevonden (SOPRO) en zij werken via E-learning, je hebt contactmomenten maar werkt vooral van thuis uit, taken via internet, chatsessies met je leerkrachten en medeleerlingen.
Heb familie die in het onderwijs staan en weet dus dat het een zwaar vak is, maar voor u gezin is het ook wel het beste beroep, en ik denk dat ik dit wel heel graag zal doen.

H

RE: GPB-Opleiding (vroegere D-Cursus)

Berichtdoor H » 14 jan 2008, 14:18

ik ben een verpleegkundige en twijfel ook om die opleiding bij te volgen, hopelijk weet iemand hier iets meer over,
groetjes,
H
@ hierboven kan jij me meer uitleg geven over de studies??hoelang duren deze?

Gast

Berichtdoor Gast » 14 jan 2008, 16:13

up

Gast

Berichtdoor Gast » 14 jan 2008, 16:25

Leer eerst maar schrijven zonder fouten ...

Gast

Berichtdoor Gast » 14 jan 2008, 16:29

up

aan H

Berichtdoor aan H » 14 jan 2008, 18:06

De opleiding via E-learning kan je alleen in antwerpen en naar 't schijnt ook in West-Vlaanderen.
De Antwerpse school is omgeving Zurenborg, je vind de informatie via www.sopro.be.

Gast

Berichtdoor Gast » 14 jan 2008, 18:07

Ik wil je niet ontmoedigen, maar de kans dat je effectief werk vindt in het onderwijs, is bijzonder klein.
Voor elk vak dat je mag geven, kunnen ze een regent vinden, of een A1 met gpb en praktijkervaring.
Ze zullen die steeds prefereren boven een A2!
Je zult wss nog gemakkelijker werk vinden als kinderverzorgster in een kleuterschool of het buitengewoon onderwijs. Al zijn ook die jobs dun bezaaid.

opstartster

Berichtdoor opstartster » 14 jan 2008, 18:12

Idd het is via sopro, en meer info vind u op de website.
Hoelang de opleiding duurt hangt af van hoeveel modules jij per keer wilt doen, jij kiest dus zelf hoe lang het duurt, ik heb een man en een zoontje, en kies voor maximum 2 modulles per semester (is een half jaar), deze zomer willen wij beginnen aan een 2e kindje en ik zal het semester dat ik moet bevallen een half jaar stoppen.

H

Berichtdoor H » 14 jan 2008, 18:48

Zou ik als verpleegkundige met die opleiding een job in het onderwijs vinden??
Groetjes,
H

Opstartster

Berichtdoor Opstartster » 14 jan 2008, 18:49

Dat is zo voor veel vakken, maar in de verzorgingssector vragen ze vaker GPB ers voor de vakken verzorging krijg je bijna nooit een echte leerkracht, meestal een verpleegster, dus ik weet dat ik een kleinere kans heb dan de mensen die verpleeging gestudeerd hebben, maar een extra diploma is altijd mooi meegenomen he.

Gast

Berichtdoor Gast » 14 jan 2008, 18:51

Zoals ik schreef: "A1's met een gpb-opleiding".
Je kansen liggen niet een beetje lager, ze zijn quasi onbestaande...

Gast

Berichtdoor Gast » 15 jan 2008, 07:22

up

Terug naar “Andere onderwerpen”