onze kleine meid Fien

mams

RE: onze kleine meid Fien

Berichtdoor mams » 15 feb 2007, 00:09

Hallo dag Inge en Stijn,

Je kindje verliezen is het ergste wat je als ouders kan meemaken, het doet heel veel pijn, een stukje van jezelf sterft mee met je kindje. Fientje zal altijd in jullie hart aanwezig blijven.

Soms zoek je woorden om te spreken,
soms zoek je woorden voor een beetje troost.
Maar hoe je zoekt, je vindt ze niet,
zijn er wel woorden voor intens verdriet?
Soms is een klein gebaar voldoende, een blik,
een hand, een arm om iemand heen.
Zo'n klein gebaar zegt meer dan woorden,
geeft het gevoel, je bent niet alleen...

Warme steunende groetjes en vele kusjes in de wind voor Fientje van mams (oma) van engeltje Kelsey xxx
[URL]http://www.kelsey.be[/URL]

inge mama van Fien

Berichtdoor inge mama van Fien » 27 feb 2007, 14:02

Dag lieve mensen,

We zijn nu bijna 4maand verder. Het gaat zo snel maar toch lijkt als het gisteren was. Wat mis ik mijn dochtertje toch zo! Ben vandaag bloemetjes gaan kopen en heb er paasboeketjes van gemaakt. Het is eigenlijk nog zeer goed gelukt. Straks ga ik het samen met Stijn op haar grafke zetten. Een paasbloempotje en een mooie paashaas. Maar goed dat ik dat nog kan doen maar verschrikkelijk dat het zo is! Ik had nu eitjes moeten verven voor in onze tuin te leggen. Ook al was dat maar voor een baby van 4maand. Oh meid wat mis ik je toch onnoemelijk veel. Door het verlies van ons eerste dochtertje is ons verlangen nog eens zo groot geworden. We hebben een beslissing genomen en een afspraak gemaakt in Leuven. Morgen worden we verwacht tegen 14.30u in het fertiliteitscentrum gasthuisberg. Weer een grote stap, amai. Ik zie er wel grellig tegenop om weer die weg af te leggen. Mijn lijf dat weer vol gepropt wordt met die hormonen en dan de teleurstellingen, afwachten en regels wel of niet krijgen; Pff. Het is omdat ik en mijn man zo graag een (2de) kindje willen hebben dat ik er voor ga want anders ... Een ding houdt me wel positief en dat is dat het al een keer is gelukt. We weten dat we zwanger kunnen geraken en dat er een perfect kind uit kan komen. Maar het gaat zeker niet gemakkleijk zijn.
vrijdag gaan we er een weekje tussenuit. We gaan skien in Frankrijk met nog een koppel. Amai dat gaat ook niet gemakkelijk zijn want we gaan elke dag naar ons Fien op het kerkhof. Nu een hel week niet. we gaan haar foto van haar hoekje thuis meenemen en theelichtjes. Zo kan ik altijd haar kaarsje laten branden als we in het appartementje zijn. We weten dat ze er ook bij gaat zijn want we dragen ze overal mee naar toe in ons hart. Maar ze had er godverdomme bij moeten zijn. Helaas is het niet zo.
Groetjes van Stijn, Inge en ons fonkelend sterretje

Gast

Berichtdoor Gast » 01 mar 2007, 10:42

en hoe was het in Leuven gisteren?

inge mama van Fien

Berichtdoor inge mama van Fien » 01 mar 2007, 11:41

we zijn gisteren in Leuven geweest en het was wel heel zwaar om daar binnen te stappen. Al bij al is het heel goed meegevallen. We moesten gelukkig niet al te lang wachten. Bij het gesprek met de assistente viel de stres van mijn lijf. Ze was op de hoogte van het overlijden van ons Fien en vroeg onmiddellijk heel geinteresseerd naar de stand van zaken. Deed al goed dat zij daar zelf over begon want da breekt het ijs onmiddellijk. Ze boden ons begeleiding aan van een psychologe van het fertiliteit. Dat was voor mij een verademing. Oef goe!!! Dit was zo wie zo de eerste stap dat we moesten zetten zei ze. Nu dit zou ook mogelijk zijn voor voor, tijdens en na de behandeling en tijdens een nieuwe zwangerschap. Dat vond ik zeer goed en Stijn was ook enthousiast. Daarna is da prof gekomen en daar dan ook een lang gesprek gehad over de gebeurtenissen rond ons Fien. Nu is er afgesproken om half maart naar die psychologe te gaan en daarna gaat zij samen met de prof eens een stafraad doen en dan hebben we een gesprek half april met de prof opnieuw. Dan gaat de behandeling van start gaan. Wel ik moet zeggen dat ik van te voren zoiets had van eerst de stap naar Leuven en dan zullen we wel zien wanneer de volgende wordt gezet. Nu opzich is het heel goed meegevallen en voel ik me er wel klaar voor. Ik ben precies zeer gerustgesteld ivm de begeleiding en de gang van zaken. De prof sprak ook vol goede moed ivm de ingevroren embryo's. Er zijn er nog 4 in de diepvries van goede kwaliteit.
Nu ga ik het even laten bezinken en van mijn welverdiende skireis genieten. Mijn meisje zit mooi in mijn hart en ze gaat er bij zijn. Ik ga ze missen maar voel me momenteel redelijk goe. dat kan wel elk moment veranderen besef ik heel goe maar ga toch een poging doen om van mijn ventje en de reis te genieten en hopelijk geen benen breken. groetjes aan iedereen
Stijn, Inge en ons fonkelend sterretje Fien

inge mama van Fien

Berichtdoor inge mama van Fien » 22 mar 2007, 12:26

dag lieve mensen,

Sinds 2weken zijn we terug van ons skireis en ik moet zeggen dat ik me wel redelijk hebben kunnen ontspannen. We hebben veel ontspannende momenten gehad maar tegelijkertijd ook veel confronterende momenten. Maar ja, al onze lotgenoten zullen dit wel herkennen he. Waar je ook bent het doet altijd pijn. Mini skilatjes, kindjes op een slee die van de berg af gaan, ouders die hun kindjes aan het leren skien waren, enz... Het blijft pijn doen.
We hebben ondertussen ook naar de psychologe gegaan die ons een beetje moest screnen. Nu het heeft me wel heel goed gedaan en het klikte zeer goed. Ze heeft geoordeeld dat we in staat waren om zelf te bepalen wanneer, welke manier we willen doen voor een 2de kindje. Voor mij was dat wel een goed ding voor mijn zelfvertrouwen want ik kan wel denken dat we goed bezig zijn maar ja dat is dan misschien helemaal niet he. Nu zij oordeelde daar toch ook zo in dus dat was wel positief he.
We zullen wel zien wat er nu verder gaat gebeuren. Ik wil alvast niet aan de grote klok hangen wanneer we juist starten. Dat we naar Leuven gaan is eigenlijk ondenkbaar dat te verzwijgen maar de rest wil ik nu eens voor mijn eigen houden. Ik moet zeggen dat ik zeker mijne tijd ga nemen. Ik wil me zo veel mogelijk kunnen inzetten voor een volgende zwangerschap. Het zal niet gemakkelijk worden. Hopelijk mag het ooit terug lukken en zal ons Fien een grote zus mogen zijn.
Groetjes
Stijn, Inge en Fien*

Gast

Berichtdoor Gast » 23 mar 2007, 08:12

inge en stijn,
veel succes in de toekomst.

Gast

Berichtdoor Gast » 24 mar 2007, 12:07

Hopelijk schijnt binnenkort ook voor jullie de zon terug een beetje.

bea

Berichtdoor bea » 24 mar 2007, 13:51

ik heb de site van de kleine kelsey bezocht. gewoon prachtig. ik kreeg een krop in mijn keel. Zo'n mooi ventje!
via deze weg wil ik dan ook alle mama's, papa's en grootouders van overleden kindjes mijn medeleven betuigen.
Heel veel sterkte

Gast

Berichtdoor Gast » 25 mar 2007, 11:54

bea,
dit is wel het onderwerp Fien he en niet Kelsey!
Goed dat je je meedeleven betuigd

inge mama van Fien

Berichtdoor inge mama van Fien » 26 mar 2007, 10:31

Beste Bea,

Niet opletten die reaktie van hier boven. Inderdaad, en dat mag gezegd worden dat die kesley-site prachtig is. Ze mogen er fier op zijn. We hebben het ook al bekeken en mijn ma gaat er van ons Fien ook eentje maken. Dat is wel maandenwerk. Bedankt voor je steun.
Groetjes
Stijn, Inge en ons fonkelend sterretje

Veronique

Berichtdoor Veronique » 27 mar 2007, 15:03

Inge en Stijn,

Veel sterkte en succes met een nieuwe zwangerschap.
Fientje zal niet te vervangen zijn maar ik wens jullie een fijne zwangerschap en hoop samen met jullie op een goede afloop.
Groetjes Veronique

frotse maar bovenal triéste mama op dit ogenblik

Berichtdoor frotse maar bovenal triéste mama op dit ogenblik » 31 mar 2007, 23:23

Ik word er stil van, ik krijg het koud en plots ... heb ik spijt van de kleine 'boze' momentjes die ik vandaag beleefde met mijn kindjes! Ik durf bijna niet te vertellen dat ik twee (spontane) perfecte zwangerschappen beleefde, tweemaal een supervlotte bevalling had met de komst van een stoer kereltje en sinds kort een vrolijke lachemie. Het enige wat ik kwijt wil is dat het allemaal zoooo vreselijk oneerlijk kan gaan! Ik wens je, lieve Inge en Stijn, met Fientje in jullie hart geborgen een toekomst waarin je opnieuw mag dromen en mag van 'geluk' spreken! Het ga jullie goed ...
Liefs,
Lieve
mama van Baptist en Flavie

inge mama van Fien

Berichtdoor inge mama van Fien » 03 apr 2007, 20:44

Dankje Veronique

Lieve mama van Baptist en Flavie; Dank je voor je berichtje en ik kan je alleen maar zeggen dat je er volle bak van moet genieten. Ik ben blij dat het bij jou allemaal vlot is verlopen en dat je nu 2 gezonde kinderen hebt. Hopelijk kan ik dat op termijn hier ook eens melden dat er bij ons eens iets positiefs aanbiedt. Alles stap voor stap en van dag tot dag. Het is zeker niet gemakkelijk.

Vrienden van ons hebben een 2tal weken een 2de dochter gekregen en ik moet zeggen dat ik nu na 5maand er terug van kan genieten om een klein wonder vast te hebben, te mogen troosten en bij in de buurt te zijn. dat koppel geeft me dan ook ontzettend veel tijd en de kans om dit op mijn manier aan te pakken. daar ben ik ze al serieus dankbaar voor geweest. Ik heb hun dochter al geregeld gezien en mogen koesteren in mijn armen. Het is ook nu dat ik merk dat ik er van kan genieten en niet meer focus op dat ze nog leeft en/of nog ademt. Dat vond ik voor mijn eigen al een zeer grote stap vooruit in de goede richting. Ze geven me dan ook wel de nodige tijd. Dat is ook wel belangrijk.

We zullen wel zien wat de toekomst ons brengt en als de tijd rijp is zal er wel een broertje of zusje komen.

Groetjes van stijn en Inge en ons fonkelend sterretje Fien

inge mama van Fien

Berichtdoor inge mama van Fien » 05 apr 2007, 14:57

Vandaag 5 april zou ons meisje 5maand worden. Amai wat heb ik een zware verschrikkelijke dag. Gisteren heb ik zo hard gewerkt en vandaag krijg ik niks verricht. Ik loop hier gewoon wat van binnen naar buiten en van buiten naar binnen.
Ze hebben laten weten dat ons Fien haar zerkje voor het paasweekend gaat geplaatst worden. Was het er al maar. Ik ben zo benieuwd en we hebben zolang moeten wachten. We hebben het zelf ontworpen maar nog niet gezien buiten onze tekening. Ale ik ga nog eens naar buiten. pffffffff
Stijn, Inge en ons fientje*

caroline

Berichtdoor caroline » 05 apr 2007, 15:14

ik vind de juiste woorden niet ...zou je graag troosten, moed inspreken...!
echt zonde dat dat moest gebeuren!
ik hoop zo voor jullie dat er een dag komt dat jullie een zonnetje in huis hebben en dat grote zus vanop haar wolkje ziet dat het goed gaat met jullie!
heel veel sterkte, ik wou dat ik iets kon doen..
caroline

Veronique

Berichtdoor Veronique » 05 apr 2007, 15:43

Veel sterkte en ik hoop dat de grafsteen even mooi is in het echt als op papier.
Ik kan me voorstellen dat het momenteel moeilijk is voor jullie.
Probeer elke dag als een nieuw begin te zien.
Klinkt mooi en makkelijk maar het is niet zo.
Geef de moed niet op, Fien zal er altijd zijn voor jullie en haar familie.

inge mama van Fien

Berichtdoor inge mama van Fien » 07 apr 2007, 12:40

Dag lieve mensen,

Gisteren is dan na lang wachten het grafzerkje van onze kleine meid geplaatst. Wat is het toch mooi! Eindelijk staat het er en is ons geduld en wachten waard geweest. We zijn er trots op en hopleijk is ons meisje ook trots op haar zerkje.
Vandaag is stijn jarig. Wat doet het het toch pijn dat ons dochtertje hem niet kan vast pakken om 3 dikke natte kusjes te geven. Gewoon dat ze er niet bij kan zijn is op zich al het zwaarste. Dat is dagelijks al zo en op zo'n dagen nog meer extra. Zoals morgen iedereen paashaas laat komen en wij kunnen dat nog steeds niet doen voor ons perfect overleden kindje. Was het allemaal maar voorbij. Echt waar!!!

In bijlage vindt je een foto van ons Fien haar zerkje

Groetjes van Stijn, Inge en ons engeltje Fien

Attachment : IMG00012.JPG

Gast

Berichtdoor Gast » 07 apr 2007, 15:58

Inge en Stijn,

Ik wens jullie veel sterkte. Het is een prachtig zerkje, jullie mogen er fier op zijn!!
Toch een dikke proficiat aan Stijn.

K

Anita

Berichtdoor Anita » 08 apr 2007, 15:15

dag Inge en Stijn , heb zojuist de foto bekeken ,fien mag trots zijn op haar zerkje 't is t wachten waard geweest, 't zal wel 'n moeilijk moment zijn geweest en tegelijkertijd ook weer vreugdevol juist omdat 't zo mooi is , gevoelens kunne zo tegenstrijdig zijn . ik wens jullie toch fijne paasdagen en Stijn nog proficiat ,alsook sterkte om deze momenten draaglijk te maken want juist die zo ogenschijnlijke feestmomenten maken dat je nog maar eens extra met je neus op de feiten gedrukt wordt.Maar ook succes , geluk en volharding wens ik jullie om de komende tijd tegemoet te treden .lieve groetjes

Karolien

Berichtdoor Karolien » 12 apr 2007, 15:56

Hallo Inge en Stijn,

Ik heb jullie verhaal gehoord en hier gelezen. Ik wens jullie veel sterkte en moed.

Ik ben gisteren met ons dochtertje naar het kerkhof gewandeld naar mijn grootvader en mijn nichtje. En ik ben zo vrij geweest om even naar Fien te gaan kijken. Ik hoop dat je dat niet erg vind.

Een prachtig zerkje. Ze heeft wel een heel mooi plaatsje gekregen hoor.
Ons dochtertje heeft zowel bij ons vake, ons Ann en jullie Fientje een kushandje geworpen. 't Zal vast wel aangekomen zijn.

Verder heb ik eigenlijk geen woorden om jullie te troosten. Wat moet je zeggen hé.
Groetjes

inge mama van Fien

Berichtdoor inge mama van Fien » 13 apr 2007, 10:01

Dag lieve mensen,

wat heb ik deze week een loodzware week en paasweekend achter de rug. dat weekend met pasen was op zich al een hel want onze kleine meid kon geen eitjes rapen. Amai mijne hof zou nog al vol gelegen hebben ook al was ze maar 5maand. Als je dan iedereen hoort uitbundig praten over hun kindjes en de paashaas die was langs geweest doet het toch pijn vanbinnen. Maar zondag als we bij ons Fien kwamen aan haar grafke vonden we daar een (gesmolten vanwege de zon) chocolade paaseendje en kleine eitjes. Een vriendin had dat daar gelegd dat we toch samen een beetje pasen hadden. Amai ik vond dat zo lief ook al hadden we het niet meer kunnen opeten maar het was zo goed als we het hebben gehad. Gewoon dat ze er aan gedacht had om zoiets te doen. dat deed het pasen toch een beetje goed en maakte onze dag toch een beetje aangenamer. Paasmaandag zijn we dan met de neven en nichten gaan ontbijten (traditie) bij een neef thuis. Daarna gaan we altijd wandelen en ze hadden een weg uitgestippeld dat we bij ons Fien aankwamen en daar even hebben gestaan. Dat was een crachemoment maar deed toch ook zeer goed dat ze ons Fien er wilde bij betrekken.
Anita; Bedankt voor je lieve woorden. Ik wist meteen wie je was en heb het dan ook maar met zekerheid aan ons ma gevraagd. En ja ze bevestigde alleen maar wat ik gedacht had. Merci en ook dat je er steeds blijft zijn voor ons ma.
Karolien; Heel lief van jou en je dochtertje om eens even langs ons Fien te gaan en het werpkusje zal zeker en vast ontvangen zijn. blijkbaar ben je van Olen en doet het goed te weten dat iemand van onze omgeving die ons totaal niet kent even tot bij ons meisje een goeiedag gaat zeggen. Knap!!!
Ik ga nu met mijn ma naar de kapper. Ons eigen wat laten verwennen want we hebben het verdiend na die vervelende week en paasweekend.
Groetjes van Stijn, Inge en ons fonkelend sterretje Fien°
Dada lieve mensen.

Diane

Berichtdoor Diane » 13 apr 2007, 11:04

Aan Inge en Stijn
Ik kom hier ook zo maar toevallig even terecht en heb jullie verhaal gelezen.
Als mama van 2 kleine prutsen en een engeltje (na redelijk vroege miskraam)kan ik alleen maar erg veel moed toewensen. Ik heb bewondering voor jullie, voor jullie kracht en moed. Ik weet niet hoe ik met zo een drama om zou kunnen gaan maar ik veronderstel dat je, wanneer je ervoor staat, die moed wel ergens MOET vinden - want uiteindelijk moet je verder met je leven hé...
Gelukkig hebben jullie veel steun aan elkaar en aan jullie vrienden en familie
en ik zal nog regelmatig komen kijken hier hoe het nu verder gaat met jullie en de komende behandeling. En ik ben ervan overtuigd dat jullie prachtige dochtertje Fien (wat een mooie naam trouwens) een broertje of zusje heel leuk zou vinden. Verder nog even zeggen dat het zerkje heel erg mooi is.
Veel liefs,
diane

inge mama van Fien

Berichtdoor inge mama van Fien » 23 apr 2007, 18:30

Dag lieve mensen

Vandaag heb ik grellige energie gehad. De hele bovenverdieping, vensters gewassen is op mum van tijd gebeurt. Het doet nog eens deugd dat ik dat zelf voor elkaar krijg en heb nu zo'n voldaan gevoel. Dat kan ik niet beschrijven.
Het is zo raar. Vandaag zo'n energiebui en een goede dag en in het weekend een aantal keer gecracht. Wat de leegte en het verdriet en de pijn met een mens kan doen.
Zaterdag ben ik met Stijn naar de praatgroep gegaan en het heeft ons beide een zeer goed gevoel gegeven. Die mensen snappen wat we willen verwoorden als we het over ons verdriet hebben. Over onze leegte wat we dagelijks voelen en mee worden geconfronteerd.
s'avonds hadden we afgesproken met onze vrienden. We zaten samen met de vrouwen en ik heb het geregeld heel zwaar gehad. Maar langs de andere kant hebben ze me ook wel goed opgevangen en zagen ze het ook dat het niet ging. Ze hadden interesse in mijn verhaal rond de praatgroep en dat deed enorm goed.
Zondag waren we gaan fietsen en op een terras belandt. Zalig in het zonneke maar ons meisje blijft door mijn hoofd spoken waar ik ook ben en wat ik ook aan het doen ben. Daarna waren we naar ons Fien gefietst en kwamen we langs ons cafe van het dorp en het waren chirofeesten. Daar zaten dan onze vrienden met hun kindjes op het terras. wat deed dat toch zo'n pijn. Wij zijn naar ons meisje op het kerkhof verder gewandeld en ik ben daar letterlijk weer gecracht. Dat was zo moeilijk he. Wij met zoveel pijn en verdriet moeten naar het kerkhof en onze vrienden zitten zorgeloos van hun kindjes te genieten op het terras. Ze hebben gelijk zalle maar het deed voor ons zo'n pijn. Nadat ik wat bekomen was zijn we er dan gaan bijzitten en toen kon ik mij niet meer houden. Ik begon terug te huilen en daar zat ik dan. Het liefste wilde ik gewoon gaan lopen maar ik moet zeggen dat ze me daar goed hebben opgevangen. En het kon me niks schelen of heel dat terras zag dat ik het zo moeilijk had. Voor onze omgeving is het ook niet gemakkelijk. Ze hebben allemaal zo'n schrik om iets verkeerd te zeggen maar ze beginnen wat meer er over te praten als ze zien dat ik het moeilijk heb. Ze kunnen er niet onze pijn en verdriet mee weg nemen maar het helpt wel een beetje op dat moment.
Tot later en groetjes aan iedereen

Stijn, Inge en ons engeltje Fien

Gast

Berichtdoor Gast » 15 mei 2007, 20:35

????????????
ZIJN HIER BERICHTEN VERDWENEN??
ik zie als laatste een bericht van 23 april.

Gast

Berichtdoor Gast » 15 mei 2007, 20:40

23 april is dan ook nog zó lang niet geleden hé. Misschien is er ondertussen niets gepost?

Terug naar “Andere onderwerpen”