eerste miskraam

Sasha

RE: eerste miskraam

Berichtdoor Sasha » 17 dec 2007, 13:03

Cin wat lachen zeg, Benzine in een Diesel. ¿k zal maar niet te luid lachen, want voor ik het weet heb ik het ook zitten. Ach ventje wat vervelend gedaan, maar bon, papieren zijn binnen en mijn koffer zou toch wat opgestuikt zijn¿. Dus toch meer kosten als gedacht. We hebben een omnium, dus enkel franchise, maar toch de verzekering gaat omhoog!!!
Goed bijgetankt, Billydan, o neen ¿t is vanavond, ik ben een paar uurtjes te vroeg. Jij kan al heerlijk genieten van de kerstdagen nu. Héérlijke sfeer, maar er zit niets speciaals in voor ons. Thuisblijven, wij kunnen geen 2 x / jaar op vakantie hoor, wetende ook dat een skireis dubbel zo duur is¿.

Amai zeg zo kokerellen, dit WE wilde ik het doen voor ons bezoek, veel te moe en ik moest toch spaghetti hebben voor in de week, dus maar gewoon spaghetti gemaakt, is ook het lievelingskostje van mijn zoontje, dus hij heeft lekker veel gegeten¿ Ik moet niet koken dezer dagen. Kerstavond bij schoonouders en Nieuwjaarsavond met een bende vrienden bij elkaar Gourmet¿. Normaal is het Kerstdag bij de schoonouders, maar mijn schoonbroer vroeg voor kerstavond, makkelijker vind ik, dan hebben we Kerstdag voor ons thuis. Wat TV, wat puzzelen, wat met de blokken spelen, wat met de auto¿s spelen. Soms is het zoeken hoor om die lange dagen vol te krijgen¿ Hopelijk laatste keer tanken¿

Brenda, soms zijn we de draad kwijt wie wel regels en wie niet hè!. Moeilijk te onthouden soms¿ Druk druk druk, ik ook, mijn laatste week en dus nog veel afwerken en vrijdag zelfs nog een event erbij!!!! Kwestie dat het tot de laatste minuut werken is hè!

Evi da¿s raar, na een week terug herbegonnen. Al eens naar de gyn gebeld. Bij mij liep het er ook zo uit toen ik mijn MK had, maar meteen een week nadien, vind ik toch raar. Mss een nabloeding. Mss even bellen, als je er goed bij voelt om te bellen. Potverdoeme en je ging er net invliegen met je ventje, da¿s idd balen zeg. Laat ons iets weten hè!

E2, jij hebt idd nu super korte cycli, die luteale fase is wel belangrijk voor de innesteling hè? Dacht ik toch. Zo kan jij er wel véél voor gaan hè! Profiteer er maar van.

Hier heb ik een beetje hetzelfde gevoel als Cin: wil ik wel nog een kind, wil ik nog wel al die moeite doen, steeds ziekenhuis gaan, spuiten, op controle, bloedprikken, mannetje potje vullen. Er is hier niets speciaals aan en ik vind dat het mij en mijn man zeker niet dichter bij elkaar brengt, al is het zelfs verder. Wat voor moeite moet hij nog doen. Niet meer vrijen tegen zijn zin. Hij heeft een SUPER LAAG libido, dat ik zelfs argwanend ben soms. Is meer moe dan hij goesting heeft, sorry dat ik het zo zeg, maar ¿t is wel altijd zo geweest. Ja ja we hebben het er al over gehad, hij heeft voldoening met af en toe, met bij elkaar zijn gewoon en idd ik geloof hem wel dat hij geen minnares heeft (maar zeker ben je daar nooit van hè!) We hebben nog zo iemand in de vriendengroep, heb dat via via vernomen dat het vriendinnetje ook wat klaagt, dus hij zal zeker niet de enige zijn¿

Wat ik héél graag wil is zwanger zijn, zalig gevoel, alhoewel ik nu wel wat bang zal zijn, maar pronken met je dikke buik, namen kiezen (hebben we al), kaartjes en suikerbonen kiezen, nieuwsgierige blikken en dan na de geboorte dan is na 2 weken hét ervan af. Wanneer ga ik dat allemaal doen, 2 kindjes proberen gelukkig te maken, mijn man dan nog en mezelf¿

Ach stoute vraag, misschien, maar wel optijd, we zouden vandaag 11w en 1d geweest zijn, die 12 wkn, de tijd van het te zeggen komt dichterbij, maar ook meer en meer de vrees dat er nooit meer een komt en misschien probeer ik me dan wat te sussen dat het met 1tje ook best OK is¿

Sasha, wat in een moeilijke geestesperiode, amai da¿s moeilijk gezegd.

Groetjes

Sasha

Berichtdoor Sasha » 17 dec 2007, 13:08

O vergeten te zeggen, om er helemaal moedeloos van te worden. Ik dacht duidelijk mijn baarmoederslijmvlies gezien te hebben op vrij 30/11. Dat zou betekenen za 15 ten laatste 16/12 ongesteld, we zijn ma 17/12 ¿s middags en nog niets te zien. Nu hoop ik dat ze nog maar lekker een week wegblijven, dan kunnen we nog net beginnen met spuiten in jan. Zien jullie het wat een 2strijd, wel willen spuiten voor een 2de, maar zo zo ¿bang¿ van al het extra werk en een MK of misschien niet meer zwanger geraken¿

Sasha

Evi

Berichtdoor Evi » 18 dec 2007, 08:22

Hey,

E2, ik had een curretage op 9/11, vruchtje's hartje was gestopt, op 12w gezien op echo. Al lekker ver dus :-(
Ik kad toen 1.5 week bloedverlies, maar niet te veel, en exact 4 weken na de curretage mijn menstruatie, maar 3 dagen en weer niet te veel bloedverlies...en dan gisteren alleen in de voormiddag, in verhouding wel veel.
Net een half uur nadat ik dat ontdekte op 't werk (wéééér in dat nieuwe gele slipje, dat gooi ik dus bij deze weg, bad-luck brenger!) was de vrouw van mijn collega er met hun 1 week oude baby, die ik dan zo gezellig in mijn armen kreeg geduwd met ondertss allerlei happy verhalen, pffft. En pas op, ik gun het hen van harte, heb ook heel enthousiast kunnen doen en die kleine geknuffeld (wilde hem in feite niet meer afgeven ;-), maar 't stak wel!

In tegenstelling tot jullie wordt mijn babywens alleen maar groter, ik kan bijna niét wachten.....liever vandaag als morgen, liefst nu nu nu !!

Cin, al iets gezien bij Billy, of had je grote teen gelijk?
Sasha, jij al iets vandaag?

Dag keekjes.

Evi

Berichtdoor Evi » 18 dec 2007, 08:25

Trouwens, bedankt voor jullie reacties!!!! Doet me echt goed dat er mensen zijn die meedenken en meevoelen: ik ga dat in mijn omgeving ook niet uitgebreid liggen bevragen hé !!

Dus merci schatjes.

Sasha

Berichtdoor Sasha » 18 dec 2007, 12:10

Tja die babywens, ze is er wel, maar ik denk dat ik helemaal niet op mijn roze wolk zit. Ik zie voorlopig alle nadelen van in, nu ik het zo gemakkelijk heb met mijn zoontje (kan praten, kan al vanalles, wil veel zelf proberen...). En zo een baby'tje. Ook zie ik mijn vriendin nu, zoals ik was bij de geboorte van mijn zoon. Een huilbaby van hier tot ginder, nooit tevreden, ... Dus eigenlijk kort gezegd, dààr zie ik tegenop... Zo ik denk dat ik het probleem gevonden heb, maar Evi, mijn kinderwens is niet weg hoor.... Alleen wat bang om terug een huilbaby te hebben. Amai denken helpt hè Sasha, zo kom je eruit en dankzij jullie blijf ik denken over wat ik wil zeggen en kom ik er dus uit....

Ook voor mij zijn jullie schatjes, jullie zijn echt mijn uitlaatklep en dus zal ik jullie volgende week missen. Misschien dat ik 1 dag op het net geraak, maar de andere dagen is mijn ventje thuis en die weet hier niets van. Ik wil het zo laten, hij vindt dat toch maar niets dat forummen...

Zo en eindelijk nog eens nieuws bij ons, ja ook mijn regels zijn erdoor gekomen, EXACT 5 weken naar de MK. Dus 2 à 3 d langer dan anders, maar ze zijn er. Ook niet enorm veel bloedverlies, maar bon, ze zijn er en dus kan ik beginnen tellen naar de volgende cyclus.... Binnen 5 weken nog maar, wat is me dat lang wachten, even tellen, dan komen we op ...22/01/08, eerste dag MS. Dan moet ik regelmatig zijn (wat ik alles behalve ben) en hopelijk dus niet langer dan 5 weken... Afwachten natuurlijk... Maar allee we zijn dus alweer een stap verder, eerst nog een maand en dan gaan we ervoor, ik neem die huilbaby er gerust wel bij. Ik kijk er ook wel naar uit hoor, echt waar. 'k weet het, was gisteren wat zwaarmoedige dag.

Gedve**kke mijn stiefmoeder heeft gemaild wanneer we langsgaan, ze kan niet koken, speelt moeder kloek van hier tot ginder, ik heb dat nooit gekend, ik moest alles zelf doen, (mijn ouders zijn gescheiden) en moeit zich met het opvoeden van mijn zoon soms. Grr we dachten ervan af te zijn tot na nieuwjaar, maar bon, we moeten precies eerder langs. Een kort mailtje "Wanneer zien we jullie?????,". Mijn man vond het nogal onbeleefd en als ik het zo lees, enkel met die die tekst erin, is dat wel redelijk grof. Wat denkt die dat we staan te springen om te komen... Allee dus daar nog wat tijd voor vrijmaken.... Volgende week gaan we eens naar de kinderboerderij, het zwembad, een binnenspeeltuin. 't zal zoeken worden met het slecht weer dat ze geven...

Cin, heb je getankt of ben je nu de stukken van jullie bed aan het klussen... :-)

Hoe is het met de rest?

Sasha

Sasha: 1ste cyl na MK (6w2d), 1 cyclus nog extra wachten op start Menopur (dokter met verlof op slecht moment :-( )
cin: 1ste cycl ?? na MK (9w? of 7w), 2de week Billy
Evi: 2de cyl na MK (12w), klussen maar zeker?
Brenda:
E1:
E2:

Even aanvullen dames, ik kan soms echt niet meer onthouden hoor...

E2

Berichtdoor E2 » 18 dec 2007, 12:19

Ik denk dat het bij mij de kerstdagen zijn die het weer wat meer doen steken. (Weer geconfronteerd worden met het feit dat ik niet met die buik terugkeer en met die buik naar de feestjes ga) Een "verse" baby heb ik nog niet in m'n armen geduwd gekregen, maar ik heb in m'n pc dit weekend wel naar de foto's van m'n eigen verse baby, intussen al precies ZOOO lang geleden, zitten staren...Heb een fotoalbum gemaakt voor de grootouders. Vorig jaar ook gedaan, jaaroverzicht van onze kleine meid (stiekem doe ik dat natuurlijk ook voor mezelf he ;)). Daar kruipt heel veel tijd in: selecteren, verdelen over de pagina's, goed zetten op het blad, uitsnijden, achtergronden kiezen enz...Maar resultaat mag er wel weer zijn. En de evolutie is toch nog verbluffend, ze wordt echt grooot nu. En haar haar groeit...En bij elke foto weet je natuurlijk: daar wist ik al dat ik zwanger was (op het strand deze zomer, in het ploeterzwembad in de tuin etc). Ik ben ook 12w ver geraakt, Evi. Dan komen wat foto's met het gevoel 'ja, de dag voor de curettage' (ook nog eens naar de zee gaan uitwaaien) en dan wat van de 'verwennerij' erna...Hele schone foto's, maar allemaal met een dubbel gevoel.
Bij mij was het niet Kim Clijsters op tv dit weekend die het me aandeed, Cin, maar dat concert van Clouseau dat op de achtergrond liep terwijl we aan het spelen waren. Ik ben helemaal niet zo'n superfan van Clouseau ofzo, maar goed, iedereen kent die liedjes natuurlijk wel. En bij dat supermelancholische lied "afscheid" kreeg ik het echt kwaad. Gaat wel over een vriend, maar het is voor het grootste deel natuurlijk gewoon een echt tranennummer....
Oh en kledingstukken die bad luck brengen, dat ken ik ook....Vrouwen ;)
Allemaal weer herpakken en vooruit met de geit he. Dat is me bij momenten al briljant gelukt, hoor. Mijn grote teen zegt dat Evi eerst zwanger zal zijn, trouwens ;). Hoe gaat het met jou Cin? En Sasha, al menstruatie te zien? En Brenda?

Brenda

Berichtdoor Brenda » 20 dec 2007, 07:51

Hey meiden,

Ik heb maandagavond zo'n vreselijk maandstondengevoel gehad dat ik met een dafalgan ben gaan slapen. Ik heb dit nog nooit moeten nemen hiervoor. Ik dacht dat mijn ms er gingen doorkomen, maar niets is minder waar, ik heb nog niets gezien!! Ik zit vandaag aan dag 37 na mijn curretage. Ik heb soms een cyclus tot 40 dagen, maar ik vrees dat ik er zal overzitten.

Evi, mijn verlangen naar een babytje wordt ook met de dag groter. Ik heb een enorm verlangen gekregen naar een babytje nu ik die mk heb gehad. Hiervoor twijfelde ik enorm en ik zag er tegenop om zwanger te zijn, misselijk zijn, met die dikke onhandige buik rond te lopen, die eerste drie maanden te moeten opstaan om flesjes te geven, ... Nu kan het er niet vlug genoeg zijn. Ik verlang naar een BABYTJE! Ik word enorm ongeduldig. Ik zou deze week 14 weken geweest zijn. Ik zou met de feestdagen nieuwe zwangerschapskledij gekocht hebben. Nu kocht ik nog niets en dat ben ik ook niet van plan. Ik heb echt geen zin om mij 'feestelijk' op te kleden terwijl ik me eigenlijk binnenin niet zo happy voel.

Die 2 vriendinnen van me zijn intussen al goed zwanger. De ene zit aan 25 weken en de andere aan 12 weken. Nu het zichtbaarder wordt, vind ik het moeilijker worden voor mij, maar wat kunnen we eraan doen? Niets.

Ik heb ontzettend veel schrik voor een tweede miskraam. Ik zit nu al zo in met het leeftijdsverschil dat er zal zijn tussen mijn zoontje (3j en 3mnd) en het volgende kindje. Ik begin al te vrezen om in 2008 nog te kunnen bevallen.

Ik heb dus goeie dagen en slechte dagen en deze week is het gewoon een slechte week. Iedereen is naarstig op zoek naar kerstcadeautjes (ik ook, hoor!), maar ik geniet er niet van. Ik mis iets... mijn babytje!

Weten jullie wat ik ook zo teleurstellend vind? Het feit dat nog heel weinig mensen naar de mk vragen, neen eigenlijk het feit hoe het met ons gaat. Iedereen gaat ervan uit dat het 'normaal' is dat je je daar onmiddellijk overzet, maar dat is niet zo eenvoudig. Mijn ouders, zussen, vriendinnen vragen er niet meer naar.. Dat vind ik heel jammer en triestig.
Ik ga er zelf niet altijd over beginnen, maar ik vind het spijtig dat ze dat maar evident vinden....

Ik ga jullie nu laten en succes allemaal met de ms en het klussen.
Cin, hoe gaat het met je?

Brenda

Evi

Berichtdoor Evi » 21 dec 2007, 10:28

Hey dames !

Laatste werkdag hier, jippiejeej! Nu nog wat dossiers in orde brengen op't bureau. Vanmiddag lectorenvergadering op school en dan zijn we ervan af!

Ik had deze week toch de indruk dat ik een eisprong ga krijgen, en ik had nog ovulatietestjes liggen...en hoewel ik 'gezworen' had dat ik ze de eerste maand niet meteen zou gebruiken, kon ik het niet weerstaan om te kijken of die bloeding van afgelopen maandag iets in de war had gestuurd. Dus ik wilde gisterenmorgen testen, maar had al pipi gedaan en moest vertrekken nr school, dus je raadt het al: ikke met die test en een eierdopje in mijn jas nr school (Mechelen), daar aangekomen: op't toilet getest, jeetje, dat had je moeten zien: dit durf ik aan NIEMAND vertellen, mijn zussen verklaren mij voor zot ;-) was wel heel grappig eigenlijk, maar toch ook een beetje beschamend, niet? Waar ben ik nu mee bezig. Er was trouwens niks te zien. Maar op één of andere manier had ik dat wel verwacht.

Gisteren nog vroeg een lieve collega-vriendin van mij nog hoe't nu ging. Dat doet idd deugd, Brenda, dat er mensen zijn die ernaar informeren. Hoe meer ze erachter vragen, hoe beter het gaat :-) Ik was woensdag met 2 hele goeie vriendinnen op café, en ben er wel gewoon zelf over begonnen dat maandag een zware dag was, met die bloeding en die verse baby. Soms moet je af en toe zelf een handje helpen en aangeven dat je erover wilt spreken. Mensen rondom jou zijn het wrs niet vergeten, ze weten misschien gewoon niet of je eraan herinnerd wilt worden. Maar toch sterkte, Brenda, wij zullen er veel naar vragen!!! En alles heel goed mee opvolgen.
Ik vind het ook heel jammer dat er meer dan 3.5 jaar tss mijn zoontje en de volgende baby zal zijn, maar ach ja, wat doe je eraan? Mijn man zijn 2 oudste broers schillen 5 jaar en hebben altijd heel veel aan elkaar gehad!! Dus tja. Voordeel is ook dat de oudste dan echt al wel veel zelf kan enzo hé, en de lastige peuterpuberteit-ik ben twee en ik zeg néé-fase hopelijk voorbij is, zo moeten we het maar bekijken!

Cin, hoe was't met Billy??

Sasha, wel goed dat je regels ook zijn doorgekomen !!!!! Op naar 22/01 !!!!

E2, wel superidee zo'n jaaroverzicht van je dochter !! En niet teveel meer naar clouseau luisteren, of dan alleen de snelle liedjes ;-) En zeg maar tegen je grote teen dat ik hem heel graag zie, als hij zo optimistisch is voor mij!!

Dames, hoewel we allemaal een dikke buik wilden deze dagen, probeer er toch fijne feestdagen van te maken en lekker veel te veel wijn te drinken ;-) en carpacchio te eten ;-) en veel plezier en liefde voor iedereen !! OOoh hoe schoon.

Groetjes Evi x

E2

Berichtdoor E2 » 21 dec 2007, 11:36

Toch nog volk, hoera voor Brenda en Evi...Het was hier zo stil....
Dat ik vorige keer nog niet van die menstruatie wist, Sasha, dat kwam doordat ik aan t tikken was toen je je berichtje verstuurde he...
Voor mij m'n laatste dag London. Straks nog m'n valies afwerken dus! Vanavond ben ik pas heel laat thuis. Volgend jaar keer ik nog eens terug, maar voorlopig geen gependel meer!
Ik heb smakelijk gelachen over je verhaal met het eierdopje Evi. (Da's eigenlijk nog handig gedacht, moet ik zeggen ;))
Ik denk dat ik volgende week eens een grote ton oesters ga verorberen...Ik mocht die bij m'n vorige zwangerschap gewoon eten van de gyne (veel jodium, da's goed voor je, zei ze) Maar m'n zus haar gyne zei dat ze dat ABSOLUUT niet mocht eten. Dus denk ik dat ik bij de hopelijk volgende zwangerschap ook maar voorzichtig ga zijn. En er dus nu eerst nog eens goed van ga profiteren!

Iedereen een fijne gezellige kerst en tja, wat we voor 2008 allemaal willen he!

cin

Berichtdoor cin » 21 dec 2007, 18:32

hoi dames,

I am back !!Woe heel wat te lezen en heel veel herkenbare zaken...de gele onderbroek klonk wel grappig als wat dit niet grappig waarschijnlijk.
Ik heb eerlijk gezegd maar 1 dag hevig bloedverlies gehad en daarna niets meer.

Er was maandag een follikel klaar voor de jump, terug pregnyl gezet en volgende maandag ook pregnyl, dan direct utrogestan want mijn slijmvlies was nog heel dunnekes en om een miskraam terug te proberen omzeilen geen risico. Ik ben wel blij maar niet euforisch als de vorige keren .Ik sta er ook niet bij stil weet je, het kan me soms geen barst schelen allemaal.
We hebben geklust maar ik geef toe dat dit echt een routine-klus was hoor. Bij mij ging het echt niet...bij mijn ventje wel, zijn libido staat elke dag op full speed...zal ik een beetje doorgeven van hem ???
We mogen testen op 1 januari, wat een dag he !!!Ook de verjaardag van mijn ventje. Zou mooi zijn maar goed ik hoop er niet op.
Jullie denken nu waarschijnlijk van hey meid blij zijn !!!Dat ben ik niet honderd procent, ik dek me in voor de teleurstelling.
Trouwens schoonzusje is zwanger en plots gaat alles weer in haar richting.

Deze week de kerstinkopen gedaan zodat ik de deur niet meer uit hoef de komende dagen. Geen drukte hoor !!!
Bij ons dus kalkoen he, ben wel benieuwd hoe dat beest er gaat uitzien...nog nooit eerder gedaan....en dat is een gigantisch ding hoor. Mijn ventje heeft het mes al geslepen, hum hum hij gaat hem aansnijden zegt hij met de kerstmuts aan.
Het zal wel druk worden met de schoonfamilie, want die produceren soms decibels ongelooflijk. Ik ben een nogal rustig type, heb gelukkig wat werk in de keuken zodat ik af en toe kan ontsnappen.

E2, afscheid genomen van London. Raar gevoel zeker maar nu ben je helemaal klaar voor die grote kinderwens in 2008 en inderaad daar verlangen we allemaal stiekem en niet stiekem naar he !

De opmerking over miskramen is waar, nu 2 maanden geleden al en niemand vraagt er nog naar. Niemand staat stil dat dit ons nog steeds pijn in het hart doet en ook al zijn de tranen weg diep vanbinnen brandt het nog en komt die onzekerheid echt boven. Een onzekerheid die ik probeer weg te cijferen door hard te zijn naar anderen toe. Mijn mama praat er ook niet meer over en dat doet pijn. Misschien doet ze dat om het niet steeds op te rakelen maar ja...
Ze was nu een paar dagen bij ons omdat we naar kerstmarkt gingen in Bonn en ook wat in Hulst gingen shoppen en eerlijk gezegd ben ik blij dat ze terug huiswaarts is. Niet dat er problemen waren hoor maar gewoon continu samen zijn wooeeeeh dat was ik niet meer gewoon.

Ik wens jullie mijn maatjes een hele prettige kerst toe en we weten allemaal dat we op die avond wel zullen denken aan elkaar en aan wat we hebben meegemaakt. Dat ga ik in ieder geval doen !!!
Smakelijke en peuzel maar vanalles op, oesters, pate, salami etc....

Dikke knuffel,

Cin

Sasha

Berichtdoor Sasha » 24 dec 2007, 08:24

Hey Brenda, ik zit ook met dat gevoel, vanavond is het Kerstavond en zouden we het gezegd hebben, nu zeggen we niets en moeten we doen alsof er niets was. Maar ja we moeten voort en ik weet dat je in een moeilijke week zit en hopelijk kan je volgende week weer denken, toch een baby¿tje in 2008. IK hoop het voor iedereen zo!!!! De reden waarom ik het aan niemand verteld heb, haal jij aan. Iedereen denkt dat je er zo overgaat. Had 2 boekjes om te lezen tijdens de vakantie gekocht, stond dat dan natuurlijk vol met zwangerschap, maar ook met miskraam en dat iedereen het snel vergeet en zegt, volgende keer beter, ach er was iets mis met het kindje¿ We blijven er een heel leven mee zitten,¿. Ook ik vind het jammer dat er meer dan 3 jaar gaat tussenzitten, maar zoals mijn man zegt, dan wordt het iets makkelijker, ons zoontje zal iets zelfstandiger zijn!...

Evi, amai ja je gaat ver om het te weten, maar stiekem zou ik dat toch ook doen, juist om de zekerheid te hebben. Heb je die bloeding maar 1 dag gehad? Raar hè. De mijn zijn net achter de rug, oef, ech op naar 22/01, zie onder mijn verhaaltje! Ik wens je veel geluk en hopelijk komen de regels toch snel, dat je dan meteen eraan kunt beginnen. Het klopt toch dat jij nog geen regels gezien hebt hè!

E2, yes jou gependel zit erop, heerlijk thuis met je dochtertje en je man. Geen probleem dat je er had over gelezen, ik moet soms ook dingen hervragen omdat ik het niet kan bijhouden of gewoon vergeten ben¿. En we zijn nog niet eens zwanger, stel je voor hoe ik dan alles ga vergeten ha ha ha. Geniet van je ton oesters en hopelijk wordt je volgend jaar een tonneke (snap je¿em). Allee dat iedereen maar een tonneke mag worden hè!

Cin, ik snap je, mijn verhaaltje komt voor onze 2de uk, maar ik zou me ook beschermen voor hetgeen je niet wilt horen. Ik begrijp je afwachtende en eerder negatieve houding, maar kom je bent begonnen en je kan ergens je gedachten opzetten, ook al denk je van niet. 1 januari zou super zijn hè en dan nog op de verjaardag van je ventje, meer kan je niet wensen, maar ik weet het, we blijven voorzichtig, de vorige keer heeft het ook even geduurd, probeer dat in je achterhoofd te houden en wie weet spratel je er zo wel door! Jammer dat alle aandacht naar haar gaat, maar zoals E2 zegt, misschien willen ze jou niet kwetsen, maar ja kijk maar eens een ganse avond op een dikke buik hè!... Allee zoveel buik zal ze nog niet hebben, maar de 1ste echo zal wel al de ronde doen hè! Enne geef van dat libido van je ventje, maar een beetje aan de mijne. Ja ik heb een uitzonderlijk exemplaar dat het met minder graag stelt. Had al eens aan mijn gyn en onze behandelende arts onze mannendokter androloog gevraagd of het normaal was en ja hoor er zijn mannen met een verminderd libido, en ja ik moest het weer (mis)treffen, maar sex alleen is niet belangrijk, wel nodig vind ik.

Kerstinkopen, néén bedankt. Mijn stiefmoeder nodigde me uit om een namidagje te shopen, néén bedankt, ik haat overvolle winkels, heb al een lage bloeddruk die nog lager wordt van al dat volk en de warmte in de winkels (en dus niet stijgt van de stress ha ha ha wat een omgekeerde ben ik) en dus spendeer ik liever wat tijd meer met mijn zoontje. Ze wilde hem ook een dag bijhouden deze vakantie. Niets van, ik ben thuis en ik zorg er zelf voor!

Wij moeten vanavond bij mijn schoonouders gaan eten. Meestal kalkoen ofzo met soep ervoor en een taartje nadien. Tussendoor wat TV kijken. Relaxed. Wat ik wel erg vind is dat er daar geen cadeautjes uitgedeeld worden en bij mij ook niet meer; ¿k heb wel een rampzalig verleden, waardoor alles verbrokkeld is, maar ik vond het zo fijn als kind, de kerstavond met geschenkjes en lachen en blij zijn en samen zijn. Gelukkig is het samenzijn nog over en is dat niet het allerbelangrijkste. Mijn schoonvader heeft wat last van zijn ademhaling en ik maak me wat zorgen, zal blij zijn dat we Kerst bij hem vieren¿

En wij, ge moest me horen enkele dagen geleden, mijn kinderwens was minder groot dan de rest, maar ik heb eens goed gebabbeld met mijn ventje en gewikt en gewogen en ja hoor hij wil er ècht nog graag een. Ook al weet hij dat het vervelend is die spuiten, mijn humeur, het heen een weer lopen naar ¿t ziekenhuis. We hebben de knoop doorgehakt, vanaf 22/01/08(ongeveer hè!) gaan we ervoor. Dus mijn twijfel is weg. Hij zegt dat hij weet dat het soms héél moeilijk zal worden, héél moe zullen zijn, maar dat hij er toch nog graag eentje wil en nu dames, kan het natuurlijk niet snel genoeg 22/01 zijn. Hoe ne mens toch kan veranderen hè! Er eens grondig over babbelen was ècht wel nodig, hij heeft me over de streep getrokken, want tenslotte moet ik toch spuiten enzo en ja hoor hij zal me wel bijstaan¿. Dus dames mijn kinderwens is méér terug dan ooit, maar ik weet het, ik prijs me gelukkig dat ik al 1 deugenietje rondlopen heb¿

Zo ik wens jullie een prettige, liefdevolle, vredevolle en fijne Kerst toe. Ik kom waarschijnlijk niet meer op het net tot na januari dus ook meteen een spetterend en babyvol januari. Laten we starten met Cin, de geeft meteen het startschot en de anderen volgen meteen!

Dames het ga jullie goed, eet lekker, drink vee, ¿t is misschien de laatste keer in de volgende 9 maanden, geniet van je familie en vrienden, denk aan elkaar van het net hier en we gaan een heerlijke tijd tegemoet.

¿k mis jullie nu al dat ik een week niet kan komen.

Tot later

Kusjes en groetjes en een dikke Santa Claus knuffel. Héél veel succes met het zwanger worden in 2007 (voor Cin) en 2008 voor de rest!!!!!!!!

Sasha

E2

Berichtdoor E2 » 24 dec 2007, 14:58

Cin, wat een supernieuws zeg, dat het zo rap 'aanslaat'!
Sasha, Brenda?, Evi: zijn jullie kindjes al groot genoeg voor school? Ja zeker he? Mag ik eens vragen hoe ze daar zijn begonnen? Hele dagen of halve? Mijn meisje mag in april, maar ze is pas in september 3. En we zijn nu volop aan het dubben of ze in het zomerklasje begint of niet. Ik wil haar niets ontzeggen, maar ik wil ook geen oververmoeide kleuter natuurlijk. En ik kan geen mirakelen verrichten wat de combinatie job-kleuterschool betreft....Een beetje goochelen allebei zodat we om 16u aan school zijn, dat moet eventueel wel lukken, maar smiddags naar huis komen, da's natuurlijk weer een ander paar mouwen...Eventueel met externe hulp....Oorspronkelijk kwam het zalig uit, viel samen met m'n zwangerschapsverlof...Maar intussen ziet 2008 er een beetje anders uit natuurlijk!
Soit, zorgen voor volgend jaar (nog ene...)
Eerst een beetje vieren!
Fijne Kerst!
E2

Evi

Berichtdoor Evi » 25 dec 2007, 17:38

Hey dames,

Lukt het een beetje met de kerstdagen? hier alles ok! vanavond een avondje thuis, zondag al gevierd met schoonfamilie en morgen met mijn familie.

E2, gedaan met pendelen, weer thuis! is ook wel gevlogen hé die 3 maanden....wat betreft school-job, dat is een gegoochel, ni te doen. Kan me voorstellen dat her er echt ideaal uitzag met je zwangerschapsverlof, zonde! Mijn zoontje gaat hele dagen, maar ze slapen nog in het speelklasje: een dik uur. Maandag gaat mijn zus hem halen, dinsdag ikzelf, woensdag ga ik hem halen en breng ik hem nr de creche (daar zitten nog een paar van vroeger die woensdag namiddag ook komen) en daar slaapt hij zeker 2 uur, donderdag gaat mijn schoonmoeder hem halen en vrijdag ik weer.....In't weekend slaapt hij dikwijls 2u tussen de middag...nog veel slaap nodig dus, en in januari wordt hij 3 jaar.
Ik ga na de kerstvakantie mijn moed bijeen verzamelen en op het bureauke vertellen dat ik mijn projecten nog zal afwerken maar er dan mee stop...ik ga enkel nog lesgeven in KHM, Interieurvormgeving. 1,5 dag in de week. Dat zal super zijn !!! Dan ben ik bijna alle dagen thuis en ook woensdag. Vele beter! Dit is echt een gegoochel dat ik niet lang volhoud hoor...denk dat ik een opleiding juweelontwerpen ga volgen.

Sasha, ik heb mijn regels al gehad, rond 8 december, en de week erop nog een halve dag bloeding. De ovulatietestjes waren telkens negatief afgelopen week, dus geen idee wanneer m'n eisprong nu wel valt...dus dan maar heeeel veeel oefenen ;-) kan me niet voorstellen dat een eventueel eitje hieraan ontsnapt :-)

Cin, hopelijk alles ok! Kan me voorstellen dat je niet te hard van stapel wilt lopen, lijkt me heel verstandig, vooral als het lukt...ik probeer wel rustig aan te doen, maar stiekem ga ik er als een zot voor...ook niet ideaal, dus heb je een paar tips ;-/ Toch heel veel succes en hou ons op de hoogte !!

Zou E1 al terug in't land zijn?

Veel kerstplezier iedereen !! Tot snel, groetjes Evi

Brenda

Berichtdoor Brenda » 25 dec 2007, 20:23

Hoi allemaal,

Hier gaat het wel, hoor, maar ik vind het vreselijk dat ik mijn regels nog niet heb. Het is intussen 41 dagen geleden dat ik mijn curretage heb ondergaan. Nog steeds geen duiveltjes en ik begin ongeduldig te worden. GRRRR.
Hopelijk kunnen we er vlug aan beginnen.

Meiden, ik heb niet veel tijd om hier om zappy te blijven, maar ik wens jullie allemaal prettige feestdagen toe en waarschijnlijk tot volgend jaar.

Ik duim allemaal mee met jullie en duimen jullie mee voor mij dat ik mijn regels krijg?

Zalig Kerstfeest!
Brenda

E2

Berichtdoor E2 » 26 dec 2007, 12:26

Haai!
Evi: Zou je zoon slechter af geweest zijn mocht hij een paar maanden langer in de crèche gebleven zijn?
Wij zijn echt vreselijk aant dubben nu. Ik ga na de vakantie ook in de crèche eens praten.
Bij ons zou het niet echt lukken om haar na school naar de crèche te brengen op woensdag, denk ik, ze gaan echt om 12u slapen en eten dus al een half uur vroeger, minstens. Op school slapen kan wel, ze hebben een slaapklasje en een slaaphoek in de peuterklas (waarvan ik vrees dat onze kleine meid er niet in zal blijven slapen, eens de spelende kindjes erbij komen...)

Brenda: ja, we duimen natuurlijk voor jou. Anders had je ook wat lange cycli zeker he? Na een miskraam kan het echt tot 8 weken duren, hoorde ik al vaak. Niet leuk, maar dus nog geen reden tot ongerustheid, eigenlijk.

Ik moet naar de unief nu, hopen post sorteren!

cin

Berichtdoor cin » 26 dec 2007, 15:04

hoe dames,

Terug van even weggeweest en veel bij te lezen, leuk !!Ook al gaat het over dingen waar ik nog niets over weet toch vind ik het wel prettig om ieders dag-dagelijks ritme even te lezen.
Evi, chapeau voor je moed om die beslissing te nemen qua werk, je zal je heel wat rustiger voelen denk ik.

Kerst was bij ons goed, drukte van jewelste maar onze keuken is niet ontploft en de kalkoen was lekker gaar en dat na 4 uur in de oven !!!
Was wel gezellig uiteindelijk, onze frigo staat nu wel met vol met pottekes met restjes maar straks alles in de wok en hupsakee een nieuwe kerstmaaltijd!
Huisje is ook natuurlijk een ravage maar goed ik ga morgen den boven doen en dan vrijdag den beneden en dan ligt het tegen onze nieuwjaarsbrunch terug proper om vuil te worden gemaakt.
Misschien weten we dan ook al meer he...ik hoop er niet op hoor maar ik geef wel toe dat ik soms denk van hey wat als het nu toch zou gelukt zijn ??? Ik kijk er ook voorlopig niet echt naar wat ik doe enzo...natuurlijk geen alcohol en pate maar bij mijn broer heb ik wel volop sla gegeten.

Deze ochtend ook een stevige winterwandeling in het schor gedaan. (''verdronken land van saeftinge) Niet voor hartpatienten, kinderen en zwangere vrouwen...tja toen dacht ik ook even "wat nu ?"'
Deed wel deugd maar nu ben ik dus helemaal teut in de benen...die wegen 100 kilo van al dat slijk enzo. Straks nog laarzen poetsen, bweeeehhhh....

Goed dat iedereen besloten heeft om er terug voor te gaan in het nieuwe jaar en tips om er niet mee bezig te zijn kan ik niet geven hoor. Ik denk gewoon van pfffttt het kan niet dat het meteen al terug zal lukken dus vestig ik er mijn hoop niet op maar ja dat lukt de ene dag beter dan de andere.

Hopelijk kan ik de komende dagen wat sneller komen piepen want het was nog druk de laatste dagen hier...

Dikke knuf,

Cin

cin

Berichtdoor cin » 28 dec 2007, 11:58

hoi hoi,

Nog even een kleine groet voor iedereen !
Hier niet veel nieuws onder de zon, nog steeds bloedvrij maar goed dat kan door die utrogestan komen ook....ik durf niet te hopen

Knuffel,

CIN

E2

Berichtdoor E2 » 28 dec 2007, 13:08

Spannend hoor, Cin! Dat zou nogal een oudejaar kunnen worden he! Ben je dan vorige maandag ook nog op controle gemoeten of zet je die pregenyl zelf? En draag je billy nu eigenlijk of draag je die telkens maar in het eerste deel van je cyclus?

cin

Berichtdoor cin » 30 dec 2007, 13:25

hoi dames,

E2...ik zet die pregnyl zelf, ik prepareed de spuit en dan steek in ze in de buik en mijn schat die duwt dan...wel grappige situatie waarbij de slappe lach soms opduikt.
Ik mocht billy dan ook afkoppelen dus moest niet meer op controle ook , gelukkig maar zo is de kerstmenu zonder stress voorbereid.
Ik moet nu wel elke dag utrogestan opsteken en dat is een vies goedje hoor....Bweeehhhh
We zijn nog bloedvrij maar utrogestan kan blijkbaar ook die regels doen uitblijven dus zeker zijn we nooit he vooraleer de bloedtest het aantoont. Ik ga wel testen op nieuwjaar en dan zien we wel of we moeten wenen of juichen. Juichen ga ik niet doen want we weten allemaal dat het geluk snel kan keren he. De schrik zit er diep in hoor....ik denk meteen terug dat het fout zal lopen.Maar goed we moeten eerst nog positief teste he, niet te vlug victorie kraaien.
Alles wat ik nu voel kan aan alles te wijten zijn, pregnyl en utrogestan. Ik voel precies naaldsteekjes in de lage schaamstreek. Had ik dit toen ook ???I do not remember...

Hoe gaat het nu met jullie cyclussen en mogelijke nieuwe eisprongen. Is er al iemand op het moment ????

Hopelijk wordt 2008 voor ons allemaal een topjaar he met een geboorte en/of vlekkeloze zwangerschap !!

Dikke knuf,

Cin

E2

Berichtdoor E2 » 31 dec 2007, 11:54

CIN? Morgen langskomen he!

cin

Berichtdoor cin » 01 jan 2008, 09:38

Happy New Year !!!

Vanochtend de langverwachte teste gedaan en er verscheen een licht streepeke dus positief !!!Mijn gyn zei toen de eerste keer, elke streepeke is een streepeke dus we beginnen het nieuwe jaar goed maar ook vol angst hoor.
Ik wacht tot nog het bloedresultaat af voor ik terug victorie ga kraaien...ik bel morgen 1e job !!!voor een bloedafname.
Ik voel al enkele dagen naaldprikjes in de onderbuik, net alsof ik mijn ongi moet krijgen...telkens ik dus iets voel spurt ik ook naar toilet maar dat is ook van die utrogestan die wat terugvloei heeft...
Jeezes mijn hart klopt overal...Ik hoop dat het nu wel mag lukken en we fiere mama en papa mogen worden.Ik ben zo bang, jullie moesten eens weten...
Besef ik het wel ??? Ben ik blij ??? Ja maar ik ben ook zo alert dat het terug fout loopt en dat dit geluk snel weer voorbij is.

Hoe was jullie oudjaar ?
Bij ons leuk bij de schoonfamilie...eerlijk toegegeven !!!
Straks komen mijn ouders en broer voor een "'katersbrunch""...schoonzusje is ook zwanger he en zij weten nu totaal van niets en dat ga ik ook zo houden tot we de eerste 3 maanden voorbij zijn.

Ik wil jullie allemaal een hele dikke knuffel geven, jullie weten wel waarom...2007 was voor ons niet prettig naar het einde toe maar hopelijk kunnen we allemaal snel 2008 met een gerust gevoel starten.Hoe cliche dit ook klinkt !!!ik meen het van harte....

Met een bang klein hartje,

Cin

E2

Berichtdoor E2 » 01 jan 2008, 14:08

Dan ben ik de eerste op je man na om je te feliciteren. Wow zeg! Wat zo'n billy'tje en zo'n spuitje niet kunnen doen he! Hoera hoera! Dat zou dan september worden? Uiteindelijk superweinig oponthoud he, als het nu goed moge gaan....
VEEEEEEEEEL GELUK ERMEE!

cin

Berichtdoor cin » 02 jan 2008, 06:31

hoi E2,

bedankt voor je gelukwensen. Tja onze billie heeft zich deze keer niet laten kennen maar ik kraai toch maar victorie na het bloedonderzoek en de eerste echo's hoor. Vandaag bel ik voor afspraakjes.
Soms lees ik zo titels van topics boven ons onderonsje....4x miskraam etc...daar ga ik even niet naar kijken nu !!
De angst is ontzettend groot nu...ik durf er niet aan denken dat we in september misschien mama en papa worden.
In ieder geval hoop ik dat jullie snel mogen volgen.

terug aan het werk vandaag...eerst nieuwjaarsreceptie ! Dus veel kusjes, slechte broodjes (komen ieder jaar uitgedroogd toe) en veel blablabla...
Blij dat de dagen toch achter de rug zijn hoor en het normale ritme hervat. Jullie ook ?

Kreeg van mijn schat een blikopener cadeau, een design-modelletje...en laarzen. Romantisch hé, rubberen laarzen hé; botten zoals ze zeggen !!!Voor in de hof...
Het was ook zijn verjaardag gisteren...ik gaf hem een bongo bon Pittoresk logeren en we plannen die nu in maart als de eerste drie maande hopelijk goed voorbij zijn gegaan.

Onze frigo staat terug vol met restjes van de katersbrunch dus we weten wat de eten de komende dagen.

Hoe gaat het met jullie ?

Groet,

Cin

Evi

Berichtdoor Evi » 02 jan 2008, 07:59

Hey dames!

Ik lag vanmorgen in mijn bed en dacht ineens, ahja da's juist, een vriendin van mij is jarig op 2 januari...en ik dacht 'er is toch nog iets?' en toen wist ik het 'ow jee, Cin mocht testen gisteren!!! snel gaan kijken!!'

Cin, wauw seg, dat is echt heel erg super !!! Kan me voorstellen dat je angstig bent, maar ja, dat zullen we idd allemaal hebben in't begin hé. Het cliché luidt dan weer: probeer er toch maar van te genieten, blabla blabla. Maar ik hoop 't voor je, dat je rustige en gelukkige weken voor de boeg hebt, en dat je eerste echo er snel mag zijn!!!!! Hou ons op de hoogte hé! Wanneer is je bloedtest? Hoe reageerde je man?

Brenda, hopelijk heb jij je regels ondertussen, verchrikkelijk om er zo op te moeten wachten.

E1, mijn zoontje was op een gegeven moment echt wel klaar voor de school, maar dat was omdat zijn leeftijdsgenootjes één voor één vertrokken en hij met een bende babietjes achterbleef. Nog één jongetje van een half jaar jonger. Hij kon wel wat meer uitdaging gebruiken, en begon ineens dikwijls te wenen als we in de straat kwamen. Maar als je kunt inschatten of je dochter nog niet is uitgekeken op de creche, dan kan het zeker geen kwaad hoor !!! Mijn zoontje vind het ook echt leuk om terug te gaan als die andere oudere kindjes ook komen.
Wat ook scheelt, is dat ze maar met 7 kindjes zijn begonnen in september, dus hadden ze alle aandacht en tijd om aan de school te wennen. Dat vond ik wel geruststellend.

Wat mijn cyclus betreft, ik weet zeker dat er niks is gebeurd deze maand. Hadden de week voor de Kerst veel geoefend, maar toen wist ik vanuit mijn eierdopje ;-) dat ik geen eisprong had. En vorige week waren we heel veel samen, super, maar hebben vooral veel geslapen en relaxed. Dat was ook heerlijk, en voor mij al een stap in de goede richting om er niet te fel mee bezig te zijn!! het schoot een paar keer door mijn hoofd, zo van 'kom allebei geen zin, maar effe rap, stel dat er dan toch een eitje passeert' maar nee, zo niet. Ach ja, we zullen wel zien, ik denk dat mijn NOD ergens 5 januari moet zijn.
Wij hebben ook ec ht goed gevierd!! Veek gegeten gedronken en op oudjaarsfeestje veel gerookt ;-) moet ik wel weer mee stoppen, en ook veel gedanst, om hal 6 in ons bed, auw dat deed zeer gisteren.

Sasha, al online?

Dames, tot één dezer,
Groetjes, Evi

E2

Berichtdoor E2 » 02 jan 2008, 11:28

Goh, Evi, voor jou toch ook nog een beetje spannend he...Vorige keer (toen het misging dus) dacht ik ook dat ik ECHT niet zwanger kon zijn, wegens windpokken van onze kleine meid die tijdens de verwacht vruchtbare periode 2 nachten tussen ons was beland in bed...(met nul activiteit van onzentwegen tot gevolg, aja) Maar het eitje had netjes gewacht toen...Dat zou wat zijn, niet, zo met twee het jaar op die manier inzetten?
Ik duim voor iedereen hier!
Topics als 4x miskraam inderdaad maar beter mijden nu, hoor! Ik hoop echt dat jullie een heerlijk relaxerend uitje tegemoet gaan in maart, Cin!!!

Terug naar “Andere onderwerpen”