baby verloren door fout vroedvrouw

saskia

RE: baby verloren door fout vroedvrouw

Berichtdoor saskia » 17 mar 2006, 19:38

@ ik,

ben blij voor jou dat alles goed is afgelopen,kan me voorstellen dat je misschien wat ongerust geweest bent toen je moest bevallen.
dan nog in hetzelfde ziekenhuis,maar zoals ik altijd al gezegd heb,het ziekenhuis of de gyneacoloog treft geen schuld maar de vroedvrouw was volledig fout bezig,te zelfzeker denk ik...
en dat heeft onze Ruben° zijn leven gekost,ik draag hem altijd mee in mijn hart en mis hem nog elke dag heel erg.
Ruth heeft echt terug een zonnestraal in ons leven gebracht,ze is gewoon ons zonnetje in huis,altijd welgezind en soms eens haar kuren,maar dat moet ook eens kunnen hè!

vele groetjes en bedankt voor je berichtje
saskia

saskia

Berichtdoor saskia » 22 apr 2006, 15:35

hey saartje,

hierbij nog wat foto's van Ruth

saskia

Berichtdoor saskia » 22 apr 2006, 15:37

nog eentje

saskia

Berichtdoor saskia » 22 apr 2006, 15:37

en nog eentje

saskia

Berichtdoor saskia » 22 apr 2006, 15:39

en de laatste

Gast

Berichtdoor Gast » 11 jul 2006, 12:21

wat een lief meiske.

Saartje @Saskia

Berichtdoor Saartje @Saskia » 18 jul 2006, 16:11

Superfoto's. Ze is echt zo'n lief en schattig meisje he... Echt een guitig gezichtje....

Liefs, Saartje, mama van Simon° en ???

saskia

Berichtdoor saskia » 18 jul 2006, 21:50

hey saartje,

bedankt,ze is ook een hele lieve maar een heel actieve ook hoor!
maar dat vind ik niet erg,ze is super...
ben zeer blij dat we haar hebben,ze brengt heel wat vreugde in ons leven...
ik zeg soms dat ze al het goede uit Ruben° ook in haar heeft.
Ruth weent bijna nooit,het is echt een lieve leuke baby!

nu is het aan jou hè saartje!
ik kijk al enorm uit dat je een berichtje kan plaatsen dat jullie de fiere mama & papa zijn geworden van het broertje/zusje van Simon°
ik wens het jullie van harte!

vele groetjes en hou je goed & rustig hè!

Ann

Berichtdoor Ann » 18 jul 2006, 22:15

Hey Saskia,

Wat een triest verhaal, maar toch ook weer een beetje positief omdat Ruben er ondertussen al een zusje heeft bijgekregen. Ook wij hebben nu bijna 2 maanden geleden ons derde kindje moeten afgeven na een perfecte zwangerschap. Robbe heeft een zwaar zuurstoftekort gehad waardoor zijn lichaampje zo zwaar beschadigd was dat hij niks zelf kon. We hebben zelfs nooit zijn oogjes open gezien, nooit een schreeuwtje gehoord, helemaal niks. Allemaal zo kleine dingetjes die nu opeens zo belangrijk zijn. Na de resultaten van de autopsie blijkt dat hij het zuurstoftekort al moet opgelopen hebben in de baarmoeder (waarschijnlijk door de navelstren dicht te drukken of dat die eventjes rond zijn nekje moet zijn geweest -lang moet dat blijkbaar niet duren om enorme schade aan te richten) en niet zoals ze eerst dachten na de geboorte doordat er steenharde meconium in zijn longetjes zat. Gewoon brute pech of een fout van de natuur noemen ze dat maar daar zijn wij vet mee want wij zijn hem wel kwijt voor de rest van ons leven. Ook wij hebben dat ooit het zonnetje terug zal schijnen voor ons en ons 2 bengels maar dat het altijd bewolkt tot zwaar bewolkt zal blijven daar zijn we zeker zijn. Ik ben van Robbe bevallen met een spoedkeizersnede maar bij mijn vorig bezoek aan de gyn adviseerde hij ons om minstens 1 jaar te wachten alvoren terug zwanger te worden. Als ik jouw verhaal goed gelezen heb ben jij toch ook bevallen met een keizersnede en mocht jij onmiddellijk terug zwanger worden. Heb jij daar enig nadeel aan ondervonden. Ik weet ook wel dat zorgeloos zwanger zijn er nooit meer gaat inzitten want ook nu waren alle testen, echo's en zo perfect tot op het einde en was er blijkbaar ook al iets mis. Maar heb jij enige lichamelijke hinder ondervonden na je keizersnede?

saskia

Berichtdoor saskia » 23 jul 2006, 12:53

dag ann,

het spijt me dat ook jullie je zoontje hebben moeten afgeven.
Met Ruben° was het net zo,hij kon niets zelfstandig doen...
Hij is ook met spoedkeizersnede geboren,
bij ons had de gyneacoloog gezegd dat het geen probleem was om gewoon de natuur zijn gang te laten gaan.
in ons geval was dat misschien wel het beste zei hij!
ben dus niet herbegonnen met de pil!
en 2 maand later was ik al terug zwanger van Ruth.
goh eigenlijk buiten de gewone zwangerschapskwaaltjes heb ik niet speciaal meer last gehad...
heb overgegeven tot op het laatste,pijn aan de rug (maar dat is niet moeilijk als je 2X na elkaar zwanger bent),wel moe geweest.
zwanger zijn vraagt veel van je lichaam en natuurlijk voel je dat wel als je zo snel na elkaar zwanger bent,maar toen had ik dat echt wel nodig...
nu Ruth er is zou ik toch nog voor een 3de willen gaan maar nu wacht ik eigenlijk bewust om er terug voor te gaan.
ik denk eens Ruth naar de 2 jaar zal gaan om dan terug de pil te laten,we zien wel!

het enige dat ik kan zeggen ik heb geen spijt dat we er zo snel voor gegaan zijn,Ruth is nu ook met een keizersnede geboren.
dus heb ik 2X een keizersnede ondergaan in 1 jaar tijd!
bij de zwangerschap van Ruth ben ik wel vroeg thuisgebleven,ik was een maand of 3 toen ik volledig tot na de bevalling ben thuisgebleven!
hangt ook een beetje van je werk af natuurlijk hè!
ah ja en Ruth is geboren aan 36weken en 4 dagen zwangerschap.
een goeie 3 weken te vroeg dus...

dus buiten de gewone kwaaltjes heb ik niet speciaal veel hinder ondervonden.

groetjes saskia mama van Ruben° & Ruth

Ann

Berichtdoor Ann » 02 aug 2006, 23:22

Dag Saskia,

Bedankt voor je antwoordje. Ook wij hebben het gevoel van we laten de natuur zijn gang gaan maar durfde het niet echt nadat de gyn ons verteld had om minstens 1 jaar te wachten. Nu blijkt dat niet iedereen aangeraden word om 1 jaar te wachten (op het internet spreken de meeste van een periode van 6 mnd maar zeker geen jaar). Jullie mochten zelfs gewoon de natuur zijn gang laten gaan, en misschien geeft je lichaam wel aan van ik ben er nog niet aan toe maar liever dat dan 1 jaar bewust nieuw leven tegenhouden. Ook dat geeft mij een slecht gevoel: je hebt pas nieuw leven verloren en dan zou je ander nieuw leven weer moeten tegenhouden ...

Bedankt.

Ann

saskia

Berichtdoor saskia » 03 aug 2006, 09:48

hey Ann,

ik ben er ook wel van overtuigd dat je pas zwanger raakt als je lichaam er terug klaar voor is!
natuurlijk ben je de hele zwangerschap ermee bezig,gaat alles nu wel goed aflopen,gaat alles in orde zijn met de baby...
er spookte vanalles door mijn hoofd,maar toch moet je proberen te genieten van dat leven dat in je groeit!
Had wel het voordeel met mijn zwangerschap van Ruth dat zij bijna constant aan het bewegen was,iedere dag vanaf een 16weken zwangerschap...
Met Ruben° was dat meer elke avond toen ik me in de zetel zette,anders eigenlijk veel minder dan Ruth!
ik gun het jullie van harte en volg gewoon je eigen gevoel...

vele groetjes van saskia mama van Ruben° en Ruth

Ann

Berichtdoor Ann » 14 aug 2006, 23:23

Hey Saskia,

Nogmaals bedankt voor je berichtjes. Het doet me deugd om er met iemand over te praten (mailen) die hetzelfde heeft meegemaakt.
Zit jij ook op het forum "met lege handen"? Ik zou soms nog wat meer willen kwijtraken maar weet niet goed wie er hier allemaal meeleest?

Groetjes,

Ann

Gast

Berichtdoor Gast » 08 sep 2006, 11:34

up

saskia

Berichtdoor saskia » 09 sep 2006, 20:13

hey ann,

ik zit eigenlijk bijna nooit op meer op de site "met lege handen"
er zit telkens blijkbaar teveel tijd tussen en dan moet ik terug mijn paswoord toevoegen,het enige probleem is dat ik dat telkens weer vergeet!
ik ga soms nog eens zien hoe het nu gaat met sommige personen(ga hun namen hier nu niet zeggen)
en ik heb er ook wel mijn verhaal gedaan,maar ben meer hier bij zappy gebleven.

groetjes
anders kunnen we ook gewoon mailen naar elkaar,als je dat goed vind?
en sorry voor de late reactie maar onze pc is even stuk geweest!

Ann

Berichtdoor Ann » 09 sep 2006, 21:36

Hey Saskia,

Wil best wel mailen hoor. Ik zit momenteel nog heel veel op de site van "met lege handen". Durf daar meer over mijn diepere gevoelens schrijven dan hier waar eigenlijk iedereen kan meelezen. (en ik weet dat er soms bekenden meelezen en dat maakt het soms iets moeilijker).
Waar staat jou verhaal daar ergens? Of weet je soms je gebruikersnaam? Dan kan ik hem opzoeken en op die manier jouw een mailtje sturen als het ok is voor jou?
En hoe gaat het voor de rest met jullie?
Groetjes,

Ann

saskia

Berichtdoor saskia » 09 sep 2006, 22:43

hallo ann,

mijn verhaal staat onder Ruben, heb zijn naam daar gebruikt om mijn in te loggen!
het verhaal van Ruben° staat bij "overlijden" en sta ik ook met het verhaal van terug zwanger zijn onder "terug zwanger" (denk dat het zo heet hè)daar kan je lezen van de geboorte van Ruth!
je kan van daaruit inderdaad een mailke sturen naar mij.

anders hier gaat alles goed,Ruth is een zeer actieve.
ze is nu bijna 9 maand en kruipt al heel goed rond,ze trekt zich al op en staat liefst van al recht!

groetjes saskia

Ann

Berichtdoor Ann » 11 sep 2006, 20:58

Hoi Saskia,

Ik ga je verhaal proberen op te snorren op de site en ga je een van de volgende dagen zeker eens mailtje sturen.

groetjes en tot dan.

Ann

saskia

Berichtdoor saskia » 12 sep 2006, 20:45

hey Ann,

hopelijk vind je het en anders moet je het maar laten weten dan zet ik eerst mijn hotmailadres.
tot binnenkort!

groetjes saskia

Ann

Berichtdoor Ann » 13 sep 2006, 22:23

Hey Saskia,

Ik heb je berichten gevonden en je een mailtje gestuurd maar weet niet of het gelukt is.
Je laat maar iets weten.

Groetjes,

Ann

saskia

Berichtdoor saskia » 14 sep 2006, 21:33

dag Ann,

ik heb je mailke ontvangen hoor,je bent wel vergeten jouw emailadres er bij te zetten zodat ik zou kunnen antwoorden!
heb geprobeerd om op de site met lege handen te komen maar ben mijn paswoord vergeten en telkens ik het opvraag staat er iets van een error,tja ik geraak er gewoon niet door...
dus als je zo vriendelijk wilt zijn om me nog een mailke te sturen met jouw adres dan antwoord ik je zo snel mogelijk ok.

vele groetjes,en ja ik herken ook heel veel in wat je mij geschreven hebt...

wil me niet moeien, maar...

Berichtdoor wil me niet moeien, maar... » 15 sep 2006, 13:46

Saskia, als je een mailtje hebt ontvangen van iemand, heb je toch het mailadres. Klik gewoon op reply (of antwoorden in het Nederlands) dan is het oké !

saskia

Berichtdoor saskia » 15 sep 2006, 18:41

@wil me niet moeien,maar...

heb intussen haar email adres al gekregen en als iemand via de site "met lege handen" een mail verstuurd dan zie je dat emailadres van "met lege handen" en niet dat van de persoon die het verstuurd heeft.
dus moest ik dan op antwoorden geduwd hebben zou zij het niet ontvangen hebben...
begrijp je me...

Els mama van Kobe

Berichtdoor Els mama van Kobe » 27 sep 2006, 20:26

Liefste allemaal, als ik dit allemaal lees ben ik blij ergens steun te vinden... Mijn zus heeft gisteren haar kindje verloren op 6 m zwangerschap door medisch falen; met hevige buikpijn werdt ze gisteren binnengebracht op spoed waar ze haar 5u laten liggen hebben zonder onmiddelijk in te grijpen. Er zijn 10 diagnoses gesteld maar geen enkele was de goede, pas in het OK zagen ze dat de baarmoeder gescheurd was en er een bloedvat aan het lekken was. Het kindje was ondertussen gestorven door het zware bloedverlies. Dokters vertellen ons nu dat als het kind verlost zou zijn het nog 35% kans had op overleving maar ze hebben echter het kind geen kans gegeven!! Door het feit dat geen enkele dokter een beslissing heeft durven nemen is haar kleine wonder dood, het is niet te beschrijven. Nu moet je weten dat haar kans op zwangerschap miniem was door endometriose maar toch na al die tijd totaal onverwacht zwanger; ik moet niet vertellen hoe zwaar het verdriet weegt. De kans op een 2de; de angst; de pijn en het verdriet. Ik ben 4 maand geleden bevallen van een flinke zoon en god het doet vreselijk veel verdriet, ik heb geen woorden, wat zij nu moet missen, hoe kan ik nog ooit langsgaan onbezorgd en vrolijk met mijn perfect gezonde zoon; zij heeft de kans niet gekregen ik kan er niet mee om!!

saskia

Berichtdoor saskia » 27 sep 2006, 21:39

dag els,

eerst en vooral mijn oprechte deelneming voor je zus haar verlies...
ook voor jou en je familie.
ik weet als geen ander dat zoiets meer mensen treft dan je je kan inbeelden.
Els ik kan je maar één raad geven,geef je zus de tijd,de ruimte.
laat haar weten dat jij er bent voor haar!
toen ik Ruben° verloren heb was mijn zus ook zwanger & toen zij bevallen was enkele maanden na het overlijden van Ruben° denk je wel van waarom was het mij niet gegund???
maar zelfs met al mijn verdriet kon ik niet anders dan blij zijn voor haar dat ze niet hoefde mee te maken wat ik had meegemaakt.
dus denk nu ook niet dat je zus het jou kwalijk gaat nemen dat jij wel een gezonde zoon hebt,natuurlijk zal ze het moeilijk hebben,maar zoals ik al gezegd heb geef haar wat ruimte en tijd...
Je zus gaat een moeilijke tijd tegemoed,ik hoop voor haar dat als ze het aandurft dat ze toch nog eens zwanger zou kunnen zijn en dat ze ooit ook haar eigen wonder in haar armen kan nemen...
veel sterkte

groetjes saskia

Terug naar “Andere onderwerpen”