uitrekeningsdatum komt dichterbij ...

I

RE: uitrekeningsdatum komt dichterbij ...

Berichtdoor I » 09 nov 2007, 13:18

Natje blij je terug te horen en dat alles zo goed gaat met je!!!

Het is mijn dagje niet vandaag. Nog voor ik het bewijs ervan had wist ik vanochtend vroeg mijn ventje te vertellen dat hij echt niet moest hopen want ondanks het feit dat ik op de kop 2 dagen overtijd was (max. tijd pregnyl ingerekend) ik helemaal geen symptomen herkende (dit i.t.t. augustus). Mijn lichaams°t was plots gedaald tot 36,6°... en toen braken ze door... pijnloos... Ergens was het zelfs een geruststelling voor me: oef, het is beter dat ze doorbreken want indien ik toch zwanger zou geweest zijn, zou dit zeker niet goed gezeten hebben bij gebrek aan enig symptoom... En dat zou dan weer mijn kansen naar de nabije toekomst toe verkleinen... Ik genoot er eigenlijk wel van nu achteraf bekeken van die paar dagen in de onzekerheid leven en mij toch een ietsie pietsie "psychologisch" zwanger te voelen (klinkt krankzinnig misschien, maar jullie zullen me wel begrijpen zeker he)
De ontgoocheling valt wonder boven wonder dus echt wel mee, ondanks het feit dat ik al stiekem eens was gaan kijken voor wanneer het zou uitgerekend zijn enzo... Het is ongelooflijk hoe sterk iemand er in slaagt zichzelf te beschermen, af te schermen... Heb wel al een hele dag hoofdpijn natuurlijk... Ik heb de koe bij de hoorns gevat en meteen mijn "menopur plan" bekeken, afspraken gemaakt in Leuven en met het wit-gele kruis. Mijn toestemming van de CM is er nog steeds niet maar een hele goede vriendin van me is aan menopur geraakt voor me (iemand die ze kent en het niet meer nodig heeft omdat ze zwanger werd vanaf de eerste cyclus menopur -> geeft hoop natuurlijk!)...

Een tweede opdoffer: ik ging op controle met mijn jongste zoontje bij de NKO-arts voor de buisjes in de oren. Wat we al wel wisten maar nooit verwacht hadden dat het zo snel zou moeten gebeuren: zijn amandelen moeten eruit. Ik koos er voor om het nog in mijn verlof te doen aangezien hij een week "out" is; het wordt dus 20 nov.! 19 nov. moet ik naar Leuven en de klusperiode valt ook in die week. Fijn:(

Een derde opdoffer, vandaar de hoofdpijn dus ):( ik kreeg het berichtje dat mijn meter overleden is. 84 jaar, maar toch he... Had haar al een aantal jaren (voor de geboorte van mijn 2e) niet meer gezien... Wel nog kaartejs enzo gestuurd maar nooit meer reactie op gekregen. Ze werd wat dement... Maar nu voel ik me toch een klein beetje schuldig natuurlijk...

Afin, meer dan genoeg om te verwerken voor de moment en hop naar de volgende consultatie. Dan denk ik: gek he: gisteren zag alles er nog zo anders uit en vandaag is het één grote boel...

Ik ga wat proberen te rusten nu, dingen verwerken...

Ben wel benieuwd natuurlijk Tsjoefie naar jouw verhaal straks!

heel veel liefs, I

Natje

Berichtdoor Natje » 10 nov 2007, 09:48

I

Ik weet exact wat je bedoelt. Zolang ik mijn menstruatie niet had voelde ik mij toch ook altijd een beetje zwanger, en toch bouw je die zelfbescherming in. Het is heel gek om te horen wat je lichaam met je doet allemaal. Het zit je op dit moment wel helemaal niet mee zeg! Wat een boel om te verwerken! Ik hoop in ieder geval dat de menopur gaat helpen! Ik ken 'spijtig genoeg' helemaal niets van dit allemaal dus vind het ook heel moeilijk om over mee te praten.

Ivm je jongste zoontje, dat is natuurlijk nooit leuk!!! Maar als het je gerust kan stellen, ik heb al een paar kleuters gehad die hun amandelen hebben moeten laten trekken, en die waren allemaal wonderbaarlijk snel herstelt. Blijkbaar valt dat voor kinderen heel erg goed mee. Het is alleen niet zo leuk dat jullie klusperiode daar net in valt. Maarja, wie weet he, alles positief bekijken?

Het moet inderdaad een opdoffer voor je geweest zijn dat je meter overleden is. Daar schrik je altijd van he. Je moet je niet schuldig voelen, dat is nu eenmaal het leven. Maar ja, ik heb natuurlijk makkelijk praten, moest ik in die situatie zitten voelde ik mij misschien ook helemaal anders.

Het is verstandig om even uit te rusten en alles op een rijtje te zetten. Ik hoop voor jou ook echt waar dat het helpt! Ik duim in ieder geval heel hard voor je!

Ik wil toch nog even iets heel stom kwijt. Woensdag ging ik naar de avondschool en het meisje waar ik mee samen rij vertelde dat ze zwanger is. Ik had dit helemaal verwacht, gewoon een gevoel. Toen ik nog niet zwanger was had ik ook de hele tijd het gevoel dat zij mij ieder moment kon gaan vertellen dat ze zwanger was. Toch had ze laatst tegen een goede vriendin gezegd dat ik het helemaal bij het verkeerde eind had en dat ze niet aan het proberen waren (die vriendin kan zelf niet gewoon zwanger raken en heeft hier ontzettend veel moeite mee). Nu is ze toch zwanger!! Voor mij is dit nu allemaal niet zo erg, maar die vriendin van haar moet nogal geschrokken zijn!! Ik heb haar nog niet kunnen spreken maar hoop dit snel te kunnen doen. Ik begrijp niet waarom mensen hierover liegen, zijt toch eerlijk, zo kan je voorkomen om mensen te kwetsen.
Nu wat mij dan nog eens stoorde was dat ze in de auto zei, ik heb niet tegen jou gezegd dat we aan het proberen waren want jij was zo depressief dat ik beter kon zwijgen. IK WAS ZO BELEDIGD!!! Het is toch niet omdat je over je gevoelens praat en open zijt dat je depressief bent!!!! Ze sprak dat zo denegrerend uit dat ik het haar plots allemaal niet meer gunde. Bij haar gaat alles vlot, hoe kan zij weten hoe wij ons voelen! Ik weet het, ik reageer misschien overemotioneel en dat heeft misschien te maken met mijn hormonen, maar ik was er erg door gekwetst. Niet alleen voor mezelf, maar voor iedereen die moeite heeft om zwanger te geraken. Als mensen direct zo over ons denken omdat wij er open over praten, dan besef ik plots wat voor een taboe het spijtig genoeg nog steeds is en dat stemt mij droevig.

Zo het is eruit, misschien gek dat ik dit zeg, maar het ligt al van woensdag op mijn lever :) Mijn mannetje begrijpt wel wat ik bedoel, maar zegt zet je erover. Awel om de een of andere reden kan ik dat niet, ik vind het gewoon respectloos.

Zo, ik ga eens stoppen met mijn geratel :)
Ik duim in ieder geval voor iedereen en ik begrijp heel goed dat iedereen die dat wil hierover wil praten!!! Praten werkt!

Heel veel liefs Natje

Molleke

Berichtdoor Molleke » 10 nov 2007, 09:53

Hello,

Ziek, ziek, ziek... meer woorden heb ik momenteel niet.
Het is hier een ware ziekeboeg. Mijn man aan de antibiotica, ons dochtertje ziek en ik ook. Ga sebiet naar de dokter van wacht, want wil uit mezelf niets nemen (stel dat ik zwanger ben!).

Natje, waar ik zit in mijn cyclus? Om eerlijk te zijn, dat ik het niet weet.
Vorige keer was ik zo onregelmatig na mijn curretage...
Ik heb ook nog nooit uitleg gehad over temperaturen... Denk wel dat ik dat één van dees eens ga opzoeken op internet. Mijn regels zijn ook bizar doorgekomen de laatste keer. Van 18/10 tem. 20/10 heb ik een beetje bloedverlies gehad, maar te verwaarlozen. Op 21/10 zijn ze echt goed doorgekomen. Op 3/11 had ik wel doorschijnend, wat rekkig witverlies. Ze zeggen toch dat dat aangeeft dat je je eisprong hebt, dus ik ga daar op verder. Vrees dus ook dat we wat vroeg zijn beginnen klussen. Mijn man is dan ook ziek geworden, waardoor alles is stil gevallen :)

Donderdag naar gyn geweest en ik sta versteld. Toch niet hetzelfde liedje van altijd. Normaal moeten mijn man en ik dinsdag bloed gaan laten trekken om een chromosomenonderzoek te laten doen (moet nu wel eens bellen om te zien of die antibiotica geen roet in het eten gooit.) Ze gaan ook met een camera een baarmoederonderzoek doen. Dat kan wel alleen maar vlak na mijn regels. Dus moet bellen als het zover is. Hij dacht wel dat het deze maand niet meer zou gaan omdat hij vol zit. Moest ik zwanger zijn, dan moest ik hem ook onmiddellijk bellen, want dan ging hij progesteronspuiten zetten. Dus al bij al vrij positief.

Hoop dat bij jullie alles goed gaat.

I, spijtig dat het niets geworden is, maar ben blij dat je je er goed kan overheen zetten. Terug klussen maar hé.

In mijn vorige berichtje zei ik dat ik al 4 keer zwanger was geweest, maar dit telde voor de aantal miskramen. Ik ben al 5 keer zwanger geweest met als resultaat één gezonde dochter.

Ga jullie nu laten, want moet naar de dokter.

groetjes
Molleke

tsjoefie

Berichtdoor tsjoefie » 11 nov 2007, 16:47

dag meisjes,

na lange tijd, ben ik er weer hoor :hoho

Molletje, welcome back,
ik hoop echt dat jij ons rijtje weldra kan aansluiten ...

I, voor jou hetzelfde he!
Zijn je regels er nu door? Ik dacht in je laatste bericht te lezen dat je ze verwachtte... of zit ik er toch naast?
zo ja, wanneer start je met met de menopur?
thums up hoor!!!

De 1e werkweek is achter de rug, en moet zeggen dat ik ze wat saai vond (veel leeswerk, weinig 'werk')
I, ik deed mijn job aan kinderopvang heel erg graag, en heb (wonder boven wonder) zelden last gehad met de zwangeren of kleine babietjes...
ik wou alleen perse van job veranderen omdat ze zoooo stresserend is (altijd te kort aan personeel, altijd wel de een of andere beleidsmiserie,... maar t gaat hier over kinderen he, niet over papieren, en daar kon ik mij zo in opboeien)
ben een half dagje terug geweest om nog wat uitleg te geven, want ze missen me daar wel (6jaar kennis kan je uiteraard niet doorgeven op 6w (1e nieuwe collega) (of 3d --> 2e collega)
de job dat ik nu doe (hoop dat er niemand meeleest ;))
is niet de job van mijn leven, maar een tussenoplossing om
- de stress te doen verdwijnen
- toch nog voor zelfde werkgever (overheid trouwens) te werken, en dus mijn rechten voor ouderschapsverlof, zwangerschapsverlof (benoeming) enzo niet kwijt te spelen!

allee,
maandag vertel ik hen het 'goede' nieuws (ze zullen lachen...)

want
jaaaaaaaaaaaa,
de echo was super ... een mooi vruchtje (9.1mm), het kloppend hartje was aanwezig,
amai, ge had dat van mij eens moeten horen kloppen!!!

Was weer voor even gerustgesteld,
maar omdat ik zowel donderdag als vrijdag niet meer vergelijkbaar misselijk was als de week ervoor, begon dat kopke hier weer te malen ...
mijn man zegt dat het wel eens de spanning zou kunnen zijn!
vanmorgen nochtans...
opgestaan met verschrikkelijk mottig gevoel in de buik ... woehoe :hoho

van zodra ik de scan van mijn echo heb, is ie voor jullie!!!
zelf geniet ik dagelijks van de 2minuten op de video :hihi

Ik blijf voor jullie duimen he!!

tot in de week (of weekend ....) :)

tsjoefie

I

Berichtdoor I » 12 nov 2007, 10:17

Hey meiden, wat leuk al die berichten van jullie te lezen!
Vind het inderdaad ook super dat Molleke er bij gekomen is, voel me minder alleen hier "niet zwanger zijnde" bedoel ik.

Tsjoefie, geweldig nieuws he meid, ben zooooo blij voor jou!!! voor wanneer ben je eigenlijk uitgerekend, juni? Dat gevoel van urenlang die echo te willen bekijken ken ik maar al te goed. Toen ik zwanger was van mijn 2e zoontje heb ik een kadertje gekocht voor in de living met telkens het nieuwe echootje in, met felicitatiekaartjes voor de zwangerschap errond en eerste prille cadeautjes bij en dergelijke... Echt fijn...
Ik begrijp je volkomen: de voordelen van voor de overheid te werken zijn niet te onderschatten en we zijn hier met 3 in dat geval, niet? Of Molleke jij ook?
Ik ben dankzij het systeem ook 3 maanden thuis nu en geniet er ondanks mijn situatie eigelijk wel van... Ik kan het heel goed begrijpen dat je voor een midner stresserende job gekozen hebt... Maar misschien betert het "saaie" werk nog wel he, eens je je met het lezen en zo meer hebt kunnen inwerken... Hoe reageerden ze eigenlijk vandaag op het werk? Fijn he het ook te kunnen aankondigen...

Mijn ms is er weldegelijk doorgekomen hoor vrijdag j:(
Ik ga straks de menopur halen bij mijn vriendin en woensdag (dag 6) komt het wit-gele kruis langs om het te zetten. Ze komen ook langs op vrijdag voor ééntje en op zondag voor het laatste... Maandag moet ik naar Leuven voor bloed en echo en misschien moeten ze dan weer 's avonds langskomen voor de pregnyl... En dan zijn er zo van die mensen die zeggen:"het is bewezen dat het moeilijker lukt door de stress en er teveel mee bezig te zijn. probeer het wat van je af te zetten". Dan ontplof ik echt letterlijk!!!
Mijn nichtje heeft me dit week-end alvast aangekondigd dat ze in febr. na hun skiverlof starten met kinderen. Ze weou het me zeggen en hoopte me niet te kwetsen... Dan denk ik... Verschrikkelijk... Zelfs mijn omgeving verwacht blijkbaar ook niet meer dat het gaat lukken op korte termijn. Zo pijnlijk!!!

Hoi Molleke,
Gaat het daar al wat beter met de zieken? Verzorg ze maar goed he, wel druk he niet?
Maar goed dat je klusperiode ongeveer om was als je man ziek werd en antibioticum moest nemen! Mijn man heeft in september omwille van een oorontsteking ook antibioticum moeten nemen, dat kan niet goed zijn denk ik dan voor de zaadjes...
Ik vind het wel heel positief dat men bij jou echt op zoek gaat naar een eventuele oorzaak ondanks het feit dat je al een gezond dochtertje op de wereld hebt gezet: baarmoederonderzoek (bedoel je zoals een onderzoek naar endometriose-kijkoperatie van vroeger- of doorgankelijkheid baarmoeder en eileiders met contraststof?) en chromosomenonderzoek.
Je wordt wel goed opgevolgd blijkbaar, waar ging je weer?
Hopelijk heb je die progesteron nodig he binnenkort ;)

Natje,
Dank voor jouw begrip en steun meid, echt lief van je!
Ik hoop dat je gelijk hebt dat ik mijn zoontje heel snel zie recupereren want ik zie er erg tegenop. Het is alsof dit er emotioneel niet meer bij kan! Stel dat er iets gebeurt, ik mag er niet aan denken. Want het blijft toch een operatie he.

Ik vind helemaal niet dat je overemotioneel reageert hoor. Ik vind het persoonlijk ook nogal wreed van je vriendin zeg! Het lijkt me dat ze vanuit een angst om zelf niet zwanger te geraken, vermoedelijk mede omdat ze het verhaal van die andere vriendin kende, het verzwegen heeft dat ze er voor ging. Tot daar toe. Maar die uitspraak naar jou toe vind ik echt héél grof hoor! Op zo een momenten zwijg ik meestal en "verbijt" ik mijn gevoelens, maar eigenlijk zouden we er op moeten reageren he. Waar halen ze toch het lef van zo een dingen in je gezicht te smijten zeg!
Weer een lesje geleerd zeker he: niet teveel meer blootgeven over jezelf aan haar, niet? Weet je wat: wrijf dan maar eens goed over je buikje en geniet van jullie tweetjes... Dat is nu het allerbelangrijkste en de rest kan je gestolen worden niet!

Heel veel liefs en tot mails, I

Natje

Berichtdoor Natje » 13 nov 2007, 08:21

Hey meiden

Tsjoefie, ik ben zo blij voor jou dat je een goede echo gehad hebt! Is toch weer even geruststellend. Ik was ook direct ongerust als ik net misselijk was, maar ja, meestal duurde dat niet lang:) Geniet er in ieder geval van!

Molleke, ik hoop dat het al wat beter gaat met de zieken bij jou en dat dit allemaal geen (of zo weinig mogelijk) invloed heeft op het klussen. Ik duim in ieder geval!

I. Ik heb inderdaad mijn lesje geleerd ivm die vriendin! Maar ik laat het me in ieder geval niet aan mijn hart komen! Daarvoor leef ik ook te veel op een roze wolk denk ik :)
Hoewel ik mij op dit moment niet echt goed voel. Heb al dik twee weken last van mijn nek en hoofdpijn. Een verkoudheid die niet wil doorkomen. Heb nu naar mijn huisarts gebeld en ze zei toch best geen medicatie te nemen (wat ik had verwacht) enkel neusspray op basis van zoutwater. Het is alleen zo zwaar voor mij. Gisteren stond ik voor de zoveelste dag op rij op met een verschrikkelijk nekpijn en hoofdpijn. Je wordt daar zo moe van. Daar komt nog eens bij dat ik niet goed slaap. Toen ik gisteravond thuis kwam van de avondschool heb ik mij letterlijk de haren uit mijn hoofd getrokken van de hoofdpijn, de tranen liepen over mijn wangen. En in plaats dat ik dan een dafalgan neem (wat mag) verrek ik dit dan he. Ik heb zoveel schrik om ons kindje kwaad te doen! Maarja, ben nu twee dagen thuis en hoop dat het een beetje beter gaat. Afwachten :)

Ik hoop in ieder geval dat alles goed gaat met je zoontje!!! Welke dag moest hij ook alweer binnen? Dan duim ik extra hard!

Veel liefs Natje

Molleke,

Berichtdoor Molleke, » 13 nov 2007, 15:18

Hier zijn we weer. Al een beetje meer onder de levenden dan de doden :)
Heb een valling van hier tot in Tokio. Nog nooit zo erg gehad. Zat op de rand van een oorontsteking omdat de druk zo hoog is in mijn hoofd. (bij dochtertje net hetzelfde), maar het begint stilaan te beteren. Moe(s)t ons kind constant lastigvallen om haar neusje te spoelen. In maart heeft ze een oorontsteking gehad en dat wil ik echt geen 2 keer meer meemaken. Toen konden we op spoed gaan staan omdat ze haar voorhoofd zo blauw had geslagen (tegen de sponnen van het bed) van de pijn. Dacht dat ze er een hersenschudding van had overgehouden. Ondertussen is ze natuurlijk al wat ouder en weet ze het beter uit te leggen, dus tot nu toe gaat het allemaal vrij goed. Ga morgen terug gaan werken, want begin mij al schuldig te voelen. (erg toch eigenlijk hé).

Ben de zaterdag een beetje veel in mijn eigen miserie opgegaan waardoor ik eigenlijk niet echt de tijd genomen had om jullie berichtjes goed te lezen.

I, sorry van je meter, maar je moet je inderdaad niet schuldig voelen.
Heb zelf een meter gehad die dement was (is in augustus overleden) en heeft veel te lang moeten afzien (de laatste 4 jaar van haar leven waren eigenlijk mensonwaardig).
De operatie van je zoontje zal wel meevallen. Heb ook al vaak gehoord dat zo een kleintjes daar rap van genezen. Het beeld dat ik mij altijd herinner is mijn nicht in haar ziekenbed met een smile tot achter haar oren en steevast een paar bollen crème voor haar neus. :hihi (zij was wel wat ouder). Hoe oud is je zoontje? 2? Inderdaad wel spijtig dat het net valt in jullie klusperiode maar voor leuke dingen vind je altijd wel tijd hé. ;)

Tsjoefie, ben blij voor je dat de echo goed was. Hoever ben je nu? voor wanneer ben je uitgerekend? Je zal wel zien, die 12 weken zullen snel om zijn en dan kan je echt beginnen te genieten.

Natje, Hoop dat je hoofd- en nekpijn al wat beter is. Als je zo veel last heb, ben je misschien toch beter dat je een dafalgan neemt. Want stress door de pijn is misschien ook niet goed voor je kindje. Hoever ben je nu eigenlijk al? Voor wanneer ben je uitgerekend?

Deze avond bloed gaan laten nemen voor dat chromosomenonderzoek. Ben eens benieuwd. Nu, die resultaten zullen een paar weken op zicht laten wachten. Hoop dat het negatief is. Stel je voor! Mag er niet aan denken dat ze een bom boven ons hoofd loslaten. (heb die al genoeg gehad het laatste jaar) := !

Voor de staat werken (weet niet meer wie het gevraagd heeft), zoveel geluk heb ik niet ;)

Ga jullie laten, want er is er boven eentje wakker.

groetjes
Molleke

I

Berichtdoor I » 19 nov 2007, 13:16

Hoi Meiden,

Hoe is het gesteld met onze zieken he???
Natje, ik wou je gewoon zeggen dat ik eens een siroop op basis van kruiden genomen heb toen ik zwanger was (van de apotheker meegekregen) met venkel e.d. in. verzachte enorm de keel en luchtwegen.
Molleke, is iedereen al wat beter? Oorontstekingen zijn inderdaad heel vervelend. Mijn beide zoontjes hebben al buisjes gekregen in de oren en poliepen werden ook al verwijderd. Sindsdien geen last meer!

Zeg molleke, heb jij inmiddels al resultaat van je chromosomenonderzoek e.d.?
En hoe zit het met jouw cyclus?

Hier valt het gelukkig nogal mee, het ziek zijn (hout vasthouden!). Desalnietemin, morgen vindt de operatie bij onze jongste plaats (3,5 jaar trouwens Molleke) :=
Ik moet er al om 6.45u zijn en 'savonds mogen we weer naar huis...
Jullie hebben me wel kunnen geruststellen hoor. Ik ben vooral bang van de operatie zelf, de herstelperiode niet zo hoor. Ben vandaag in de winkel al ijsjes en puddingetjes gaan halen...

Ben vandaag naar Leuven geweest voor bloedafname en folikelmeting nu ik in mijn eerste cyclus met menopur zit. De spuitjes is de verpleegkundige van het wit-gele kruis komen zetten de voorbije dagen. Deze maand ging dat nog: "ik kom tussen 9 en 12u", maar als ik terug ga werken binnen 14 dagen niet meer. Misschien overweeg ik dan toch om ze zelf te zetten...

Er zat een folikel klaar van 16 a 17 mm (dag 11 in de cyclus) dus pas voor morgen of overmorgen vlg. de gyn, afh. van mijn bloedwaarden. Tussen 14u en 16u bellen ze me op de juiste timing door te briefen. Wat ik goed nieuws vond is dat mijn baarmoederslijm al 7,5 cm bedroeg. Bij clomid bedroeg dat inderdaad maar 6,5 cm niet meer toen de folikel al 22 mm was... Hij zei zelf op een opgetogen manier: "ah, perfect!". Toen ik me aankleedde zei hij dat de menopur zijn werk had gedaan. Ik vroeg hem na hoeveel cycli met menopur men denkt aan IUI waarop hij antwoordde: "meestal een 6tal, maar 80% is zwanger binnen die eerste 6 cycli hoor met menopur. Hij voegde er aantoe: niet negatief denken hoor, jij maakt zeker kans!
Net wat ik nodig had zo een bevestiging! Want de wanhoop is echt toegeslagen hier!

Ik vroeg hem ook nog hoe het kon dat ik pas 4,5 dagen na max. tijdlimiet pregnyl heb gemenstrueerd. Hij vroeg me of ik getest had en omdat dit negatief was het waarschijnlijk zo was (komt uitzonderlijk voor) dat één folikel blijven rijpen is, waardoor een bepaald hormoon werd afgeschijden waardoor de menstruatie dan toch werd uitgesteld. Ik begreep zijn uitleg niet, maar ja, hij is dan ook de prof he;)

Heel veel liefs, en tot mails, I

tsjoefie

Berichtdoor tsjoefie » 19 nov 2007, 20:10

dag meisjes,

weer lang geleden he ;) maar geraak echt nooit op die pc... eigenlijk wou ik nu ook al in mijn bed liggen, maar heb mezelf toch even verplicht om snel (? met al die lange berichten hier lukt dat zo niet ;)) bij te lezen en te tokkelen
3 dagen in de week ben ik 's avonds niet thuis, en de andere dagen moet ik bijslapen
en moet eerlijk bekennen dat mijn weekends luie weekends zijn de afgelopen weken!
pfff, heb echt geen fut!

Ik hoop dat alle zieken nu uitgeziekt zijn,
zodat ons zwangere kan genieten van haar buikje,
en ons bijna-zwangeren voor zo'n buikje kunnen zorgen ...

I, jij maakt fantastische cycli he!!
en jaaaa, 80% is binnen 6m zwanger ... dus nog heel even op je tanden bijten, er is misschien maar 1 cylcus nodig!
vooral positief blijven joh!!
en je zal zien... de moment dat je het 'opgeeft' komt er een flinke extra streep op die test!!!

ben nog altijd heel erg veel misselijk, en hoewel ik er wel blij mee ben, omdat het me wat zekerheid geeft, is het afschuwelijk om bij het minste te moeten kokhalzen!
geweldig!! :hoho

voor de rest: mijn ouders dit weekend op de hoogte gebracht ... spannend!
vorig jaar had ik bij kerstmis kleren van cache cache gekregen,
en die heb ik dus nu aangedaan,
zaterdag gingen we om s avonds thuis eten..
vrijdag voordien nog een mailtje naar ons mama gedaan, waarin ik het pompje nog eens uitlegde (slecht karakter he, ik weet het)
dus... totaal op dwaalspoor gebracht!!
maar dan...
bijna al mijn plannen in duigen zien vallen!!!
zaterdagmorgend belt ons mama dat ze zich vergist had: haar cursus duurde tot 20u ipv 17u, dus het zou voor een andere keer zijn! WAAAAAhhh
heb dan maar ineens gevraagd of ze zondag kon
kon, alleen papa was wat later thuis (ja, wat is later?!)

dusss,
naar huis gegaan zondag, ons mama hare blik sprak echt boekdelen:
zo met een scheef oog van 'hoe kan dat nu!?
"ééécccchhttt?????""ja maar en da pompke dan" (duidelijk helemaal van de kaart hahahaha)
dan een half uur later kwam papa thuis,
en daarvan had ik niet verwacht dat hij die kleren zou herkennen,
te meer omdat ik nu aan tafel zat he !
maar ik had een klein stenen eendje gekocht (écht mini) een spaarpotje om hun al een hint te geven hihi "begin al maar te sparen hihihihi" (en hoewel er niet veel munten ingaan: als je de briefkes klein genoeg vouwt kan er wel wat in hahaha)
ook ons papa kon niet goed volgen ... wat doet dat pompke dan?!?
eeeuhh, niks, ik heb dat pompke niet!? "hoe???!!!???"
blijkt dat hij dat die dag nog helemaal zitten uitleggen heeft aan een dokter waarmee hij ging jagen, alleen kon hij niet goed uitleggen hoe het werkte, behalve dat het om de 90 min piepte!!
geweldig vond ik het!!!

Verder heb ik ook aan mijn nieuwe baas verteld dat ik zwanger ben (vond dat ik dat niet kon zwijgen gezien het net veranderd zijn van job en zo... vond dat nogal oneerlijk)
haar reactie: "oh nee!!!" wel met de glimlach maar toch...
och ja, lang leve de overheid waar ze toch geen verdere stappen ondernemen he! je zou het in de privé eens moeten proberen, denk ik dan maar...

voila,
jullie zijn weer bij

tot een van dees (tja ... ergens volgend weekend of zo hihi)

groetekes

tsjoefie

Natje

Berichtdoor Natje » 20 nov 2007, 09:12

Hoi meiden

Hier even een kort berichtje. Ik ben nu 15 weken en met mij gaat het ok, heb gewoon een lichte verkoudheid die vrees ik nog heel lang kan aanslepen vermits ik geen medicatie mag nemen. Maar heb het er graag genoeg voor over :) Ondertussen begint mijn buikje toch al wel echt zichtbaar te worden (lees niet meer langs te kijken) en ben er echt trots op!! Mijn misselijkheid is weg!!!!! Ik kan weer genieten van eten en moet zeggen dat er echt opnieuw een wereld voor mij opengaat :)! zolang niemand over spagetti begint op nuchtere maag voel ik mij prima.
Nu kijk ik uit naar de dag dat ik beweging ga voelen. Ik zit zo in de fase van ben niet meer misselijk en voel niets dus is het wel in orde. Natuurlijk wel, maar je krijgt zo geen bevestiging he.

Molleke, ik ben heel benieuwd naar het chromosomenonderzoek. Ik hoop voor jou dat de uitslag niet te lang op zich laat wachten!

I, het klinkt allemaal heel positief bij jou en ik voel om de een of andere reden dat het gewoon goed gaat!
Ik denk vandaag extra aan je en duim voor de operatie. Leg dat lievertje van jou maar extra in de watten en vergeet ondertussen niet te klussen ;)

Tsjoefie, die vermoeidheid herken ik helemaal. Rust maar lekker op de momenten dat je kan! Je familie zal wel heel blij zijn denk ik he!! Hoe ver ben je nu? Wanneer is je volgende echo?

Ik hoop snel van jullie allemaal te horen.
Liefs Natje

Molleke

Berichtdoor Molleke » 20 nov 2007, 20:51

Hallo allemaal,

Hier zijn we weer allemaal genezen. Oef!!
Tsjoefie en Natje, ik ben blij dat jullie zo genieten van jullie zwangerschap.
Geniet er elke seconde van, want het is een prachtige ervaring!

I, Hoe is het met je zoontje? Heeft hij de operatie goed doorstaan? De ijsjes zulen wel goed naar binnen gaan zeker??! Probeer toch zeker nog te klussen hé ;) Heb een voorgevoel dat het deze maand aan jouw is! Ik duim alleszins voor je :D

Hier zitten we momenteel weer in de put. Heb gisteren een test gedaan en die was negatief. Nu wil ik natuurlijk terug zo snel mogelijk mijn regels (al die verloren dagen := := := )
Ik had het kunnen weten hoor. We zijn 3 dagen te vroeg ziek geworden := :)

Eind volgende maand wordt hier een ware babyboom! 4!!! baby's op 1!!! week. Ik gun ze het allemaal van harte hé, maar wilde dat ik ook zo veel geluk had. Een vriendin van mij is uitgerekend voor 24/12. Ik ben 2 keer vóór haar zwanger geweest. Zij moet binnen 5 weken bevallen en hier sta ik ... met lege handen :( (Onze 1ste kindjes schelen 5 dagen en het was geweldig om samen zwanger te zijn) :)
Ik weet dat ik niet zo negatief mag zijn en terwijl ik dit allemaal type voel ik mij al schuldig tov. mijn dochtertje. Precies of zij niet goed genoeg is.
Maar allé, we gaan ... hoe zegt K3 het? 'Hoofd naar boven, borst vooruit!!.... (Sorry, heb dit weekend weer een overdosis aan K3 gehad :D :hihi

De resultaten van mijn chromosomenonderzoek ken ik pas als ik terug naar hem moet gaan voor dat baarmoederonderzoek. Wanneer dat is weet ik niet. Ik moest hem bellen als ik mijn regels heb gehad. Het kon zijn dat er dan geen plaats meer was en dat ik nog een maand moest wachten. (in dat geval, val ik hem wel eerder lastig voor die resultaten :hihi ). Sowieso duurt het een aantal weken eer al die testen rond zijn. Ik hou jullie zeker op de hoogte.
I, die menopur? helpt dat ook bij de innesteling of is dat enkel om de eicel te helpen rijpen? Vermits ik altijd vrij vroeg een miskraam heb, vermoeden ze dat daar mijn probleem ligt.

Zo, ik ga jullie laten.

groetjes en hopelijk goed nieuws binnenkort van I!!

Molleke

Gast

Berichtdoor Gast » 21 nov 2007, 15:22

Hey meiden,

eerst aan de zwangeren...
Natje, 15 weken al zeg (lijkt snel voor mij maar mss niet voor jou?) en een buikje, toch zalig he!

Tsjoefie, je poste je berichtje om 21u ongeveer en wou eigenlijk al je bedje in. Meestal waren wij hier de nachtbrakers niet? Had ik ook toen ik zwanger was hoor, 21u volde aan als middernacht voor mij. Geniet van je misselijkheid ;)
Ik vond jouw aankondiging aan de familie echt schitterend! Ongelooflijk hoe je dat hebt kunnen volhouden tot nu en dan nog uiteindelijk emt een dag vertraging zeg! Ik ben blijd at je baas op het werk er ook nog mee kon lachen...
Valt het werk al beter mee?

En nu Molleke,
Wat erg voor je! Echt vreselijke dagen he die eerste nadat je zo gewacht en verlangd en gehoopt hebt! En dan ondertussen nieuws uit alle hoeken over de zwangeren: moeder van Kim Clijsters, 43 j (geeft toch hoop he als je dat leest) enz... En dan dat kindje dat in het luikje werd gelegd... Het is toch niet eerlijk he...

Over babyboom gesproken:de geboortekaartjes stromen hier ook binnen à volonté. Om één of andere reden kan ik er beter en beter mee om. Gek, het went vrees ik. Wat ik eerlijk gezegd denk is dat ik al een tijdje bezig ben (in stilte wel te verstaan) om er mij een idee van proberen te vormen dat er geen derde meer komt... Gewoon gelukkig te zijn met hetgeen ik nu al heb... Verder te doen met de behandeling en indien het positeif uitdraait, fijn, indien niet, het zij zo... Maar er mij niet meer op blind te staren. binnenkort begin ik ook weer te werken en moeten er andere dingen primeren...
Wat betreft je vraag van menopur. Menopur dient om folikels traag te doen rijpen (clomid stimileert ook folikelgroei maar werkt in op je hypose - hormonaal-terwijl menopur rechtstreeks inwerkt op je eierstokken, zonder nadelig effect op baarmoederslijm wat er onrechtstreeks toe bijdraagt dat de nnesteling dan beter kan verlopen natuurlijk.
Soms neemt/krijgt men asaflow(aspirine JR) om doorbloeding in baarmoeder te verbeteren voor betere innesteling of andere medicatie voor innesteling; dat is de gyn die dit voor jou bepaalt natuurlijk...
Een kennis van me kreeg progesteron (denk ik) in tabletvorm om op te steken om de innesteling te bevorderen. Hebben ze in het bloedonderzoek gezeien want hier was zelfs geen sprake van vruchtbaarheidsproblemen. gek he de ene gyn tov. de andere...
Anderzijds geeft een nieuwe cyclus met nieuwe medicatie ergens wel meer hoop, is het daarom dat ik er nu zo rustig over blijf? De meesten reageren positief en hebben er een goed gevoel bij, dus ik ook dan maar he... Dank alvast voor jullie steun!
Of is het de operatie van mijn zoontje en zijn herstelproces dat primeert nu waarom het vruchtbaarheidsprobleem even (eindelijk zeg!) op een 2e plaats komt te staan? Kan ook! Met hem gaat het plus minus. Hij heeft echt pijn en om de 5 uren een perdolan nodig. Hij eet zo goed als niets (enkel vanilleijs maar dat gaat snel tegen) en ik probeer hem zoveel mogelijk ijswater te geven om te drinken. Uit ervaring vorig jaar weet ik dat dat het enige is dat deugd doet. Hij moet drinken, zijn keel vochtig houden want moesten er zich korsten vormen op de wonde in de keel heeft hij kans op bloedingen en moet hij onmiddellijk naar spoed. Dit gevaar herst vooral in de eerste week en minder in de tweede week na de operatie... Wat is het hier stil in his op een woensdag: de oudste is bij een vriendeje gaan spelen en hij slaapt of ligt daar rustig en zegt geen woord natuurlijk... Ik probeer hem goed te verzorgen, maar kan ik niet doen natuurlijk.
Ik zag onze planning eerlijk gezegd niet zo goed zitten gisteren. Kliniek, pregnylspuit, klussen... en toch is het allemaal gelukt zonder verrassingen. Ben 's nachts wel moeten opstaan (en dus niet kunnen blijven liggen) de hele nacht na het klussen... Maar ja, de snelste zullen al wel onderweg zijn denk ik dan...

Afin, genoeg in detail getreden...

Hou jullie geod en vooral Molleke... Dit wachten is niet fijn... Ik zou zeggen probeer even iets leuk te doen, samen een filmke meepikken ofzo... Kijk uit naar de volgende onderzoeken en planning... In de toekomst kijken kan helpen... Ik probeer te relativeren: wat betekent dit maandje extra te moeten gewacht hebben achteraf, niets natuurlijk... Maar je maanden worden jaren enz... enz... zegt dat duiveltje dan in mijn hoofd...
Veel moed he meid; ik denk aan je!!!!

Heel veel liefs, I

Natje

Berichtdoor Natje » 24 nov 2007, 08:32

Hoi meiden

Hier nog eens een berichtje van mij :) Op dit moment gaat het niet zo geweldig goed met me, heb een fikse verkoudheid te pakken. Ben donderdagmiddag naar huis gekomen van het werk en mag van de huisarts pas woensdag terug gaan werken! Uitzieken he. Maarja, ik denk aan ons klein prutske dus luister netjes naar de huisarts. Voel me op dit moment ook zo belabberd dat werken nog niet in mijn woordenboek voorkomt. Ik was dan ook heel ongerust dat dit invloed kon hebben op de zwangerschap, maar mijn huisarts heeft mee kunnen geruststellen. Ze heeft mij ook het hartje van ons prutske kunnen laten horen en dat deed deugd.

Molleke, wat erg voor jou! Ik hoop dat je MS snel doorkomen zodat je aan de volgende ronde kan beginnen! Ook hoop ik dat je snel de uitslag van die testen krijgt, wie weet komt daar wel dé oplossing uit!

I., Ik hoop voor jou dat al die nieuwe medicatie gaat aanslaan, om de een of andere reden heb ik het gevoel dat het echt niet lang meer gaat duren. Bij mij gaan nu de weken idd snel, gek eigenlijk, die eerste twaalf gingen zo traag :) Met kerstmis ben ik al op de helft, stel je voor!!

Tsjoefie, de misselijkheid speelt jou duidelijk ook parten. Ik was er eindelijk vanaf, maar nu ik zo verzwakt ben door het ziek zijn is het 's morgens weer iedere keer prijs :( maarja, dat hoort erbij he. Hoe ver ben je nu juist?

Zo ik hoop dat iedereen een rustig gezellig weekend heeft en tot binnenkort!

Heel veel liefs
Natje

Molleke

Berichtdoor Molleke » 26 nov 2007, 19:42

Hey,

Mijn regels zijn er van zaterdag doorgekomen en hoe...!! Precies een waterval :)
Maar allé, ben blij, dan kunnen we binnenkort weer vollenbak oefenen.

Natje, hoop dat je snel genezen bent. Maar je weet voor wie je het allemaal ondergaat hé :)
I, hoe gaat het? Slaat de medicatie aan?
Tsjoefie, hoever ben je nu? Is de misselijkheid al een beetje over?

Allé, ga jullie terug laten, want ben niet in een schrijfbui! Sorry :)

groetjes en tot de volgende.

I

Berichtdoor I » 29 nov 2007, 15:44

Hey Molleke, gaat het al wat met je meid??? Hard he... Weer herbeginnen met tellen deze maand, wat duurt een maand lang he...
Of de medicatie aanslaat weet ik nog niet... Zullen we in de loop van volgende week zien he... Er zat dus een folikel klaar op dag 11, maar nog maar 16mm. We hebben ons best gedaan, meer kunnen we niet doen. Mijn NOD is dinsdagavond tot donderdagmorgen.
Ik voel momenteel al vanalles onderaan. Kan niet goeds betekenen denk ik dan. Zo een warm gevoel in de liezen (heb ik nog al gehad) en gevoelige tepels... Ik vind dat vroeg, zou ik nu dan toch redelijk vroeg beginnen menstrueren? Ik voel me al een paar dagen misselijk met vlagen, maar mijn kindjes hebben last gehad van buikloop dus zal het wel viraal zijn; zou trouwens nog te vroeg zijn he...

Mijn maanden ouderschapsverlof zitten er op en ik begin maandag terug te werken. Ben vandaag met mijn interimaris alles gaan bespreken: er komt nog wat op me af voor de Kerstvakantie!!!

Natje, hoe gaat het met de verkoudheid? Niet leuk he als je niets mag innemen en moet uitzieken. Is dat gelukt? Ben je gisteren zoals gepland terug gaan werken?
Jij klinkt trouwens echt wel hoopgevend he naar mij toe in je berichten, ik hoop zooo dat je gelijk zal hebben! Ik probeer toch meer en meer (en het lukt me ook vrij aardig eerlijk gezegd) wat afstand te doen van "het moet" aspect en meer te denken "een derde mag"... Ik ga voort in Leuven, maar probeer me stilaan een idee te vormen van ons gezin met vier dat nu compleet is... Heb het nodig, zeker binnenkort als ik terug ga werken. Ik heb me daarnet wel erg geërgerd toen mijn interimaris zei dat ik van sommige collega's toch op weinig begrip kon rekenen... Ik durfde bijna niet te vragen wat ze bedoelde maar deed het toch. Waarop ze antwoordde: sommigen begrijpen niet waarom je nog zo gaat voor een derde en vinden dat je het jezelf aandoet... Toen ze me zei "wie" stond ik niet verbaasd, maar toch kwetst het... Ik heb weer eens geleerd dat ik meer mijn mondje moet houden tegen sommige mensen. Ook al zullen ze me "bezorgd lijkend" vragen hoe het met me gaat maandag, ik zal mijn antwoord klaar hebben: goed hoor, we zien wel he... Wensen ze in detail te treden zal ik hen zeggen dat het moeilijk is voor diegenen zonder vruchtbaarheidsproblemen om zich in mijn situatie in te leven en ik daarom ook liever niet meer in detail treed... Voila!!!

Ik hou jullie zeker op de hooge he!

Veel liefs, I
Jij bent dus binnen een maandje halfweg zeg, wauw! Geweldig!!!

Natje

Berichtdoor Natje » 01 dec 2007, 08:58

Hey allemaal

Mijn verkoudheid is gelukkig zo goed als over. Enkel 's ochtends nog een verstopte neus maar schijnt ook normaal te zijn als je zwanger bent. Voor de rest is mijn energie en alles weer terug! Gelukkig want het was echt even niet leuk meer. Gisteren had ik wel heel erg last van mijn buik, zo alsof die echt aan't uitrekken was, wist niet goed hoe ik moest zitten of liggen. Nu is dat ook weer weg.

I., wat een rotte opmerkingen van je collega!!! Zo leer je idd de mensen weer eens kennen. Hoe kunnen die nu over jou oordelen als ze zo'n dingen zelf nog nooit hebben moeten meemaken! Ik vind het enkel heel laag. Ik zou zeker zorgen dat ik een antwoord klaar had en dan niet meer te veel in detail treden, maar van de andere kant is het toch wel erg he. Dat een mens nog niet meer over haar gevoelens mag praten. Niet te begrijpen. Maar goed, je moet jezelf ertegen beschermen natuurlijk en de enige manier is om je er niet meer te veel voor te openen.
Waarom ben ik zo hoopvol tov van jou, ik weet het niet, 't is gewoon zo'n gevoel. Ook denk ik omdat ik net zwanger geraakte de maand dat ik het even allemaal had losgelaten. En ik hoop het ook gewoon zoooooooooooooo erg voor jou! (en voor Molleke natuurlijk!)
Ik duim in ieder geval de week heeeeeeeeeeeeeel hard!

Tsjoefie, hoe is het met jou? Begint de misselijkheid al wat te minderen of nog steeds niet? Heb je nog echo's gehad? Je laat het maar eens weten :)

Molleke, jou MS zijn bijna door zeker. Dan kan je weer aan de volgende ronde beginnen. En zo blijven die rondes maar voorbij gaan he. Ik duim voor jou dat het deze maand mag lukken! En dat je die uitslag snel weet, want al dat wachten vergt veel van een mens!

Zo, ik ga het hierbij laten. Ik duim in ieder geval voor iedereen en tot binnenkort!

Heel veel liefs, Natje

Molleke

Berichtdoor Molleke » 01 dec 2007, 14:45

Hallo allemaal,

Ik heb gisteren mijn baarmoederonderzoek gehad. Ze hebben een biopsie genomen, en voor die resultaten mag ik binnen 2 weken bellen (dat duurt allemeel toch zo lang hé... :) . Ze vermoeden dat ik een baarmoederontsteking heb, maar dit zou komen van mijn laatste curettage. Verder leek alles in orde, dus geen antwoord waarom ik steeds een miskraam heb. De resultaten van het chromosoomonderzaoek waren nog niet binnen, dat zal ik ook binnen 2 weken weten. Hoop dat daar niets uit voort komt, want dan vrees ik dat mijn man de rem gaat optrekken en dat kan ik dan nog niet eens betwisten. Hoe graag ik ook een tweede kindje wil, stel dat we een hoog risico hebben op een gehandicapt kindje, dan gaan we het toch bij eentje houden.
Maar alle, daar gaan we nog niet te veel over nadenken.

I, let niet op die ongevoelige collega's. Ken het gevoel, en ze zijn het niet waard. Hoe erg het ook mag zijn, maar als je problemen hebt, is een ander altijd heel snel om een oordeel te vellen en ze vinden dan nog dat ze gelijk hebben ook!

Natje, ben blij te horen dat alles nog steeds goed gaat met 'jullie'. :)
Voel je het babietje al? Wanneer moet je nog eens op controle?

Tsjoefie, met jouw alles in orde. Je lijkt wel verdwenen. Hoop je snel mog eens te horen.

Alle, ga nog eens verder werken. We zijn aan het verbouwen, dus weet wat te doen. Container n° 2 wordt momenteel gevuld. Het is hier een waar stort. :)

groetjes,
Molleke

I

Berichtdoor I » 04 dec 2007, 10:04

Hoi meiden,

Molleke,
Bij mij hebben ze in oktober in leuven ook over zo'n baarmoederonderzoek gesproken. Ze denken een hele lichte vorm van endometriose aan te treffen, hetgen het vertraagd zwanger raken zou kunnen verklaren. Maar daarom vinden ze het ook niet dringend om het te doen...
Een baarmoederontsteking... Met wat antibioticum ben je eer dan weer bovenop, niet? Wel goed he dat ze dat dan vastgestreld hebben en je er goed tegenaan kan gaan.
Je klinkt wat ongerust precies over dat chromosomenonderzoek, niet? Ik denk eerlijk gezegd dat er meer onderzoeken negatief blijken dan positief, dus ik zou me niet al te veel zorgen maken. Ik leef alleszins met je mee en denk aan je!
En dan nog een verbouwing tegelijkertijd! Spannend maar vermoeiend zeker? het is nu de moment natuurlijk om containers te vullen en niet als je zwanger bent... Zo denk ik toch om mezelf te troosten maandelijks: indien ik was zwanger gweest had ik dit en dit en dit niet kunnen doen...

Tsjoefie, ik vraag me ook echt wel af hoe het met jullie gaat?! Maar anderzijds begrijp ik ook wel dat het niet altijd even gemakkelijk is en verwarrend om hier even op het forum miskraam te blijven rondhangen. Had ik ook evntjes in juni dat dubbel gevoel...

Natje, goed dat je weer beter bent!
Wat ik me af vroeg... Voel je beweging, maar vooral weet je het geslacht al of willen jullie dat als verrassing houden voor jezelf, voor de buitenwereld?
Dank voor je hoopgevende woorden, dat doet me echt wel iets...

Ik ben maandag opnieuw gestart en eigenlijk viel het best wel mee! Ik ben zuinig met informatie ;) en selectief! Heb aan enkele collega's met onbegrip ook gezegd dat ik blijkbaar op weinig begrip kan rekenen van sommige collega's. sommigen reageerden verontwaardigd terwijl anderen het hoofd naar beneden hielden en weinig reageerden...
Ik heb een hele goede interimaris gehad en alles is zo ordelijk en netjes afgewerkt hier, dat is fijn! Er zijn nog geen onaangename verrassingen opgedoken...
Ik begin momenteel aan mijn "driedaagse aftelling". Ik heb op dinsdagavond 14 dagen geleden de pregnylspuitjes gehad... Hoe ik me voel: geen warm gevoel in de onderbenen zoals anders rond deze tijd, gezwollen pijnlijke borsten maar de pijn begint te verminderen,... We hopen er op, meer dan anders, maar ja... Anderzijds durven we dat ook weer niet he...
In ieder geval het is me gelukt om me deze maand minder op het zwanger willen worden te focussen en meer op onze jongste, mijn mentale voorbereiding om opnieuw te moeten gaan werken,... hopelijk werpt dat zijn vruchten af... Ik mail van zodra ik meer weet...

heel veel liefs en tot mails, I

Natje

Berichtdoor Natje » 06 dec 2007, 08:23

Hoi I

Geen nieuws goed nieuws hoop ik :), mijn vingers doen hier pijn van het duimen!!!

Vanavond moet ik naar de gyn, niet voor een echo maar gewoon op controle, ik ben benieuwd wat hij allemaal te vertellen heeft.

Ik heb eergisteren voor het eerst 'iets' gevoeld, maar dat was zo kort dat ik niet zeker wist of het nu mijn darmen waren of ons prutske. Gisteren heb ik het dan een paar keer opnieuw gehoord, dus nu weet ik het wel zeker, het is ons pruts!! Wat een overweldigend gevoel dat dat geeft!!! Ik krijg het er helemaal warm van vanbinnen. Ik ben nu ook constant aan't wachten tot ik
het weer voel :) Eigenlijk vind ik het best wel vroeg, want morgen start week 18 nog maar pas, maar weet toch wel zeker dat het dat is.

Molleke, ik hoop dat de verbouwingen voor jou voor wat afleiding kunnen zorgen. Zo ben je toch niet de hele tijd bezig met het zwanger worden. Wij zitten hier midden in onze bouw (benedenverdieping is gemetst, bovenverdieping moet nog) en als het mij in de zomer te veel werd stortte ik mij daar op. Dat deed in mijn geval deugd :) Ik duim in ieder geval dat de uitslag van het chromosomenonderzoek goed mag zijn!

Tsjoefie, waar ben je. Lekker aan't genieten van je zwangerschap? Je bent nu de 12 weken denk ik wel zo ongeveer gepasseert he? Laat je snel iets weten?

Heel veel liefs, Natje

Natje

Berichtdoor Natje » 06 dec 2007, 19:36

Hoi hoi

Ik ben net terug van de gyn. Alles is prima en orde en op schema, een zalige opluchting. We hebben een goed hartje gehoord. Heel leuk allemaal!!! Hij zei ook dat het heel normaal is dat ik ons pruts begin te voelen. Dus ben dolgelukkig!

Groetjes Natje

Gast

Berichtdoor Gast » 06 dec 2007, 20:57

Hey Natje, geweldig voor je! Bij mij was het ook dat ik het op 18 weken voelde bij onze eerste. Ik beschreef het als gefladder van een vlinder in mijn onderbuik. Wat verlang ik terug naar die gewaarwording zeg!

Hier is de wanhoop terug toegeslagen hoor! Ben gisterennamiddag ongesteld geworden j:)
Was toch wel ontgoocheld; die eerste kuur met menopur en volgens mijn ex-gyn heb je het meest kans op succes als je start met iets nieuws. Was wel opgelucht dat ik deze keer niet voor niets overtijd ging... Geloof er inmiddels weer echt niet meer in en had me nochtans zo goed herpakt deze maand, heb op ale vlak zo mijn best proberen te doen (ook timing bleek achteraf gezien perfect!); was zelfs best trots op mezelf. Maar ja, het geluk staat weer niet aan mijn kant!
Heb pas vanmiddag de planning van deze cyclus kunnen regelen met Leuven en het wit-gele kruis en heb alvast ook al een afspraak gepland met die arts in Life met wie ik het eerst zo een goed gesprek heb gehad. Ik hoopte dit in de vakantie te kunnen doen, maar dan stond zijn planning al vol. Een heel gedoe nu ik terug aan het werk ben. Ik krijg volgende week maandag, woensdag en vrijdag een spuitje en moet ook nog vrijdagochtend naar Leuven... Tijdens mijn werkuren allemaal... Vraag me af of ik vrijdag niet beter verlof neem maar ik kan dat toch niet maandelijks gaan doen? 's Avonds vertrekken we op de koop toe ook nog op Kerstweek-end met de familie, ook geen interessante klusperiode en er zal wel heel wat alcohol vloeien, hetgeen niet zo interessant is en mijn ventje kan het zich bij feesten ook zo moeilijk laten he in gezelschap... Een verloren maand denk ik dus al...
Ik ben zo verdrietig! En dan hoor je een wendy van wanten die zonder meer zwanger geraakt op haar 47e, komaan zeg!
Ik hoop echt in jan. de gyn te kunnen overtuigen van baarmoederonderzoek en binnekort IUI want wil echt wel schot in de zaak nu! Waarom toch... Die zoektocht naar een onverklaarbare oorzaak maakt me echt gek!

Waarom kon het die eerste keer in juni '06 gewoon niet goed gaan...Dan was hij/zij er nu al en tijdje... Nog altijd als ik een babietje zie van een maand of 9 denk ik: dat had het mijne kunnen zijn... En het onbegrip van mensen in mijn omgeving die het dan nog niet eens in mijn gezicht durven te zeggen maakt me nog verdrietiger natuurlijk!

Hoe jullie goed ;)
een heel verdrietige, teleurgestelde I

Natje

Berichtdoor Natje » 08 dec 2007, 08:29

Oh I.,

Wat erg voor jou!!! Ik had zo meegehoopt en had ook echt het gevoel dat het ging lukken! Ik krijg er kippenvel van. Maar je mag de moed echt niet opgeven. Van de eerste keer goed zou misschien ook te mooi geweest zijn om waar te zijn.
Nu is het voor jou weer even alles op een rijtje zetten en verwerken, maar ik weet zeker dat je binnen een paar dagen de moed weer vind.

Ik denk aan jou!
Heel veel liefs, Natje

tsjoefie

Berichtdoor tsjoefie » 09 dec 2007, 17:09

dag meisjes,

ik weet het, ik verdwijn al eens van de aardbol, maar hier gaat alles goed, op de misselijkheid na, want die is -helaas- nog niet over :(

I; vind het zo ongelooflijk jammer voor je!
Het is niet enkel de start van iets nieuws dat de meeste kans heeft hoor!
zowel bij clomid als bij menopur wordt 80% binnen de 6m zwanger ... dat klinkt nog ongelooflijk lang, maar wil je gewoon effe zeggen dat die ultieme poging er heus wel aankomt!
ik ben er het mooie bewijs van: had de hoop ook opgegeven, en poging 9 (!!) was de juiste ... zo zie je maar ... statistiekskes zeggen niet alles!!

en wendy van wanten ... tja ... laat ons hopen dat haar een lang leven is toebedeeld, anders gaat het kind weinig aan zijn mama hebben, denk ik dan!
47 begot ....

Molleke, ondertussen zijn die 2w bijna om ;)
al zullen ze voor jou wel heel erg lang geduurd hebben!
het is toch niet eerlijk dat dat wachten er altijd moet tussen zitten he!!

even tsjoefie update:
vrijdag 11w echo gehad:

Gyn was wel net een nieuw toestel aan het uittesten, en dat kan niet op de video worden aangesloten,...
maar we zagen 'hem' meteen: zachtjes balancerend ... en dan - alsof hij al die ogen die op hem gericht waren wilde ontwijken- freese- geen beweging meer....
gyn maar duwen op mijn buik om hem weer in gang te krijgen, want voor nekplooimeting lag hij niet goed,
maar hij weigerde mee te werken (nu dus al een koppig baasje)
gyn besluit dan maar over te schakelen op oud toestel, om toch een stukje video kunnen op te nemen,
denk dat we 10 sec beeld hadden, of 'meneer' (mevrouw?) begon toch weer te dansen,
hopla nieuw toestel ...
dus video was wel heeeeeeeel kort :(

maar verder alles goed
"al" 4.2 cm van kop tot poep
nekplooi < 1mm dus ook ok ...

we kunnen er weer 4 weken tegenaan :hihi
3/1 worden we terug verwacht ...

Ik zal proberen, (maar kan niks beloven... om wat vaker te komen piepen...)

groetjes!!!

tsjoefie

I

Berichtdoor I » 10 dec 2007, 10:51

Hoi meisjes!

Wat een geweldige berichten allemaal; ik ben zo blij dat alles naar wens verloopt voor jullie!!! Echt waar!!!

Het is mij weer eens gelukt om de moed voor deze cyclus bijeen te rapen! Maar als ik "er" aan denk krijg ik eerlijk gezegd altijd zo'n kwellend gevoel in mijn hartstreek. Het is een blijvende pijn die me achtervolgt eigenlijk. En de hoop, het geloven erin is zo goed als weg ook al probeer ik me inderdaad rationeel te overtuigen van "van de eerste keer dat zou straf zijn" en "80% binnen de 6 maanden"... Maar wat als er toch meer aan de hand is?! Ik heb dus een afspraak gemaakt in Leuven bij die gyn waar ik de eerste keer bij ging, begin januari, om alles weer eens op een rijtje te zetten en de planning voor de volgende maanden op te maken; ik hoop nog altijd op IUI. Ik ga er echt voor zoals een pit-bull zegt mijn ventje... En dan zal het wel lukken...

Vanavond krijg ik al weer mijn eerste spuitje menopur, woensdag ook, vrijdag ook... maar vrijdagmorgen moet ik voor spuit 3 al naar Leuven op folikelmeting en bloedonderzoek. We vertrekken op week-end... Vermoedelijk vanaf zondag (doodmoe waarschijnlijk) er tegen aan na de pregnylspuit niet te vergeten...

We weten weer wat doen!

Heel veel liefs, I

tjsoefie

Berichtdoor tjsoefie » 14 dec 2007, 14:32

I-tje,

alles goed gelopen met al je afspraken?
het voorspelde druk weekend voor de boeg dan ;)

vooral genieten,
niet te veel tellen,
en dan gaat het er een keer van komen!
kijk eens in die ogen van die 2 (3 als je de papa meetelt) schatten van je, en denk eraan dat die er ook zijn gekomen ...
dat 3e komt er zeker aan ...
nog een paar deugnietogen om in te verdrinken!!

groetjes
denk aan je!

tsjoefie

Terug naar “Andere onderwerpen”