tekst voor op nieuwjaarskaartjes

Inès Sebrechts

tekst voor op nieuwjaarskaartjes

Berichtdoor Inès Sebrechts » 02 dec 2007, 20:07

Ons zoontje Thomas zou 10 december 6 jaar geworden zijn maar is op 4.5 maand gestorven aan verstikking bij de onthaalmoeder.
Elk jaar zijn we op zoek naar een mooi tekstje voor op de nieuwjaarskaartjes waar Thomas ook als sterretje in voorkomt.
Kan iemand ons hierbij helpen?
Alvast bedankt!

engeltjesbaby

RE: tekst voor op nieuwjaarskaartjes

Berichtdoor engeltjesbaby » 03 dec 2007, 19:29

bij mij hier net dezelfde vraag. Mooi tekstje voor op kerstkaartje. Mijn dochtertje is bij de geboorte gestorven. Ondertussen is er nog een zoontje gekomen. Ons gezinnetje is nu compleet. (te veel risico om nog eens zwanger te worden) Ik heb bij de fotograaf foto's laten maken met ons gezinnetje. Ja, ons meisje staat er ook op een speciale manier op. Ik heb grote witte vleugels gekocht en daarop een kerstkleedje vastgemaakt. En dat geheel hangt achter ons drietjes. Had gedacht aan de tekst: voor het oog zijn we met drie maar in ons hart met vier. Iemand nog iedeetjes?
Dank u.

@boven

Berichtdoor @boven » 15 dec 2007, 18:43

Is dat niet wat luguber zo'n foto?
En voor je commentaar geeft , JA , ik heb ook een kindje dood en ben dus niet gevoelloos
Ik begrijp zeker en vast dat jij alle dagen aan je overleden kindje denkt, maar is het nodig om dat zo duidelijk op die kerstfoto te plaatsen?

engeltjesbaby

Berichtdoor engeltjesbaby » 17 dec 2007, 10:14

luguber? nee hoor. Want met kerst worden toch veel engeltjes gebruikt om te versieren. Zijn al die engeltjes dan luguber? Nee toch. En ik weet ook naar wie ik de foto stuur. Mensen die mijn verdriet niet begrijpen en mij al gekwetst hebben die krijgen maar een gewoon kaartje. Anderen vinden het gewoon prachtig. (ik heb er al verstuurd). Ik heb er ook met volgend tekstje:
van ons geen grote worden,
niks dat je in de winkel koopt,
enkel datgene waar je stilletjes op hoopt.
Ik zou dat fotoke hier wel willen zetten zodat je kan zien hoe mooi het is maar omdat op zappy nogal eens raar gereageerd wordt doe ik het liever niet.
En ik geef mijn commentaar niet negatief bedoeld hoor. Iedereen heeft zijn eigen manier van verwerken en messchien doe jij dat ook wel op een juiste manier die jou goed bevalt. Ik hoop alvast dat jij je verdriet hebt kunnen plaatsen en dat jij je kindje hebt kunnen 'loslaten'. Maar ik ben daar nog volop mee bezig.

Gast

Berichtdoor Gast » 17 dec 2007, 13:49

heb dat tekstje vorig jaar gebruikt op onze nieuwjaarskaartjes, vond het heel mooi!

Gast

Berichtdoor Gast » 17 dec 2007, 15:44

Wij hebben een foto van ons gezin genomen met daaronder:

Prettige feesten gewenst!

Vanwege Els en Ronald
de kinderen Sverre en Emilia
en ons engeltjes Sven en Emilie

mama van Emma*

Berichtdoor mama van Emma* » 18 dec 2007, 14:02

Ik heb twee jaar geleden volgende tekst gebruikt, en jammer genoeg vond ik nadien nooit meer een mooiere!

lampje

in onze boom
groen als nooit tevoren
brandt één lampje niet

het valt niet op
het zit niet van voren
eigenlijk niemand die het ziet

het lampje is
niet stuk of zo
het geeft gewoon geen licht

en wij ¿
wij laten het gebeuren
het zit toch niet in het zicht

maar ergens
in de nacht
als alle andere lichtjes doven

zien wij soms
onverwacht
en haast niet te geloven

dat ene lichtje
stilletjes fonkelen
warmer, mooier dan de rest

en weten wij weer
dat elk lampje
wil schijnen met de kerst

(Jeroen Swaan)

Gast

Berichtdoor Gast » 20 dec 2007, 08:23

wat een prachtig gedichtje

Gast

Berichtdoor Gast » 20 dec 2007, 16:51

Ik vind het ook een heel mooi gedichtje, ...
Enkel de strofe "en wij ...
wij laten het gebeuren
het zit toch niet in het zicht"
vind ik een beetje negatief. Het geeft de indruk dat de dichter beschaamd is in het lichtje dat niet meer brandt...
Of zie ik dit verkeerd?

Mama van een engeltje die ooit een prinsesje was die net geen drie werd...

Terug naar “Andere onderwerpen”