newbornfotosessie informatie

Fotoreportages Christ Vilez

newbornfotosessie informatie

Berichtdoor Fotoreportages Christ Vilez » 26 mar 2016, 09:50

Een newbornfotosessie, het is helemaal in!
Maar wat houdt dat juist in? Hoe werkt dit?
Graag een woordje uitleg hoe ik te werk ga...
Voorbeelden kan je zien op mijn Facebook of http://www.ukkiepukkiefotografie.be

De fotosessie gaat door bij ons thuis Ardooie… Samen met mijn vrouw Agnes werken wij tot we een prima resultaat bekomen! Doch ten allen tijde staat het comfort en vooral ook de veiligheid van jullie baby op de eerste plaats!
Het voordeel om bij ons thuis te werken is dat wij die huiselijke warme sfeer letterlijk en figuurlijk mogen nemen! Er is extra verwarmingselement voorzien, dicht bij jullie baby…. Wij richten onze woonplaats in met een beanbag, achtergrondsysteem en allerlei props.
Ideaal is dat de baby net vooraf nog voeding kreeg… We weten dat dit niet altijd mogelijk is… Maar na een maaltijd slaapt de baby sneller… Ook al heb je net de baby voeding gegegeven, toch vragen wij steeds extra voeding mee te brengen. Wanneer de baby mocht honger krijgen, kunnen jullie dit in alle rust hier geven.. Ook een knuffel van de mama of papa tussendoor is mogelijk! Een tijdsduur kleven op zo’n fotosessie is moeilijk… Onze ervaring leert dat het ongeveer twee uur duurt, maar alles hangt af van hoe vlot het verloopt…. Wij kregen al vaak een ‘sorry’, omdat het wat langer duurde… maar dit is zeker niet nodig! Zoals eerder gezegd: comfort primeert! Wij nemen dan ook graag de tijd jullie prins of prinses in alle mogelijke goede omstandigheden te fotograferen.
Wij bezitten allerlei props, pakjes, schaaltjes, achtergronddoeken, vinyl, kroontjes, vlinderdasjes,… om er een mooie reeks van te maken. Het aankleden en positionering van de baby is in handen van mijn echtgenote Agnes. Zij waakt ook over de veiligheid van jullie baby terwijl ik fotografeer. Een ideale hulp en belangrijk pluspunt dat we dit als koppel kunnen afwerken.
Bij het gebruik van de props, achtergronden,.. houden wij rekening met het geslacht van de baby (roze bij een jongen past niet zo goed), maar ook met jullie wensen… Jullie mogen gerust een kijkje nemen tussen de verschillende pakjes en props en ideetjes aanbrengen.
Vaak krijgen we ook de vraag of een foto met grote broer of zus mogelijk is?
Dit is in beperkte mate mogelijk. De baby zelf ligt op een beanbag van ongeveer 1 meter breedte. Gezien het systeem is het niet mogelijk om hier met grote broer of zus op te zitten of liggen. We nemen wel gerust enkele ‘liggende’ foto’s, hoofdjes tegen elkaar, werken met details van handen… Dit is een beperkt aantal. Vele ouders komen liever zonder grote broer of zus mee, omdat twee uur wachten minder leuk is, of iets moeilijker… Rust is uiteraard van belang voor het slagen van de fotosessie…
Binnen de 2 a 3 dagen na de fotosessie krijg je enkele verkleinde voorbeeldfoto’s waar ook een logo op staat van Ukkiepukkiefotografie. Op de houten usb-stick staan alle foto’s in groot formaat (300dpi) zonder enig logo of watermerk. De foto’s staan zowel in kleur als in zwart-wit.
Het afwerken van de foto’s duurt maximaal 3 weken, afhankelijk van de drukte. De foto’s kunnen worden opgehaald of opgestuurd via BPost.
U beschikt over alle mogelijkheden om zelf een albumpje, foto op canvas of andere artikelen online te bestellen bij de vele aanbieders…
Bij boeking van een newbornfotosessie krijg je ook een bon van 10% korting bij bestelling van een foto op canvas. Mogelijkheden van formaat en de prijzen vind je op http://www.christvilez.be
Mochten er – ondanks de uitleg – nog vragen zijn, neem zeker contact op: christ.vilez@telenet.be

Greetz,
Christ & Agnes

Terug naar “Andere onderwerpen”