onze kleine meid Fien

inge mama van Fien

RE: onze kleine meid Fien

Berichtdoor inge mama van Fien » 04 okt 2007, 13:27

Dag lieve mensen,

Weer een 2tal wkn geleden dat ik hier was. Amai ik verschiet elke keer van die nieuwe topics. Zoveel mensen met problemen en vragen. Grellig vind ik dat.

Ons meisje is morgen 11mnd geleden gekomen en gestorven. Ik moet zeggen dat het me redelijk goed gaat. Mijn dagen zijn goed gevuld en ik verveel me eigenlijk helemaal niet. Met mijn kopke richting januari. Volgende maand zal iets anders zijn denk ik. Hare verjaardag en ze is er niet bij. Pffff! Kan iemand mij vertellen hoe jullie die eerste verjaardag hebt gedaan en ervaarde. Ging dat, zijn dat weer crachmomenten, intiem of met familie beleefd,...? We zijn van plan om een groot vuur aan te steken en dit met vrienden te beleven. Ik wil samen met de belangrijkste personen in mijn leven haar engeltjesverjaardag er bij stil staan en het niet zo laten voorbij gaan. Alleen weet ik niet echt of dat zo'n goed idee is. Het brengt ook zo'n gemengde gevoelens teweeg.

Groetjes
Stijn ,Inge en ons engeltje Fien

inge mama van Fien

Berichtdoor inge mama van Fien » 18 okt 2007, 18:42

Dag lieve mensen,

Het is al weer half oktober. Pfff wat gaat het toch snel allemaal he. we zijn deze week al heel hard bezig geweest om hout bijeen te sprokkelen voor ons meisje haar vuur. Het doet goed dat we dat samen kunnen doen en iets voor haar gaan doen. Maar toch brengt weer gemengde gevoelens met zich mee. De uitnodigingen zijn ondertussen ook verdeeld en iedereen is zeer optimistisch en vind het algemeen een goed idee. En diegene die het geen goed idee vinden die moeten maar niet komen he.
Nog zo'n 20dagen en dan is het weer zover. Ik vrees wel dat het niet alleen hare geboortedag maar heel die week moelijk gaat zijn. Die film van heel de week (ontdekking overlijden, bevalling, geboorte, wk ziekenhuis en begrafenis) ga ik weer zo intens meemaken dat ik er eigenlijk nu al schrik van begin te krijgen. Maar daar moeten weer ook door he.
Woensdag hebben we een kerstlantaarntje en een sneeuwmanneke(beeldje) gekocht om met de kerstdagen haar zerkje weer mooi te versieren. Het had zo anders kunnen zijn he.

Groetjes
Stijn, inge en ons engeltje Fien

mama van een engeltje en 2 bengeltjes

Berichtdoor mama van een engeltje en 2 bengeltjes » 22 okt 2007, 12:53

Inderdaad, Inge
Het had zo anders kunnen zijn...... Ik denk dat dikwijls
Ik heb je verhaal gelezen en het was net of ik mijn eigen verhaal aan' t lezen was
Ons is namelijk net hetzelfde overkomen
Ik was 36 weken zwanger , ons ventje woog 2,8 kg en was 49 cm groot en oh zo gaaf , mooi en prachtig!
Een perfecte baby die slechts 1 ding mankeerde: hij ademde niet......
Ook wij hebben een autopsie laten doen maar hieruit bleek gewoon dat alles perfect in orde was , ze hebben nooit een reden van overlijden kunnen vinden.
Nu zijn we 13 jaar later en nog denk ik alle dagen aan mijn klein ventje.
Nog steeds heb ik dagen dat ik spontaan begin te wenen en dat ik me afvraag : och jongen toch , waarom , waarom , waarom....
Heel veel sterkte en een mooie toekomst gewenst.

L

inge mama van Fien

Berichtdoor inge mama van Fien » 03 nov 2007, 22:40

Dag mama van een engeltje en 2 bengeltjes,

Jullie verhaal is inderdaad niet veel verschil met ons dochtertje. Ik las tussen de regels dat je nog 2kinderen hebt gekregen daarna. Ik kan me ook niet voorstellen dat je hier over geraakt. Jij schrijft na 13 jaar nog geregeld veel verdriet awel ik kan het me levend voorstellen. Dit aanvaarden zal ik ook nooit niet doen. Dat weet ik zeker.

Bedankt voor je reaktie en de groetjes

Stijn, inge en ons engeltje Fien

inge mama van Fien

Berichtdoor inge mama van Fien » 03 nov 2007, 22:50

Dag lieve mensen,

het is weer een tijdje geleden. Nog een dagje en ons meisje is een jaar. Een jaar geleden dat ze ontnomen is en ons dierbaarste uit ons toekomst is gerukt.
Vandaag is er al een film terug gekomen en beleef ik alles weer van voor af aan. Het stoppen met schoppen, de ongerustheid en de nacht ingaan, ...
Het is allemaal zo pijnlijk, confronterend en alsof het niet een jaar maar gisteren zo is gebeurd. Niet te doen gewoon.
Morgen hebben we een herdenking georganiseerd. We gaan een groot vuur doen met de bedoeling om samen met onze naaste omgeving ons engeltje niet te vergeten. Hopelijk ga ik morgen rustig kunnen beleven en er ook een beetje van genieten. Ik blijf trots op mijn meisje en zal haar verjaardag een beetje willen "vieren". Vandaag was mijn schoonmoeder thuis aangekomen met tranen in haar ogen. Ze had 100¿ bij en wist niet goed hoe ze uit haar woorden moest komen. Ze had niks gekocht maar zo wilden ze toch bijdragen in de kosten voor de herdenking. Een kadootje of speeltje kon ze niet kopen en het zo laten wilden ze zelf niet. Wel heel lief maar zo pijnlijk he. Zowel voor haar als voor ons.

Nu ga ik proberen te gaan slapen.

Groetjes en tot de volgende

Stijn , inge en ons jarig engeltje Fien

maja

Berichtdoor maja » 03 nov 2007, 23:21

Inge en Stijn,

heel veel sterkte gewenst op deze zware dag. Ik leef enorm met jullie mee.
Ik weet dat jullie engeltje bij onze twee engeltjes zijn, in mijn gedachten zijn ze één.

Liefs en een dikke knuffel
maja

A

Berichtdoor A » 04 nov 2007, 07:38

Lieve Inge en Stijn

Veel sterkte op deze dag. Fientje zal op haar wolkje wel meegenieten van het warme vuur dat jullie haar toesturen.
Ik duim voor een droge dag.

een warme knuffel
Ann

een meelezertje

Berichtdoor een meelezertje » 04 nov 2007, 13:01

Inge en Stijn,
Ook van mij heel veel sterkte vandaag.

Mieke

Berichtdoor Mieke » 04 nov 2007, 15:24

Fien, vandaag sturen we een dikke kus naar boven voor je eerste verjaardag!!!

Inge en Stijn, ik weet dat de eerste verjaardag enorm moeilijk is, al die herinneringen maar ook de vele 'als'-vragen/bedenkingen. Jullie herdenking vind ik wel 'mooi', en je hebt groot gelijk dat je haar verjaardag wil vieren!!! Maar het had inderdaad helemaal anders moeten zijn...

Knuffel,

Mieke, supertrotse mama van Arne* en Margot

Els

Berichtdoor Els » 04 nov 2007, 16:28

Ik heb de tranen in mijn ogen van het lezen van jullie verhaal. Heel veel sterkte en chapeau voor de moed die jullie hebben om zo afscheid te nemen van jullie fientje!!! Echt, héél veel sterkte!

Els

Berichtdoor Els » 05 nov 2007, 10:09

Zo mooi, zo teder, ik zit hier te wenen achter het computerscherm.
Eigenlijk niet zo goed voor me, ben 34 weken ver van een dochtertje.
Maar ik heb zo'n respect en medeleven voor jullie. Heel moedig van jullie
om zo afscheid te nemen van je Fientje, chapeau! Bij de foto's moet ik
helemaal mijn zakdoek bovenhalen. Dit verdient niemand!!!!!!!!!
Nog héél veel steun bij mekaar en héél véél sterkte

inge mama van Fien

Berichtdoor inge mama van Fien » 07 nov 2007, 11:21

Dankjewel lieve mensen om aan de verjaardag van ons klein meisje te denken en ons zo te steunen. dat doet goed!

Het is heel zwaar geweest en dagen van zeer gemengde gevoelens. wat er allemaal zo door je lijf kan spoken!Pffff Niet uit te leggen.

Het herdenkingsvuur voor de familie was zondag en het was geslaagd. Er werden veel herrineringen opgehaald en er werd veel over gesproken. dat deed zo geod en was zo een erkenning. Zelf had ik een tekst geschreven en voorgelezen. De hele familie weende en aplaudiseerde.

Maandag was dan de 5de en zijn we met ouders en zus naar ons meisje gegaan en ballonnekes losgelaten. was zeer emotioneel en toch zo mooi. Het is juist een bloemenveld op haar grafke en hier thuis staat de kast vol kaartjes. daarna hebben we taart gegeten. Alleen het kaarsje dat er bij was kon ik niet aansteken en dat hebben we dan ook niet gedaan. Dat ik dat zelf moest uitblazen was een te harde confrontatie.

de dinsdag was dan weer een gewone dag zoals een andere en dat was een groot gat en terug de realiteit. Pfff weer moeilijk!!! En zo gaat ons rouwproces maar weer verder. Op naar januari voor onze start in Leuven.

Groetjes

stijn, inge en ons 1jarig engeltje Fien

hanne

Berichtdoor hanne » 07 nov 2007, 12:13

hallo inge,
vorige week heb ik nog aan ons mama gevraagd dat zij wist wanneer fientje juist geboren was. de juiste datum wisten we niet meer, maar we waren er in onze gedachten wel bij.
ik hoop dat het voor jullie snel januari zal zijn.
groetjes,
hanne

karolien

Berichtdoor karolien » 07 nov 2007, 12:39

Ook wij willen jullie veel sterkte wensen.
Ik volg je verhaal al van in het begin en heb weer moeten wenen, menselijk natuurlijk.
Dit zijn pijnlijke dagen.
En aanvaarden... ik vraag me af dat je dat ooit kunt en of je dat wel moet kunnen.
Het gaat toch over jullie kindje hé.
Hopelijk krijgen jullie in 2008 vlug beter nieuws, met Fientje steeds in jullie gedachten natuurlijk.

groetjes
Karolien

Gast

Berichtdoor Gast » 07 nov 2007, 14:11

Hallo Inge en Stijn,

Ik heb vaak aan jullie Fientje gedacht. Ze lijkt wel op jou ... maar dat durfde ik de woensdag niet te zeggen. Ja helaas draait de wereld weer verder, maar je hebt terug iets om naar uit te kijken en ik vond het heel tof dat je nog iets liet weten van jullie gesprek in Leuiven !! En ook jullie enthousiaste reactie voor ons dat wij ook weer verder doen. Je hebt het eerste jaar afgesloten, en je denkt een nieuw jaar in te stappen, maar het gevoel blijft hetzelfde. Geloof me, het zal beter gaan maar geef jezelf tijd en soms zijn er terug de momenten dat het minder goed gaat ... En daar is dan ook niets mis mee.
Ik vind het heel knap dat jullie een taartje gegeten hebben en hoe jullie omgaan met 'onze Fien'.
Dikke kus aan jullie alle drietjes hé !!!

mama van een bengel en een engeltje

Gast

Berichtdoor Gast » 17 nov 2007, 23:11

Binnenkort terug sint en nieuwjaar, we zullen aan jullie denken!
Het zullen weer zware dagen worden :(

Ik wens jullie naar volgend jaar alleszins een broer of zus voor Fientje.
Laten we daar voor duimen :)

inge mama van Fien

Berichtdoor inge mama van Fien » 21 nov 2007, 11:40

Hey allemaal,

We zijn dit wknd weg geweest naar de ardennen met onze vriendengroep. We waren met 8koppels en 7kindjes. Zelf hadden we er heel veel schrik voor om mee te gaan maar het is eigenlijk zeer goed mee gevallen. Alleen zaterdag middag ben ik even gecracht vanwege ... alles biijeen gewoon. de confronterende momenten zijn er overal en kunnen altijd er komen en daar moet je niet altijd voor thuis zijn. Het belangrijkste is dat we er een goed gevoel bij hadden.

Idd de komende wkn met sinterklaas en feestdagen zijn dan weer zeer pijnlijk en met gemengde gevoelens. Ik heb wel zoiets van de feestdagen wil ik zelf weer zo aangenaam en gezellig maken. Ik kijk dan weer uit naar de kerstboom te zetten en ben blij dat dat gevoel toch weer terug is gekomen. Sinterklaas is dan weer iets anders he. wat moet ik in godsnaam weer kopen of wat is er gepast voor ons meisje en wat gaan ze niet stelen. Het engeltje van vorige sinterkaas hebben ze een paar maanden geleden gestolen en nu heb ik schrik om er iets op te zetten. mijn mama heeft gisteren een terracotta rood laarsje meegegeven waar bloemekes in waren gezet en zo kon ik hare schoen gaan zetten bij ons Fien. was wel mooi en grappig.

We hebben besloten om met de feestdagen weg te gaan en gaan dus skieen. Daar kijk ik enorm hard naar uit. Batterijen opladen voor we terug starten met de behandelingen.

Groetjes aan iedereen en werpkusjes aan de engeltjes

stijn, inge en ons engeltje Fien

K

Berichtdoor K » 21 dec 2007, 20:56

hallo stijn en inge, ik ken jullie niet maar ik wil toch een berichtje voor jullie nalaten, er zijn geen woorden die het gevoel van verlies van een kindje kunnen beschrijven. maar ik wens jullie zoveel sterkte toe. ik vind jullie heel krachtige en bewonderingswaardige mensen. en eerlijk jullie hebben een werkelijk prachtig kindje gekregen. zo mooi en gaaf. ik hoop dat ze voor altijd mag verderleven in jullie harten. ik wens voor jullie in 2008 veel liefde toe en dat jullie wensen heel vlug in vervulling mogen gaan. veel liefs K

Gast

Berichtdoor Gast » 26 dec 2007, 18:52

Ook vanuit Olen
nog warme kerstwensen en toch wel "geluk" in het nieuwe jaar.
Ooit hoorde ik eens: "Je mag de hoop al eens verleizen, maar nooit de moed."
We wensen jullie van harte het bein van een tweede wondertje in 2008.

Lieve wensen,
voor lieve mensen.

Terug naar “Andere onderwerpen”