uitrekeningsdatum komt dichterbij ...

Natje

RE: uitrekeningsdatum komt dichterbij ...

Berichtdoor Natje » 15 dec 2007, 13:58

Hoi iedereen

I., Ik ben blij dat je de moed weer bijeen hebt kunnen rapen voor de volgende ronde. Ik hoop echt dat voor jou het einde (en dus het nieuwe begin) snel in zicht zullen zijn!

Tsjoefie, ik ben blij dat alles goed met je gaat! Fijn, de twaalf weken zijn dus bijna om en dan is het echt genieten!

Hier was het gisteren even serieus paniek! Gisterenochtend was ik al maar stillekes, het was namelijk net een jaar geleden dat we die vreselijke echo gehad hebben waarop we wisten dat we een dood kindje droegen! Ik naar school en weer heel de ochtend overgegeven (zoals heel de week), maar toen 's middags. Pijn in mijn rug en buik, niet normaal! Ik kon niet meer gewoon wandelen, wist niet hoe ik moest zitten of staan. Had er tranen van in mijn ogen. Maar toch maar netjes op het werk gebleven (niet zo verstandig natuurlijk).
Na het werk toch maar naar de dokter. Was zij er even niet gerust in, eerst dacht ze een blaasontsteking, maar dat was het niet. Daarna wilde ze naar het hartje luisteren, maar dat vond ze niet. Ik zag het al allemaal voor mij! Uiteindelijk hebben we gelukkig een heeeeeeeeel goed hartje gehoord en blijk ik een maagontsteking te hebben in combinatie met bandenpijn. Maar als ik een van deze dagen opnieuw die felle pijn zou krijgen moet ik naar het ziekenhuis en aan de monitor gaan liggen. Ik ben er dus niet echt gerust in! Gelukkig voel ik ons kleintje wel goed en dat stelt me een beetje gerust.

Maar toch als ik aan vorig jaar denk krijg ik zo de tranen in mijn ogen. Komende vrijdag zou dan mijn kindje zijn weggehaald. Ik heb er nu weer zo schrik voor. Moest mij dat nu overkomen weet ik echt niet hoe ik eruit zou moeten komen.
Maarja, positief denken he, ik voel duidelijk leven en de dokter zei me dat ik mij geen zorgen moest maken. Maar ik huiver bij het gedacht!

Heel veel liefs
Natje

Gast

Berichtdoor Gast » 15 dec 2007, 14:05

Sorry voor de typfouten hierboven, was zo druk aan typen dat ik niet naar de spelling keek (vb. hard = hart!!!)

Molleke

Berichtdoor Molleke » 17 dec 2007, 19:32

Hallo allemaal,

Vandaag eindelijk al wat resultaten van de onderzoeken gekregen. Het chromosoomonderzoek was perfect in orde. Niets te vinden waardoor ik die miskramen heb. Oef, oef, oef!!!! (Had er wel wat schrik voor). De resultaten van het baarmoederonderzoek zijn nog niet binnen. Daar moet ik vrijdag voor terugbellen. De dokter had gezegd dat, moest ik een ontsteking hebben, ik een kuur moet doen van 2 weken, maar meer weet ik ook nog niet. Heb er ook niet over doorgevraagd, want voor hetzelfde geld heb ik geen ontsteking. Hij had rode vlekjes gevonden in mijn baarmoeder en daar hebben ze nu een biopsie van genomen. Gevolg.... Nu ben ik daar weer over ongerust natuurlijk :)

Hoe is het nu met jullie?
I, hoop dat je de moed niet laat zakken hé. We geloven er in!! Onze dag komt nog!! :)
Natje, amai, dat zal wel paniek geweest zijn. Kan het mij levendig inbeelden. Wanneer heb je vorige keer eigenlijk een misval gehad? Was je toen al ver?
Tsjoefie, 12 weken!!!! Eindelijk genieten! Ik gun het je met heel mijn hart. Ik ben hier nog wel zolang niet, maar heb jullie verhalen in grote lijnen eens gelezen en ik leef echt met jullie mee. Het is aan jullie dat wij ons optrekken. Is het niet I??? :)

Ik hou jullie zeker op de hoogte over de resultaten. Oh ja, We zijn weer volop aan het klussen, maar door een onregelmatige cyclus is dat nog niet evident. Niet dat mijn ventje klaagt hoor ;) Zo veel te onregelmatiger, zoveel te langer dat we de klusperiode maken hé ;) Als mijn cyclus deze maand terug 28 dagen zou zijn, moet ik zaterdag mijn regels krijgen, maar ik reken daar niet te veel op.

groetjes,

I

Berichtdoor I » 19 dec 2007, 08:47

Weer tal van berichtjes waar ik dringend en graag wil op reageren! Fijn!!!
Eerst en vooral, Molleke... Ik ben zo blij voor jou dat het chromosomenonderzoek OK was! Ik kan me heel goed voorstellen dat je daar heel de tijd mee bezig bent, wat een geweldig nieuws! Nu nog de resulaten van je baarmoederonderzoek afwachten he.Ik vind het heel positief dat men alles eens controleert, zo ben je tenminste zeker dat alls OK is en leef je niet met tal van vragen zoals ik...
Wel jammer he dat je niet echt zicht hebt op je cyclus waardoor die klusperiode zo lang is... Bij ons is ze nu beperkt tot een 2 a 3-tal dagen (na echo en bloedonderzoek) en die timing is bij ons zo belangrijk! Ik zou eerlijk gezegd zelfs nog liever hebben dat men zegt "die avond is het er op of er onder"; genieten doe ik immers vooral nog op die andere momenten in de cyclus dat we vrijen.
Ik duim met je mee en hopelijk geen duiveltjes tegen zaterdag he of later...

En inderdaad, ik "probeer" me op te trekken aan succesverhalen zoals dat van Tsjoefie, maar toch overheerst nog steeds het ongeloof en de wanhoop hoor! Ik weet niet waarom... Misschien dat ik me nu te veel vergelijk met mijn collega die na 8 jaar inspanningen uiteindelijk nooit bevallen is van een tweede (1e kwam er spontaan!) kindje maar wel verschillende miskramen en zelfs een BBZ gehad heeft... Zij is zelfs op een punt gekomen dat ze niet meer mocht natuurlijk zwanger worden en gaat nu voor adoptie... Het is zij die me overhaalde om voor een 2e mening (omwille van hun grondigheid van werken) naar Leuven te gaan.

Tsjoefie, jij bent er meid; de 12 eerste "angstweken" zitten er op. Genieten, genieten en nog eens genieten zou ik zo zeggen!!! Ik vind het zo fijn voor jou!

Natje, Wat een pech... Die maagontsteking en bandenpijn net op die dag zeg... Ze kunnen een mens toch gek maken he! Maar natuurlijk is alles OK met je kindje!!! Ik kan me voorstellen dat je op morgen met heel wat gemengde gevoelens zit... Misschien een goed moment om het miskraam nu volledig te verwerken? (ga ik alleszins nodig hebben) Huil maar eens goed uit zou ik zeggen en knuffel je buikje maar!

Stand van zaken bij mij hier:
Ik heb er een hele drukke periode opzitten! Ben vrijdagmorgen naar Leuven geweest... Bleek te vroeg te zijn in de cyclus (dag 10) en moest maandag teruggaan... Ik ben dus welgeteld 2 uur (!!!) weg (rit heen, consult, rit terug) om er 5 min. binnen te zijn... Gekkenwerk!!! Druk verkeer en files en dan vooral op mijn terugweg in de ochtendspits van Leuven naar Brussel natuurlijk! Afin, op week-end vertrokken... Leuk maar vermoeiend... Maandagmorgen opnieuw de drukte en files getrotseerd... Er zaten twee folikels klaar rechts van eenzelfde grootte (18mm) en baarmoederslijm 7cm. Vergeet nog te zeggen dat ik ondertussen nog mezelf spuiten heb moeten toedienen: op vrijdagavond en op zondagavond nog een extra(?!) spuit menopur (onderhuids)... Ik doe gewoon braafjes wat ze me zeggen en probeer er niet te veel vragen bij te stellen, al ligt dat niet in mijn aard... Maar die cultuur heerst daar niet in Leuven en dat is wel wennen voor mij... Het is ook altijd de bediende die je opbelt in de namiddag om te zeggen wat de dokter gezegd heeft wat je moet doen, dus veel vragen kan je niet stellen want daar mogen of kunnen ze niet op antwoorden he... Gisterenavond is het wit-gele kruis langsgeweest om me twee spuitjes pregnyl toe te dienen en we zijn er voor gegaan... Hopelijk met succes want dit maandelijks doen is op langere termijn niet haalbaar. Ik heb heel mijn planning op het werk moeten overhoop gooien om op consult te gaan. Ik zou liever hebben dat mijn werkgever of scholen er niets van merken/weten... En dan kwam ik maandag in Leuven binnen en zei die verpleegster doodleuk: "het is enkel voor bloedafname vandaag he?"... Ik dacht: "zeg niet dat ik daarvoor alleen van zo ver gekomen ben" maar zei "ik dacht het niet"... Nagekeken en inderdaad ook en echo op het programma... Vanavond en morgenavond nog eens klussen en dan weer wachten... wachten... wachten... Gelukkig vallen de feestdagen in deze periode, zorgt voor wat afleiding... Al herinner ik me dat ik vorig jaar had gehoop en gedacht dat er al een kindje zou zijn of minstens dat ik terug zwanger zou geweest zijn... Dat vooruit plannen doe ik niet meer... Komt het... Komt het... Komt het niet... Zal ik er op een bepaalde leeftijd een punt achter zetten he... Maar wanneer ga ik dat kunnen???

Ik hou jullie alleszins op de hoogte!!!!
Fijne eindejaarsfeesten alvast en tot schrijfs!!!
Groetjes,I

Natje

Berichtdoor Natje » 24 dec 2007, 08:29

Hey

I., wat een periode heb jij me achter de rug zeg. Ik hoop voor jou in ieder geval dat je snel goed nieuws zal krijgen!!

Molleke, wat goed dat de onderzoeken positief waren! Nu nog hopen dat het laatste onderzoek ook goed gaat zijn, ik duim mee.

Tsjoefie, ik zou zo zeggen, geniet van je zwangerschap!!!

Hier gaat alles een stuk beter! Ik voel wel dat ik het veel rustiger aan moet gaan doen, ben veel sneller moe... Donderdag moten we weer naar de gyn en ik zal heel opgelucht zijn als hij zegt dat al dat ziek zijn geen invloed heeft gehad! Normaal weten we dan ook of we een zoontje of een dochter mogen verwachten, ik ben zo nieuwsgierig! We zijn dan 20 weken he, dus officieel op de helft! Ik hou jullie op de hoogte!

In ieder geval een heel gezellige kerst en tot schrijfs
Liefs Natje en ...

Molleke

Berichtdoor Molleke » 25 dec 2007, 11:34

Hallo allemaal,

Moeten jullie nu eens wat weten... Ik heb het mooiste kerstgeschenk gekregen dat er bestaat: IK BEN ZWANGER!!!!! :hihi :hihi :D :D
Ik heb gisterenmorgen een test gedaan en... positief.
Hopelijk gaat deze keer alles goed. Ik heb gisteren een progesteronspuit gekregen om de innesteling en ontwikkeling te bevorderen.
Het is dag op dag 3 jaar geleden dat ik hetzelfde heugelijke nieuws kreeg bij ons dochtertje, ook Kerstavond!
Ik heb gisteren ook de resultaten van mijn baarmoederonderzoek gekregen, en er was een ontsteking, maar vermits ik zwanger ben moet deze opgelost zijn. Ze hadden mij toen al gezegd dat de kans groot is dat ze met het onderzoek zelf de ontskeing hadden weggenomen.
3/1 moet ik mijn eerste echo laten nemen om te zien of de progesteron aanslaat.
Ah, wat ben ik blij, net een jong veulen dat rondhuppelt. Ik weet het wel, het kan nog altijd misgaan, maar dat zijn dan zorgen voor als het zover is.
Ik vind dat ik mijn protie miskramen wel gehad heb, dus blijf positief.

Alles goed met jullie?
I, wanneer weet jij iets? Ik duim echt voor je!!

Prettige Kerstdagen en een babietje voor ons allen in 2008 toegewenst!!!!
groetjes.

tsjoefie

Berichtdoor tsjoefie » 25 dec 2007, 18:13

effe kort:

iedereen een zeer gelukkig kerstfeest, en op voorhand al een zeer vreugdevol 2008 gewenst!

Natje: spannend ... een jongen of een meisje ... je weet niet hoe nieuwgierig ik daarvoor ben, heb altijd gezegd dat ik het niet wilde weten en nu....
heb jij een voorgevoel?

Molleke ... PROFICIAT!!
je ziet, je gedachten op wat anders zetten (ook al was het nog zwangergerelateerd) het hélpt echt he! :) (oh zo makkelijk praten achteraf!!)
Geniet ervan,
je hebt idd je miserie al gehad, dus dit loopt zéker goed!!
veel rusten, veel ontspannen ... veel genieten ;)

I, jij volgt ergens halverwege januari, met die perfecte eitjes, perfecte timing, mind on hollidays, positieve vibes van ons hieruit, 'korte' wachtweekjes door de feestdrukte, extra veel knuffels en wensen van je 2 oudste spruiten ...
jij begint 2008 vol leven!!!
Ik wéét het gewoon!!!!

Hier weinig nieuws!
'wachten' op echo 3 ... ook op 3/1 trouwens ...
en ga er dus ook vanuit dat de wachtweken ingekort zijn door de feestdrukte ... klopt wel hoor! dacht daarstraks dat het nog maar maandag was, maar is toch al dinsdag ... het vliegt (de vakantie ook hahahha)

geraak zo weinig op zappy ...
ben aan een eigen website begonnen, omdat 2 van mijn vriendinnen er eentje hadden, en ik dat altijd zalig vond om te lezen, ...
ahum,... maar ook daar moet ik nog serieus mijn best doen om er iets op te zetten ... :hoho
als jullie zin hebben, kan je eens komen piepen ...
http://kleineboelie.babysite.be

I; over een kleine 2 weken verwacht ik daar een superbericht in mijn gastenboek he :hihi

groetjes allemaal,
en tot hoors

tsjoefie

I

Berichtdoor I » 28 dec 2007, 12:03

Hoi Meiden, wat een gweldig nieuws hier op zappy zeg! Een dikke proficiat Molleke!!! Wat een Kerstgeschenk zeg, mooier kan niet inderdaad! Geniet er van en ik kijk alvast mee ui naar 3 jan. voor je eerste echo!

Hetzelfde bij jou Tsjoefie! Ik ben mee benieuwd naar je volgende echo! De tijd gaat inderdaad wel vrij snel, vind ik ook. Ik probeer deze cyclus bewust niet teveel te tellen en op symptomen af te gaan. Dat haalt allemaal niets uit nu de cycli kunstmatig zijn... Op het laatste momentje kan je dan toch plots vanalles voelen wat je liever niet voelt enzovoort. En ik probeer er niet nog een vakantie door te laten verbrodden. Maar het werkt natuurlijk wel op mijn humeur voel ik, de wens en de hoop is er nog minstens zo sterk! Ik zou volgende week tussen dinsdag en donderdagavond ongesteld moeten (liever niet natuurlijk) worden...
En toch is er weer weinig hoop deze maand. Ik voelde vanalles op dag 12 en 13, maar mocht pas dag 14 's avonds en zeker ook dag 16 's avonds klussen (via bloed en echo). Op die dagen voelde ik niets meer en voelde alles eerlijk gezegd al weer potdicht aan. Ik was zo ontgoocheld en zelfs boos-temeer ik twee keer naar Leuven ben gereden die maand- en heb raad gevraagd bij een collega (arts) die ook bij LIFE in behandeling is geweest. Haar antwoord was duidelijk: er is een grijze zone van wat men nog niet weet tussen ovulatie en menstruatie, maar wat men aan de hand van bloed en echo perfect kan bepalen is het moment van de eisprong, daar mag je gerust in zijn... En toch voelde het zo niet aan... Ze zei dat alles zo kunstmatig geregeld werd dat je eigenlijk niet meer op lichamelijke symtomen mag afgaan en blindelings vertrouwen moet hebben in die artsen; niet tevee zelf mee bezig zijn maar gewoon doen wat ze zeggen. Jeetje, ben ik niet goed in hoor!!! Ik vind het straf dat zij als arts altijd bewust afstand heeft proberen te houden b.v. nooit is gaan lezen er over e.d.
Afin, we zin wel he... 3 januari weten we al weer veel meer...

Ik zou het nog vergeten, prachtige site Tsjoefie! Ben alvast benieuwd naar het vervolg. En wat een mooi buikje al he op 13 weken! Dat belooft!!! "hi hi hi op z'n Tsjoefis"

Natje: zou je ons het geslacht laten weten als je meer weet? Ben zooooo benieuwd!!!

Alvast hele fijne eindejaarsfeesten toegewenst iedereen en een dikke knuffel!!! I

Natje

Berichtdoor Natje » 28 dec 2007, 12:26

Hoi hoi hiep hoera!!!!!!!!!!!!!!!!
Hier alles in orde. Heb ik mij de laatste dagen toch zorgen gemaakt!!! 2 nachten wakker gelegen van verschrikkelijke rugpijn, dacht echt dat er iets heel erg mis was!!
Maar gisteren dan eindelijk de verlossende echo en alles was prima in orde. Mooi hartje, 2 handjes, twee voetjes, neusje mondje geen hazenlipke ... eeennnnnnn het is een MEISJE!!! Hij kon het niet met 100% zekerheid zeggen, maar het zag er toch echt naar uit :)
Voor mijn rug moet ik nu naar de kine gaan en dan maar hopen dat dat betert!

En nu even over jullie,
Tsjoefie, wat een mooie website! Keileuk!!! En geniet van je zwangerschap he!

Molleke, wat een GEWELDIG NIEUWS!!! Ik duim dat alles supergoed gaat!

I. wat frustrerend moet dat zijn om hier (weeral) als enige niet zwangere over te blijven. Ik duim in ieder geval heeeeeeeeeeeeeeel hard volgende week, je mag de hoop niet opgeven he :)

Heel veel liefs
Natje en haar meisje :)

tsjoefie

Berichtdoor tsjoefie » 28 dec 2007, 23:29

is dat niks, tsjoefie die 2x op een paar dagen van zich laat horen :hoho
tja, vakantie he ;)
en gezien het uur ... zijn de vermoeide weken ook wat over (tja, door die vakantie slaap je natuurlijk ook langer, en ligt je bioritme wat in de knoop he! maar met die maanden van slecht slapen, ben ik blij dat ik al 2nachten heb kunnen doorslapen (tja, 1x wakker om blaas te ledigen ... snap het niet, zou wat zijn voor begin en eind van de zwangerschap, dus het mag wel ophouden ;)

Itje,
om je wat moed te geven:
élke cyclus dacht ik op het einde symptomen te ontdekken ... behalve de laatste!
omdat de 1e zwangerschap zo overduidelijk was (pijnlijke borsten op enkele dagen na eisprong) had ik zo iets van... lap weer niet deze keer!
alleen de avond voor NOD heb ik heel even getwijfeld, maar de NOD morgend: weer overtuigd dat het niks is!
heb de test gedaan omdat ik liever thuis wou balen voor een neg test, als 2d (telkens meer hopend) naar toilet te lopen, speurend naar bloed (géén!!!)
dus je ziet,
de keer dat je er het minste hoop op gaat hebben, dan gaat het boempatat zijn!
en je zal zien, misschien voor jou ook een meisje na je 2 jongens ;) (ja die laten wat langer op zich wachten misschien :hihi)

Natje! een meisje!
leuk!!!
is stiekem wel mijn droom!
wil graag 2 kinderen en als het even kan een jongen en een meisje,
liefst ook in die volgorde,
hoewel,
als t eerste een meisje is, dan is de druk weg he ;)
heb al tegen mijn schoonzus gezegd dat mijn Hannelore (metekindje) anders alle meisjes-toestanden mag ondergaan :hihi
hoeveel weken ben jij nu?
ik kan haast niet wachten om het te weten ...
geduld, niet direct mijn mooiste kant hoor!! :hoho

Molleke,
je deed me wat verschieten dat je in halen woonde ...
Ken daar ook een molleke (allee, t is ne mollie) dacht effe dat je 'vriendin van' was, hihihi,
die zijn ook wel bezig voor een klein patatje maar hebben nog niet zo'n zwaar verleden als wij ...
kom trouwens oorspronkelijk van zelem... da's echt bij de deur he ;)
mijn man (jaja, getrouwd) is van oostvlaanderen, hebben lang in antwerpen gewoond, en dus nu omgeving heist op den berg ...
jij bent alleszins ook een eind verhuisd he!

allee, dames,
misschien voor een 3e keer deze week,
en anders tot volgend jaar!!!!

groetjes

tsjoefie

Molleke

Berichtdoor Molleke » 29 dec 2007, 16:04

Hallo iedereen,

Natje, een dochtertje... proficiat. Voor een mama is dat toch altijd een beetje speciaal hé. Alhoewel daar niet iedereen zo over denkt! Een vriendin van mij is eergisteren bevallen van haar tweede zoontje, wat haar wens was, dus je ziet: Niet iedereen dezelfde mening :)
Ik was alleszins blij dat ons eerste een dochtertje is. Zoals Tsjoefie zei, dan is de druk eraf hé. Het volgende kan mij echt niet schelen wat het wordt: een dochter of een zoon, als het maar gezond is. (en als ik stiekem moet toegeven, liefst eigenlijk van elk eentje, dan heb ik direct mijn drie kindjes waarvan ik droom. Mijn man deelt echter wel mijn mening niet :hihi )

Tsjoefie, Dat moet inderdaad lukken hé. België is nu niet groot, maar zo om de hoek, alléé, niet dat je hier nog woont maar toch.
Molleke, die naam gebruik ik enkel op het internet hoor. Mijn man noemde mij vroeger zo, omdat ik zo blind ben als een mol zonder mijn lieftallige lensjes :) :hihi
Je hebt inderdaad een prachtige website. En nu kunnen we een gezicht plakken op je schrijfsels hé. Leuk meegenomen.

I, hou de moed er in hé. Ik vind het erg voor je dat ik het groepje 'niet-zwangeren' moet verlaten. Voor mezelf ben ik natuurlijk super content, maar dat begrijp je wel hé. :)
Trouwens ik ben ervan overtuigd dat het nu aan u is!!

Hier is het aftellen naar 03/01/08, de magische datum (hoop ik toch).
Alhoewel ik mij afvraag of we dan al wel zekerheid gaan hebben. Ik ben dan nog maar 5w5d zwanger en het kan dus zijn dat er nog geen hartje is.
De gyn wilde het zo snel opvolgen omdat hij geen slechte zwangerschap wil ondersteunen met progesteronspuiten.
Duimen dus maar hé.

Iedereen een heel fijn oudejaarsavond gewenst en een spetterend 2008 met heel veel babietjes!

groetjes,
Molleke.

Natje

Berichtdoor Natje » 02 jan 2008, 08:53

Hoi iedereen

Om te beginnen een HEEL GELUKKIG NIEUWJAAR gewenst!!! Hier is alles dik in orde. Ik voel mij weer goed (behalve mijn verkoudheid, examens, nachtelijke beenkrampen... lol :):):):):)) gerekend. Neenee, serieus, de zwangerschap verloopt op dit moment heel goed en ik kan EINDELIJK eens zorgeloos zwanger zijn.
Heb het op dit moment gewoon zwaar omdat op 7/1 mijn examens starten en dat is voor mij altijd een stresserende periode.
Ondertussen heb ik naar een vroedvrouw in lommel gebeld voor nog een extra echo (onze gyn doet dat altijd teleurstellend kort en geeft hier bijna nooit uitleg bij!) en morgenavond mogen we gaan!!! Ze doet dan een kort filmpje (15 min) 2D en zelfs een stukje 3D (en dit voor 30 ¿, ik vond dit heel goed meevallen)!! We gaan ons poppemie dus nog eens ontmoeten :). Op die manier hopen we ook iets meer uitsluitsel over het geslacht te hebben, want daar deed onze ging nogal vaag over.
We zijn idd blij dat we een meisje krijgen, hoewel we echt wel verwacht hadden (mijn man dan toch :)) dat het een jongen werd. En ook stiekem een beetje gehoopt omdat in mijn families nog geen jongens zijn (en in mijn man zijn familie nog geen meisjes, dus alles is goed hihi). Maar van de dag dat ik zwanger was had ik zo geen jongensgevoel meer, gek eigenlijk he. We zijn in ieder geval héél blij (jongen of meisje), maar moest die verloskundige morgenavond zeggen tis toch ne jongen, dan zou ik wel even verschieten denk ik :). We zien wel.
Vandaag ga ik weer leren leren leren en we hebben afgesproken dat we tussendoor als ontspanning eens naar kinderwagens gaan kijken, joepie!! Vind ik zo leuk om te doen en we twijfelen tussen een bugaboo, quinny buzz 4 en mutsy. (iemand tips?)

I., voor jou zijn het ondertussen spannende dagen. Ik denk heel veel aan jou en ik hoop dat er positief nieuws uit de bus komt! Moest het toch negatief zijn, dan hoop ik dat ze niet op zich laten wachten, dat is zoooooo hatelijk! Ik duim in ieder geval heel hard!

Tsjoefie, bij jou verloopt alles goed denk ik zo hé, houden zo!!

Molleke, Ik had dus altijd gedacht dat wij twee jongens gingen krijgen (mijn man zijn genen zijn nogal uitgesproken in zijn familie :)) en had mij daar dus ook helemaal aan verwacht en mij toekomst zo gezien. Het was nu een verrassing (en een leuke) dat dit niet zo was, maar als tweede zou ik stiekem toch wel graag een jongetje willen. Die kan je dan zo lekker stoer kleden he :)
Laat morgen snel iets van je horen!! Ik duim in ieder geval dat alles goed is!

Liefs Natje en ...

tsjoefie

Berichtdoor tsjoefie » 02 jan 2008, 10:12

dag meisjes (x4!! LOL)

Allemaal een zeer gelukkig 2008 gewenst, geniet van elke seconde, want er komt geen seconde terug,
droom al je dromen, en geniet van die die mogen uitkomen!

Ik las net dat we met zijn allen uitkijken naar 3/1 (3 echo's en 1 NOD)
... moet echt wel een magische datum zijn he! :hihi
tja, en ik met cijferkes en data ... I'je ... kan niks dan goeds betekenen he!

ook voor jou Molleke!
denk idd dat het nog vroeg zal zijn voor hartje, maar er valt door medische ogen al iets te zien!
ben zelf op spoedecho geweest, en was toen ook iets meer dan 5w...
't gaat je hoe dan ook gerust stellen hoor!

Natje,
ben ook al eens op die site van die vroedvrouw van lommel gaan kijken.
Wil ook graag zo een 3-4-5D echo laten maken, en er wordt nogal veel reclame gemaakt voor die 9Months toestanden (gent en brussel ergens)
en bij het surfen ben ik ook die van lommel tegengekomen...
Verslag uitbrengen hoor!!!

I'tje,
hoe voel je je? Die laatste daagjes zijn altijd de ergste he!
ivm met je 'klusperiode':
herinner me nog goed dat als ik gerommel in mijn buik voelde, er idd vannalles aan het groeien was, maar dat de effectieve pregnyl en klusperiode nog heel wat later kon vallen!
Heb trouwens een vriendin die met IVF gestart is, (door omstandigheden ineens, dus eerste ervaring met hormonen en toestanden) en die spreekt ook al even over gerommel (natuurlijk veel hogere dosissen hormonen voor meer eitjes) en bloedwaarden ed geven ook maar aan dat ze volgende week voor echo moet gaan ... je ziet dus ...
Die bloedwaarden kunnen perfect je cyclus weergeven... vond het altijd spijtig dat mijn gyn dat niet deed, want ik hoorde dat op alle andere MMMplaatsen wel!

Ondertussen zijn we al bijna smiddags dus 3/1 gaat er snel zijn!!!
Vanavond naar Clouseau,
en helaas morgen weeral werken...
en dat met een superverkoudheid (natje, wat doe je eraan?) die mijn buik serieus dooreen schudt, en opt werk is het ijskoud ... dus ook al niet zo bevorderlijk!
dat het maar gauw 18.30is :hihi

Meisjes,
ga jullie laten,

tot hoors
groetjes

tsjoefie

I

Berichtdoor I » 02 jan 2008, 15:16

Hier ben ik meiden,

Eerst en vooral een heel gelukkig Nieuw jaar toegewenst aan jullie allen, wat ongetwijfeld zo is voor jullie en alvast niet meer stuk kan!!!
Ik blijf hier inderdaad opnieuw alleen achter als niet zwangere, hopelijk "nog" niet zwangere... En dat is inderdaad niet fijn, maar ja... Het zij zo en ik heb al twee kindjes he, dat scheelt! Ik leef in ieder geval ontzettend met jullie mee en zal dat ook blijven doen ook al is dit forum geëvolueerd van een miskraam, vervolgens onvruchtbaarheidsforum naar een zwangerenforum... Het is in ieder geval wel een forum dat me opkrikt; ergens toch nog dat beetje hoop geeft...

Ik kijk erg nieuwsgierig mee uit naar "jullie dag" morgen!
Een dochter Natje, super! Wou ik ook graag toen ik zwanger was van ons tweede. Weet nog goed dat ook ik enkele uren voor het gynbezoek plots besefte "het wordt terug een jongen" en er niet goed van was. Het was op 13 weken al heel duidelijk en we hebben toch enkele dagen nodig gehad om het te verwerken eerlijk gezegd. Ik ben achter de computer gekropen en ben onmiddellijk namen beginnen zoeken; dat "concreet maken" heeft geholpen om het te verwerken. Ik ben zoooo gelukkig met mijn zoontjes die trouwens heel erg goed overeen komen en me zelf ook vaak komen vertellen dat ze zo blij zijn dat ze een broertje hebben. Dit zorgt er dan ook voor dat het geslacht bij een derde me echt niets uit maakt! Moesten we zelf kunnen kiezen denk ik wel dat we een dochter zouden kiezen, alhoewel nu primeert vooral een gezonde zwangerschap van een gezond kindje. Maar zij zouden opnieuw voor een broertje kiezen... En de naam voor een derde zoontje hebben we al; over onze meisjesnaam die we al 7 jaar koesteren begin ik eerlijk gezegd serieus te twijfelen terwijl dat voor mijn man vast staat.

Laten we hopen Tsjoefie dat 3 januari inderdaad een bijzondere dag is voor elk van ons...
Ik herken echt wel wat je schrijft over dat gerommel in de buik enzo en geloof ook echt wel dat ik door die medicatie niet meer op symptomen mag af gaan. Het is inderdaad ook zo dat ik geen hoop koester deze maand. Het hopen, uitkijken naar het einde van de cyclus enzo is sterk verminderd de laatste maanden; ik geloof er niet meer in alsof een derde kindje niet voor ons is weggelegd; uit zelfbescherming? Ik denk het maar weet het niet... Dat maakt wel dat ik er veel rustiger onder blijf en misschien wel eens met positief resultaat wie weet...
Volgens de gyn zou ik tussen dinsdagavond en donderdagavond moeten geövuleerd hebben 14 dagen geleden. Dus nog even afwachten hier... Ik herken nog niets positiefs in ieder geval, integendeel!!!

Ik heb op 8 januari al sowieso iets om naar uit te kijken. Dan heb ik een nieuwe afspraak in Leuven om alles eens opnieuw te bespreken. Ik ga vragen of er een baarmoederonderzoek kan gebeuren en indien deze niets uitwijst toch ook vragen wanneer IUI mogelijk is, want dat deze manier me blijkbaar ook niet veel vooruit helpt... Dat is alles waarvoor ik nog open sta en als ook dat onvoldoende zou blijken hoop ik dat ik het tegen dan een plaats kan gegeven hebben en verder gelukkig verder leef met ons gezin, mijn 3 ventjes en ik, zonder nog verdere stappen te ondernemen. Ik denk dat ik tegen dan ook 35 jaar zal zijn... En dan wordt het leeftijdverschil met de twee andere ook te groot en we willen nog zoveel doen samen...

Geniet nog van jullie laatste vakantiedagen Tsjoefie, het was fijn om je zo geregeld te horen hier!
Veel studeergenot Natje en geniet van je dochtertje, je 3Decho, je winkelbezoekjes tussendoor morgen! En vooral goede examens afleggen he!
Blind Molleke, geniet van je prille zwangerschap en je eerste beelden!!!
Veel liefs, I

tsjoefie

Berichtdoor tsjoefie » 03 jan 2008, 10:30

Itje,
(effe op mijn werk aant zappyen omdat ik zoooo nieuwsgierig was naar jou!!)

ik dacht ook dat deze poging niks ging zijn, en kijk nu: 15w verder!! (allee ja 11 he, want je bent dan 'opeens' al 4w :) )

geen regels is hoop,
en strakjes is het donderdagavond en dus 14d geleden!!!!!
woehoee!!!

ik duim verder,
en kom straks (eerder morgen) weer piepen!!

groetjes,

tsjoefie

Gast

Berichtdoor Gast » 03 jan 2008, 18:42

Tsjoefie,
Jammer genoeg weer niets...
Ik ga met zelfs twee pregnylspuitjes blijkbaar over tijd, al zijn het maar enkele uren. Ik had geen symptomen dus verwachte ze ook, enkel het overtijd gaan geeft je weer hoop. Rot, rot, rot!
We hadden een mooie dag vandaag, en vlak voor ik de ijsschaatsbaan opging daarnet voelde ik het... Het schaatsen heeft me deugd gedaan (niet dat ik dat goed kan hoor) maar gewoon zo helemaal alleen even goed doorschaatsen alsof je een fikse winterwandeling maakt. De klop komt nu pas, nu we thuis zijn...
Ik kijk alvast uit naar die afspraak in Leuven op 8 januari en ga dan echt concreet vragen om het baarmoederonderzoek te plannen en in functie hiervan IUI.
14 januari moet ik dan terug (dag 12) voor echo en folikelmeting...
Wat een toestanden weer deze maand. Mijn dagen van de pregnylspuitjes vallen weer uitstekend deze maand: dag 6 moet ik naar LIFE, hoop om 18u terug te zijn voor de menopur. Dag 8 gaan we 's avonds naar een optreden van Wouter Deprez en dag 10 moeten we 's avonds naar Natalia. Hmmm!!!
Ik zal ze dus zelf zetten denk ik!
Noramalgezizn moet ik dag 10 a 11 op folikelmeting, een zaterdag en een zondag, dus wordt het dag 12. Al geeft dat niet want zo vermijd ik van twee keer te moeten gaan zoals vorige cyclus. Afin we weten wat doen dez maand en we zullen ons best doen om "er uieindelijk niet teveel mee bezig te zijn". Waanzin!!!

Maar hoe zit het met de echootjes dames, al nieuws?????????????????????

Een droevige maar even nieuwsgierige en dankbaar voor jullie medeleven I

Natje

Berichtdoor Natje » 03 jan 2008, 21:46

Hoi I

Wat spijtig voor jou! Ik kan geloven dat je hoop een beetje aan het wegebben is. Even dit weer verwerken voor je verder kan. Ik hoop dat ze je in leuven iets nieuws kunnen vertellen! Wie weet he, ik duim in ieder geval heel hard mee!

Hier heel grappig nieuws eigenlijk. Onze echo was SUPERLEUK!!! Het heeft bijna een uur geduurd! En rara, onze gyn had zich vergist. Na heel goed en aandachtig zoeken blijkt ons meisje een jongen te zijn!!! Het was ook vooral voor die bevestiging dat we het gedaan hebben, onze gyn had er nog geen minuut naar gekeken en was heel vaag. Deze vroedvrouw heeft bijna 20 minuten gezocht en het echt pas gezegd toen ze het 100% zeker wist :)
Grappig we wilden héél graag een jongetje, maar waren even blij met een meisje. Nu het een jongetje blijkt te zijn is het toch wel even de knop omdraaien :) We waren ons schatje al Mona aan noemen haha
Ochja, het belangrijkste is dat HIJ heel gezond is en dat we een keileuk 2D en 3D film hebben.
Echt de moeite om te doen!
Ik ben nu dus ook heel benieuwd om van de rest iets te horen en I, ik denk aan jou!!

Liefs Natje en haar jongen :):):)

tsjoefie

Berichtdoor tsjoefie » 04 jan 2008, 14:42

hallo!

I, vind het zo jammer voor je! had er echt naar uitgekeken! (gek he, ondanks de 'vage' kennis dat we van elkaar hebben kan je je toch goed inleven in de ander he ... we hebben er allemaal voorgestaan!)
maar had nu echt gedacht, gehoopt dat het deze keer bingo was!
hopelijk geven ze in leuven wat meer licht op de zaak! goed dat je daar zo snel weer bij kan ... en hopelijk zijn er dan weer wat meer stappen gezet!
alleszins: genieten van Wouter en natalia!!!

Natje:
ongelooflijk!!
brrr, dat is eigenlijk de reden dat ik het in eerste instantie dus niet wou weten ... stel je voor dat ze mis zitten ...
wil zowieso 2 namen voorzien om het te vermijden!
bij een vriendin van een vriendin van me (jaja, hier gaan we dan)
was het mis: ze verwachten een (2e) meisje en het bleek een jongen: waren hier niet op voorbereid: ttz: geen naam, geboortekaartje zeer specifiek,...
hebben het geboortekaartje aangepast met tekst om het nooit meer te vergeten... (we hadden een meisje verwacht, maar er werd ons een jongen gebracht)

en je bent precies wel content van die vrouw in lommel? waarom heb je haar gekozen?

gisteren dus ook echo gehad,
moet zeggen, toch weer met een bang hartje!
ben blij dat gyn afgesloten heeft met de woorden 'nu is de kans echt wel heel klein dat het nog misloopt hoor' ... heb die bevestiging altijd nodig!

maar we hebben dus een klein mensje gezien, alles in orde; hoofdje, armpjes, beentje, poepje ... (en toen dacht ik "ja, nu komt het") "maar voor het geslacht is het nog wat vroeg"
doeme toch ;)
(maar na jouw verhaal natje, misschien toch eerder 'oef')
gyn heeft hem/haar niet gemeten, maar wel het hoofdje, buikje en dijbeen, en dan zat hij 2d voor op schema! dat belooft als het zo vordert ...

ook een kleine anekdote,
denk dat ik jullie wel gezegd heb dat op de video van 7w een scherm verscheen met daarop: "sex: female",
en dat we dat toen hilarisch vonden...
wel, nu hebben we het zelfs op onze echo staan! grappig toch!
zal later plezant zijn om voort te vertellen:
tja: we wisten het al op 7w,
of
tja, de dokter had zich flink vergist hahahahaha

in bijlage heb ik de echo gestoken!

Molleke:
bij jullie alles ok?
laat gauw wat weten hoor!!

groetjes,

tsjoefie

Attachment : plaktsjoepboelie 15weken.JPG

Natje

Berichtdoor Natje » 04 jan 2008, 15:48

Hoi Hoi

Tsjoefie, ik ben inderdaad héél tevreden over die mevrouw in Lommel. We hebben al besloten dat we er als we zwanger zijn van ons tweede kindje (kijk waar wij al aan denken!) weer naartoe gaan. Heb mijn film al vaak opgezet vandaag. Zo leuk om te zien, hij was dan ook heeeeeeeeeel bewegelijk :)
Heel toevallig zei mijn zus een paar weken geleden dat ze over die mevrouw in Lommel gelezen had in de krant en dat ze het nogal absurd vond dat mensen dat commercieel gingen doen. Doordat zij dat toen vertelde ben ik dat hier vorige week gaan opzoeken en voila, gisterenavond waren we daar!! We gingen er zonder verwachtingen naartoe en zijn dolgelukkig dat we geweest zijn. Heel grappig, dat koppel dat voor ons buiten kwam zei direct 'tis een keilieve mevrouw die haar werk supergoed goed' dus toen wisten we dat we goed zaten. Echt HEEL fijn! En kijk, een echo van een uur voor 30 euro, waarbij we een video gekregen hebben van haar met ons boeleke erop van 15 minuten en op mijn usb-stick nog een boel foto's en nog zo vier foto's om te bewaren! Dus echt wel waar voor je geld!!

Wij hadden inderdaad ook meerdere namen, maar de meisjesnaam stond al vast (al jaren voor mijn man :)) dus toen ze vertelden dat het een meisje was zijn we het zo direct gaan noemen, we waren nog niet helemaal uit de jongensnaam en hadden er de afgelopen week ook niet meer bij stilgestaan, we zijn dus weer volop aan't verder zoeken :):) Voorlopig zeggen we dus kereltje tegen mijn buik :)

I., hoe heten jou jongens (als je dit wil vertellen natuurlijk) Ben je er al een beetje overheen? Ik heb in ieder geval vaak aan je gedacht. Ik wil zo veel zeggen, maarja, wat kan troost brengen he, niet veel. Ik denk dat je wel weet wat ik allemaal bedoel.

Molleke, laat snel iets van je horen, ik begin al ongerust te worden!

Heel veel liefs,
Natje en haar kereltje hihi
PS: heb de foto van zijn beentje en vuistje bijgevoegd :)

Attachment : Nathalie_20080103_OB-V3D--4D_0009.jpg

Natje

Berichtdoor Natje » 04 jan 2008, 15:49

Hierboven enkeld de voetjes, vuistje komt nu :)

Attachment : Nathalie_20080103_OB-V3D--4D_0005.jpg

Molleke

Berichtdoor Molleke » 04 jan 2008, 20:02

Amaai zeg, jullie zijn bezige bijen. Heb al een halve dag nodig om die laatste berichtjes te lezen:)
Allereerste een gelukkig nieuwjaar aan iedereen.

Sorry dat ik nu pas iets laat weten, maar het was gisteren 24u eer ik thuis was. We zijn nog iets gaan drinken op de goede afloop!!
Er was een mooi vruchtzakje te zien met daarin een perfect vruchtje. Nu al bijna 4mm groot en ik ben nog maar 5w en 2d. Mijn test wees dus iets eerder positief uit dan mijn NOD was. Vandaag terug een spuit progesteron gehad (de hormonen gieren hier door mijn lijf :) ) Volgende week vrijdag terug een spuit en maandag 14/01 terug een echo. Kijk er echt naar uit. Hoewel de gyn zei dat hij het heel positief inzag en nog maar weinige keren zo een mooi vruchtje had gezien op die tijd (heb het gevoel dat hier echt iets niet klopt aan mijn zinsconstructie ;) ), zal ik toch maar echt gerust gesteld zijn als we een stevig hartje horen kloppen!

I, Ik vind het echt jammer voor je. We willen het hier allemaal zo erg voor je. Hoop dat je het snel een plaatsje kan geven. Geef de moed vooral niet op! Maar je hebt wel gelijk. Al kindjes hebben, doet je toch iets sneller relativeren. Je kan ook niet bij de pakken blijven ziiten hé, die andere 2 gabbers zijn er immers ook nog, en die verdienen ook alle aandacht. Daarom ben ik zo blij dat ik al een kindje heb. Elke keer het mis ging was een knuffel van mijn dochter en ventje de beste zalving!

Hier nog even een oppep-verhaaltje:
De zus van een vriendin van mij is al aan het proberen sinds juli 2004 voor een eerste kindje. Begin dit (nee, eigenlijk vorig jaar. Amaai, moet dat nog gewoon worden zenne) is ze begonnen met hormonen om in-vitro te doen. Ze hebben midden november een eitje terug geplaatst en is nu zo zwanger als maar kan zijn. En neem dat maar heel letterkijk, want ze verwacht hoogst waarschijnlijk een identieke tweeling. Bij haar laatste echo waren er twee hartjes, maar er is nbatuurlijk altijd kans dat er zich toch eentje niet verder ontwikkeld. Ging ze deze avond weten) Om maar te zeggen hoe de natuur er mee kan spelen hé. eerst zo lang moeten proberen, dan zwanger en dan gaat dat eitje zich spontaan nog eens in twee delen!

Natje, Amaai zeg, eerst een dochter, dan een zoon. Als het maar gezond is zegt! Mijn nicht heeft dat ook voor gehad. Ze was 7 maand zwanger en was alijd gezegd dat het een meisje ging zijn, tot die echo dus op 7 maand. Toen bleek het toch een jongen te zijn. Heb het maar voor hé ;)
Leer nog goed! Ga je nog voltijds naar school of volg je avondles?
Chapeau in ieder geval dat je dat combineert!

Tsjoefie, geniet van je zwangerschap! Wanneer moet je terug op controle? Dan zullen ze waarschijnlijk toch wel kunnen zien wat het wordt hé.
Wij hebben bij ons dochtertje ook moeten wachten tot 24 weken! De kapoen draaide zich altijd juist naar de verkeerde kant :)

Zo, ga jullie terug laten, want ben hier een halve boek aan het schrijven.

groetjes

Natje

Berichtdoor Natje » 08 jan 2008, 09:45

Hoi Molleke

Ik ben heeeeeeeeeeel blij voor u!!! Nu maar hopen dat alles zo goed blijft gaan he! Maar als de gyn er zo in gelooft zal dat ook wel.

Ik heb niet veel te vertellen, enkel dat ik nu midden in mijn examens zit en de stress erg hoog is. Mijn maag speelt weer heel er op en ik hoop dat ik alles toch nog goed kan afmaken. Ik zie het wel.

Ik duim in ieder geval voor iedereen!!

Groetjes Natje

Natje

Berichtdoor Natje » 09 jan 2008, 10:37

Hoi I

Hoe was je afspraak in Leuven? Nog nieuws gekregen??? Ik ben erg benieuwd en duim mee voor je.

Groetjes
Natje en ...

I

Berichtdoor I » 09 jan 2008, 20:37

Bedankt voor jullie steun dames!
Wat een gedoe om op dat tijdstip in Leuven te geraken! En eenmaal ik daar in de wachtkamer zat kreeg ik opnieuw dat dubbel gevoel van wat doe ik hier eigenlijk, overdrijf ik niet en anderzijds ik wil en zal mijn vragen stellen!
Het eerste wat hij zei was "wat brengt u hier?". Ik zei hem dat we enkel een eerste gesprek hadden, second opinion eigenlijk en dat er toen vanalles werd voorgesteld waaronder de menopur die ik nu neem en dat ik toch mijn situatie eeens wou bekijken. En onmiddellijk reageerde hij van je hebt 4 zwangerschappen, waarvan twee kinderen en twee miskramen... op een jaar tijd... Ik ie geen probleem waarom je niet opnieuw zou zwanger geraken en ben in jouw situatie ook niet geneigd om snel verder onderzoek te doen. Moest je hier zitten met jouw verhaal, zonder kinderen, zaten we al lang in het straatje van IVF en dergelijke. In geval van vruchtbaarheidsproblemen kan je twee dingen doen: ofwel beginnen met onderzoek en dan de behandeling op afstemmen, ofwel behandelen en dan kijken op bepaalde termijn of het lukt en pas later onderzoek doen. In jouw geval opteer ik voor dit laatste. Hij stelde me voor om nog twee cycli met menopur te proberen en vervolgens starten met volledig onderzoek: spermaonderzoek- 4e keer trouwens- , volledig bloedonderzoek (waaronder ook chromosomensonderzoek) en baarmoederonderzoek (wou hij nu nog niet doen omdat de HSG in '03 niets uitwees) om er dan de juiste behandeling op af te stemmen: KI of IVF... Ik wist niet waar ik het had! IVF, terwijl net hij juist die eerste keer gezegd had dat hij in mijn geval nooit IVF zou overwegen.
Ik vroeg hem ook of de voorbije cycli -bloed en echo's- volledig OK waren waarop hij positief antwoordde. Voila, op een 20tal minuutjes afgehandeld. Eerst was ik wat ontgoocheld over het gesprek omdat ik sterk het gevoel kreeg van op mijn plaats gezet te worden: geduld mevrouw, heb vertrouwen,... weet je wel... Anderzijds kwam hij opnieuw zeer overtuigd en overtuigend over en dat geeft vertrouwen. Wat ik wel niet goed begrijp is dat er ee serieuwe fout in mijn dossier stond. Hij had op een of andere duistere manier begrepen dat ik niet spontaan zou ovuleren en er stond "anovulatie" in het groot in mijn dossier. Ik kon dat lezen van op mijn stoel en zette dat even recht... Hij schrok wel even, ik heb hem verzekerd dat ik maandelijks een eisprong heb (maanden enkele pregnyl gekregen heb na folikelmeting) maar dat mijn cycli zich verlengden waarvoor ik die hormonen kreeg... En nu de enige behandeling nog uit hormonenen bestaat... Op zich veranderde dit gegeven niet veel in zijn zienswijze... Nog 2 cycli proberen op deze manier en dan onderzoek. Daar kan ik best mee leven! Ik zei hem dat ik vooruitzichten hebben heel belangrijk vond om niet het gevoel te hebben te blijven dobberen ter plekke...
Het is wel nog het een en het ander geweest in verband met die menopur. Mijn beste vriendin verkoopt mij menopur (van haar nu zwangere) vriendin goedkoop door en dat vinden ze in Leuven heel positief. Nu begrijp ik pas echt waarom (het is niet enkel omdat het maar 6 cycli wordt terugbetaald door de mut), wat een rompslomp zeg. Eerst moet je dus goedkeuring aanvragen voor terugbetaling via de mutuliteit, je krijgt dan een formulier toegestuurd en vervolgens moet het centrum de medicatie op voorhand aanvragen aan de ziekenhuisapotheek; het centrum geeft dan de juiste dosis mee (je moet dus telkens naar Leuven rijden, gewoon om je medicatie af te halen) en noteren het op je papaier. Ik heb geluk dat mijn vriendin nog een doosje voor me had dat ik bij me thuis in de frigo bewaar, goed voor 3 cycli.

Dus we gaan er weer eens voor he. Inmiddels heb ik me weer kunnen herpakken. Ben wel al moe van het wennen aan het ritme... Gisteren mijn eerste prikje gekregen via het wit-gele kruis en van hen mag ik de andere zelf zetten aangezien dat me lukt. Ze laat dan gewoon al het materiaal hiervoor na bij me. Zo ben ik op mijn gemak en moet ik ook niet zitten wachten op hen enz... hetgeen me deze week wel heel goed uitkomt he! Lieve, empathische mensen zijn het, mag ook eens he!

Maandag (dag 12) moet ik voor bloed en folikelmeting... Ben benieuwd! Hoop alleszins niet te vroeg (of te laat) te zijn deze keer!

Heel veel liefs en tot schrijfs!!!
Veel buikplezier dames!!!
I

tsjoefie

Berichtdoor tsjoefie » 12 jan 2008, 19:23

amai, wat een verhaal weer seg!

wel heel blij te horen dat je weer vollop aant shotten bent ;)
en over een flinke dag is het weeral maandag, dus is ben je alweer bijna halverwege ...
vanop afstand lijkt het snel te gaan ;)

Hier niet veel babynieuws,
wel ander ...

vrijdag flink verschoten:
rij zoals gebruikelijk naar de pianoles en het was druk op de autostrade ...
linkerrijvak voortdurend tussen 100 en 120 op en af...
bestuurder voor me remt nogal graag,
ik hou altijd afstand, en laat dan makkelijk gewoon mijn gas los ...
tot ik opeens zie dat het van 120 naar 20/u ging op 3 seconden,
ik heb (blijkbaar als enige, ik kan dat nog niet goed begrijpen) dadelijk de reflex om tijdens het remmen mijn 4 pinkers op te zetten,
maar blijkbaar was dat voor mijn achterligger (de idioot) nog geen teken om te remmen ....
hoor opeens gierende banden,
zie mezelf al aangereden worden, en tegen de voorligger geduwd worden,
kijk opnieuw in mijn achterruitkijkspiegel en zie hem dwars over 2 rijvakken stilstaan ...
en dat allemaal omdat er 100m verder een accident gebeurd was,
waarbij de auto's al op de pechstrook stonden, met politie bij, dus het verkeer kon dus gewoon door (normaal)
dus ja ... kijkfile... met bijna weer een accident!
ben zoo erg verschoten!
pfff, heb zitten janken tot ik in hasselt aankwam ...
moet je weten dat ik pianoles volg met vriendin die net haar man heeft verloren (7m geleden) dus wou het haar niet vertellen!
ben speciaal wat in de regen blijven lopen om die rode ogen te verdoezelen maar het is me niet gelukt ...
ook zij verschoten natuurlijkk!!!
toen ik het gisterenavond tegen mijn man, en vanmorgen tegen vriendin vertelde, begon ik opnieuw te huilen ...
zag mezelf al serieus toegetakeld, ... of zonder kind ....
niet zo goed geslapen vannacht dus!

pfff,
moest me toch effe van mijn hart ...

Hoop dat jullie een aangenamer weekend gestart zijn ;)

Natje: hoeveel weken ben je nu eigenlijk zwanger? (wanneer wist je dat je een meisje / jongen ging krijgen ;-) )
ben 19w tegen dat ik terug mag/moet ... hoop chance te hebben dan ....

Molleke,
hoe vorderen jouw eerste weekjes? ziekjes?

I: we blijven duimen, en hoe dan ook, het kómt ervan!!!!

Groetjes,

tsjoefie

Terug naar “Andere onderwerpen”