angelcare en alarm

hoe lang gebruiken?

angelcare en alarm

Berichtdoor hoe lang gebruiken? » 02 aug 2007, 11:12

Mijn dochtertje is nu 8,5 maanden en ze slaapt in haar eigen bedje (ovaal model). Ik heb de matjes al verschillende posities proberen leggen maar ik krijg vaak vals alarm. Ze beweegt nogal veel in haar slaap. Ze ligt dan telkens net rond de matjes. Hoe leggen jullie de matjes? Hoe lang gebruiken jullie de angelcare en dan specifiek de functie vd controle ademhaling? Vannacht weer tweemaal vals alarm met het gevolg dat we alletwee moe zijn.
alvast bedankt!

didie

RE: angelcare en alarm

Berichtdoor didie » 02 aug 2007, 12:01

zou er iets mis zijn met jouw angelcare ? mijn meisje is 16 mnd en ik gebruik hem nog steeds. het geeft mij een zekere gerustheid. :) bij mij liggen de matjes op de lattenbodem en dan het matrasje erover. nog geen enkele keer vals alarm gehad. daarom mss is er iets mis met jouw angelcare ? eens bellen naar de winkel of eens mailen naar de firma , mss hebben zijn wel een oplossing voor je . alvast succes en ik hoop dat je weldra een goede nachtrust zal hebben ! groetjes didie

Gast

Berichtdoor Gast » 03 aug 2007, 22:33

Ik had me ook een angelcare aangeschaft omdat ik nogal een ongeruste ziel ben... had bijna elke nacht vals alarm, met als gevolg, op van de stress!

Heb alle mogelijke instellingen en zo geprobeerd en het ding bleef onbetrouwbaar.
Heb de matjes gewoon onder matras uitgehaald en gebruik hem nu als gewone babyfoon.
Slaap nu 1000 x beter als voorheen!

Gast

Berichtdoor Gast » 04 aug 2007, 07:47

hier gebruikt tot ik denk iets meer dan 1,5 jaar nooit vals alarm gehad

Moi

Berichtdoor Moi » 04 aug 2007, 09:12

Heb je al geprobeerd om de gevoeligheid hoger te zetten?

opstartster

Berichtdoor opstartster » 04 aug 2007, 10:58

We zijn ondertussen een paar nachten verder en geen vals alarm meer gehad. Ik heb de matjes nu weer een beetje anders gelegd. Haar bedje is voorlopig nog groot in verhouding met haar en ze beweegt enorm veel in haar slaap. Vandaar dat er geen contact meer is met één vd matjes en dan natuurlijk alarm. Ik kan de gevoeligheid wel eens verhogen. Alvast bedankt voor de reacties!!
Ik ben dus ook een ongeruste moeder. Ze ligt nog maar twee weken op haar eigen kamertje en ze slaapt daar dus beter maar ikzelf ....
Liggen jullie kindjes dan zo stil in hun slaap?

Ingeborg

Berichtdoor Ingeborg » 08 aug 2007, 09:52

Hier ook zo'n slaapwriemelaar hoor. Wij hebben op 7 maanden de matjes eronderuit gelaten omdat wij ook voortdurend vals alarm kregen. Onze Pieter reist 'nachts echt heel zijn bedje af en ligt soms helemaal in een hoekje...

Gast

Berichtdoor Gast » 08 aug 2007, 15:54

de gevoleigheid zeker niet te hoog zetten. Dat heb ik ook eens gedaan en ik kreeg toen nog meer vals alarm. het beste is op 3.
Onze Quinten ook zo'n wriemelaar!!Maar ik heb gelukkig niet ELKE nacht vals alarm.ik heb de matjes in ruitvorm op de bodem gelegd..

Gast

Berichtdoor Gast » 08 aug 2007, 16:23

Wij hebben nog nooit problemen met de angelcare gehad en wij hebben ook een wriemelaartje. De lattenbodem van ons kindje zijn bedje heeft brede latten, dus elk matje van de angelcare bedenkt juist twee latten en ze liggen daardoor zeer stabiel.

@ diegenen met vals alarm : misschien ligt het probleem bij jullie lattenbodem of de matras?

Gast

Berichtdoor Gast » 08 aug 2007, 17:14

even een vraagje,
hoelang heb je garantie met de angelcare.
de onze geeft ook vaak vals alarm en er zit een piep op (tik staat af)
we hebben gebruikt bij onze eerste dochter 2 jaar geleden!
ik heb alleen het kastikketje nog, maar er staat niet op hoelang de garantie loopt!

opstartster

Berichtdoor opstartster » 09 aug 2007, 11:29

Ik heb de gevoeligheid aangepast. Ik was overtuigd dat deze op drie stond maar neen hoor vandaar waarschijnlijk regelmatig vals alarm. (mijn geheugen...) Sindsdien geen vals alarm meer! Ik heb ook nog eens nagekeken hoe het zit met de garantie vd angelcare en je hebt recht op één jaar garantie.
Bedankt voor alle reacties. Ik slaap toch terug beter en mijn dochtertje ook.

groetjes

A

Berichtdoor A » 10 aug 2007, 21:59

hier staat hij op 2,5 stond zo toen ik hem kocht.
Gaat die dan juist sneller alarm geven of juist niet zo snel?
Hebben ook al eens alarm gehad,hij lag ook wel schuin,maar heb hem laten liggen zo en derest van de nacht heeft hij dan niet meer gegaan.

Gast

Berichtdoor Gast » 13 aug 2007, 15:13

angelcare gebruikt tot mijn dochters (tweeling, hadden elk 1) goed 3 jaar waren en ze naar een groot bed zijn verhuisd. Gaf me geruststelling want hadden risico op wiegedood. Hadden monitor van ziekenhuis maar toen de derde test aanwees dat ze geen risico meer waren moest ik hem teruggeven. Op aanraden van KA angelcare gekocht, geen seconde spijt van gehad.

Shyrah

Re: angelcare en alarm

Berichtdoor Shyrah » 12 jul 2020, 22:37

Ik heb de laatste tijd ook heel vaak vals alarm. Heel lastig want bijgevolg niet meer uitgeslapen. Al heb ik ook liever vals dan geen alarm... maar toch... het begint frustrerend te worden! Ons toestel is een nieuw, met slechts 1 matje meer! Nu ga ik morgen eens iets hards onder het matje leggen. Gevoeligheid aangepast, geen oplossing! Dochter reist ook over gans haar bedje ‘s nachts dus moeilijk met 1 matje mja dat vind ik wel geen uitleg. Ook hebben we een angelcare matras, waar ik ism angelcare negatieve reacties over las, maar ook dit vind ik geen uitleg.
Hopelijk zal het probleem zijn opgelost morgen en kan ik er terug 100% op vertrouwen, zoals tot voorheen!

Terug naar “Andere onderwerpen”