arne

mieke

arne

Berichtdoor mieke » 15 mei 2006, 12:43

ik zit hier nog totaal verweesd voor mij uit te kijken... donderdag kregen we een telefoontje van het ziekenhuis dat ons zoontje, 5.5 maand oud en ons eerste kindje, overleden was in de crèche... hij was niet ziek, er was niks aan te merken, dus conclusie wiegedood. morgen wordt hij begraven en ik weet begot niet hoe ik die dag moet doorlkomen! gelukkig heb ik enorm veel steun van mijn man & familie maar het is net of er een stukje van mezelf gestorven is. bovendien zouden we gaan starten met de uitbreiding van ons gezinnetje dus heb ik zelfs een dubbel verdriet...

dina

RE: arne

Berichtdoor dina » 15 mei 2006, 13:05

Mieke,

Dat moet verschrikkelijk zijn... veel sterkte!!!

Gast

Berichtdoor Gast » 15 mei 2006, 13:06

Sterkte !

just me

Berichtdoor just me » 15 mei 2006, 13:10

amai mieke, wat erg!!! er zijn geen woorden voor. het is altijd héél erg, maar als er dan nog geen echte oorzaak is en het dan zoals bij jullie zo plots komt, het is verschrikkelijk!! veel meer doen dan sterkte toe wensen kan ik helaas niet doen!
het is de ergste nachtmerrie dat ouders kan overkomen! ik zal morgen een kaarsje branden voor jullie engeltje....nogmaal sterkte

Gast

Berichtdoor Gast » 15 mei 2006, 13:11

Mieke,

Heel veel sterkte met dit verlies. Ik hoop dat je snel de moed vindt om verder te gaan, al lijkt dat nu gewoon onmogelijk!

E,
mama van twee engeltjes

eline

Berichtdoor eline » 15 mei 2006, 13:23

veel sterkte!

Ingrid

Berichtdoor Ingrid » 15 mei 2006, 14:09

Héél veel sterkte! Ik leef met jullie mee.

cindy

Berichtdoor cindy » 15 mei 2006, 14:14

mieke

ik wil je heel veel sterkte toewensen morgen en de komende maanden.
ook wij hebben in ons midden een engeltje arne? ook hij stierf aan wiegendood in februari.
en zou nu ook 5.5 maanden moeten zijn.
wens je alle sterkte toe en zal zeker aan jullie denken morgen
waarom moeten dromen toch dromen worden!

groetjes cindy

Priscilla

Berichtdoor Priscilla » 15 mei 2006, 14:22

Beste Mieke en partner,

Ik zit al heel het weekend met je zoontje en met jullie in mijn hoofd. Mijn twee kindjes gaan namelijk naar dezelfde kribbe.
Ik heb elke dag wel regelmatig tranen gelaten voor je lieve zoontje. Ik vind het zo verschrikkelijk. De pijn en het gemis moet verschrikkelijk zijn.
Ik weet niet goed wat schrijven maar ik wil jou en je man ontzettend veel sterkte wensen.
Ook de verzorgers van de kribben zitten enorm met jullie in en vinden dit verschrikkelijk moeilijk. K. was helemaal gebroken (de andere verzorgsters ook).
Ik wil je zoveel zeggen maar vind de woorden niet. Dit wens ik geen enkele moeder en vader toe. Ik hoop dat je veel steun vindt bij je man en bij je familie en vrienden.
Ik hoop dat de dag van de begrafenis een dag wordt die je met rust kunt beleven. Ik zou wel naar de begrafenis willen komen maar ik weet niet of je het liever in bescheiden kring wil of dat je het te moeilijk vindt... Ik respecteer dit enorm. Maar als ik op één of andere manier een steun kan zijn dan zeg je maar iets. Ook al ken je mij niet...
Nog enorm veel, veel sterkte.

Priscilla

Gast

Berichtdoor Gast » 15 mei 2006, 19:08

allereerst mijn deelneming...
De kribbe waar het gebeurd is ligt toevallig toch niet in het Dendermondse?

Mieke

Berichtdoor Mieke » 15 mei 2006, 19:15

het doet deugd om zoveel steun te krijgen, we zullen die zeker nog nodig hebben de komende weken & maanden!

Priscilla, heb al gebeld met K., voor haar moet het ook verschrikkelijk zijn want zij is diegene die Arne zo gevonden heeft... we verwijten haar/hen niks want Arne ging doodgraag naar de opvang. ivm je vraag naar de begrafenis, we hebben bewust gekozen om dat in intieme kring te doen want het zal al moeilijk genoeg zijn...

Chloë

Berichtdoor Chloë » 15 mei 2006, 19:23

veel sterkte gewenst

dit is zo erg...

Sammeke

Berichtdoor Sammeke » 15 mei 2006, 19:52

Dag Mieke,

veel sterkte... dit mocht niet gebeuren... wij hebben ook zo een overlijden meegemaakt van dichtbij... het is en blijft vreselijk. Ik hoop dat je vrienden en familie hebt tegen wie je elke dag nog jaren lang over Arne kunt vertellen....
Mijn beste vriendin haar dochtertje is ook overleden in de créche aan wiegedood. Ze was 4,5 maand en ging sinds een week naar de kribbe. In juni is het een jaar geleden. Ze zijn gestart met inzamelacties ter ondersteuning van een wetenschappelijk project ter preventie van wiegedood. Vanuit dat project zal er een DVD gemaakt worden voor kribbes, onthaalmoeders, ouders.... met allerlei nuttige tips e.d. Zij voelden zich verplicht om dit te doen t.o.v. hun dochtertje.
Als je zin hebt om met mijn vriendin eens te mailen, laat het me maar weten.
Veel sterkte nogmaals... steeds welkom hier om je hart te luchten!

Sammeke

Priscilla

Berichtdoor Priscilla » 15 mei 2006, 21:06

Mieke,
Ik begrijp je keuze maar al te goed.
Ik wens je nog veel sterkte toe en we zullen je kleine Arne niet vergeten.

Veel liefs
Priscilla

Gast

Berichtdoor Gast » 16 mei 2006, 20:30

niemand weet waarom dit jullie engeltje moest overkomen
niemand weet hoe het verder moet
maar koester de mooie gedachten aan Arne, koester de liefde die jullie hem gegeven hebben; koester de liefde die hij jullie gebracht heeft en koester mekaar nu meer dan ooit
dat sterretje aan de hemel waar Arne nu is, zou het zeker zo willen

jullie staan niet alleen

judy

Berichtdoor judy » 17 mei 2006, 11:30

innige deelneming, ook wij hebben vorige maand onze simon verloren aan 16maand...moeder natuur heeft haar eigen wil en troost vind je niet.

kim

Berichtdoor kim » 17 mei 2006, 12:24

Heel veel sterkte! Woorden schieten me tekort. Weet hoe je je voelt.
Dikke knuffel van een mama met 2engeltjes.

marion

Berichtdoor marion » 17 mei 2006, 12:33

Beste Mieke,
Heel veel sterkte gewenst voor jou en je man met het grote verlies van Arne*. Ik weet hoe je je voelt, wij hebben onze eerste dochter Isabelle* met 3 maanden verloren. Heel veel sterkte, als je wilt praten en een luisterend oor dan kun je zeker hier terecht. Marion, mama van Isabelle* en Amélie

Mieke

Berichtdoor Mieke » 17 mei 2006, 20:31

pfff... gisteren was het een loodzware dag... het afscheid viel enorm zwaar... Vandaag is onze eerste echte dag alleen geweest en we hadden daar toch echt nood aan, vanmorgen te voet naar zijn grafje gaan kijken... We lopen nog altijd verdwaasd rond en op bepaalde momenten voel ik mijn hart echt breken (voedingstijden, bij op het opstaan,...). Zoals bij iedereen wlk gaat het zijn ups en downs! Gelukkig staat mijn ventje altijd klaar voor mij en voelt hij mij enorm goed aan (omgekeerd ook). Mijn collega's hebben massaal gereageerd (had gevraagd enkel te mailen) maar zie er toch enorm tegenop om maandag terug aan het werk te gaan. Ook Bart gaat maandag terug werken... Pffff...

Els

Berichtdoor Els » 18 mei 2006, 09:35

"Jij lief klein winterkind
Zo zeer door mama en papa bemind
We weten dat je altijd stralen zal
als het allermooiste sneeuwkristal"

Mieke en Bart,
Wat kunnen wij zeggen bij dit onmetelijke, onmenselijke verdriet? Alleen dat jullie in onze gedachten zijn. Wij hebben Arne niet gekend, wisten alleen van zijn bestaan. Jullie kleine sterretje heeft nu een heel speciaal plaatsje in onze gedachten en ons hart. We hopen dat de liefde die jullie Arne hebben gegeven en die jullie van hem kregen, jullie moed en kracht geeft.

Sterkte,

Els

an

Berichtdoor an » 18 mei 2006, 20:48

Dag Mieke,
als onthaalmoeder kom ik hier soms eens rondkijken op zappy.
Jou berichtje viel me op door de namen 'Mieke' en 'Arne'.
Mijn schoonzus heet ook Mieke en ze heeft ook een zoontje Arne.
Ik was pas helemaal verwonderd toen ik de naam van je man las, Bart.
Zo heet m'n broer ook, de papa van Arne en man van Mieke.
Het zal toeval zijn, maar het deed me heel raar.
Veel sterkte , hopelijk vind je veel steun in je omgeving!

inge

Berichtdoor inge » 18 mei 2006, 21:06

hoi mieke

heel veel sterkte meisje

Mieke

Berichtdoor Mieke » 19 mei 2006, 12:52

Sammeke,

denk dat ik wel weet wie jouw vrienden zijn & dat hun dochterje Manon heet. Bart heeft zelfs vorig jaar een T-shirt gekocht toen ik hoogzwanger was en we kregen toen allebei kippevel... Wie had ooit gedacht dat het ons ook zou overkomen. Ons zoontje ligt trouwens naast Manon op de begraafplaats, twee engeltjes... Op een andere plaats heb ik trouwens gelezen dat ze nu een broertje heeft, dat doet deugd om te weten en doet ons ook een beetje terug in een toekomst geloven. Zoals te verwachten gaat het met zijn ups & downs, maar Bart & ik hebben enorm veel elkaar en aan de goede herinneringen die we met Arne beleefd hebben. Heb er een mooie foto bijgestoken...

kathleen

Berichtdoor kathleen » 19 mei 2006, 13:15

beste mieke en bart...

Ik hoorde via sofie wat er gebeurd is bij jullie, en toevallig keek ik op zappy, dus graag wil ik hier mijn medeleven betuigen ...
wij waren op de wettelijke trouw van sofie en henk met ons twee kindjes... Lotte heeft bloemetjes afgegeven en ons febe lag nog in de maxi cosi... toen we binnenkwamen in het stadhuis, dat al overvol was stond de maxicosi voor de voeten van bart... ik vroeg of het niet hinderde en hij antwoordde, helemaal niet, het doet me denken aan ons kindje, het is ongeveer even oud... die woorden blijven nu de hele tijd in mijn hoofd hangen... ik wil jullie veel sterkte en troost toewensen met een gedichtje

als een rups
na het afsheid
van de veilige cocon
als een vlinder mag leven
oog in oog met de zon
zal hij ver,
heel ver reizen
naar zijn einddoel,
zijn bron

Gast

Berichtdoor Gast » 20 mei 2006, 12:30

wat een schattig ventje...

ik wens jullie heel veel moed en sterkte om deze moeilijke periode samen met familie en vrienden door te komen.

Terug naar “Andere onderwerpen”