eerste miskraam

Sasha

RE: eerste miskraam

Berichtdoor Sasha » 02 jan 2008, 12:54

Cin: EEN HEEEEEEEEEEEEEEEEEELe DIKKE PROFICIAT. Ik heb er den 1ste wel aan gedacht, maar geen internetbezoek zoals jullie weten. Super gewoon, iedereen verdient het hier om het zo snel te laten gaan en ik begrijp je angst volkomen. Zoals je zegt, voetjes op de grond (even zweven hè meid) en heb je de uitslag van het bloed al. Ben zoooooooo benieuwd. Echt waar ik ben blij en voel weer op en top mijn eigen kinderwens naderbij komen. Amai al een WE¿tje voor de boeg in maart en in september al mama en papa héérlijk dromen hè¿ Enne onze duimen staan rechtop dat het deze keer goed mag gaan!

E2: mijn zoontje zou met febr. Moeten gegaan zijn naar ¿t school, maar hij is nog niet proper en we houden hem ook in de kribbe omdat we dan de zomer overbruggen. Toen ik net zwanger was vorige keer hadden we al onze plannen in ons hoofd gewijzigd. Gelukkig hadden we nog geen school gebeld of de kribbe zodat alles blijft zoals het is. Hij blijft tot zijn 3 jaar in de kribbe en gaat in september naar school. Ik dacht het ook op te vangen door er tijdig te staan, maar ja, niet dus¿ We hebben deze Kerstvakantie geprobeerd hem proper te krijgen, maar de klik is er nog niet. Rond Pasen proberen we opnieuw, we gaan hem zeker niet forceren. Hij zal meteen volle dagen moeten gaan en tot 18u na moeten blijven¿ Best zwaar voor zo een ukje dan! Ik denk niet dat het slechter is of hij nu in de kribbe blijft of niet, sommigen vervelen er hun al op hun 2,5jr, de mijne niet. Zal zwaar worden morgen, zo een hele week lekker thuis bij mama en papa. Veel tranen zullen er vloeien!

Evi, je hebt dus eigenlijk niet naar je gyn gebeld, ¿t was er plots dat bloed¿ Raar, wie weet een zware innestelingsbloeding, ach positief denken natuurlijk, maar best moeilijk. Wat zou dat allemaal kunnen geweest zijn! Allee dus bijna vaak thuis, fijn dat je dit jezelf gunt. Super dat je dat kan en vooral tijd maakt voor jezelf met dat juwelenontwerpen. Ach wie weet wacht het eitje het goede moment af net zoals vorige keer. Dit is eigenlijk wat we in ons diepste binnenste willen, niet? Ik hoop het dat je tussen het relaxen door nog van elkaar hebt kunnen genieten¿ (snappie met alle gevolgen van dien)

Brenda, heb je je baarmoederslijmvlies al verloren? Daarop kan je je anders baseren. Hopelijk komen ze toch snel. Gemiddeld 6 à 10weken kan het duren. Hoelang is het ongeveer nu een 50tal dagen dacht ik hè, dus ik vrees dat de gyn zal zeggen van nog even geduld te hebben.

Hier een beetje raar. Meestal cyclus rond 30 à 35d¿ Dus eisprong volgende week normaal. Vrijdag hebben we het gedaan en toen ik ging douchen liep er precies wat baarmoederslijmvlies mee uit. Sorry voor de beschrijving. Maandagochtend opnieuw slijmvlies (2d later) en ja op nieuwjaarsochtend om 1u ¿s nachts toen ik naar ¿t toilet ging (ha ha ha) ook. Ik heb hem over de streep kunnen trekken door hem te zeggen dat we er maar 1 goed nodig hebben, want zoals ik altijd al lachend zeg: bij hem zwemmen ze achteruit i.p.v. vooruit¿ Gisterenavond héérlijk van elkaar genoten dus (hum hum hum) Dus onze slaagkans is 0,05% om zwanger te geraken. Ach we hebben het toch maar gehad en in mijn gedachten geen kans verspeeld¿ Dat betekent dat we niet starten 22/01 maar reeds 15/01. Wat maakt dat het toch een week vervroegd is. Onze cyclus kan toch raar zijn hè! Ben er blij om, raar dat ik nu een cyclus van de om en bij 28d zou hebben.

Verder hebben wij een héél toffe Kerstvakantie gehad met ons zoontje, beetje knutselen, kleuren, blokken spelen, naar de binnenspeeltuin, naar het zwembad, met de garage gespeeld, naar Bob gekeken, ik ken ze uit mijn hoofd en mijn zoontje, ook, die zegt: nu gaat Spud boem doen enzo. Grappig.

Allee hop naar de volgende zwangere my thumbs are up for everyone!!!!!

Sasha

Even lijstje, want ik vergeet vaak!

Cin: Zwanger !!!!! 1e cycl na MK, voor september
Evi: NOD 05/01
E2: ? (sorry weet het niet meer)
Brenda: wachtende op 1ste NOD na MK
Sasha: NOD rond 15/01 (kan wat later zijn)

cin

Berichtdoor cin » 03 jan 2008, 06:49

hoi dames,

Leuk dat iedereen terug op post is met een uitgebreid kerstvakantie verslagje !!! en klusmomentjes !!!
Tja wanneer passeert zo een ei hé...jammer dat wij geen verkeersnieuws hebben die ons verteld wanneer het rood licht op groen springt...
Dat is wel het voordeel aan den billy dat je elke week de echo ziet en je weet wanneer het zover is maar langs de andere kant is dan echt zo kunstmatig soms. Nu goed, zolang het maar genieten blijft en we van elkaar houden dan is het goed.Ik weet klinkt supermelig maar dat is toch zo....Je gaat voor een beebje met z'n 2-tjes.
En wij dragen het beebje dan wel 9 maanden toch heeft de papa ook zijn gevoelens.

Propere kindjes...hmm mijn metekindje is ook aan het proberen maar blijkbaar lukt het niet zo goed....ze heeft zo haar kuren hé...als ze naar de hoek gaat weet je hoelaat het is en dat doet ze kaka in haar broekje !!Grappig want dat weet ze wel dat ze iets fout deed hoor, allez fout je snapt wel wat ik bedoel hé.

Brenda, heb je al eens naar gyn gebeld of zo ?
Voor de rest duim ik dat de volgende ronde of misschien deze ronde ook raak mag zijn. Naar het schijnt hebben we nu nog sporen in ons bloed die er voor zorgen dat we meer kans hebben op bevruchting !!!

Mocht gisteren al gaan voor bloedafname en mag straks om 11u bellen voor resultaat. Ik voel nog steeds die steekjes maar nu ook soms ter hoogte van eierstok. Gisteren toen ik daar zat te wachten voor bloed was er een meisje die aan het vertellen was over haar buitenbaarmoederlijke zwangerschap...jeezes meteen paniek dus bij mij...ik voel me nog niet echt misselijk of extreem moe of is dit nog te vroeg. Ik durf gewoon niet hopen meiden....
Hopelijk is het snel 11u en kan ik goed nieuws horen en krijg ik meteen ook een afspraak voor een echo !

Gisteren ook kusjesdag hier op het werk....Baasje kneep in mijn arm en zei "je weet wel wat ik je toewens"...goh bonken in mijn hart toen want wie weet kan ik hem morgen of volgende week al het goede nieuws zeggen. Tegen hem moet ik het zeggen want ik mag dan nie meer in het labo maar tegen anderen wacht ik nu tot 3 maanden hoor !!!

Dikke knuffel,

Cin

Brenda

Berichtdoor Brenda » 03 jan 2008, 08:01

Beste wensen allemaal en ja, ik wens ons allemaal zo vlug mogelijk een zwangerschap toe en een gezond babytje in 2008.

Cin, een dikke proficiat met je zwangerschap. Ik ben heel blij voor jullie, want jullie moeten er toch ook wat voor overhebben, he.

Ik ben ook blij dat de feestdagen voorbij zijn (meer dat commerciële, opgeklopte, soms hypocriete gedoe bij sommigen), maar 't was wel heel leuk om met mijn man en zoontje thuis te zijn. Dat is jammer dat het voorbij is, maar die feestdagen en dat vele eten... Ik moet trouwens toch dringend een beetje opletten, want het begint wat TE erg te worden.

Intussen heb ik op 31/12 mijn regels gekregen, eerste dagen wat bruinachtig en af en toe eens iets en dan weer niets, maar sinds gisteren zijn ze er goed doorgekomen. Ik ben blij dat ze er eindelijk zijn doorgekomen, want het is toch weer een stapje dichter bij het klussen, nietwaar! Vanaf volgende week hebben we het weer zelf in handen. Ik hoop ook dat het vlug lukt en dat het deze keer goed lukt. Ik hou jullie op de hoogte.

Evi, Sasha, E1, E2, ik duim ook verder voor jullie en hou ons op de hoogte!

Cin, laat ons iets weten, meid! We leven met je mee en duimen mee.

Groetjes
Brenda

Sasha

Berichtdoor Sasha » 03 jan 2008, 08:02

Cin, dat het maar snel 11u is, ik kijk er naar uit! Enne postitief denken, hoe moeilijk het ook is! En die buitenbaarmoederlijke zwangerschappen even opzij zetten dit beebje gaat groeien als kool!!!!

Tot later Sasha

Brenda

Berichtdoor Brenda » 03 jan 2008, 08:07

Hoi, ikke nog eens, wilde nog eens iets vragen omdat ik me herinner dat hier wel eens iets over gezegd is.

- die ovulatietestjes: wat doet dit precies? En wanneer moet je je testen? En is dit met urine of zo? (sorry als ik domme vragen stel!). Koop je dat in de supermarkt en hoeveel zitten er zo in een doosje? Is dit betrouwbaar en een aanrader of toch niet?

- ivm dat baarmoederslijmvlies: als je dat 'witverlies' hebt, wil dit dan zeggen dat je een eisprong gehad hebt en dat je in je vruchtbare periode zit en dat we extra moeten klussen?

Hoe zou ik mijn vruchtbare periode rekenen vanaf volgende week? Ik heb nu 47 dagen moeten wachten op mijn regels. Zou ik vanaf dag 14 beginnen of vroeger of later?

Laat eens horen wat jullie mening is.
Bedankt.
Brenda

Evi

Berichtdoor Evi » 03 jan 2008, 08:52

Hihi, ik had gisteren echt de neiging om tegen mijn man en zus te zeggen: "weet je wat, goed nieuws!! Cin van onze zappy club is zwanger!!" maarja, ik hou het hier echt liever privé, mijn man weet wel dat ik af en toe op zappy zit, maar mijn zussen en vrienden niet, die snappen er niks van, wij wellé dames ;-)

Soit, Cin, we zitten allemaal samen te wachten op die bloedtest!! hoe schattig is dat trouwens :-) Laat iets weten hé...nog een uurtje..

Maar in ieder geval is de tijd van vers verdriet voorbij en gaan we voor de vruchtbare golf. Oef. Hier heb ik naar uitgekeken, allemaal weer van start.

Goed voor jou Brenda, dat ze zijn doorgekomen!!!!!
- Ovulatietestjes kan je in de supermarkt kopen (ik denk niet colruyt) maar ook via't internet, is veel goedkoper meestal. Ik had er zo'n 10 besteld en dat was ongeveer 5 euro. De bedoeling is dat je s'morgens test met urine: je plast erop of je gebruikt een eierdopje op je werk ;-/ rond de dagen dat je evt een eisprong verwacht. Een heel licht streepje betekent een komende eisprong, en een heel donker streepje betekent een eisprong binnen de dag ofzo, dan weet je dat je je man moet bespringen, leuke testjes dus.
Het is wel handig als je min of meer een idee hebt in welke week van je cyclus je eisprong is, en dan kan je testen zoveel je wilt. Is wel betrouwbaar! Probleem is, zoals bijvoorbeeld bij mij; als je denkt die bepaalde week een eisprong te hebben, en dat is niet zo, dan kun je bezig blijven met élke dag te testen, dat heb ik dus niet gedaan.
- Witverlies betekent idd een vruchtbare periode, de tijd dat je eisprong is. Ik merk daar meestal niet zo heel veel van. En wat jouw vruchtbare periode betreft, ik zou maar niet te veel vrijaf nemen gewoon ;-) Zou iets vroeger beginnen dan 14 dagen, you never know. Wij zijn deze week ook best actief, totaal onafhankelijk van mijn cyclus, wie weet had er eentje vertraging.
In ieder geval al super dat je startsein is gegeven hé, Brenda !!!! Go go girl.

Sasha, goed gedaan, je weet maar nooit hé!! Mijn broer is ook op een geheimzinnige manier papa geworden, en ze noemden het vruchtje ook altijd McGuyver!! Misschien heb jij ook wel een McGuyver!! (of hoe schrijf je dat)
en wanneer heb je een afspraak bij je gyn? is hij al terug van vakantie?

Vandaag solden hé dames, vergeet dat ook niet hoor :-)

Tot snel, Evi

Evi

Berichtdoor Evi » 03 jan 2008, 09:14

http://users.telenet.be/annette-guy/lady/ovulatie.htm

ik heb net even gezocht, boven staande link vind ik wel handig om je eisprong te berekenen, wanneer je vruchtbaar bent of niet, dan kun je alle lengtes van cycli eens intypen en bekijken, Brenda, misschien ben je er iets mee?

Ik zag van matcare ook zwangerschapspakketjes: 10 ovulatietesten en 2 zwangerschapstesten (ze gaan er zowiezo vanuit dat je een keertje te vroeg test ;-) voor 14 euro, wel grappig, maar gaat dat er niet een beetje over? en dan zeggen dat je er weinig mee bezig moet zijn en zoiets naast je toilet leggen...dan moet ik eerst nog een resem eierdopjes kopen.

cin

Berichtdoor cin » 03 jan 2008, 10:47

hoi dames,

Ik vind het echt zo mooi dat jullie gemeend blij zijn en jullie zo met me meeleven momenteel en iedereen met iedereen trouwens....
11u is dus gepasseerd hé...ik ben kloppend hart (net alsof ik moet gaan solliciteren of de eerste schooldag) bellen en de bloedresults zijn ok !!!We moeten utrogestan wel doornemen ter ondersteuning maar alles is voorlopig goed.
14 januari mogen we gaan voor 1e echo...spannend...
Ik vraag me nu continu af wat ik extra zou kunnen doen om het te doen lukken deze maal !!!Geen antwoord natuurlijk maar ja ge kent dat hé !

Van ovulatietesten heb ik geen verstand maar ik weet wel dat je veel witverlies hebt rond de vruchtbare periode.Zelfs ik heb dit met den billie. Klussen dus !!!
Goed dat iedereen nu kan gaan gericht klussen met hopelijk snel resultaat. Zoals ik eerder als schreef bestaat de kans dat het snel lukt omdat ons lichaam nog sporen bevat. (sorry voor raar woord gebruik)

Gaan jullie op solden klopjacht ?
ikke niet hoor, zeker niet in het begin...met al dat volk !!!

Dikke knuf,

Cin

E2

Berichtdoor E2 » 03 jan 2008, 11:31

Cin: Dat bonzend hart, wat een onvergetelijk gevoel he...Je bent al weer een stapje dichter....Nu gaan we allemaal duimen voor 14januari! Ik heb het gewoon WEL verteld aan m'n man trouwens, dus ik grinnikte weer even toen Evi dat schreef...Hij heeft ook een forumpje, over auto's :)
Weinig nieuws onder de zon hier anders....
Toedeloe!

Sasha

Berichtdoor Sasha » 03 jan 2008, 12:22

Brenda, yes ze zijn er. Goed in ¿t oog houden. Even wat info: Geen vruchtbare periode, gewoon wit. Vruchtbare periode: slijmerig (zoals wit van een rauw ei). Bij mij voel ik het lopen of soms als ik aan ¿t plassen ben dan zie/voel ik het lopen (ik kijk er rond de periode dan ook naar, maar ik voel het ook afkomen hoor) sorry voor de beschrijving. Durf het gerust eens tussen je vingers nemen en draden mee trekken (vingers tegen elkaar en van elkaar). Probeer dit om de paar dagen in je cyclus en je zult snel het verschil merken. Ik heb dit maar 1 à 2 cycli gedaan en ik had het door. Nu heb ik het gezien toen ik ging douchen en plassen, dus zo zie je maar, ik had ze maar een week later verwacht. Nu ja de ene dame heeft altijd meer dan een andere hè! Ik zou ook beginnen klussen op dag 12 en dan zien tot je baarmoederslijmvlies. Om zeker te spelen zou ik klussen tot 47d ¿ 20d = tot op dag 27¿ Ik had vorige cylcus 35d en zal nu ook maar komen tot 29 d ofzo. Dus je ziet, als je onregelmatig bent moet je het zeker voor het onzeker nemen. Was je vroeger regelmatig? Als de vruchtbare periode voorbij is, is het meestal veel gewoon dik wit en gelig soms. Ik draag wel elke dag inlegkruisje, dus ik zie het wel.

Cin, super nieuws, weet je de concrete waarde van je HCG. Was vorige keer het innestelen een probleem of niet, met dat je zeker nog Ustrogran (ofzo) neemt? Jij gaat niet op soldenjacht, maar binnenkort op zwangerschapskledingjacht!!!!

Evi, wij moeten pas bellen bij de volgende regels (dus je weet het een cyclus voor niets gestart). Dus bij volgende regels (rond 16/1) op dag 3 bellen en meteen beginnen Menopur spuiten. Wij gaan bij de androloog mannendokter (onze gyn doet dit niet). En dan afspraak voor follikelmetingen (1 à 3) en dan rond dag 14 à 15 is het IUI en dan weer afwachten¿Voor die eisprongberekening, is idd handig als je regelmatig bent. Als je zo wispelturig bent als ik, word je zot, maar ja, die moeten er ook zijn. ¿k heb nog nooit ne zot horen zeggen dat ie niet gelukkig is ha ha ha. Flauw moptje¿

Mijn man shopt vandaag en ik volgende week ergens. Ik moest zeker werken, hij had nog vakantie en ieder apart, dan kan je zelf de tijd nemen die je wilt, twijfelen, kiezen, keuren¿ Zonder dat je weet dat er iemand op onze vingers staat te kijken. Maar hij heeft al gebeld dat hij aan me gedacht heeft en een dikke jas mee heeft en een fleece!!! En ook voor ons zoontje natuurlijk.

Zo hier geen nieuws onder de zon, was benieuwd naar de resultaten van Cin¿ Maar ook naar de rest hè!

Cin: voor wanneer ben je uitgerekend of weet je dat pas 14/01 bij de echo?! Wanneer was je MK vorige keer (harde vraag, 'k weet het)

Groetjes

Sasha

cin

Berichtdoor cin » 04 jan 2008, 07:29

goeiemorgen dames,

ik kom straks even schrijven want t'is beetje druk rondom de computer momenteel en ik wil geen meelezers !!!

Toedeloe,

Cin

Evi

Berichtdoor Evi » 04 jan 2008, 08:21

Dju da's hier spannend zeg, ik denk dat ik sinds gister 11u al 8 keer ben komen kijken, hopelijk alles in orde.....ik duim echt heel hard voor je. de 'toedeloe' klinkt alvast opgewekt....laat ons alles weten!

Evi

Sasha

Berichtdoor Sasha » 04 jan 2008, 08:25

Evi, Ze heeft gisteren gemeild om 11u47. HCG was goed en echo op 14/1. 'k ben wel benieuwd naar haar HCG-waarden, jij misschien ook!

Verder no news hier, zoontje nog steeds heel flink, super dus hè. Mijn man is gisteren gaan shoppen.... Skikledij (ze gaan met hun werk 4d) wat voor mijn zoontje (jasje voor volgend jaar) 2 broeken voor nu, 2 broeken voor volgend jaar. We zijn vooruitziend. 't is wel goedkoper, maar toch heeft hij een paar dingen niet in solden gekocht. Nu jaa en broek voor 9¿ bij de C&A is niet duur hè! Hij heeft zelfs aan mij gedacht, een mooie beige/witte/crèmekleurige jas van Lafuma. Lekker warm, 50¿ i.p.v. 120¿. Lief hè!

Groetjes

Sasha

Evi

Berichtdoor Evi » 04 jan 2008, 08:48

Bedankt sasha!!! dat had ik dus helemaal gemist, oef kei goed dat alles in orde is, nu kan ik met een gerust hart gaan sjoppen met zus en schoonzus!

x

cin

Berichtdoor cin » 04 jan 2008, 17:32

hoi,

Evi wat lief van jou dat je nu een gerust hart hebt...goh dat doet me toch wat dat jullie zo meeleven met me...Je hebt wel een leuke schoonzus als je het ziet zitten om met haar te sjoppen
Sash ook bedankt voor het up-to-daten !!
Hmm lieve man zo die kledij voor je meebrengt en zelf gaat shoppen. Ik moet de mijne meesleuren en dan is het nog een moeilijke bevalling hoor...

Ik weet zelf mijn HCG waarden niet, ze zei enkel dat ze goed waren en ik hing daar toen al aan de telefoon met kloppend hart dat ik het niet gevraagd heb.
Tja...grote mond klein hartje zeker...

Heb het deze ochtend ook aan baasje verteld en hij was blij maar ik heb hem ook gezegd discreet te zijn omdat ik toch echt eerst wil groeien in zekerheid.Ik besef het ook nog niet hoor. Gisteren naar yoga geweest en dan heb ik wel mijn handen op buikje gelegd en gedacht van "kerel, groei nu maar !!!"...kan natuurlijk ook een girl zijn hé !
Zit nu bij mijn mama te wachten tot mijn ventje me komt oppikken na zijn receptie...ze weet het ook en is blij maar ik probeer er toch niet teveel over te praten.

Morgen ga ik de kerstboom opruimen !!!!en taart bakken voor het feestje zondag. Wordt marsepeintaart met kersen en een ananasflan.

Voor de rest ga ik proberen het te gaan beseffen allemaal...
Ik duim dat er snel iemand mag volgen hoor want ik voel nu wat egoistisch omdat het zo snel ging...

Dikke toedeloeknuf,

Cin

Evi

Berichtdoor Evi » 04 jan 2008, 18:21

jaja, cin, geniet er maar van !! wij zullen allen hopelijk snel volgen. allemaal herfstbabietjes!

brenda, ben je al wat meer te weten gekomen over de ovulatietestjes? je kunt ook eens bij preconceptie gaan en bij de zoekterm ovulatietesten invullen, dan kom je ook veel te weten, er zin al menig discussies over volgeschreven!! ik ben zelf ook aan't twijfelen om er weer bij te bestellen....maar ga't niet doen, zal maar eerst de NOD afwachten (ik merk stiekem dat ik een inimini sprankeltje hoop heb, beetje logisch, maar toch, ik moet me inhouden om al niet te testen en dat is natuurlijk niet de bedoeling want zo zullen de weken en maanden nog lang duren....en dan maar hele tijd denken, geduld is een schone zaak, niet teveel mee bezig zijn, jeetje)

shoppen met zus en inderdaad hele leuke schonzus was heel erg tof, veel leuke dingen gevonden voor haar! dat was de opzet. maar ikzelf toch ook nog een leren vestje gekocht, niet al te duur, maar wel tof.
ondanks de leuke middag ben ik toch best wel somber, geen idee waarom, waarschijnlijk komt de menstruatie eraan morgen (ik ben de dag ervoor altijd slecht gezind, en eens ze er zijn, is het gedaan), grrr hormonen. geen goed teken dus, awoe.

goed weekend iedereen !!

Brenda

Berichtdoor Brenda » 04 jan 2008, 20:16

Piep,

Hier ben ik ook nog eens! Ik heb me niet kunnen houden en ik ben na het werk naar de Carrefour geweest om die ovulatietestjes. Ik vond het wel veel geld: 25¿ voor 5 testjes, maar ja, ik wil het echt wel proberen en wil echt wel terug vlug zwanger zijn.

Ik heb mijn regels sinds 31/12 en ik moet zeggen dat ze heel hevig zijn, maar ik heb geen buikpijn of zo.

Ik vraag me nu af wanneer ik mijn eerste ovulatietestje zou gebruiken? Kunnen jullie me raad geven op welke dag ik mijn eerste test zou gebruiken, aangezien mijn eerste cyclus na mijn curretage maar liefst 47 dagen heeft geduurd. Normaal zit ik rond de 35 dagen, wat ook al veel is.

Cin, probeer toch te genieten van het vruchtje in je buik, want je verdient het echt wel. Iedereen hier natuurlijk, maar aangezien Cin nog geen babytje heeft, gun ik het haar echt van harte.

Hou ons op de hoogte en smakelijk zondag.
Dag allemaal!
Brenda

E2

Berichtdoor E2 » 04 jan 2008, 23:23

Wow Cin, jij kookt wat af ! Wij koken ook wel elke dag, hoor, en lekker, maar bakken enzo, dat komt er toch niet zo veel van!
Niemand vindt jou hier egoistisch, wees daar maar zeker van. Misschien is Evi er morgen ook bij. Dat zou wat zijn he. DUS...EVI: Laat ons niet te lang in spanning he....Hier komen er zeker nog eens regels, ben benieuwd wanneer (met die korte cyclus die ik tussendoor weer eens had...) Normaal eind volgende week. MAar zoals gezegd, ik hoef nog geen testjes in aanslag te hebben...
Ik ben me hier in Gent ook in de fitness gaan inschrijven. In London heb ik daar veel deugd van gehad. Duur, maar soit, hobby's kosten geld he. En ik zie het volledig zitten om binnen een paar maanden ons meisje mee te nemen. Er zijn lesjes voor de mini's (dansen enzo, dat vindt ze sowieso te gek) en ze hebben een (klein) zwembad met lekker warm water. Ideaal om haar wat te leren zwemmen...

Evi

Berichtdoor Evi » 05 jan 2008, 18:52

Nog geen regels hier, maar aangezien ik de NOD zelf had berekend op basis van een regelmatige cyclus van 28 dagen, en aangezien ik nog geen idee heb van mijn cyclus (altijd de pil, dan zwanger, dan hormonenspiraaltje en dan zwanger) probeer ik realistisch te blijven. Kans is klein dat mijn NOD effectief vandaag is!

(Hebben jullie door dat ik vooral tegen mezelf bezig ben, probeer mijn voeten op de grond te houden ;-) en zeker na zo'n non-actieve week als vorige week ;-)

maar ik laat iets weten als ze er zijn!

E2 wanneer gaan jullie er volledig voor? Hoe kort was je vorige cyclus?

Brenda, ik zou uitgaan van een cyclus van 35 dagen, en dus beginnen testen ongeveer 3 dagen voor je eisprong, die valt dan op dag 21? dus ovulatie testen vanaf dag 18? als de eerste dag van je regels dag 1 is hé, lijkt je dat niet logisch?
Als je een regelmatige cyclus van 28 dagen hebt, zou je kunnen testen vanaf dag 11 ofzo, al je eisprong op dag 14 is.
Succesè!!

Tot snel x

E2

Berichtdoor E2 » 05 jan 2008, 22:13

Tijd voor een herhaling van de truc met het eierdopje, Evi ;).
Wij gaan er weer voor deze maand denk ik. Ik verwacht het volgende ei binnen een week of 2/3. In januari nog rustig (hoooooopen werk en stress). In februari dan "ten volle" ;). Vorige cyclus was relatief normaal, 27d. Die ervoor echter maar 24 of 25 denk ik. Dat had ik voor ik zwanger werd ook efkes gekregen, nadat ik maaaaaanden echt m'n klok had kunnen gelijk zetten op die cyclus van 28d (begon echt altijd stipt rond zes uur de zondagavond...;)) (koperspiraal)....Benieuwd dus hoe het nu wordt...Mijn vriendin had dat ook eventjes en sprak erover met de gyn bij haar jongste controle. Blijkbaar is dat normaal eens je 30plus bent, dat het wat verschuift af en toe...(HELP, ik ben 30+)
Brenda: Ovulatietesten kunnen inderdaad duur uitkomen he, als je een lange cyclus hebt...Maar misschien kan je eens 1 cyclus foert zeggen en voor de goede zaak 2 doosjes gebruiken? Dan weet je tenminste dat die eisprong er was en de volgende keer kan je dan beter inschatten wanneer het misschien opportuun wordt om te testen? Ik zou eens zien vanaf dag 12 ofzo. En dan verderdoen tot je ziet wat je wil zien...Carrefour blijkt wel duurder dan de prijzen die ik ooit zo hoorde circuleren over onlinebestellingen...Ik heb voor m'n eerste zwangerschap eens in delhaize voor het rek met dergelijke productjes gestaan. Ik wou een zwangerschapstest en toen dacht ik, terwijl ik hier nu toch ben en het hier rustig is (weinig kans iemand tegen te komen aan de kassa), ik zal van de eerste keer 2 testjes meedoen en een pakje van die ovulatietesten ook....Geen idee wat ik toen betaalde, het gaat over eind 2004... De tweede test en de ovulatietestjes zijn toen in de kast blijven liggen, want ik had maar dat ene testje nodig. Het tweede heb ik vorige zwangerschap gebruikt. Het was over datum, maar ik testte ook een dagje te vroeg al. En het gaf een streepje. De volgende dag overgedaan met een carrefour test en weer die streep....De delhaize-ovulatietesten liggen nu nog in mijn kast, intussen waarschijnlijk ferm over datum.....

E1

Berichtdoor E1 » 06 jan 2008, 15:51

Hi allemaal, ik kwam weer eens langs en zag dat er heel goed nieuws is van Cin. Wat fijn!!! Van harte gefeliciteerd meisje!
Dit keer niet vanuit bamboohutjes ;) maar vanuit Jakarta. Ik heb jullie berichtjes slechts vluchtig gelezen, teveel om snel helemaal up-to-date te geraken, mijn tijd hier is bijna op, dus ik kan niet veel tijd besteden aan Zappy. Maar ik denk aan jullie en duim voor jullie allemaal! Hier is het weer aftellen tot aan het moment dat ik redelijkerwijs weer kan testen. Heb al weer getest, ik kon het niet laten, maar het is nog te vroeg. Ik wou dat ik kon zeggen dat ik het wat los kon laten, maar na bijna 2,5 jaar is de frustratie haast onhoudbaar. Nou, laten we het nieuwe jaar positief beginnen, we houden wel moed hoor! Jullie ook toch? De aller allerbeste wensen voor 2008 en dat we allemaal snel het goede voorbeeld van Cin mogen volgen en nog binnen het jaar 2008 allemaal een babietje in ons armen zullen hebben!!!!! Groetjes

Evi

Berichtdoor Evi » 06 jan 2008, 17:52

@E1:
super dat je nog eens langskomt !! Ik kan me zooo voorstellen dat het allemaal heel frustrerend is als het zolang duurt....sterkte meid, en hopelijk heb je voldoende afleiding daar. Heb je een idee van je cyclus? Hou ons wel op de hoogte van je testjes hé !! Wanneer kom je terug?

Ik ging gisteren bij een goede vriendin langs en vertelde haar dat ik zat te wachten op mijn menstruatie (kon het blijkbaar niet laten om het ook live tegen iemand te vertellen ;-) en zei zegt doodleuk: ik heb hier nog een zwangerschapstest liggen....ja, dat kon ik dus niet laten liggen hé, ik kreeg hem mee nr huis. s'Avonds was ik alleen thuis, ik natuurlijk die test lezen, Clear Blue of zoiets, "mag elk moment van de dag" (ik dacht altijd alleen s'morgens)...je had me moeten zien hoe snel ik op't toilet zat, haha, maar niks dus, negatief. Ik kon die test gewoon niet in mijn schuif laten liggen, had 'm beter bijgehouden ;-( Stom stom, maarja, wel herkenbaar wrs...

Vandaag al heel de dag lage buikpijn, dus ze komen deraan, de regels.
Morgen weer werken, na 2 weken verlof, eens kijken wanneer ik de moed heb om met mijn baas te babbelen...;zal nog niet meteen voor deze week zijn.

Cin, nog even aftellen en 't is de 14e voor de echo !!
Brenda, ben je er al uit wanneer je gaat testen? Inderdaad, E2 heeft gelijk, misschien al op tijd beginnen, zodat je het zeker niet mist. Maar misschien moet je er dan nog bijbestellen? Ik denk dat ik ook nog eens wat testjes ga bestellen, wel via internet, zijn binnen de paar dagen in een gewone enveloppe bij je thuis.
E2, wel spannend dat je er bijna voor gaat, ga je ovulatietestjes doen? Niet dat het moet hoor!! Gewoon uit nieuwsgierigheid.
Sasha, nog ff geduld en je afspraak is daar, de 15e niet?

Goeie week dames !!

E2

Berichtdoor E2 » 06 jan 2008, 22:07

Evi, avondurine (zeker als je veel gedronken hebt) is niet altijd zeker, hoor. Hoewel ik wel weet dat ik bij m'n eerste zwangerschap met echt bijna heldere urine testte (ipv met geconcentreerde ochtendurine) en toen toch ook een licht streepje had...
Enfin, laat het ons weten. Misschien is het toch maar vanaf die bloeding beginnen lopen...?
Ik denk niet dat ik ovulatietesten ga gebruiken. Voorlopig is me dat te opgeklopt. (Ik ontdekte pas dat het bestond toen ik ze zag hangen in de tijd en sindsdien las ik er hier al zoveel over...) Ik zal wel m'n temp volgen. En voor de rest proberen we wel zo (vanaf februari dus, januari nog zonder planning...)
En E1: jaaa, wanneer kom je eigenlijk terug? Jakarta lijkt me de ideale omgeving om een baby te maken ;). Onze kleine Indonesier....Ben je daar al de hele tijd of kom je van een ander land al? Vergeet vooral niet te genieten daar, hoor....Aan die frustratie komt ooit echt een eind!

cin

Berichtdoor cin » 07 jan 2008, 06:48

Hoi dames,

Klaar voor nieuwe week ?

Die ovulatietesten klinken wel ingewikkeld maar ik geloof er wel in want een vriendin van me is zo zwanger geraakt !Ze zijn duur maar ik denk dat we dit allemaal vergeten hoor als dat beebje onze hartjes steelt.
Brenda we duimen leg ons maar haarfijn uit hoe het verloopt !
Evi en al die duivels of toch een positieve test ???!!!
Ik heb het met ochtendurine gedaan en de Quid test uit Carrefour. Die carrefour verdiend wel goed aan ons hé !!
E1 super om jou te horen vanuit Jakarta !!Goh zeg aan de andere kant van de wereld...ik snap die frustratie en dan ongeduld perfect. Ik zit nu wel aan de andere kant van de kloof nu maar toch vergeet ik niet wat het allemaal betekent enzo...ik zweef nog niet !

E2 waar ga je fitnessen als ik zo onbeleefd maar zijn ? Ik ging in de Fysixs op de Rooigemlaan, ok en niet te chichi !
Ik doe nu yoga, wat rustiger maar ok wel ontspannend en deugddoend.

Gisteren feestje gehad met ganse den hoop voor verjaardag man. Had 2 taarten gebakken....1 echte slagroomtaart en een ananasflan....allebei lekker, ik ben niet zo een slagroomtype dus enkel de ananasflan gegeten. Schoonfamilie zijn zo echte klassieke mensen die voor niets anders openstaan dus die vonden de ananas maar niets en lieten dan ook alles op hun bord liggen en zeiden dat het niet lekker was. Enkel schoonpa vond het goed....tja stond daar natuurlijk met rode kaken. Gelukkig vonden mijn ouders het prima !
Ze waren weer in hun nopjes hoor...tijdens de feestdagen waren ze best ok maar gisteren was het zo een drukte. Ze wilden dan perse het dekbedovertrek zien dat ze ons gaven voor kerst....deeehhhh ik laat ze niet zomaar op de slaapkamer komen hoor, moet ik bij hen ook niet doen !

Voor de rest alles ok, nog steeds die ongipijnen en lage rugpijn.Zou dit normaal zijn want dat had ik vorige keer niet ??? Ook heel veel zin in brood, puur brood zonder beleg...zo een ganse brood opeten !!!
Ik maak me stiekem toch nog steeds zorgen hoor...we zijn terug onze scheurkalender gestart voor het slapen gaan waarin elke dag iets staat en dan denk ik zo echt van hmmm misschien is het wel nog niet zo hier vanbinnen. Maar langs de andere kant wil ik er wel in geloven !

Toedeloe,

Cin

Brenda

Berichtdoor Brenda » 07 jan 2008, 08:07

Piep allemaal,

Leuk om van iedereen iets gelezen te hebben.

Cin, ik denk dat het juist wel goed is dat je zulke ongipijnen en lage rugpijn voelt en zeker het feit dat je zo zin heb in brood. Had je vorige keer uitgesproken zin in iets? Ik voelde een beetje te weinig bij deze zwangerschap die uitdraaide op een mk. Ik voelde me heel goed, niet moe, dronk nog koffie, luste alles, enzo... Ik had het al verdacht moeten vinden.

Mijn regels lopen op z'n einde (vandaag laatste dag, denk ik) en mijn man weet dat hij deze maand niet vlug van mij zal afgeraken :) Ik ga er inderdaad vanuit gaan dat mijn cyclus 35 dagen duurt en dat ik vanaf dag 18 ga testen.
Wanneer zouden we dan best beginnen klussen? Al een beetje op voorhand deze week of toch niet? Laat eens weten wat jullie ervan vinden.

Vanavond mag ik naar een homeopathe (die ik al jaren ken: huisarts van mijn man eigenlijk) die na mijn mk mijn lichaam op punt zal zetten met homeopathie. Ik ben al jaren goed met homeopathie en ben de eerste keer na 8 maanden zwanger geworden met die medicatie en de laatste keer (mk) had ze me gezegd van niet onmiddellijk die medicatie te nemen (had de naam van medicatie opgeschreven en is vrij te verkrijgen bij de apotheker), maar heb het achter haar rug wel gedaan en was na 2 maanden zwanger. Nu ben ik een kleine 3 weken weer die medicatie aan het nemen en ga ik vanavond sowieso nog eens naar haar. Ik ben benieuwd wat ze me zal geven. Daardoor hoop ik natuurlijk snel terug zwanger te worden en dat het goed blijft natuurlijk!

Evi, toch nog niet de hoop opgeven, hoor! Binnen enkele dagen nog eens testen, zou ik zeggen.

E1 en E2, leuk nog iets van jullie gelezen te hebben!

Sorry dat ik enkel een beetje over mezelf gepraat heb, maar heb niet zoveel tijd nu (zit op mijn werk).

Greetz en succes allemaal!
Brenda

Terug naar “Andere onderwerpen”