1 meisje van tweeling overleden na geboorte

Dominique

1 meisje van tweeling overleden na geboorte

Berichtdoor Dominique » 10 nov 2007, 16:34

Mijn man en ik waren dolgelukkig toen onze 2 meisjes op 29 augustus na 35weken zwangerschap met een gezond gewicht van 2,520kg en 2,180 geboren werden.
Helaas werd ons Sofietje de 6de dag plots ziek en had bloed in haar stoelgang en stopte met ademen en werd opgenomen op intensieve neonatale zorgen.In het begin waren de dokters optimistisch, maar dat veranderde na een tijdje. De infecties bleken moeilijk onder controle te krijgen en de dokters zaten met de handen in het haar. Ze vermoedden een aangeboren defect aan haar afweersysteem. Ondertussen leed haar lichaampje zwaar onder infecties en vooral haar lever kreeg het moeilijk. Na vele up en downs heeft een zware maagbloeding haar geveld. De schade was onomkeerbaar en we hebben moeten besluiten alle medicatie stop te zetten. Sofie stierf in onze armen.

Intussen zijn we thuis met tweelingzus Julie. Gelukkig hebben we haar nog, maar het is moeilijk om gelukkig te zijn. Overdag heb ik mijn handen vol want ik geef borstvoeding maar 's nachts al niemand het ziet ween ik veel. Ik kijk ertegenop om Kerst of oudjaar te vieren en liet de familie al weeten dat ik dan liever thuisblijf met Julie. Hopelijk vinden de dokters iets via de autopsie waarom ons meisje moest sterven. Ik had steeds schrik dat er iets ging misgaan tijdens de zwangerschap, maar niemand had dit na de geboorte nog vermoed. We hebben haar urne hier bij ons in huis en zo zijn we alsnog met ons viertjes...
Zijn er hier nog ouders die geen weg vinden met hun verdriet en ook niet verstaan waarom??? De ene smijt zijn gezond kindje de 5de dag in Oostende in zee en de ander zit uren en dagen naast de couveuse...

Attachment : Sofie&Julie.JPG

Sarrah

RE: 1 meisje van tweeling overleden na geboorte

Berichtdoor Sarrah » 10 nov 2007, 17:27

Heel veel sterkte!!

Heidi

Berichtdoor Heidi » 10 nov 2007, 19:02

ik wens jou heel veel sterkte toe meid,
ik krijg kippevel als ik je verhaal lees!!
ook een mama

Gast

Berichtdoor Gast » 10 nov 2007, 19:24

Volledig normaal dat jij jezelf niet goedvoelt! Je bent pas je kindje verloren!!!
Je zou van minder depressief worden. :(
Heb je hierover al met je huisdokter gepraat??
Dat je dit jaar geen nieuwjaar wil vieren is ook normaal, je bent in volle rouw!
Dat begrijpt je familie ook wel. Je wordt ook telkens herinnerd aan wat je met Sofie hebt verloren als je naar Julie kijkt. Niet makkelijk!
En het zijn twee mooie kindjes, mooi volgroeid en dan dit...
Hopelijk kan je dit ooit een plaatsje geven maar dat zal nog niet voor direct zijn vrees ik, kan ook niet na zo'n korte tijd :(

Hopelijk hou je de kracht om toch nog liefdevol voor Julieke te zorgen die haar mama echt wel nodig heeft nu ze haar zusje heeft verloren.
Ik wou dat ik jullie kon helpen.... Sterkte alsnog, je zal het kunnen gebruiken.

Ook een tweelingmama

Berichtdoor Ook een tweelingmama » 10 nov 2007, 19:42

Veel sterkte ... mijn hart weent met je mee als ik jouw verhaal lees.

ikke

Berichtdoor ikke » 11 nov 2007, 10:45

Wat een mooie meisjes! Veel sterkte! Het moet echt heel moeilijk zijn. Zit hier zelf te snotteren achter mijn pc en ik ken je kindjes niet eens!
Sterkte!

Els

Berichtdoor Els » 11 nov 2007, 13:42

Lieve dominique,
Heel veel sterkte bij het verlies van Sofie. Gelukkig heb je Julie nog waar je steeds een beetje Sofie in zal herkennen, ze horen immers samen. Het feit dat je weent, daar hoef je je niet voor te schamen. Het is verschrikkelijk een kindje te moeten afgeven. Sluit jezelf niet op met je verdriet, maar praat erover. Met je man, met je ouders, met je huisarts, vertel het aan diegenen die naar je willen luisteren. Ik weet er niet over mee te praten, heb het nog niet meegemaakt, maar toch wil ik je mijn medeleven betuigen.
Groetjes en sterkte, Els

Veroniek

Berichtdoor Veroniek » 11 nov 2007, 16:43

Lotgenoten vind je bij de zelfhulpgroep 'met lege handen'.
www.metlegehanden.be

Veel sterkte.

Lotte

Berichtdoor Lotte » 11 nov 2007, 22:20

Beste Dominique,

Heel veel sterkte met jullie immense verlies! Hier zijn gewoon geen woorden voor! Ik voel met je mee en ik hoop dat je weet dat er mensen zijn die aan je denken, als je 's nachts ligt te wenen. Kan je praten met je man?
Wanneer is Sofietje overleden?

Dominique

Berichtdoor Dominique » 12 nov 2007, 17:34

Bedankt iedereen voor jullie steun. Ik zit hier weer te snotteren als ik het lees.
Praten met mijn man lukt gelukkig wel, vroeger konden we niet goed met elkaar praten maar nu wel. Precies alsof dat Sofie haar missie was ergens.
Ze stierf op 11 oktober, al een maand geleden en het lijkt pas gisteren.
Ik moet idd proberen mij niet schuldig te voeleen als ik van Julie geniet of moet lachen met haar eerste kleine lachjes, want ik zeg dan vlug tegen haar uw zusje kon ook mooi lachen.
Als de zon door de bomen of de wolken schijnt zeg ik dat het haar zus is die ons koestert.

H.

Berichtdoor H. » 13 nov 2007, 09:45

Dominique, ik vind jou en je man geweldig moedig en sterk. In zo'n zware periode moet je er staan voor Julie, daarvoor moet je ontzettend sterk zijn. Veel mensen hebben het al moeilijk de eerste levensmaanden van hun kindje, ... wat jullie meemaken ... daar heb ik geen woorden voor.
Het immense verdriet dat jullie voelen, dat kan ik me nog eens niet voorstellen.
Het enige wat ik kan doen is je ontzettend vééééééééééél sterkte toewensen. Je hebt 2 geweldig mooie dochtertjes!

Gast

Berichtdoor Gast » 13 nov 2007, 10:05

Hallo Dominique,

Het zijn twee prachtige dochters en Julie heeft een speciaal iemand die voor haar zorgt, haar zusje ...
Spijtig genoeg is alles veranderd, ook wel door Julie natuurlijk :-), maar het gemis blijft. Het krijgt wel een plaatsje hoor met de tijd, maar vergeten doe je nooit, aanvaarden wat er gebeurd is doe je ook nooit. Julie zal zeker weten dat ze nog een zusje heeft.
Geef je verdriet alle kansen, de feestdagen zijn nooit meer als voorheen, de eerste schooldag, de eerste stapjes, de eerste lachjes ... je wilde ze delen met twee, maar het gaat niet meer.
Dominique, geef jezelf tijd en probeer te zoeken wat je graag doet, waar jullie zich goed bij voelen. Traantjes mogen en je mag je er nooit voor schamen. Probeer toch te genieten van de feestdagen, omdat het iets is met familie ... maar het kerstverhaal blijft bij mij soms wringen, dan denk ik enkel aan m'n dochtertje. Maar probeer van jullie drietjes te genieten, en af en toe zullen de gedachten afdwalen naar jullie engeltje en daar is zeker niets mis mee.
Heel veel sterkte ... en geef jezelf veel tijd ...

knuffel
mama van een bengel en een engeltje

Jo

Berichtdoor Jo » 13 nov 2007, 15:13

Dominique, verschrikkelijk gewoon. ik leef erg met je mee :(. Ik ben zelf nu 20 weken zwanger van een tweeling en dit is mijn ergste nachtmerrie, om eentje af te moeten staan en eentje houden. Ik kan me zelfs niet voorstellen nu hoe verscheurd jij je moet voelen, alleen maar een voorstelling ervan maken, en zelfs dat is al te erg.

Laat Julie altijd weten dat ze een zusje had dat jullie ontzettend graag gezien hebben, ook al was ze maar zo kort in je leven. Ik heb een broertje dat aan wiegedood is gestorven en ik heb op een bepaalde leeftijd ook enorm veel vragen gehad hierover. Mijn ouders wilden er eerst niet over praten maar ik heb het hen afgedwongen. Negeren helpt niet, het is praten waarmee je verder komt.

Ik wens je ontzettend veel sterkte toe voor de komende maanden en jaren. In zekere zin zal Julie je redding zijn omdat zij er nog is en al die aandacht nodig heeft.

Sasha

Berichtdoor Sasha » 13 nov 2007, 15:16

Dominique sterkte, meer krijg ik er nu tussen mijn tranen niet uit!

Sasha

Veerle

Berichtdoor Veerle » 13 nov 2007, 21:05

Dominique, wat een prachtige, mooie kindjes!
Was het een ééneiïge tweeling?
Ik hoop dat je veel steun krijgt van je familie en je omgeving, het is een loodzware last om te dragen.

Bebelleke

Berichtdoor Bebelleke » 14 nov 2007, 12:46

hallo
Ik vind jouw meisjes 2 hele mooie meisjes hoor! Ik begrijp heel best dat je het enorm moeilijk hebt met het verlies van dat ene mooie meisje en ik wil je alvast heel veel sterkte toewensen! Soms is het moeilijk te begrijpen en we mogen niemand veroordelen maar idd als je dan hoort, ziet of leest dat daar een kindje dood teruggevonden wordt in zee dan denk ik dat iedereen het heel moeilijk heeft en vooral de mensen die dan door omstandigheden een eigen kindje verloren hebben waar ze zoveel van hielden of zoveel gingen van houden, de wereld zit niet eerlijk in mekaar maar we moeten verder .. willen of niet, nu ik wens jullie toch een beetje hoop in de volgende komende weken en dagen en weet dat jullie dochtertje nu een van de lichtpuntjes, sterretjes is aan onze prachtige hemel, en waar ze nu ook is ze zal daar hopelijk heel gelukkig zijn! groetjes

LM

Berichtdoor LM » 14 nov 2007, 14:37

hey Dominique,

ik reageerde op je topic in de rubriek 2lingen.
Voor het ganse verhaal van onze tweelingjongens kan je terecht op de site 'met lege handen'

grts

Dominique

Berichtdoor Dominique » 16 nov 2007, 19:44

Bedankt voor al jullie steun.
Het doet deugd te weten dat er zoveel begrip voor is. Overdag als Julie even rustig is moet ik steeds aan Sofie denken en ween ik veel, maar dat zal wel normaal zijn zeker in volle rouw?
heb net gisteren eeen stommee opmerking gekregen van een venet in de delhaize dat ik direct aan een 2de moest beeginneen vermits ik toch alles dubbel had. K begon bijina te wenen en zei dat je haar toch niet zomaar kunt vervangen en dat we eerst de oorzaak moeten weten of we kunnen het terug voorhebben en daarvoor ben ik toch lang nog niet klaar. Venten éh..

Hallo LM,
wat erg dat jou dat ook iis overkomen kun je mij zeggen waar ik op die site meer kan lezen over je tweeling? Vind alleen "Swa" en andere kindjes, maar geeen tweelingen. Ga jij op 24 november naar zo'n praatavond? Ben je daar al naartoe geweeest is dat aan te raden?
Weten jullie wat er misging bij jullie jongetje? En gaan jullie ooit nog aan een derde beginnen, want dan zit je toch 9maanden plus de dagen erna ook nog met enorme schrik?

Ik zal zeker laten weten in 4 weken wat ze nu precies had als de dokters hopelijik iets vinden uit de autopsie.
Zo, Julie roept mij, ze zal weer wat borstvoeding willen hebben.

Terug naar “Andere onderwerpen”