begrafenis

Nele

begrafenis

Berichtdoor Nele » 10 mar 2007, 17:49

hallo,
mijn zus is deze week bevallen van een lief jongetje, maar hij is haar direct ontnomen. Ze vroeg me of ik de begrafenis voor mijn rekening wilde nemen.
Kennen jullie gedichtjes, liedjes, ...?
Ook een symbool dat het broertje kan doen samen met z'n neefjes en nichtjes?
Ik wil haar een mooi afscheid geven van haar kindje.

Gast

RE: begrafenis

Berichtdoor Gast » 10 mar 2007, 18:29

Laat de kindjes kaarsjes aansteken en tekeningen maken.
Fly van Céline Dion vind ik prachtig voor zo'n gelegenheid.
Zelf hadden wij vooral rustige muziek van Enya.
Teksten vind je op www.gedachten-gedichten.nl

Veel sterkte

Gast

Berichtdoor Gast » 11 mar 2007, 19:45

ballonnetjes laten vliegen

Ergens anders op dit forum was er een tekstje van tijdens een begrafenis van engeltjes die sterretjes aan het schilderen waren en een engeltje schilderde zijn sterretje blauw, omdat mama zou weten dat het van hem is ( het is zo iets. Weet niet meer waar het stond) Ik vond dit wel heel ontroerend.

Gast

Berichtdoor Gast » 11 mar 2007, 19:48

'k heb de tekst gevonden:

De engeltjes zitten¿s avonds mooi
met schoongewassen engelentooi
Ze snijden sterrretjes van hout
en verven ze met hemelgoud
De opperengel kijkt overal toe
nu hier, dan daar en wordt niet moe.
Kijkt over schouder , looft en prijst
en helpt waar een probleempje rijst.
Achteraan op een klein krukje
zit een tevreden engelen ukje
Haar ster is haast net zo groot als zij,
ze kleurt en verft hem prachtig bij
Dan klinkt plots door de stilte daar
Och hemeltje, wat doe jij daar ?
Blij roept ze : voor mama, het is voor haar.
Hemelsblauw is waarvan zij houdt,
daarom verf ik mijn ster blauw in plaats van goud.
Als Mama de ster dan aan de hemel ziet staan
denkt ze, dat heeft .... gedaan.

inge mama van Fien

Berichtdoor inge mama van Fien » 12 mar 2007, 08:57

Onze vrienden hebben hun kindjes een witte ballon met een kaartje eraan laten vliegen buiten op het kerkhof.

Inge mama van Flo

Berichtdoor Inge mama van Flo » 12 mar 2007, 09:20

Schrijf vooral persoonlijke teksten, wat je denkt, hoe je je voelt. Wij hebben onze dochter in juli 2006 onverwacht verloren, ze was 5.5. Wij wilde haar een pracht afscheid geven en wij denken dat we daar in geslaagd zijn. Ik heb aan de grootouders, tantes en nonkels gevraagd om een tekst te schrijven die ze zelf konden voorlezen. Flo heeft geen kerkelijke dienst gehad, maar een burgelijke begrafenis daar zijn ze veel "losser". Iedereen heeft een tekst voorgelezen, niemand dacht dat we het zouden kunnen.............. Onze dochter hield van roze, daarom hadden we aan de mensen gevraagd iets roze aan te doen. Naast haar urne haadden we 2 grote roze balonnen geplaats, 3 roze gerbra's en veel kaarsjes. Er was heel veel volk, en als liedjes hadden we gekozen voor eentje van Plop, Fly van Celine Dion en het slaapliedje van Bart Herman. Achteraf zijn we naar haar schooltje geweest, waar we met de familie heel intiem verder afscheid hebben kunnen nemen en we hebben de balonnen opgelaten en haar een beetje uitgestrooid op de speelweide. Maak het vooral iets van jullie zelf, luister niet naar de mensen, je zal er spijt van hebben. Kenissen die ook een dochtertje hebben verloren raade aan om foto's te trekken of te filmen tijdens de begrafenis. Ik vond dat een raar idee en heb het niet gedaan maar heb er nu wel spijt van. Vermand door emoties weet je niet wat achter je gebeurd en wie er was....................... Veel succes en innige deelneming voor je ganse familie

engelenmama

Berichtdoor engelenmama » 12 mar 2007, 09:36

ik ben mijn drieling verloren bij de geboorte, nu 7 jaar geleden.
ik heb geen kinderen meer gehad

De waarheid kwam
heel langzaam
als een kille tocht.
Het was
die zekerheid
waardoor mijn
wezen zocht
naar jou!
Maar je bent stil.

Kindje, wat ben je stil,
en toch zo dicht bij mij.

Ik heb het net gehoord.
Een afgestorven lied.
Een afgebroken woord.

Ik gaf je
al een naam;
speelde gevoelens door.

Breekbaar gaf jij
daaraan diep
in mijn schoot
gehoor.

Nu ben je stil.
Mijn kindje,
nog niet geboren,
ik heb in jou
vandaag
zoveel geluk
verloren.

Kat

Berichtdoor Kat » 13 mar 2007, 07:17

Bij de begrafenis van mijn dochtertje, Mila° van 3j heb ik de volgende liedjes laten spelen:
"Slaap maar zacht" van Kabouter Plop
"Parels" van K3
"Tears in Heaven" van Eric Clapton

De kindjes van haar klasje hadden sterretjes gemaakt en haar lieve juf heeft deze tijdens "Slaap maar zacht" op het kistje gelegd samen met mijn oudste dochtertje. Was een heel ontroerend, maar prachtig moment.
Ik denk dat ik zeker mag zijn dat we onze prachtige meid een waardevol afscheid hebben kunnen geven.
Wens je zus heel veel sterkte en vooral: zorg gewoon dat je er bent voor haar. Je hoeft niet te denken aan wat je tegen haar moet zeggen, laat gewoon voelen dat ze op jou kan rekenen op eender welk moment.
Lieve groetjes,
Kat

Terug naar “Andere onderwerpen”