ik zoek een grafsteen maar wel origineel!

kristin

ik zoek een grafsteen maar wel origineel!

Berichtdoor kristin » 08 nov 2007, 22:09

Ik heb mijn zoon Michaël (17j) 8 maand geleden verloren,hij heeft een verkeersongeval gehad met een scooter.

Ik sta er bij stil dat ik toch zal moeten uitkijken naar een mooi graf...
In het begin wilde ik hem niet "opsluiten" maar ik kan het zo ook niet laten..

Heeft er iemand een idee waar ik iets origineels en moois kan vinden?
Ik wil geen koud graf,hij zou dat niet gewild hebben...eerder iets wat vrijheid betekend,want dat was in zijn karakter.

Niets triestigs dus.

Alvast bedankt voor de tips...

Gast

RE: ik zoek een grafsteen maar wel origineel!

Berichtdoor Gast » 09 nov 2007, 07:49

Hallo Kristin,

Ik had ook heel veel moeite om een steentje te kiezen voor m'n engeltje. Omdat het zo definitief is en omdat ik nergens iets vond wat ik mooi/persoonlijk vond. uiteindelijk hebben we het zelf ontworpen. Het is uiteindelijk een kroontje in blauwe hardsteen geworden dat we zelf ontworpen hadden. Nu dit is niet echt voor een jonge knaap van 17j, maar misschien kan je zelf iets bedenken? De steenslijper geeft je wel voldoende tips over hoe dik het materiaal moet zijn en wat de mogelijkheden zijn. En dan kan het voor jouw iets heel persoonlijk worden.
Wat ik wel gezien had was een persoonlijk graf voor een 'meisje' van 21 jaar. Het was een boordje zoals je kan gebruiken in de tuin, vol met witte grote keien. Haar graf viel echt op en ik vond dat het bij haar pastte. Na een paar jaar heeft de familie het vervangen door een meer klassiek graf en nu valt ze niet meer echt op ... en eigenlijk vind ik het een beetje jammer. Ze is zo jong ...
In ieder geval neem er de tijd voor zodat jij het gevoel hebt dat het iets voor Michaël is en waar jij je gelukkig bij voelt.

mama van een bengel en een engeltje

kristin

Berichtdoor kristin » 09 nov 2007, 10:13

dank voor de tip.Ik zal eens moeten gaan rondkijken naar een steenslijper..

en dank voor je lieve woordjes...

Lies

Berichtdoor Lies » 09 nov 2007, 14:20

Mijn broer (toen 22 jaar) is 6 jaar geleden gestorven. Mijn ouders wilden toen ook een andere grafsteen dan de traditionele grijze of zwarte marmer. We hebben gekozen voor een witte natuursteen. De bovenkant van de deksteen is heel ruw en onbewerkt. In de steen is een uitsparing waarin altijd verse bloemen of planten staan, geeft je ook een beetje een bezigheid als je daar bent, klinkt misschien raar, maar ik ervaar het wel zo. Een vriend van hem heeft een 'kunstwerk' (een paar vleugels) gemaakt en dat hebben we er laten op monteren. Heel mooi en sober, en heel passend voor hem. Mijn broer volgde een opleiding voor piloot en was bezeten van vliegtuigen en vliegen.
De zijkanten en bovenkant van de rechtopstaande steen is ook ruw, de voor- en achterkant is mooi glad, daar staat zijn naam, geboorte- en sterfdatum op en een foto van hem.

Ik wil je veel sterkte toewensen en neem er je tijd voor. Ik weet zeker dat je iets mooi en passends zal kiezen.

Eire

Berichtdoor Eire » 09 nov 2007, 18:57

Toevallig kwam ik vanmorgen nog op onderstaande website terug.
Ik weet zeker dat je daar ideetjes op zal doen.
Er zijn vijf pagina's met voorbeelden om door te bladeren, het enige al prachtiger dan het andere. Al was het natuurlijk nooit iemands wens om het mooiste graf van een kerkhof te bezitten...
Veel sterkte, ik hoop dat je iets vind wat je zoon eer aan doet.

LIefs,
Eire
PS website: ...

Gast

Berichtdoor Gast » 09 nov 2007, 18:59

Ik kan blijkbaar geen websites vermelden, ik probeer het dan maar met een trucje, ik splits het adres in drie stukken. Gewoon ze weer na elkaar in de adresbalk plakken, zonder spaties.
Hopelijk lukt het zo wel!
http://www.monumentmaker.nl/
grafmonumenten/Geplaatste%20gedenktekens/
Geplaatste%20gedenktekens%201/gedenktekenspagb.html

Gast

Berichtdoor Gast » 21 nov 2007, 19:30

...

Gast

Berichtdoor Gast » 21 nov 2007, 19:30

...

Terug naar “Andere onderwerpen”