Tekstje naderend overlijden volwassene

M

Tekstje naderend overlijden volwassene

Berichtdoor M » 17 mar 2007, 12:47

Dag

Het gaat hier wel niet over het overlijden van een kind, maar een naderend overlijden van een volwassene, maar wist eigenlijk niet waar ik dit berichtje het best kon plaatsen.

Een collega van mij heeft te horen gekregen dat haar echtgenoot nog max 4 maanden te leven heeft; hij was al enkele maanden ziek (kanker), maar tot op heden niet zo uitgesproken als nu. De behandelingen worden stopgezet en mijn collega gaat nu enige tijd thuisblijven om haar partner bij te staan die laatste tijd.
Nu ben ik op zoek naar een tekstje om haar een blijk van steun te geven. Iemand ideetjes?

Alvast bedankt
Mieke

isis

RE: Tekstje naderend overlijden volwassene

Berichtdoor isis » 19 mar 2007, 17:54

schrijf haar gewoon iets dat uit je hart komt dat is meestal nog het beste en het mooiste

sassy

Berichtdoor sassy » 20 mar 2007, 12:30

Hoi,

Ik zou nu geen gedichtje schrijven over wat komen zal. Ze zal het nu emotioneel heel moeilijk hebben. Dat terwijl ze nu zoveel kracht nodig heeft om haar echtgenoot bij te staan. Gedichten kunnen je in enkele zinnen met heel veel pijn confronteren. En pijn verwerken kost heel veel kracht. Ze kan nu niet echt een verwerkingsproces opstarten, omdat ze heel sterk moet zijn voor haar echtgenoot.
Ik denk dat je haar best laat weten dat je aan haar denkt. Dat ze steeds bij jou terecht kan voor haar verhaal te vertellen.
Of misschien kan je eens samen met haar een kopje koffie gaan drinken. Zo is ze even weg van huis en kan ze haar baterijen wat opladen?
Ik denk dat je door haar te steunen veel meer kan doen.

Groetjes

Gast

Berichtdoor Gast » 20 mar 2007, 13:38

Er gewoon zijn en het onderwerp bespreekbaar maken ... er is 'tijd' genoeg om iets moois te schrijven, dat zal groeien. Maar het afscheid voor haar moet helaas nog groeien. Het is iets dat je niet op één dag kan, en bovendien is lanker een gemene en trage ziekte.
Bovendien, er nog blijven als haar man overleden is. De openheid wordt enorm geapprecieerd. Helaas is 'de dood' nog steeds een taboe in ons milieu, er zijn maar een paar mensen die ik ken die het bespreekbaar maken een vooral houden.
Heel veel sterkte en chapeau dat je je vriendin steunt !!

Terug naar “Andere onderwerpen”