Zeeklassen - geld inzamelen

Lotte

Zeeklassen - geld inzamelen

Berichtdoor Lotte » 11 sep 2007, 19:29

Hallo

Welke sponsoractiviteit of verkoop organiseren jullie om geld in het laatje te brengen voor een zeeklas of bosklas?
Graag jullie ideetjes.

Bedankt alvast!!

Gast

RE: Zeeklassen - geld inzamelen

Berichtdoor Gast » 12 sep 2007, 13:43

mosselsouper

Gast

Berichtdoor Gast » 12 sep 2007, 15:54

Hier in't dorp is het al jaren wafel-verkoop. De kinderen gaan van deur tot deur met het bestelformulier. In mijn tijd deden we dat alleen... sinds Dutroux doen ze het met een volgwagen... Zo bereik je iedereen in het dorp en niet alleen de ouders die op school zitten. Levering gebeurt ook aan huis door dezelfde kinderen. Het vraagt wat inzet van de kinderen en de ouders. Maar het is tenslotte ook voor HUN reisje te bekostigen hé! Hoe minder ze verkopen, des te meer moeten ze betalen...

Die wafels worden goed verkocht! Ze worden niet slecht, iedereen lust het en het weegt niet te zwaar... Een lekkere traditie. Netzoals de truffels van de chiro en de appelsienen van de scouts... Iedereen weet gewoon wat verkocht wordt voor welke vereniging.

Gast

Berichtdoor Gast » 12 sep 2007, 16:01

Ik organiseerde vorig jaar met mijn klas een ijssalon voor het goede doel. We deden dat op een vrijdagavond op school. De kinderen deden echt alles zelf: vier soorten coupes bedenken (incl. leuke naam), affiches maken, uitnodigingen ontwerpen, briefjes van de inschrijving verzamelen, uitrekenen hoeveel ijs we zouden nodig hebben, kostprijs voor een ijsje berekenen + zorgen dat er een winstmarge voor het goede doel was, de afwas, bestelling opnemen, het opdienen, slagroom spuiten, ... en achteraf het geld tellen natuurlijk.

Mijn klas is de tweede graad (derde en vierde leerjaar). Ze hebben enorm veel geleerd tijdens dat projectje en de ouders vonden het geweldig!

Wafels verkopen vind ik zo voorgekauwd. Laat het eens vanuit de kinderen zelf komen. Laat hen iets organiseren en gebruik dat ook in je lessen.
-> een kerstmarkt in elkaar steken
-> een wandeling, zoektocht
-> ...

Gast

Berichtdoor Gast » 19 sep 2007, 19:33

nog ideetjes - bedankt alvast!

Gast

Berichtdoor Gast » 20 sep 2007, 09:11

Als ouder betaalde ik zelf de bos-of zeeklassen van mijn kind ipv van hen de straat op te sturen om te schooien.

Gast

Berichtdoor Gast » 20 sep 2007, 09:32

Moederdagontbijt?
>> Zakjes vullen met brikje sap en chocomelk, confituurtje, vlootje choco, boter, croissant, broodje, stuk fruit en 's morgens vroeg bedelen.

Gast

Berichtdoor Gast » 20 sep 2007, 14:31

Is dat dan voor bedelaars?

Gast

Berichtdoor Gast » 20 sep 2007, 15:50

Carwash door de kinderen (met vrije bijdrage) tijdens oudercontact

Gast

Berichtdoor Gast » 24 sep 2007, 22:45

wenskaartenverkoop, via www.sponsar.be

Bedelaars? Schooiers? Sturen jullie dan elke maand ook het kindergeld terug omdat je liever zelf alle kosten voor je kind betaalt? Doe even normaal!

Gast

Berichtdoor Gast » 25 sep 2007, 00:56

Ik betaal het ook liever zelf, desnoods met een marge voor degenen die dit niet kunnen betalen. Constant lopen schooien bij familie, buren en vrienden is iets waar ik absoluut niet van houd.

Een keer op een weg... een eenmalige activiteit, dat kan wel eens gebeuren (ze leren er ook iets uit bij, aanbellen en je uitleg doen is voor veel kinderen een grote uitdaging), maar niet voor elke activiteit of meerdere keren per jaar.

Gast

Berichtdoor Gast » 13 okt 2007, 15:12

up

Gast

Berichtdoor Gast » 14 okt 2007, 15:19

bij ons doen ze voor de boerderijklassen (1° & 2°lj) een lentetocht dat is ongeveer een wandeling van 7 km
voor de zeeklassen is het een pannekoeken verkoop (en je kiest er zelf voor dat ze deur aan deur gaan voor te verkopen)
voor de bosklassen is het een koeken verkoop
bij ons is het wel zo dat de opbrengst van de activiteiten onder de leerlingen wordt eerlijk verdeeld

Pieter-Jan_Geeroms

Re: Zeeklassen - geld inzamelen

Berichtdoor Pieter-Jan_Geeroms » 29 jan 2020, 12:24

Een deur aan deur verkoop werkt altijd wel goed maar misschien eens kijken naar een origineel product?
De pannenkoeken en wafels komen er na een tijdje ook wel langs de oren uit :D
www.geldinzamelen.be heeft bijvoorbeeld wel een leuk assortiment en verschillende opties om geld in te zamelen en ze versturen ook over heel België.

Terug naar “Andere onderwerpen”