arne

Els

RE: arne

Berichtdoor Els » 06 nov 2006, 07:38

Mieke,
Mijn hart krimpt samen als ik je mailtje lees! Zo veel verdriet, zo veel gemis... Ik kan je zo goed begrijpen dat je weg zou willen kruipen en de dagen zo willen laten passeren. We denken echt veel aan jullie, maar kunnen niet veel meer doen en dat doet pijn. Neem jullie tijd en probeer samen deze moeilijke dagen elkaars steun te zijn. Wij hopen dat we een klein beetje troost kunnen bieden door Arneke niet te vergeten!
Groetjes,
Els

Sammeke

Berichtdoor Sammeke » 06 nov 2006, 10:16

Dag Mieke,

ik wens jullie veel sterkte toe tijdens al de moeilijke dagen. Het moet bij momenten echt wel ondraaglijk zijn. Het is goed dat je eens een paar dagen niet gaat werken, neem je tijd en laat niemand, maar dan ook niemand jou vertellen hoeveel tijd je maar zou mogen nemen! Wanneer is Arne zijn eerste verjaardag? Ook de Kerstperiode zal niet makkelijk worden. Misschien moet je tijdens die periode ook eens een weekendje weg plannen? Hopelijk kan je bij enkele mensen terecht als je het moeilijk hebt...

Lieve groetjes
Sammeke

An

Berichtdoor An » 22 nov 2006, 15:19

Dit berrichtje om jullie te laten weten dat we op Arne's geboortedag extra aan hem en jullie zullen denken. Het zal wel een heel moeilijke dag worden vol met gemengde gevoelens.
Sterkte gewenst

Lieve groeten,
An

Mieke

Berichtdoor Mieke » 28 nov 2006, 14:18

Zoals te verwachten was, is het deze week enorm zwaar... Heb van mijn dokter direct een briefje gekregen omdat ik er serieus door zit! Alle herinneringen van een jaar geleden komen terug, nu nog hoogzwanger en enorm gelukkig en vrijdag zou Arne° een jaar oud geworden zijn. Pff, we zouden hem een kroontje moeten opzetten en taart eten maar ipv daarvan kunnen we enkel naar zijn grafje gaan en ons (proberen te) troosten met de herinneringen die we hebben. Ik wist wel dat het moeilijk zou worden maar het is echt niet te doen, zou huilen voor het minste geringste en kan me op niks concentreren. Daarom wou ik ook thuis blijven, op het werk kan ik toch niks uitsteken... Ik mis hem zo erg, het is niet te beschrijven...

Mieke, de mama van Arne° (1/12/05-11/05/06)

Gast

Berichtdoor Gast » 28 nov 2006, 14:42

ik wou dat ik je kon helpen....maar dat gaat helaas niet. zelfs met woorden geraak ik er niet, er zijn geen woorden voor denk ik!!!!
de gedachte alleen al is al zo erg, laat staan de werkelijkheid...
mens ,mens, wat kan de natuur zo wreed zijn!!!!
koester de momentje met hem , want die zijn ongetwijfeld héél mooi ...maar juist daarom is het gemis nu ook zo hard!!
sterkte meid!!
caro

Sammeke

Berichtdoor Sammeke » 29 nov 2006, 09:21

dag Mieke,

ik ben blij je hier nog eens te zien. Veel kan ik je niet zeggen enkel dat ik het zo erg vind voor jullie. Dit had niet mogen gebeuren. Zoals Caro schrijft: de natuur kan heel wreed zijn. Ik hoor over een baby'tje dat te vondeling is gelegd in Essen en dan denk ik aan jou en aan de mama van Manon... het is toch veel te oneerlijk verdeeld... Hopelijk vinden jullie binnenkort terug een klein zonnestraaltje geluk in jullie leven. Hopelijk kunnen jullie bij elkaar terecht voor steun, want dat zal ook niet altijd even makkelijk zijn.... Veel sterk nog!

Lieve groetjes
Sammeke

Els

Berichtdoor Els » 01 dec 2006, 07:02

Lieve Arne,
Ik zou het zo graag geloven
Dat het nu feest is daarboven.
Dat je met de engeltjes bent aan 't spelen,
dat je koekjes bent uit aan 't delen.
Een hele dikke knuffel kleine vent,
omdat je vandaag jarig bent!

Mieke en Bart,
Vandaag een jaar geleden: de mooiste dag uit jullie leven. Jullie kleine vent werd geboren en maakte jullie mama en papa. Vandaag, een jaar later: een dag vol dierbare herinneringen, maar vooral vol onbeschrijfelijke gemis. Vanavond laten wij een mooi kaarsje branden bij zijn foto. Een feestkaars voor hem. Al blijft het verdriet even groot, zeker op zo'n dag als vandaag, al blijft het gemis ..., we hopen dat dat kaarsje ook voor jullie een beetje troost mag geven, een klein lichtpuntje als herinnering aan de mooie, maar veel te korte, tijd die jullie samen hebben gekregen. Mieke en Bart, Arne is niet vergeten en jullie blijven zijn mama en papa voor altijd en altijd!
Sterkte!
Els, Dominique en Jenne

Gast

Berichtdoor Gast » 01 dec 2006, 07:50

Kort berichtje om te zeggen dat er vandaag aan jullie 3 gedacht wordt!

Gast

Berichtdoor Gast » 01 dec 2006, 09:47

Ook ik denk aan jullie kleine Arne!! Groetjes...

cindy

Berichtdoor cindy » 01 dec 2006, 11:59

een heel gelukkige verjaardag kleine arne
maak er een mooi engelenfeestje van daarboven op je wolkje
we denken aan jou
sterkte mama en papa

een meelezertje

Berichtdoor een meelezertje » 01 dec 2006, 12:39

Ook wij willen Arne een hele gelukkige verjaardag wensen. Feest maar goed daar boven in de wolkjes met al je engelenvriendjes! Voor mama en papa, heel veel sterkte vandaag. We denken aan jullie.

Sammeke

Berichtdoor Sammeke » 01 dec 2006, 17:28

Gelukkige verjaardag lieve engel! Je had hier nog moeten zijn!

Sammeke

Gast

Berichtdoor Gast » 08 dec 2006, 21:00

Hallo Mieke

Als ik je verhaal lees, kan ik alleen maar een traan met je laten. Mag ik je eens iets vragen: is je zoontje in gasthuisberg geweest.
Ik ben verpleegkundige en ik weet dat die periode onze dokter is weggeroepen naar spoed. En dat dat kindje overleden is aan wiegedood en dat hij toen in de kribbe verbleef.
Ik weet nog goed, toen ik dat hoorde, dat mijn hart stil stond. Het moet op dat moment zeer moeilik voor jullie geweest zijn. Maar velen van onze collega's en ikzelf hadden gehoopt dat alles nog goed was gekomen.

Veel sterkte in deze moeilijke periode en ook ik denk aan jullie

groetjes
ann

Els

Berichtdoor Els » 19 dec 2006, 09:32

¿Prettige dagen, Gelukkig Nieuwjaar¿,
Elk jaar wensen mensen dit weer aan elkaar.
De kaarten voorheen nog vol vrolijke kreten.
¿Een fantastisch nieuwjaar¿¿..hoe konden we weten¿.
Want Kerst deze keer, is zo eenzaam, zo raar,
Niets is meer hetzelfde dan ¿ t vorige jaar.
Er is zo veel pijn en er zijn zo veel vragen,
Die heviger zijn in deze donkere dagen.
Met Kerst gaan de kaarsen ter gedachtenis aan,
aan hen die dit jaar van ons heen zijn gegaan.
En sturen we wensen als steun aan elkaar,
Veel sterkte met Kerst en het komende jaar¿

Mieke en Bart,
Vorige week zijn we kerstinkopen gaan doen. Jenne wou een 'lantaarn' kopen in de vorm van een kerstman. Toen we thuis kwamen heeft hij hem aan Arne gegeven en hebben we er een kaarsje ingezet. Regelmatig gaat dus ook jullie kaarsje aan, als dierbare herinnering aan Arne en als steun voor jullie in deze moeilijke dagen.
Groeten,
Els, Dominique en Jenne

Mieke

Berichtdoor Mieke » 26 dec 2006, 10:26

hei Els,

jouw gedichtje geeft goed het enorme verschil aan tussen de feestdagen van vorig jaar en nu. Vorig jaar fier op stap met onze kleine en prachtige zoon en nu, tja, ...
Het verdriet om Arne° is nog steeds zwaar maar we hebben terug een sprankeltje hoop gekregen, en dat wou ik je zeker laten weten! Eind mei verwachten we een broertje of zusje voor Arne°. De eerste maanden van mijn zwangerschap (ben nu 4 maanden) waren lichamelijk en emotioneel verschrikkelijk moeilijk maar sedert een paar weken voel ik ons kindje af & toe bewegen en daardoor is de band geleidelijkaan beginnen groeien. Ik word heen en weer geslingerd tussen verdriet en (voorzichtig) geluk en kan alleen maar hopen dat alles goed blijft gaan ...

Mieke

Mireille

Berichtdoor Mireille » 26 dec 2006, 15:47

Dat is inderdaad prachtig nieuws. Ik hoop dat jullie de kracht vinden om het geluk te zien in dit nieuw wondertje. Dit broertje of zusje van Arne zal in een warm nestje terecht komen. En hopelijk maakt het deze feestdagen wat draaglijker.

mama van Nils

Berichtdoor mama van Nils » 26 dec 2006, 23:31

hallo Mieke,

ik weet niet goed wat zeggen na alles gelezen te hebben...
Ik wil jou en je man proficiat wensen met je zwangerschap.
Veel sterkte en geluk nog in jullie verdere leven!

Sammeke

Berichtdoor Sammeke » 03 jan 2007, 08:29

Dag Mieke,

ik wens jullie veel geluk in 2007. Ik wens jullie een gezonde wolk van een baby en de moed om telkens weer opnieuw verder te doen.

veel liefs
Sammeke

Els

Berichtdoor Els » 08 jan 2007, 07:37

Mieke, Bart en Arne°
Wat een mooi nieuws om het jaar mee te beginnen! Ik ben zo blij voor jullie. Niet dat alle pijn en verdriet nu weg zijn, maar er is weer toekomst, iets moois om naar uit te kijken. We hebben oud en nieuw gevierd met onder andere P. in de ardennen. En op nieuwjaar hebben we het over jullie gehad en hoe erg ik het voor jullie vond dat jullie deze dagen moesten zien door te komen zonder jullie trots. En toen had P. me al het goede nieuws laten weten. Op z'n wolkje zit Arne vast te glimmen van trots dat hij grote broer wordt. Hij zal wel een oogje in het zeil houden dat alles in orde komt met z'n broertje of zusje. Ik wens jullie in 2007 de sterkte en kracht om te kunnen genieten van dit nieuw wonder en de hoop om mama en papa te zijn van 2 kanjers van kindjes!
Van harte,
Els en Co

Gast

Berichtdoor Gast » 19 jan 2007, 07:14

Dag Arneke,
Zo maar eventjes om te laten weten dat we nog veel aan je denken.
Ook aan je mama en papa en je kleine brusje op komt.
Els

Els

Berichtdoor Els » 25 jan 2007, 07:25

Vandaag gedichtendag, ook voor jou Arne:

Ik zoek een woord,
een heel nieuw woord,
een woord dat niemand kent.
Ik zoek een woord
dat zeggen wilt
dat jij de liefste bent!

Els en Co

mieke

Berichtdoor mieke » 25 jan 2007, 17:30

Allemaal bedankt voor de wensen en felicitaties!

Ik ben nu 22w zwanger en op de 20w echo zag alles er OK uit. Ons kleintje doet zeker niet onder tov de grote broer qua beweging/actie in de buik dus dat belooft...
Lichamelijk gaat het wel goed maar ben wel enorm moe, zal ook te maken hebben met de emoties die gepaard gaan met de zwangerschap. Als het een keer niet gaat, dan blijf ik gewoon thuis om te rusten want ik wil echt geen risico nemen. Maar de herinneringen aan Arne° komen heel vaak naar boven drijven, niet alleen van toen ik zwanger was maar ook wetende dat ik vorig jaar thuis was in moederschapsrust met een kerngezonde baby...
Gelukkig kan ik nog altijd terecht bij Bart, hij is echt een schat, en ook onze omgeving respecteert het feit dat het hoopvol uitkijken naar ons 2de kindje niet betekent dat het verdriet voor Arne° minder is geworden. Ik heb wel het gevoel dat ik enorm ongeduldig ben, eind mei lijkt nog zo ver weg, maar aan de andere kant heb ik schrik voor als ons kleintje er zal zijn... Gelukkig krijgen we een monitor mee maar toch, de schrik zit er serieus in! Maar we zullen wel zien hoe alles zal verlopen... Het doet alvast deugd om hier mijn verhaal te kunnen doen en om die lieve reacties te lezen van mensen die met ons meeleven.

Mieke, de mama van Arne° en een nieuw klein wondertje in aantocht

Gast

Berichtdoor Gast » 26 jan 2007, 07:23

Dag Mieke,
Leuk om te lezen dat het kleine wondertje het zo goed doet! Je bent nu echt wel over de helft hé, dus eigenlijk kan je nu aftellen, maar het lijkt inderdaad nog veraf hé. Ik kan me goed voorstellen dat alle herinneringen nu weer sterk naar boven komen. Gelijk heb je dat je in de eerste plaats aan jezelf en je babietje denkt! Niks is nu belangrijker! Gelukkig heb je veel steun, want de emoties zullen voor jullie nu wel dubbel zo groot zijn en dan is het toch belangrijk dat je je begrepen voelt. Maar ik ben er zeker van dat dat kleine engeltje daarboven jullie ook goed in de gaten houdt en samen met jullie uitkijkt naar de geboorte van z'n broertje of zusje. Probeer nu even te genieten van dat druktemakertje in je buik en nog niet te veel te denken aan de emotionele periode die het zal worden na de geboorte. Dag voor dag leven en ik ben zeker dat jullie zich erdoor slaan. Als ik zo lees hoe je schrijft over Bart dan heb ik gewoon heel veel respect voor jullie. Ik kan jullie alleen het allerbeste toewensen.
Arneke°,
Hou die mama, papa en brusje van jou maar goed in de gaten. Ze verdienen het en kunnen je steun goed gebruiken. Dank zij jou hebben zij die alleroverheersende Liefde ontdekt die alles overwint en overleeft. Dikke knuffel,
Els

Elke

Berichtdoor Elke » 06 feb 2007, 13:38

Hoi,
ik lees al sinds het begin mee met Arne's verhaal. Maar heb nooit de moed gehad te reageren.
Nog steeds open ik met een bang hartje dit topic om te zien hoe het met jullie gaat.
En nu is er goed nieuws! Ik ben echt heel blij voor jullie!
Ik ben er zeker van dat jullie mooie Arne over zijn zusje zal waken!
Ja, zusje, ik heb echt een gevoel dat het een meisje wordt... weet niet waarom...
Maar ja, dat zal nog afwachten worden!

Arne, ik denk vaak aan jou, lieve jongen.

Arne,

Zo'n kanjer!

Klein en fijn
en toch al groot
gedwongen

Klaar voor de wereld
maar niet gegund
al beslist
wat nog moest komen

Een andere weg bepaald
dan deze die jij wou

Nu ben jij de steun
de engel
voor je mama
en je papa
en nu ook
voor het komende kleintje!

Arne,
we denken vaak aan jou!

Els

Berichtdoor Els » 13 feb 2007, 09:57

Dag Arneke,
Gisteren was het feest in ons fotohoekje omdat nonkel Paul jarig was. Jenne dacht dat nonkel Paul jou ook wel een stukje taart zou geven in de hemel. En net op dat moment piepte de zon even tussen de donkere wolken. Jenne zei: "kijk moeke, Arne is blij!"
Gaat alles goed met het kleine brusje? Ik droomde vannacht dat het een meisje was en dat ze Clara zou heten. Gek hé, hoe zelfs dat kleine wondertje al in mijn gedachten is. We zullen nog eventjes moeten wachten hé.
Dikke knuffel,
Els

Terug naar “Andere onderwerpen”