eerste miskraam

Evi

RE: eerste miskraam

Berichtdoor Evi » 07 jan 2008, 09:03

Vannacht 2 keer uit mijn bed omdat ik dacht dat ik iets voelde, maar nog geen duivels te bespeuren. Nog steeds ongi pijnen. Ik zou willen kunnen schrijven dat ik het hoofd koel houd, maar ik ben stiekem al blijer en blijer aan't worden, ik weet het gevaaaarlijk, kan het gewoon niet helpen. Ga straks een testje kopen en als er morgen nog niks is, dan met ochtendurine testen. Kon ik de klok al maar 24u verder draaien...

Morgen is mijn zoontje jarig....3 jaar geleden zat ik nu al met lichte weeën thuis op de bank te wachten en een filmpje te kijken...

Brenda, laat weten hoe't bij de homeopathe was!! Ga je haar vertellen dat je de medicatie terug neemt? Als je nu natuuurlijk een kortere cyclus hebt, dan kan het zijn dat je met de ovulatietestjes je eisprong mist als die op dag 12 is en je begint pas te tellen vanaf dag 18 ofzo, niet? Misschien zoals E2 zei, ineens een resem testjes tegenaan smijten en lang testen?

E2, succes nog deze drukke maand, hopelijk lukt't allemaal met de deadlines en stress, toch af en toe al eens oefenen met je ventje op toevallig de heiligdagen, niet ;-) laat februari maar snel komen !!

Alle, ik doe hier nog eens een poging om te werken, lukt ni echt maarja. Mijn bazin kéi blij om mij te zien vanmorgen, en maar vertellen over haar verlof....aiai wel raar gevoel om te weten dat ik binnenkort ontslag ga nemen...maarja, 't is nu zo.

Sasha, jij terug online? Lang geleden!

Groetjes Evi

Evi

Berichtdoor Evi » 07 jan 2008, 09:25

Sorry hoor, hier ben ik weer.
Wat ik wel heb, is een heel licht soort slijmverlies, kan dat als je duivels moeten doorkomen?? Cin, had jij dat rond de eerste januari?

Ineens dacht ik, misschien voel ik mijn eisprong??

Natuurlijk bestaat hier niet echt een antwoord op, ik moet gewoon afwachten, ik weet het...en werken, haha!

cin

Berichtdoor cin » 07 jan 2008, 10:56

hoi,

ik ook even snel voor de lunchpauze !!!Dat slijmverlies is wel goed hoor, ik kan daar niets over zeggen want ik neem utrogestan en dat zorgt op zich voor vieze troep (sorry woordgebruik !!!) maar ik weet van andere mensen dat slijmverlies wel een teken is van zwangerschap...zolang het niet helderrood is hé !!dat zou te wijten zijn aan de innesteling !
Goh dat zou fantastisch zijn he !!!!
Ik probeer ook te werken maar het lukt zozo....

Wannneer ga je je ontslag geven ?

Brenda, ik zou toch al vanaf d12 klussen op de 2 dagen. Zaadcellen leven 48u in topconditie en kunnen tot 5 dagen overleven dus ze zijn zeker niet verloren als je toch te vroeg bent !!!Hoe meer er zwemmen hoe beter hé !!!Veel klusplezier !!

Knuffel,

Cin

Evi

Berichtdoor Evi » 07 jan 2008, 11:22

't is niet rood, 't is kleurloos.
toch nog steeds niet goed gewerkt ;-)

Sasha

Berichtdoor Sasha » 07 jan 2008, 11:23

Cin, amai je kookt echt wel veel. Eigenlijk deed ik dat vroeger ook pannekoeken, wafels, speciale recepten, eens een ukje, vééééééééééééééél minder¿ smul maar lekker door dus nu! Enne egoïstisch niets van, we wensen het je allemaal toe. De keuze van natuur is nu eens eerlijk geweest sè! Dat je zo bang bent is normaal, je zou voor minder hè!. Ik had ook bij mijn zoontje erg ognigevoel. En zo een rare eetlust in brood, dit maal zit het goed hoor! En vorige keer had ik enkel héél pijnlijke borsten en that¿s it, Zo zie je maar, het kan elke keer anders zijn!

Evi, Potverdekke, toch negatief en dan komen de zinnen met: ¿Misschien heb je wel te vroeg getest¿. Wie zal het zeggen. Had je een idee wanneer jouw eisprong was, wie weet is het dat? oooooohhh ik vind het nu al zo spannend¿ Heb je echt al een nieuwe job? Ik dacht dat je nog aan ¿t zoeken was! Ik heb geen afspraak de 15de, gewoon bij de start van de volgende cyclus meteen beginnen spuiten (rond 16/01) en dan bellen om de eerste folikkelmeting. ,

E2: Ook ik ga wat sporten, voor step ofzo vind ik leuk, zaterdag heb ik een testles. Gratis en dan zien we wel hoeveel we kunnen gaan en vooral wat we gaan betalen¿ Waar zit je juist in de cyclus.

Brenda: ik zou toch klussen vanaf d 15, zeker omdat je onregelmatig bent hè!. Maar ja, je moet het lang genoeg volhouden hè! Die ovutestjes zullen wel helpen, maar idd dure zaak! Houd je baarmoederslijm in ¿t oog hè! Heb je ook al korte cylci van 28d gehad? Klussen, zien dat het geen sleur wordt, zoals bij ons bij mijn zoontje. De fun was ervan af, enkel van moeten¿ Er zijn plezantere dingen, maar voor de goede zaak! Enne vrij verkrijgbaar die medicatie, ge hoort ons al afkomen hè, Welke aub? en hoeveelheid en hoe te nemen????

E1: bedankt voor de wensen en alle succes aan het andere eind van de wereld en met het fabriceren van jullie ukjes. Bijna en je kan er volop voor gaan, maar wachten duurt lang hè!.

Ik ga morgen shoppen. YES ik kijk er naar uit. Helemaal alleen, dat ik echt rustig kan kiezen, wikken en wegen en nadien ga ik naar een vriendin die een huilbaby heeft en een klappeke kan gebruiken. Ocharme, ik ben er vrijdag geweest, ze zat te wenen. Heb ook maar meteen voorgesteld om de kleine 2 x een namiddag te brengen zodat ze eens wat tijd voor zichzelf heeft en niet steeds dat gehuil moet horen. That¿s what friends are for!!!
Ovutestje, maar enkele keren gebruikt, toen we nog niet wisten dat het via IUI moest gaan, dus ver in mijn geheugen¿

Ik voel me stom, maar ¿k ga het toch vertellen. Ben al aan ¿t twijfelen van gisteren of i het zou vertellen. We hebben gericht geklust. Slijmvlies op vr 28/12, ma 31/12 en di 01/01 om 1 u ¿s morgens (3 x zal in stukjes zijn en is niet zo uitzonderlijk bij mij) Dus gericht geklust met plezier ha ha ha¿ Nu ja ik weet het, we hebben maar 0,05% kans zei de androloog en dus heb ik toen gezegd, ook dat kansje gaan we nemen. Man man man wat probeer ik me toch wijs te maken. Sinds zaterdag/zondag voel ik ognigevoel, warmtegevoel in mijn buik. Ik weet het, het klinkt héél belachelijk, maar dit is de enige site waar ik het zou durven vertellen. Ik zou willen pendelen, maar voor jezelf kan je het niet, ik heb geprobeerd, maar ¿t antwoordde alles wast ik wilde¿ Potvolkoffie. Volgende week dinsdag/woensdag moet ik ongesteld worden. Geen pijn in borsten, niet misselijk, dus ik vind dat ik mezelf iets wijsmaak. Stel jullie voor, zoiets heb ik me 18 maanden lang wijsgemaakt bij mijn zoontje en nu weer. ¿t Moest even van m¿n hart en neen jullie hoeven niet te hopen, de kans is nihil, maar toch ¿k ben blij dat ik even mijn hart kan uitstorten. Vrouwen toch è!

Allee een onozele trien die wat gaat verder werken.

Sasha

Cin: Zwanger voor????
E2: ?
Evi: ? NOD of eisprong
Brenda: einde ogni, start volgende cyclus
E1: Jakarata aan 't werken aan een Indonisiërke
Sasha: NOD 16/01

klein wondertje

Berichtdoor klein wondertje » 07 jan 2008, 14:44

hallo dames,

Ik ben op jullie topic terecht gekomen omdat ik dit weekend helaas een miskraam heb gekregen.
Omdat ik net zoals iedereen een beetje troost en steun zocht zag ik het forum over miskraam en dit topic.
Ik heb niet alles gelezen en ik zal jullie zeker niet storen, maar ik wou even laten weten dat ik blij ben om te lezen dat je er toch sterker uitkomt en dat je nog even goed kans maakt om opnieuw zwanger te worden.

Aan cin, proficiat met je zwangerschap. Ik hoop voor jou op een mooi einde maar dat zal wel zo zijn!

Aan alle anderen, veel succes nog en hopelijk snel terug zwanger!

Liefs,
klein wondertje *05/01/08

E2

Berichtdoor E2 » 07 jan 2008, 15:13

Klein wondertje, storen? Natuurlijk niet. Kom gerust meekletsen als je er aan toe bent. Het is nog heel vers bij jou nu he, het verdriet. Lees misschien eens het begin van deze topic, dan zal je mogelijks veel herkennen. Vertel misschien wat er precies gebeurd is? En: Als je vragen hebt, vuur maar af, we zijn hier helaas ervaringsdeskundigen. (Dat is echt het enige, maar dan ook het enige half positieve wat over een miskraam te zeggen valt...)

Zeg EVI: Dat klinkt allemaal goed hoor. Veel slijmverlies is net een superduidelijk zwangerschapsteken. Of ook niet...(What goes up, must come down, weet je wel, en van te hoog is de landing soms harder) But still: WOW???

Cin: Duidelijke trek in 1 ding: YAY. Ik voelde me vorige keer superzwanger (misselijk al heel vroeg), maar wat ik niet had, was een afkeer van bvb de geur van alcohol en koffie. De eerste keer (in die zalig goeie zwangerschap) was ik NIET misselijk, maar ik vond dat m'n man zo STONK als hij nog maar een halve slok wijn gedronken had. En koffie wou ik spontaan ook niet meer. Niks van gemerkt bij de vorige zwangerschap...Maar goed, zo'n signalen, daar ben je niet echt iets mee, want de een reageert zus en de andere zo....
Fitness: Ik ben naar Passage gegaan, is dichtst bij mij thuis. M'n eerste les stond me niet aan, bodysculpt. Is me niet intensief genoeg ;). Opwarmen al dansend (en ik en choreografie, dat is echt een slechte combinatie, ik doe wel gek genoeg op muziek, maar voorgeschreven pasjes, nee dank je) En dan een halfuur wel wat trainen, maar het was maar 10min wat lastig (ok ik had meer gewicht kunnen nemen en meer blokjes onder m'n step kunnen doen, maar ik was nieuw, dus wist ik veel wat er kwam) en dan weer stretchen, weer wat gedans. Ik heb het dus liever wat intensiever. Heb wel een beetje gezweet, maar op m'n eentje ga ik veeel dieper. Er waren daar allemaal madams die dat precies al duizend jaar doen en dus echt heeel erg mee waren met alles. En ik maar kijken, links, rechts, spring, draai. ;)

E1 (en de anderen): Ik sprak net met een vrouw die me vertelde dat haar zoontje (leeftijd van mijn dochter ongeveer) 5 jaar op zich had laten wachten. 5 jaar. En tientallen IVF pogingen. Maar hij is er. Dat verhaal relativeerde wel veel voor mij. En het is misschien een troost voor jou?

Evi

Berichtdoor Evi » 07 jan 2008, 16:31

welkom klein wondertje, helaas op een minder aangenaam forum om mee te beginnen, maar hopelijk volgen we het preconceptie-zwangerschapsforum met een happy end after all voor iedereen.

sacha, zooo herkenbaar, je verhaal! heel erg normaal hoor!! de eerste vrouw die zwanger wilt worden en geen symptomen probeert te herkennen, die moet ik nog tegenkomen hoor. Heel erg menselijk dus! hopelijk lucht het op dat je het hier toch verteld hebt. En ja, ergens, waarom niet, er moet maar één Mc Guyver goeie zwemmer tussen zitten hé, dus goed dat jullie die kans niet hebben laten schieten. langs de andere kant, tje realistisch gezien is de kans heel klein hé, maar dromen en hopen mag/moet hier hé! Zowiezo is het aftellen tot je NOD.

ik doe hier een poging om een taart te bakken....zelf zo'n spel waar je alleen eieren en boter moet indraaien, en dat lukt zelfs niet..kan nog iets van Cin leren ;-)

cin

Berichtdoor cin » 08 jan 2008, 06:42

Hoi dames,

Klein wondertje...welkom !!! Hopelijk kan je troost vinden in onze schrijfsels en dingen herkennen. Ik kan me perfect inbeelden wat je gevoelens nu zijn en hoe leeg je je moet voelen maar kijk naar ons, een paar weken later praat je anders. Vergeten doe je niet maar je kan al lachen en praten over andere dingen !!! Moet houden meid en vertel je verhaal maar aan ons ook als je daar behoefte aan hebt.
Evi, welke taart is het geworden ? Misschien staat de maan verkeerd....dat zeggen ze toch hé dat taarten kunnen mislukken als je als vrouw in een bepaalde periode zit...ik weet nu niet dewelke...hopelijk niet de maandstonden !!!

Onze opvang is ook terug in orde. Vanaf jan 2009 zou er plek zijn voor full-time opvang. Mijn mama wou ook wel 1 dag maar ze moet ook het kindje van mijn broer nemen en zou 2 klein boelekes zou iets te zwaar zijn denk ik. Ik moet ook dan bijna 1 uur rijden met dat beebje en dat is ook zonde hé !
De kinderjuf herkende me nog van toen want ze kreeg die week ook een miskraam. Erg hé....we hebben gisteren wel een tijdje gebabbeld over onze gevoelens enzo en ik moet zeggen dat ik zoveel herkenning beleefde.

Ben sinds gisteren ook af en toe misselijk. Ik weet ik ben nu echt een seutje dat elke symptoom opblaast maar elk symptoom is voor mij een bevestiging dat er iets gebeurd dat binnenin.Dat er leven is !!!
Ik zou me wel doodeten in brood...ofwel is mijn maag nog vergroot van de overdaad tijdens de feestdagen !

Domme vraag nu waar ik antwoord al op weet maar ik vraag het toch. Kan koffie en cola veel kwaad ??? Ik heb een lichte verslaving hieraan...ik probeer nu over te schakelen naar thee maar hier zit toch ook cafeine in ??
water is niets voor mij....ik moet een smaakje hebben !

E the passage, van gehoord ! Ik deed nooit groepslessen want ik kon ook niet mee. Ik kan me niet concentreren op die paskes en die andere dames leken gewoon zo goed daarin ! Ik stond daar dan in simpele short en T-shirt met iets doms op... Ik deed toesteltraining met zo een stick die zich aanpast. Ik keek dan ook altijd TV !! Doe ik thuis zelden dus de ideale moment om naar series te kijken. Ik mis het wel een beetje hoor....ik zou meteen terugkeren. Bij ons is er jammer genoeg niets in de buurt, wij wonen zeer afgelegen.

Vanavond kot voor mij alleen...ventje gaan naar basket met vrienden ! Ga dus wat poetsen denk ik want t'is de moeite op de slaapkamer. De stofwolkes zeggen me al goeiemorgen !!!Vriendelijk maar ik heb ze liever niet...

Toedeloe en hopelijk vandaag wat productiever op het werk !!

Cin

Sasha

Berichtdoor Sasha » 08 jan 2008, 08:14

Klein wondertje, storen, NOOIT, meekletsen: ALTIJD. Zoals E 2 zegt, lees wat bij en je herkent je groot verdriet, het slijt wel, maar het verdwijnt niet!

Evi al werkelijk ongesteld geworden. Indien het slijm doorschijnend is, zou ik toch wel durven denken dat het je eisprong is, en dus klussen maar hè!

Cin: hoe meer symptomen hoe liever, eet veel brood, maar niet dood hè ha ha ha, word lekker misselijk dat je ècht voelt dat je zwanger bent en vooral geniet ervan!!! Koffie of Cola schaadt niet met 1 à 2 kopjes/glazen per dag. Thee bevat de helft cafeïne, alle theïne en dus mag je er zeker 4 van drinken. Opgelet met veel suiker, dat neemt je kindje niet op, wel jouw rondingen, maar gezien je een magere spruit bent, mag dat wel hè ha ha ha

Oei oei en ik heb me ingeschreven voor step¿ Zaterdag, ¿k ben benieuwd, ritme is niet zo mijn ding op een blok staan springen ook niet; mensen bekijken des te meer!

Enne 't zijn mijn darmen, nog last van de feestdagen, afkickverschijnselen... Al enkele dagen last van iets minder vaste stoelgang en dat zal het geweest zijn en nog steeds. Want als ik in de zetel hang of in mijn bed lig is het volledig weg. Waarschijnlijk ook mijn riem die wat op mijn buikje duwt bij het gewoon zitten. En zo denkt ne mens toch onozele dingen.

Allee ik ga shoppen, een verwendag voor mezelf! YES. En vannamiddag naar een vriendin die het wat moeilijk heeft met haar huilbaby. HIj komt zelfs 2 namiddagen bij mij om haar wat te ontlasten. That's what friends are for. Cyberfriends zoals jullie om via woorden te steunen en andere vrienden om zo te helpen.

Brenda, alles oK

Sasha

Evi

Berichtdoor Evi » 08 jan 2008, 08:17

Snel voor ik heel de dag nr de werf vertrek:
Vanmorgen om 7u wakker, meteen testje gedaan, negatief (had ik ergens wel verwacht, na de gekke bloeding en veeeel te relaxe week rond eisprong ;-) en toen dacht ik, wie weet is het de eisprong??? dus heb ik mijn ventje alvast wakker gemaakt :-) :-) en jaja, om 8u al een beetje bloedverlies, dus de duiveltjes zijn daar. Ergens ben ik wel opgelucht, want was al veel te spannend afgelopen dagen :-p

En 't was heel gezellig vanmorgen, zoontje jarig, slingers en kroon waren super, taarten (chocolade) iets minder, haha, trok op niks, die kleutertjes gaan VOLhangen, de juf zal haar werk hebben oeioei.

Op naar de volgende ronde !!

Werkze !!

E2

Berichtdoor E2 » 08 jan 2008, 09:35

Aha, Evi, dus toch. Nu ja, dat is dan een geruststelling ook he, kan je inderdaad de volgende ronde wat inschatten, want nu zal het wel weer normaal lopen zeker?
Sasha: daar moet je echt een mama voor zijn om zoiets voor te stellen aan je vriendin he...Lief! Ik heb keilang borstvoeding gegeven, tot grote frustratie van m'n mama, die dan niet kon overnmen (want onze koppige mie wou natuurlijk nooit geen flessen, ze heeft in heel haar leven geen druppel van een flessenspeen gedronken, trouwens, direct naar een drinktuit uiteindelijk....)
Cin: als je weet dat je een seut bent, dan ben je er al geen meer he. ;) Zelfreflexiviteit ftw! Vanaf nu wens ik je toch maar dat die misselijkheid meeviel, want zoooveeel voordelen heeft dat nu ook niet, hoor. Ik zou toch proberen matig zijn met koffie en cola. Mijn gyn zei een glas per dag ofzo is ok. Elders las ik over koffie 2 koppen. Ik ben oook een absolute addict maar heb me voorgenomen om te minderen vanaf volgende maand...Ik drink gelukkig wel graag water en de koffie en cola eigenlijk alleen om wakker te zijn en te kunnen denken.....Ik heb in m'n goeie zwangerschap even thee gedronken ipv koffie, maar al bij al toch minder dan anders....Na de eerste 3-4 maanden zou ik niet meer zo ongerust zijn, maar caffeine is int begin niet gezond. Soit, je kan je overal vragen bij stellen he...Mag je bvb al die zoetstoffen? (aspartaam in ongeveer alles?)
Variatie zal het best zijn he....
Hier niks nieuws. Nog geen regels dus drastisch kort is deze cyclus niet, oef....

Evi

Berichtdoor Evi » 08 jan 2008, 15:20

En Sasha, veel gekocht?
Aan hoeveel dagen zit je nu, E2? Voel jij je eisprong?

E2

Berichtdoor E2 » 08 jan 2008, 17:13

Eisprong voelen: zelden. Ik voel zo vaak een steekje dat het echt niet duidelijk is of het nu dat is of iets anders.....Ik zie het wel altijd aan m'n temp (als ik die volg) Maar die stijgt soms niet de dag erna al veel he, bij mij stijgt dat precies zo een paar daagjes na elkaar. Hebben jullie dat al gevolgd? Ik ga van 36,6 (begin) naar 37 (einde cylus), net voor menstruatie weer naar beneden. Dus na de stijging weet ik dat het niet meer zo nodig hoeft om voor een baby te vrijen. Voorlopig is ons libido wel ok, dus hoop ik dat we daar niet teveel last mee krijgen. ;) We zien wel. Als je verkouden bent, is die temperatuur natuurlijk helemaal niet meer te betrouwen....Cyclus: Zit nu aan dag 26. Regels komen dus. Ben al content dat ik nog niks gezien heb tot nu. Want 24 dagen vond ik toch verontrustend. (Ik heb ooit in elk geval ook late eisprongen gehad en dan schiet er voor goeie innesteling niet veel tijd over, liever normaal dus, ook al heeft m'n gyn gezegd dat dat in elk geval niks met de MK te maken had...)
Soit:
Ik heb zappy al uit mijn "favorites" gehaald omdat ik hier eigenlijk totaaaaal geen tijd voor heb nu en zie mij hier bezig, meerdere keren per dag. (Zie ONS hier bezig ;))
Als ik er nu in slaag even stil te blijven: jullie weten hoe het komt he. Omdat ik flink aan het werken ben. Zucht. Hou de boel hier zeker draaiende! (Mezelf kennende zal ik toch niet heeeel lang kunnen wegblijven, maar toch...)

cin

Berichtdoor cin » 09 jan 2008, 06:35

Hoi hoi,

Ik voelde mijn eisprong ook nooit maar goed ik kreeg een spuit om dat ei te doen springen dus ik wist zowieso wanneer het was. In verband met die temp is het waar, mijn temp steeg ook ongeveer 2 dagen nadien van 36.3 naar 36.8 en dan nogmaals naar 37.1 dus blijkbaar 2 stijgingen als je prijs hebt ! Had ik de vorige keer ook...

Hoe waren de solden ??? Naar huis gekomen met veel zakjes, groot of klein ?

Zappy staat bij mij op in de favorites hoor, ik kan het precies niet laten om steeds te komen piepen. T'is net een 2e familie... In het weekend kijk ik al uit naar maandagochtend om terug te kunnen lezen.

Gisteren den boven gepoetst, amai veel stofwolkjes opgehaald en haar !! Ik verlies haren, dat heb ik al gans mijn leven hoor.. Ik heb een weelderige bos dus te weinig zeker niet maar dat is wel vervelend want overal kom je die tegen en dan vooral in de badkamer.

Ik krijg vreetbuien dames, ik zou de ganse dag door eten en dan vooral brood !!! Gisteren bijna gans rozijnenbrood opgepeuzeld doorheen de dag...het gewicht is al 1.5 kilo gestegen maar natuurlijk zaten daar ook de feestdagen bij ! Ik heb er geen idee van hoe snel dit gaat?
De meesten van jullie hebben dit al eens meegemaakt hé, hoe veel is er dan bijgekomen en eventueel blijven plakken.
Ik vecht er niet tegen hoor maar ik wil ook geen olifant worden nadien.

Klein wondertje hoe gaat het met jou ?

Dikke knuffel,

Nog steeds bange cin

Sasha

Berichtdoor Sasha » 09 jan 2008, 14:19

Evi, eindelijk zekerheid, al had je liever andere zekerheid gewenst hè! Jammer, hops naar de volgende ronde, meer kunnen we niet zeggen, en dat het dan ne keer een normale is hè!

E2: allee ook een gewone cyclus bij jou, da¿s ook een oef of mss¿ enig voorgevoel ofzo, stilletjes denken van toch misschien toen je dat bepaalde WE thuis was¿ Waarom zou je zappy bannen uit je favorite. Ik kom vaak meelezen en antwoord 1 x /dag. Ik dacht ook ooit, ik stop ermee, maar ¿t lukt niet, Julie werken verslavend, dus niets gedelete, wel voorgehouden af en toe lezen en 1 x /dag mailen. Moet wel opletten, wordt soms gecheckt op ¿t werk en ik mail enkel van op ¿t werk¿ Komaan hè, niet stilvallen!!

Evi, ¿k zit aan dag 22 of 23 ofzo. Heb normaal cyclus van 35d of langer en zoals gezegd zal deze korter zijn¿ allee nog een week en kunnen eindelijk beginnen met spuiten!!! Mijn eisprong voel ik niet echt, vooral veel slijmvlies, dat is voor mij, mijn basis.

Klein wondertje, ça va, alles aan ¿t lezen van in ¿t begin, de bloedingen, het verdriet, de huilbuien, de down momenten de up momenten¿ sterkte meid

Cin: eten maar, maar opletten. Ik kreeg onder mijn voeten, was bij mijn zoontje in 1 maand 3 kg bij!

Brenda, alles OK?

Véél geshopt, véél te veel geld uitegeven en een héél leuke namiddag met mijn vriendin. Ze kon ècht eens babbelen over alles en nies, een ijsje gaan eten, haar zoontje wat bij mij gehouden als hij weende en ik ermee rondgewandeld. Hoe lief. Tot ze zei, alee sasha en ik maar zeggen, neen ons zoontje is al werk genoeg, amai terug alles herbeginnen, de slapeloze nachten¿. Ze moest eens weten. Ik heb zo geen ECHTE beste vriendin, ze wordt het stilletjes aan, maar veel mensen begrijpen niet dat je ver moet gaan om zwanger te worden, ze was na 2 maanden zwanger, wie weet heeft ze er wel begrip voor, nu weet ik het natuurlijk niet als ik het haar niet vertel, maar ik wil het nog even voor mezelf houden, ook de MK wil ik niet zeggen, want dan weet ze dat we ermee bezig zijn en zoals ik al meldde, 1 andere vriendin weet het dat ik 3 jr geleden op een forum heb leren kennen en ze bedoelt het goed hoor, maar ja nu vraagt ze altijd, wanneer dit of dat, of het gelukt is¿ Dat wil ik dus vermijden¿ Beetje voor mezelf houden¿

Enne we hebben besloten dat onze mannen maar voor de kindjes moeten zorgen, we gaan naar Barcelona met haar zus erbij!!!! Jaaaaaaaaa een WE¿tje voor mezelf. ¿k vond het eens tijd. Mijn man gaat vaak voetballen, op stap met ¿t werk, awel nu is ¿t aan mij. Klinkt hard, maar heb nooit aan mezelf gedacht en nu vond ik het tijd¿ ¿k ga wel huilen als ik mijn zoontje moet achterlaten, maar ga als herboren terugkomen (hoop ik). We moeten zelfs nu rekening houden bij de boeking met het spuiten enzo¿ ¿t gaat ver hè aan zo een dingen moeten denken als je een citytrip boekt. Mogen spuiten op vliegtuigen???

Cin: Zwanger voor AUB AANVULLEN??
E2: dag 27, cyclus X na mK
Evi: dag 2, cyclus X na mK
Sasha: NOD 16/01; dag 22 denk ik
Klein wondertje: MK 05/01/08 na XXX weken

cin

Berichtdoor cin » 09 jan 2008, 14:50

sorry sasha vergeten...

Cin: Zwanger voor AUB AANVULLEN?? 9 september 2008

cin

E1

Berichtdoor E1 » 09 jan 2008, 15:09

hallo allemaal, moest erg lachen om dat Indonesierke, ha ha.
Sasha, jij hebt wel moed hoor, om voor een babietje van een vriendin te zorgen, dat zou ik nog niet kunnen vrees ik. Ik zie ertegenop terug te komen, ik moet zoveel kraamvisites afleggen. Het lijkt wel of ik om de dag babyfoto's toegestuurd krijg per email, zoveel nieuwe kindjes!
E2, ik heb dat ook, eigenlijk geen tijd voor dit forum, zeker niet omdat we allemaal meestal erg uitgebreid schrijven, wat ik op zich juist erg gezellig vind. Maar kan het ook niet laten als er gelegenheid is, om even te kijken wat jullie geschreven hebben.
Klein wondertje, bij jou is het nog zo vers. Ik kan niks anders zeggen dan: neem de tijd en laat de tranen vloeien, dat is nodig. Het lijkt nu alsof het verdriet nooit minder zal worden, maar toch ga je wat later tot je eigen verbazing weer gewoon terug in je leventje van voor je zwangerschap, maar helemaal weg gaat het nooit. Ik kan er nog steeds om huilen na bijna 3 maanden.
Meiden, ik had vandaag NOD en ben helemaal overstuur geweest toen ik dacht dat vanmorgen mijn temp gezakt was, maar nu vanavond heb ik toch weer 37,8 en dus weer beetje hoop, maar testen zijn tot nu toe steeds negatief. Morgen weet ik hoop ik meer, ik vind dit altijd de moeilijkste dagen...

E1: dag 28, NOD 8 jan, cyclus 2 na mK, currettage op 19/10 na 10 weken

cin

Berichtdoor cin » 10 jan 2008, 06:41

goodmeurning,

En E1 ga je terug testen vandaag of enkele dagen wachten ??? Spannend hé, zolang die temp hoog blijft en je geen bloedverlies hebt is er hoop ! Ik duim meid !

Sasha, inderdaad jij bent een echt mama als je zo voor dat kindje zorgen kan. Ik zorg soms ook voor metekindje maar ik geef eerlijk toe dat ik toch altijd blij ben als ze terug naar huis mag....hopelijk heb ik dit niet bij ons beebje hé want terugsturen kan niet hé !!! Ik kijk er dan wel terug naar uit om haar terug te zien...

Klein wondertje, inderdaad laat alles los. Ikzelf ben het net als E1 en ik weet ook voor de andere meiden dat we het nog niet vergeten zijn en het waarschijnlijk ook nooit zullen doen. Ik ben nu terug zwanger en we houden hout vast maar nog steeds praat ik tot beebje 1 in mijn dagboek. Raar hé !

Straks moet ik een toestel expliceren aan iemand waarvan ik zelf geen reutekneut weet, plezant hé !!!duimzuigen en maar hopen dat hij geen moeilijke vragen stelt maar ik vrees ervoor, ik ken die gast, t'is zo een nurdwijsneustype...

Ik heb ook niet echt zo een vriendin waarvan ik zeg "tien die bel ik in moelijke tijden", ik heb vriendinnen met wie ik heel goed kan praten en met wie ik sommige topics kan vertellen maar echt super open ben ik met geen eentje hoor. Met jullie kan het precies vlotter. Ze weten ook niet van MK en dat vind ik enerzijds wel jammer maar langs de andere kant weten ze dan ook meteen dat je bezig bent enzo...
Ik verschiet soms ook van mensen. Een collega van me is ook aan het proberen en toen ik het eerste MK had toen zei ze dat ze me het als eerste ging laten weten als zij zwanger was...Ze zit nu ook in twijfelfase zwanger of niet en nu telt enkel haar verhaal snappie. Ze weet dat ik terug zwanger ben want ik ben ook open met haar maar geen felicitatie of enige interesse. Ik toon wel interesse voor haar situatie en probeer haar te steunen en op te peppen maar ik weet dat ze me daarna gewoon zal wegschuiven en haar zwangerschap op het werk zal opblazen...Ik ben zo niet en blijf gewoon en dan voel ik me zo truttig. Mijn man maakt zich dan kwaad en zegt "trek je niets aan van anderen", jij moet je goed voelen !!
Tja klinkt misschien egoistisch van me hé !
Wou het toch even kwijt !

Nog shopdagen voor iemand ? Ik ga volgende week vrijdag met mijn moeder in Gent !

Groetjes,

Cin

E2

Berichtdoor E2 » 10 jan 2008, 11:48

Haha, zonder favorite vind ik jullie nog makkelijk, hoor ;). Mijn regels zijn er net. Dus zoals vorige keer 27 dagen. Ik noem dit cyclus 1 want de vorige waren "rust".
Ik heb wel 2 echt echt echt goeie vriendinnen en een superzussie. Dus daar ben ik wel blij mee. Ik zie ze daarom niet heel dikwijls, hoor. De ene misschien 4 keer in een jaar en de andere woont in de US, in real life hebben we elkaar de voorbije jaren (sinds 2000) een keer of 5 een paar dagen gezien. Allemaaal op mails gebaseerd dus, in een mix van 2 vreemde talen.
Collega's kies je inderdaad niet, helaas. Jammer he. Ik heb er ook zo eentje die altijd het slachtoffer is van vanalles en nog iets. Ze probeert wel altijd persoonlijke gesprekken met me te voeren, maar we leven precies in 2 verschillende werelden, zo weinig snap ik wat echt in haar om gaat....Probeer daarom ook gewoon mezelf te zijn en mijn ding te doen...
Het vervelende neveneffect van het feit dat mensen dan die MK weten is idd. dat ze weten dat je zwanger wou worden, maar ik heb in't begin tegen iedereen gezegd dat ze niet moesten zitten hopen op een directe nieuwe zwangerschap, dat ik echt tijd ging nodig hebben om op m'n poten te vallen. En die heb ik dan ook genomen. En nu laat ik me door niemand opjagen...Mijn schoonouders hebben net een nieuwe auto besteld: 'een busje' (enfin een zafira, je kan daar met 7 in alst moet). "Om al de kleinkinderen in te kunnen steken tegelijk" ;). Vond ik wel grappig. Nu hebben ze er 2 van m'n schoonzus en eentje van ons, maar 3 autostoelen achteraan zijn al heel moeilijk. En in die zafira zouden er dan 5 achteraan kunnen, op 2 rijen ofzo. Motto van de superlieve opa: "Ze kunnen nu met 3 achteraan en er kunnen er nog meer bij, hoor."

Sasha

Berichtdoor Sasha » 10 jan 2008, 12:12

E1: en , al duiveltjes

Cin: ik begrijp je, mensen zijn soms héél egoïstisch en denken dat als zij zwanger zijn de wereld rond hen draait. OK OK iedereen heeft graag dat je vraag hoe het gaat enzo, maar je helemaal niet feliciteren enzo, dat vind ik ronduit onbeleefd en iemand die alleen met zichzelf bezig is!!! Probeer je erover te zetten, mensen zullen wel spontaan over haar beginnen roddelen denk ik, een beetje bescheidenheid zou die dame niet misstaan denk ik. Geniet er maar van, binnenkort loop jij als eerste met een dikke buik!!! Enne is het gelukt om wat zever rond dat machien te verkopen, aan een nerth, niet te doen denk ik dan. Weet je wat je kan zeggen: lees de gebruiksaanwijzing ha ha ah

E2: je weet dus wat je te doen staat hè! Ook ik houd de boot af, je kent dat jaarwisseling en dus wanneer Sasha, allee nog een. Een maand geleden huilde ik er nog om, nu zeg ik altijd ¿als ik mijn zoontje al kan opvoeden en geven wat het moet hebben, zal het al mooi zijn¿. Einde discussie. Niemand weet wat erop te antwoorden buiten: ¿ja dat is waar¿. 6 maand geleden bazuinde ik nog rond dat ik wilde zwanger zijn, nu heb ik dat ook afbouwd en zeg ik ook op ¿t werk, nee nee misschien helemaal niet meer. ¿t Was vooral hier dat ik liet zien dat ik nog een 2de wilde¿ En dus als het onderwerp wordt aangesneden, ga ik het steevast uit de weg, des te groter is de verbazing nadien. Maar ja ze zullen het wel merken als het van de 1ste keer niet lukt, een paar keer te laat wegens ziekenhuisbezoek en ze kunnen beginnen vermoeden. 1 collega weet dat mijn zoontje via IUI gekomen is, dat was per toeval, verder gaat het niet. Ze weet dat de volgende ook zo gemaakt moet worden, maar of het gebeurt is iets anders hè

Brenda,?

Evi?

Groetjes

Sasha

Brenda

Berichtdoor Brenda » 10 jan 2008, 14:33

Hoi,

Ik leef nog, hoor, maar ben soms stilletjes aan het meelezen, want thuis zit ik nooit aan mijn PC, op het werk sowieso en dan kijk ik eens vlug op Zappy. Maar ik ben er nog en ik ben intussen naar de dokter geweest en ze heeft me een kuur voor een maand meegegeven die ik moet nemen. Ze zei me dat ze denkt dat ik wel weer vlug zwanger zal worden. We zullen wel zien.
Ik zit vandaag aan dag 11 van mijn cyclus en vanaf morgen beginnen we er dus aan en om de 2 dagen gaan we dus klussen.

Ik ben mijn Ovu-testjes gaan teruggeven in de Carrefour en heb een pakket besteld via Mat Care. Veel goedkoper en veel meer testjes. Ik verwacht ze vandaag of morgen in de brievenbus.

Ik hou jullie zeker op de hoogte. Meisjes, hou jullie allemaal goed en sorry voor mijn ego-berichtje, maar zit op het werk en heb niet zoveel tijd.

Cin, geniet van je zwangerschap en de anderen 'op naar de volgende ronde'.
Ik duim mee met jullie.

Brenda.

Evi

Berichtdoor Evi » 10 jan 2008, 16:34

Cin: Zwanger voor 9 september 2008
Evi: dag 3, cyclus 2 na mK op 9/11/07

Hey iedereen !!

E1, Ik ben blij dat je ook alweer terug bent, ik dacht/HOOPTE al wel dat je niet lang kon wegblijven, :-) en maar goed ook, veel te gezellig hier, en wat is er nu fout aan ons gebabbel, ik vind het super dat mijn cyclus zo wordt 'opgevolgd' door jullie, haha, dan hoef ik daar tegen vrienden niet over bezig zijn, dat vind ik toch wel handig. Mensen vragen wel hoe't is, maar niet of we er al weer mee bezig zijn. Ik heb een paar echt goeie vriendinnen, die ik zowat alles vertel, en 2 zussen waar ik héél close mee ben. (maar geen van allen durf ik vertellen dat ik met ovulatietesten in eierdopjes op school zit ;-) alleen tegen op deze site heb ik 't idee dat ik dat kan verantwoorden. Zij zouden zeggen dat ik relaxed moet zijn en er niet teveel mee beizg, jaja, probeer maar eens!

brenda, goed idee van de matcare, die van mij zijn vandaag toegekomen, 2 zwangerschapstesten en 10 ovulatietesten voor 25 euro opgestuurd in m'n bus. Handig. Ik ga beginnen op dag 10, da's eind vlg week. Heb gelezen op de gebruikaanwijzing dat ovulatietesten niet met ochtendurine moet, maar tss 10u-22u en 4u ervoor niet plassen of teveel drinken, jeetje, nog niet eenvoudig.

E1, hopelijk heb je voldoende internet in de buurt om ons op de hoogte te houden, want duim duim duim. spannend.

Cin, hoe was de seut en het machien? heb je je erdoor geluld?

Dames, denk aan mij vanavond, want ik ga met mijn bazin eten, samen met onze andere collega. Nu, bazin klinkt heel streng, we komen echt heel goed overeen, superambiance en ik vind het heel moeilijk om te vertellen, maar goed, het zal er ooit eens van moeten komen, en volgende week komen er allemaal sollicitanten, dan is't nu wel de moment hé. En mijn collega gaat ook vertellen dat ze minder wilt werken, terwijl wij met z'n drie de 'basis' van het bureautje zijn, in totaal met 5 mensen. Dus de 'bazin' gaat echt van haar stoel vallen volgens mij, aiaiai, ik ben zoooo zenuwachtig mensen, het heeft geen naam. Zal blij zijn als de avond voorbij is...misschien moet ik ervoor een paar glazen wijn drinken ;-)

Tot snel,
X Evi

E1

Berichtdoor E1 » 10 jan 2008, 16:58

Hallo meiskes, even een kort ego-berichtje, want het is hier al nacht. Ik slaap nog niet omdat ik vanavond ineens zo'n kramp kreeg en ja hoor, de hoop is weer vervlogen, ik was een tijd erg verdrietig, maar we gaan weer op voor een nieuwe kans. Lief dat jullie voor ons duimden, ik duim ook voor ons allemaal!!! En voor Cin dat je lekker zult genieten en niet teveel geplaagd wordt door zorgen.

klein wondertje

Berichtdoor klein wondertje » 10 jan 2008, 18:40

Hallo allemaal,

Bedankt al voor de woorden van steun, het doet deugd.
Ik ben nog niet kunnen gaan lezen want mijn leven lijkt plots op zijn kop te staan na mijn miskraam.
Ik zal misschien eerst eens mijn verhaal doen en zo kunnen jullie wat beter volgen.
Eerst en vooral heet ik Valérie en ik heb al een dochtertje van bijna drie jaar. Op haar tweede verjaardag vorig jaar heb ik mijn laatste pil genomen om zo aan onze tweede spruit te beginnen.
Na enkele maanden leek het al even fout te gaan en werd ik gecontroleerd op eventueel vervroegde menopauze.
Gelukkig is dit al snel van de baan geveegd en werd ik gerustgesteld dat het allemaal nog kon zijn.
Mijn eerste dag van mijn laatste maandstonden waren op 18 november en net voor kerst had ik een test gedaan die positief was. De dag nadien (op kerstavond) ben ik nog naar de dokter geweest en had ik diezelfde avond nog bericht dat ik zwanger was. Dit geluk heeft net geen twee weken mogen duren en ik was toen 7 weken zwanger.
Van vrijdag op zaterdag moest ik een plasje doen (klinkt wellicht wel bekend in de oren) en bij het "afvegen" voelde ik iets dat niet normaal was. Toen ik het licht aanstak zag ik dat het bloed was.
Verdere nachtrust zat er niet meer in dus ging ik maar naar hoop en troost op zoek op internet wat die bloeding nog allemaal kon zijn.
Veel hoop had ik er niet meer van maar toch had ik nog een sprankeltje hoop.
In tussentijd had ik ook niets meer verloren.
Tegen 9h hoor ik de gyné van wacht en we komen overeen dat ik het eventjes zo laat tenzij ik nog bloed verlies en buikpijn zou krijgen.
Net toen ik neerlegde was het weer prijs. Dan toch maar een afspraak gemaakt en op controle.
Daar kregen we dan het slechte nieuws te horen.
Op dinsdag 8/01 moest ik normaal gaan voor mijn eerste echo maar nu moest ik gaan voor controle of het miskraam wel goed verliep.
Gelukkig verloopt het goed maar ik bleef wel met een leeg en wrang gevoel achter. Ik vond het niet eerlijk en werd boos en heb heel wat traantjes gelaten. Ik vervloekte alle vrouwen die hun baby's vermoorden en kon geen zwangere vrouwen aanzien. En net op die momenten zie je alle zwangere vrouwen de revue passeren en hoor je of lees je de verschrikkelijkste verhalen.
Het enige waar ik me sterk aan hou is het feit dat het dan maar zo moest zijn en dat we zeker nog een kans hebben.

Wanneer ik het wat bekomen ben kom ik thuis en doe ik mijn post open.
Wat lees ik op mijn kopie van mijn bloeduitslag? Dat het twijfelachtig is en dat het verdere controle vraagt!!! Daarom waarschijnlijk dat mijn HA niet veel wou lossen over hoe ver ik al was....
MAAR ik werk als onthaalmoeder en moest op een week tijd mijn opvang opzeggen voor de risico's. Dit was allemaal in orde en plots sta ik nergens meer.
Geen kindjes meer en dus geen werk ook meer...
Ik ben gewoon alles kwijt op twee weken tijd.
Ik geloofde er eindelijk na al die jaren eens in dat het eens terug zou meezitten en dan dit.

Op het moment heb ik het gevoel van op een rollercoaster te zitten en ik kan aan niets iets doen of veranderen.
Ik ben plots mijn kind en werk kwijt...

Sorry als dit nogal kort en onsamenhangend is neergetypt maar ik weet soms niet waar eerst te beginnen.
Ik denk altijd dat ik me goed hou en sterk maar op sommige moment ga ik gewoon door het lint.

Ik ga als ik de tijd vind al jullie berichten eens lezen want ik zal er me vast en zeker wel in herkennen. En hopelijk brengt het wat rust in op het moment mijn turbulente leventje.

Liefs
Valérie

Terug naar “Andere onderwerpen”