vrije dagen in middelbaar onderwijs

Gast

vrije dagen in middelbaar onderwijs

Berichtdoor Gast » 12 jan 2008, 15:23

hallo!

Ik vroeg me zo een beetje af het het zit bij de leerkrachten onder jullie die in het middelbaar les geven op vlak van vrije dagen?? Bij ons op school heeft iemand die full time les geeft recht op 2 halve dagen extra bij de woensdagnamiddag. Meestal is dat een voor- en een namiddag. Ik geef full time les en ben de maandagnamiddag, de dinsdagvoormiddag en natuurlijk de woensdagnamiddag thuis. En jullie??

Ik weet in elk geval dat ze bij ons op school gul zijn en dat de meeste scholen maar werken met 1 extra halve dag vrij.

Gast

RE: vrije dagen in middelbaar onderwijs

Berichtdoor Gast » 12 jan 2008, 15:33

Hier ook bij voltijds werken 2 halve dagen + woensdagnamiddag.

Gast

Berichtdoor Gast » 12 jan 2008, 15:58

Ik geef full-time les (24 uur - licentiaat) in 2 scholen en heb geen enkele vrije namiddag. Enkel de woensdagnamiddag ... maar ja, dat heeft iedereen !

Gast

Berichtdoor Gast » 12 jan 2008, 19:27

Mag ik vragen waarom jullie zoveel extra vrij hebben?

Wij in het kleuteronderwij hebben recht op 2 extra uur -> de turnuren

Gast

Berichtdoor Gast » 12 jan 2008, 19:34

Kleuteronderwijs is niet zo zwaar als het secundair onderwijs. Voilà.

Gast

Berichtdoor Gast » 12 jan 2008, 20:18

Omdat 20 -22 uren in het onderwijs nu eenmaal een voltijdse baan zijn voor algemene vakken. Ik veronderstel dat wij wel meer correctie - en voorbereidingswerk hebben.

Mensen die praktijk geven in het secundair onderwijs moeten trouwens ook meer uren presteren hoor!

Ik werk 3/4 en heb 1 volledige+ 2 halve dagen vrij.

Els

Berichtdoor Els » 12 jan 2008, 21:03

Ik heb 22 uren en heb maandag- en vrijdagvoormiddag vrij.
Ik werk wel elke avond van acht tot elf aan de voorbereidingen en de verbeteringen (in het weekend nog langer). Mensen buiten het onderwijs snappen dit niet. Ze vinden dat ik een mooi leven heb. Dat ze dan ook in het onderwijs gaan. :-)

Gast

Berichtdoor Gast » 13 jan 2008, 14:01

Bij ons op school slechts één vrije halve dag buiten de woensdagnamiddag.
De halftijdsen krijgen minstens vier halve vrije dagen, maar dat is bij decreet zo bepaald. Voor de voltijdsen zijn vrije halve dagen een gunst, geen recht.

leli

Berichtdoor leli » 13 jan 2008, 20:23

Ik ben vrijdagnamiddag en maandag de ganse dag thuis.
Ik geef 17u les en heb 2 BPT en 2 GOK-uren.
Vandaar de extra halve dag thuis. Maar die uren besteed ik wekelijks aan bezoeken, vergaderingen,projecten,...

In praktijk proberen ze bij ons op school iedereen twee halve dagen bovenop de woensdagmiddag te geven. Ieder jaar is er wel een slachtoffer waar dat niet lukt. Men probeert die mensen dan tijdens examenperiodes meer 'vrije' dagen te geven. Zij moeten meestal ook geen speelplaatstoezicht of studietoezicht doen.

groetjes

Gast

Berichtdoor Gast » 15 jan 2008, 07:59

Kleuteronderwijs niet zo zwaar als secundair onderwijs???!!!???? Dan mag je altijd eens in mijn plaats komen lesgeven en dan zullen we nog eens praten?
Wie dit durft zeggen weet niet waarover hij spreekt. Mijn schoonbroer staat in het secundair en ik in het kleuteronderwijs en wij hebben het even druk.

Wij hebben 's avonds en in het weekend ook erg veel werk. Wij hebben geen lessen die we uit handleidingen kunnen halen. Wij bepalen een thema, we hebben doelen en dan is het brainstormen over wat je kan doen. We hebben geen verbeterwerk maar wel observatielijsten in te vullen, knutselwerkjes afwerken, verslagen maken,...+ in de klas is het een fysiek vrij zware job (ik zit haast nooit neer alleen tijdens de zeldzame pauzes) en die die 2 uren vrij voor turnen is bij ons ook niet waar. Hier slecht HALFUUR VRIJ om de 2 weken.
's Avonds hebben we vaak nog studiebegeleiding tot 5 uur. Dus wie durft dan nog zeggen dat het kleuteronderwijs niet zwaar is!!!!!

Een kleuterjuf en mama van 2.

Gast

Berichtdoor Gast » 15 jan 2008, 11:10

Ja, sorry, hoor, maar kleuteronderwijs kan je echt niet vergelijken met secundair onderwijs !! Laatste is wel degelijk stukken zwaarder !

Assepoester

Berichtdoor Assepoester » 15 jan 2008, 12:37

O jee daar gaan we weer...

Ik zeg trouwens nooit dat ik een vrije dag heb, maar ik heb een thuiswerkdag. Want op de dagen dat ik geen les heb, werk ik thuis voor school. Leuke daaraan is dat je je tijd zelf kan indelen en ik nu dus op zappy kan en dan vanavond wat harder zal moeten werken :)

Ik geef les in het secundair en ik zou voor geen 1000 euro per maand meer willen ruilen met de kleuterjuffen. Ik denk dat dat fysiek veel zwaarder is dan wat ik doe. Maar wij hebben wel meer voorbereidingswerk en verbeterwerk. En daarmee heb ik niet gezegd dat jullie geen voorbereidingswerk hebben ;)

Terug naar “Andere onderwerpen”