Vriendin verloor kindje 1 jaar geleden

Gast

Vriendin verloor kindje 1 jaar geleden

Berichtdoor Gast » 01 mar 2007, 09:11

Mijn vriendin verloor haar kindje tijdens de zwangerschap (30 weken), ze stuurde iedereen een geboorte/overlijdenskaartje. We weten dat ze haar kindje een plaats geeft in haar gezin, ook op het kerstkaartje werd de naam vermeld. Nu komt de geboortedatum eraan, mag ik haar een kaartje sturen met iets op zodat ze weet dat we haar kindje ook niet vergeten zijn?
Heeft er iemand ook een gepast tekstje voor of gewoon opzetten wat er in ons opkomt?
Zouden jullie blij zijn om te weten dat de mensen nog steeds met jullie meeleven?

Alvast bedankt.

Gast

RE: Vriendin verloor kindje 1 jaar geleden

Berichtdoor Gast » 01 mar 2007, 10:44

Zeker! Vooral als ze de naam op het kerstkaartje vermeld heeft betekent dit dat kindje voor haar nog bestaat, levend of niet. Ze zal het ook nog niet verwerkt hebben. Jij bent een goede vriendin, had ik ook zo maar eentje ;)

mama van 4

Berichtdoor mama van 4 » 01 mar 2007, 10:52

Ik zou zeggen doen. Ik denk dat het haar heel veel deugd zal doen als ze weet dat buiten hun gezin ook nog andere mensen aan haar kindje denken.
Schrijf gewoon vanuit je hart. Dat komt steeds het beste aan want een echt goede tekst die bestaat er toch niet.

Gast

Berichtdoor Gast » 01 mar 2007, 11:26

mijn broer is meer dan een jaar geleden overleden. Op de eerste verjaardag van zijn sterfdag heeft mijn moeder enkele kaartjes ontvangen met de eenvoudige boodschap dat er aan haar gedacht werd op deze moeilijke dag. Het heeft haar veel deugd gedaan en meer moet dat niet zijn...

E.

Berichtdoor E. » 01 mar 2007, 11:33

Ik denk dat je vriendin het ongelooflijk zal apprecieren dat je zo met haar meeleeft en haar engeltje niet vergeten bent.

Vanuit het hart schrijven is natuurlijk het meest persoonlijk, maar volgende tekst vind ik ongelooflijk mooi

Het ligt niet
in de lengte
of zwaarte van tijd
of iets
je lief en dierbaar is

Het ligt
in de diepte
van het verlangen
in de liefde
waarmee
je lief hebt

In de liefde
ligt
het verdriet
als je verliest

En je huilt
omdat
in je tranen
je liefde ligt

G.

Berichtdoor G. » 03 mar 2007, 13:26

Wat ben jij een meelevende vriendin! Ik ben mijn dochtertje bijna 2 jaar geleden verloren maar op één vriendin na heeft niemand aan haar verjaardag gedacht. Van mijn moeder heb ik ook wel veel steun gehad, zij heeft haar eerste kindje ook verloren.

Mij deed het gewoon deugd dat mensen zegden dat ze aan me dachten.
Van die tekstjes zoals je hier vaak leest in de aard van "je kindje is nu een sterretje dat waakt over jullie, of een engeltje in de hemel" krijg ik eerder jeuk omdat ik het zo totaal niet zie en ik die symboliek eerder iets kinderlijk vind hebben en ik bovendien al helemaal niet in de hemel geloof.

Het tekstje van hierboven vind ik wel heel mooi, zonder dat zeemzoete sterretjes/engeltjesgedoe

Gast

Berichtdoor Gast » 03 mar 2007, 16:53

Doe dat alsjeblieft!
Ik wou dat ik vriendinnen had zoals jij!

Gast

Berichtdoor Gast » 04 mar 2007, 15:21

doen doen doen ..echt super lief van je en ik weete zeker dat het haar goed zal doen ,dat deed het mij ook ..ik vond het zo fijn dat mensen mijn mooie ventje niet vergeten waren ,en ik hoop nu nog steeds niet ,ik houd hem toch levend ..hij hoort erbij en ik noem zijn naam regelmatig ,hij hoort in mijn gezin en ik vind het fijn als mensen er gewoon open over zijn..
maar ik weete echt nog dat ik het hartverwarmend vond dat mensen even lieten weten aan ons en aan mijn zoontje te denken en dat ze bv een kusje naar de sterretjes zouden sturen ,zulke kleine berichtjes doen je gewoon goed ,schrijf wat er in je op komt ...

Terug naar “Andere onderwerpen”