uitrekeningsdatum komt dichterbij ...

Gast

RE: uitrekeningsdatum komt dichterbij ...

Berichtdoor Gast » 19 okt 2007, 17:11

Hey Tsjoefie, Natje,

Hier ben ik weer!
Ben erg benieuwd: heb je al nieuws Tsjoefie? Geen nieuws goed nieuws? Ik hoop zo voor jou dat het nu jouw beurt mag zijn!
Blijkbaar heb je het heel erg druk! Neem voldoende rust he zou ik zo zeggen; stress is voor niets goed!

Ik ken dat gevoel hoor van dat laatste sprankeltje hoop de uren, minuten dat ze er nog niet zijn terwijl je de weken voordien er niet meer in geloofde. Je begint dan als het ware vanalles te voelen en te herkennen. In mijn geval-zeer frustrerend- altijd nieuwe weinig herkenbare dingen die de hoop doen toenemen maar nadien weer bij op het lijstje niets betekenend kunnen gezet worden...

Ik voel inmiddels al weer mijn tabletjes clomid werken. Ik heb gisterenochtend het laatste ingenomen en ben vandaag de pregnyl gaan halen bij de apotheker. Maandagmorgen mag ik al naar LIFE voor folikelmeting, bloedafname en hopelijk pregnyl. We zouden moeten wachten tot maandag om te klussen omdat we altijd te vroeg klussen, maar ik ben zo bang dat we te laat zullen zijn (is al een keertje gebeurd). Ik ben met opzet pas dag 4 begonnen met clomid om niet te vroeg te ovuleren... Maar wat als ik om 10u 's morgens al pregnyl krijg en mijn man is pas 's avonds laat thuis?! Hangt het volgens jou af van de grootte van de eicel of ze in de loop van de dag al dan niet zou springen? Kunnen ze me dat met zekerhied zeggen want daar was mijn gyn niet zo goed in, die schattingen maken... Ik hoop dat de resultaten van het bloedonderzoek me ook wat gaan kunnen vertellen maar die zullen er ook niet meteen zijn natuurlijk he... Want een "geplan" toch he!!! Ik kijk er niet bepaald naar uit naar die verplichte klusmomenten en geniet zo van het ongedwongen vrijen!

Het veranderen naar LIFE geeft me voor deze cyclus niet echt méér hoop, jammer genoeg... Ik voel me nog even wanhopig eerlijk gezegd omdat ik verander van ferticentrum en niet van manier van behandelen voorlopig he. Volgende cyclus wel (alhoewel het eenzelfde medicatie is) maar dat is dan weer veel omslachtiger: spuitjes laten zetten door een verpleegkundige van het wit-geel kruis, of zelf... Heb er al veel over gelezen inmiddels en mensen klagen van blauwe plekken van inspuitingen e.d.
Misschien op termijn toch in combinatie met IUI- hoop ik- maar dan ben ik weer aan het werk en met de feestdagen die er aankomen zal dat een heel gepuzzel worden.

Ik probeer niet meer vooruit te plannen, uit zelfbescherming. Maar zou toch graag nog een kindje in 2008 hebben! Zo verschillen ze mooi telkens 4 jaar(°2000 en °2004). Nog 6 kansen zeker he...

Verder zijn er ook forums die mij doen twijfelen aan mijn verandering naar LIFE. Mensen die er weinig uitleg kregen, mensen die beweren dat er te weinig werd onderzocht... Meestal veranderen zij dan naar Jette waar het dan wel lijkt te lukken, maar Jette... Daar is mijn fertigyn aan verbonden al heb ik nooit het team of Jette zelf gezien... Ben in 2002 al eens in Jette geweest en dat was een heel nare ervaring. Die gyn deed 3 consultaties met drie verschillende koppels tegelijkertijd op een 20tal minuten tijd! Stuurde je dan ook met een kluitje in het riet naar huis... En een behandeling zou nog min. 3 maanden duren want je moest eerst langs de psychologe maar die agenda stond de eerste maanden al volgeboekt...

Ik had alleszins een héél goed gevoel bij die Dr. Puttemans in LIFE en hij gaf me ongelooflijk veel info, zoveel als ik maar wou... Ik durfde ook alles open met hem te bespreken-moet ook volgens mij- en dat was niet meer zo bij de vorige... Je komt sowieso ook bij andere gyn in LIFE terecht, want maandag zie ik ook een andere ... Ik zal dus vrij snel ervaren hoe goed of slecht de communicatie er verloopt zeker he.. Ik ben alleszins zeker benieuwd naar de resultaten van het bloedonderzoek...
Ik hou je zeker opde hoogte! Misschien ontmoeten we elkaar ooit wel eens bij LIFE?!!
Dat denk ik nu vaak: als ik ergens ben... Of toen bij LIFE in de wachtkamer... Misschien is dat wel... waar ik mee chat op zappy...

Even nog een minder berichtje: had ik je verteld over mijn zwangere collega? Ik weet niet hoe ver ze precies is (denk 14 weken) maar ze heeft me net gemeld dat ze opgenomen is in het ziekenhuis met een zware bloeding. Ze moet er blijven om indien nodig onmiddellijk te kunnen ingrijpen... Ze heeft al twee kinderen maar al vaak een bloeding of een miskraam gehad in het verleden... Ze geraakt wel telkens onmiddellijk terug zwanger... Ik was zo ontzettend jaloers op haar, piekerde er de hele tijd over, was zo bang om terug te gaan werken voor haar, en nu... Nu weet ik niet meer wat ik moet denken... Vind het echt erg voor haar! Ook al zegt mijn gevoel: het zal wel weer niets te betekenen gehad hebben, het loopt goed af...

Hou me op de hoogte he Tsjoefie?!
Veel liefs en geluk meid!
I

tsjoefie

Berichtdoor tsjoefie » 20 okt 2007, 00:00

dag curieuzeneuzen :hihi

tja, pianoles vandaag he ... dus weer laat thuis ...

gisteren echt overtuigd dat ik toch zwanger kon zijn (borsten begonnen zeer te doen, en te blijven doen (allee, als ik eraan kwam)
vanmorgen dan nog superveel twijfels: zou ik twijfelen, toch niet beter nog tot zaterdag wachten blablabla
heb me dan bedacht:
beter nu een neg test, en dan thuis kunnen balen, om een uur later iets minder gefrustreerd op het werk aan te komen,
dan de hele dag 100 keer naar toilet moeten lopen om te kijken of regels er nu waren
en de streep (wel nog heel licht hoor) kwam vrijwel meteen!!
DUS JAAAAAA, ik ben zwanger!!!!!
mijn hart maakte wel een sprongetje, en ben gewoon beginnen wenen ...
kan het allemaal nog niet geloven!
het is allemaal heel erg dubbel:
dolgelukkig om eindelijk zwanger te zijn, en doodsbang om dat het weer kan mislopen ...
hoewel ik me vasthou aan het feit dat 4/5 goed loopt, en dat toch meer is dan 1/5 dat misloopt ;-)

I, effe kort op jouw (weer lange) reply antwoorden
- menopur is toch nog een ander manier dan clomid hoor, is veel 'straffer' en werkt direct in op je eierstokken
clomid werkt in op je hersenen, en laten die het werk weer overnemen
(zo had ik het toch begrepen van mijn gyn)
- mijn schoonzus heeft er een tweeling (gezond en wel) van gekregen van poging 1
- een paar zappyvriendinnen en een gewone vriendin: allemaal succesverhalen van menopur (vandaar dat ik dat zo graag wou)
wel meer kans op meerlingen (meer kans dan bij clomid)
bij iedereen was het idd een tweeling (geweest)
(uiteindelijk enkel bij mijn schoonzus 2 gebleven)

IK duim alleszins voor je!!
Jij moet nu gewoon volgen he!

Natje, met jou alles ok?

lieve meiden,
ik ga nu echt mijn bed in,
maar hoewel ik doodmoe was, MOEST ik dit toch met jullie komen delen he!!!!

kus kus kus
fieke

Natje

Berichtdoor Natje » 20 okt 2007, 09:41

Hoi meiden

Tsjoefie, WAT GEWELDIG!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Ik had zo'n voorgevoel dat het voor jou raak zou zijn, vraag me niet waarom. Ik zat hier potverdikkie met tranen in mijn ogen toen ik je berichtje las, ik ben zoooooooooo blij voor jou. Ik weet zeker dat je bij de 4/5 gaat zijn, hoewel ik wel weet hoe jij je voelt. Door een stom toeval heb ik gisteren aan de kinderen in de klas vertelt dat ik zwanger was (anders lazen ze het in de schoolkrant en dat was niet de bedoeling) maar ik ben 'nog maar' 11 weken en had echt willen wachten tot na de 12 weken omdat ik toch nog steeds bang heb dat het mis kan lopen. Bij mij blijft die twijfel dus ook nog steeds nazinderen.
Ik zou in ieder geval zeggen, GENIET ERVAN!!! Hoe reageerde je man? Ik ben zo benieuwd. Ik voel dat het nu ook niet lang meer gaat duren bij I., mijn zesde zintuig dmv zwangerschap of zoiets???

I., Ik hoop voor jou dat de follikelmeting maandag goed gaat zijn, dan kan het ook voor jou wel eens raak zijn, stel je voor!

Woensdag 31 oktober moet ik terug gaan voor de 12 weken echo. Mijn man en ik hebben beslist om geen triple test te doen, we houden het kindje toch, eender hoe eender wat. Ik heb nu al zenuwen voor die echo, als dan alles goed is heb ik het gevoel dat ik wat gerust kan ademhalen.

Tsjoefie, wanneer ga je naar de gyn???
I., ik duim heeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel hard voor jou!!!

Heel veel liefs
Natje

Gast

Berichtdoor Gast » 20 okt 2007, 17:37

Tsjoefie,

Aha!!! Geweldig nieuws he meid! Van harte proficiat!!!!
Ik wist gewoon dat jij nu aan de beurt was!!!
Overweldigend gevoel he, met anderzijds een duiveltje dat in je hoofd spookt en je angst inboezemt... Ik ken dat maar al te goed dat gevoel...
Probeer van elk moment te genieten gewoon... Opnieuw uitgerekend voor begin juli, niet? Blijkbaar jouw vruchtbare maand, oktober! Mijn 2e zoontje is trouwens ook van begin juli...
Wat ga je nu doen? Bloed laten prikken? 2e zwangerschapstest binnen enkele dagen? Ben erg benieuwd maar ook bang om hier alleen echter te blijven natuurlijk!

Ik hoop ook echt dat het binnenkort terug eens mijn beurt is... Maar er zat bijna een jaar tussen vorige zwangerschappen, vandaar dat ik het eigenlijk niet "snel" verwacht... Zeker niet met cyclus "7" clomid, maar nu ik Tsjoefie haar nieuws hoor durf ik wel weer te hopen. De hoeveelste cyclus met clomid was dit eigenlijk voor jou?

Bedankt voor je uitleg Tsjoefie over menopur en clomid. Ik vind het gek dat die gyn er niets over gezegd heeft. Ik vroeg hem nog of dit straffer spul was en hij deed me een hele uitleg dat clomid net de smeerlapperij was en menopur veel minder schadelijk is voor het lichaam... Maar dat de minister beslist heeft om clomid 6 cycli te gebruiken en nadien menopur pas terug te betalen via het ziekenfonds en dat diene duidelijk geen kaas had gegeten van fertiliteit... Afin, ik ga het maandag nog eens vragen... OOk minder kans op meerlingen zei hij juist?!... Niet dat ik dat nu nog erg zou vinden hoor... Trouwens, weet jij hoeveel eicellen er bij jou klaarzaten en zit de kans op een meerling er ook voor jou in?

Laat snel iets weten tussen je rustperiodes door he!
Heel veel liefs, I
Ook aan Natje: ik ben zo blij voor jou dat die eerste vervelende 12 weken bijna om zijn!

Gast

Berichtdoor Gast » 20 okt 2007, 17:46

Tsjoefie, bijkomend vraagje... Weet jij nog hoe dik je baarmoederslijm was bij je laatste folikelmeting?
Ik wil mijn kansen met clomid gewoon wat inschatten...

Dank je, I

tsjoefie

Berichtdoor tsjoefie » 21 okt 2007, 11:26

hey I,

goh, al die gynen met altijd die verschillende meningen en uitleggen he!
ik denk dat het veel temaken heeft met hoe vaak de vertegenwoordigers ervan langskomen en het product promoten ...
vriendin van me (ook zwanger van menopur trouwens) ging naar fertiliteitskliniek in Gent, en had nog nooit van het pompje gehoord ...
zo zie je maar!
ik wou erg graag die menopur, net omdat het door coppens verkocht werd als 'straf spul'
en omdat ik zo slecht reageerde op clomid (altijd zeer traag: cyclussen tussen 35 en 44 dagen of meer) en altijd maar 1 eitje ...
dus voor mij was die kans op meerlingen niet zo groot bij clomid he!
mijn schoonzus (ook al zwanger geweest van menopur, een tweeling) had ook bij clomid al 3 eitjes, en bij menopur had ze er 4 geloof ik
de meeste die ik hoorde hadden meerdere eitjes ... maar het wil niet altijd iets zeggen he!
jij zou een tweeling nog zien zitten?

goh, BMS ... denk 7mm of zo? herinner het me niet zo goed, maar dat is iets wat ik precies al wel eens heb horen vallen,
meestal zei hij 'BMS is al goed dik' ... maar ook dat duurde bij mij echt tot het laatste moment hoor (weeral: lange cyclussen natuurlijk!)
spannend voor jou he! morgen grote dag!!!!
je gaat ziet, er gaat een mooi ei klaarzitten, je gaat je huiswerk mogen doen, en dan ...
na die 2 ellendige lange wachtweken,
kom jij ook met supernieuws!!!!!!!!!!

aantal clomidkuren ... ja heel moeilijke vraag: heb 2 cyclussen waarbij er geen reactie was, opnieuw clomidkuur gehadn dus dubbele dossissen per cyclus,
maar als je elke serie apart bekijkt (dus niet de cyclussen maar de clomidrondes telt) zat ik aan 9!!
weet niet meer of ik daar ook de eerste zwangerschap mee meereken,
dus na MK zal het minstens 8 geweest zijn!
zo zie je maar!
ik had het ook al opgegeven, omdat ze zeggen dat je de eerste 6 cycli moet zwanger zijn, maar je ziet, het kàn nadien ook nog ...
niet opgeven hoor!!!!!
en je moet maar denken dat de volgende poging weer een frisse nieuwe poging is, nieuwe methode, nieuwe gyn, nieuwe kans,...
en dan heb je die waarschijnlijk niet meer nodig (net als ik) :hihi

allee,
laat morgen zeker wat weten he!
en dan ... klussen maar hahahhaah!!!

groetjes,

tsjoefie

Natje

Berichtdoor Natje » 22 okt 2007, 10:47

Hoi I. en Tsjoefie,

I. ik ben heel benieuwd hoe het vandaag gegaan is, laat snel iets weten he. Voor jou moet het nogal balen zijn dat je de enige 'niet zwangere' hier bent, maar laat een ding je geruststellen, WIJ LATEN JE NIET IN DE STEEK!!!

Tsjoefie, hoe gaat het met jou, voel je al iets? Ben je al naar de huisarts of gyn geweest? Ik ben heel benieuwd!

Hier gaat alles rustig zijn gangetje, de misselijkheid is echt aan't beteren en voel me frisser. Enkel eetlust heb ik nog steeds niet als ik zelf gekookt heb. Ik heb nu een weekje verlof en ga dus iedere dag heel veel extra eten maken zodat ik voor de volgende weken vaak maar iets uit de vriezer moet nemen.
Ondertussen beginnen de zenuwen bij mij weer te komen. 31 okboter mag ik voor de volgende echo gaan (12 weken) en begin weer gewoon een beetje schrik te krijgen. Er zijn veel mensen die vragen of er nog geen buikje is, maar NEE het is er nog niet en dat vind ik zo erg en verontrustend (terwijl het eigenlijk wel normaal is) Ik heb gewoon heel veel bang dat ze op die echo plots geen hartje meer zouden zien!!! Stel je voor, ik zou er mij niets bij kunnen inbeelden. Ik zou niet weten waar ik dan met mezelf moet blijven, ik mag er gewoon niet aan denken!!! Het is waarschijnlijk belachelijk dat ik zo denk, maar ik kan er niets aan doen, als we die 12 weken al maar eens voorbij waren. Iedere keer als een afspraak dichterbij komt, komen de angstkriebels de kop op steken en ik weet dat het eigenlijk niet goed is, maarja, wat doe je eraan he???

Ik duim in ieder geval heel hard voor jullie beiden en hoop snel iets te horen!!!

Liefs Natje

Gast

Berichtdoor Gast » 22 okt 2007, 13:44

Hey Natje, Tsjoefie,

Tsjoefie, bedankt voor al je info, helpt me wel vooruit!
Ik ben zo blij voor je; het laat me niet los! Het geeft me hoop... Ik hoop dat alles echt meezit voor jou deze keer!!!
Ik ben echt beneiuwd naar je eerste onderzoek!

Natje, Ja leuk is het niet inderdaad om hier als enige niet zwangere achter te blijven maar ik ben zoooo blij voor jullie. En ik was al eens aan de beurt he in juni, dus ik vond de kans wel groot dat ik hier als laatste ging achter blijven... En het verhaal van Tsjoefie geeft me echt weer hoop!

Ik kan me goed voorstellen- had dat bij mijn tweede ook heel erg- dat je even gerustgesteld bent na een echo en dan naar de volgende toe weer erg ongerust wordt... Ik vrees dat dat zo blijft tot de laatste weken helaas... Maar ik bekijk het zo: je bent al 11 weken ver en dat benijd ik zo want dat zijn toch echt wel de ellendigste van allemaal in alle opzicht he! En alles zit er toch goed uit, toch. En dat buikje, daar zou ik ook niet ongerust over zijn hoor. Sommigen hebben dat heel snel, anderen niet... Ik ken zo iemand bij wie je het bij haar tweede zelfs nog niet zag op 4 maanden!!! Maar ik weet dat dat in het kopje zit, dat komt heus wel!!! Je zal nog vloeken dat je je zo vaak moet insmeren met antistriemenzalf!!!
Op 31 oktober naar de gyn, ik zal aan je denken tijdens onze halloweentocht hier!

Ik heb er nu mijn 7e cyclus clomid opzitten en ben vanochtend naar LIFE geweest... Ik voel mij zo buiten mijn doen nu, ook al is het de 7e keer hetzelfde liedje... Wat een gedoe!!! Veranderen van ferticentrum is toch niet zo evident, maar zelfs omslachtig.
Om te beginnen een "file !"om er te geraken. Was op tijd vertrokken en slechts 5 min. voor afgesproken tijd toegekomen. Het was dus echt onmiddellijk aan mij voor bloedonderzoek en vervolgens folikelmeting. Deze keer was het een andere gyn die niet zo spraakzaam was, maar wel antwoordde als ik hem iets vroeg. Die mensen zijn het blijkbaar gewend om "gehaaste" vrouwen over de vloer te krijgen die net voor of tijdens het werk snel langskomen. En veel volk, ongelooflijk! Je beseft er dus wel dat je niet de enige bent... Wat ik weet: er zaten 2 hele grote en één grote eicellen klaar rechts. links niets, maar dat vond hij niet abnormaalgezien de drie andere zo gerijpt waren. Maat: 21 a 22 mm. Baarmoederslijm: 7mm, "goed". Straks tussen 14u en 16u bellen ze mij op om te zeggen wanneer ik pregnyl moet krijgen en wanneer we het best klussen. Die gyn keek maar bedenkelijk toen ik mijn pregnyl aanvankelijk boven haalde waarop ik zei: "bij mijn vorige gyn moest ik dat altijd meebrengen en zet hij de spuitjes". Hij zei: je moet dat niet meebrengen hoor, we bellen je op om te zeggen wanneer je het moet zetten"...
Ik dus naar huis gereden en de apotheker binnengestapt. Die bekeek me bedenkelijk, haalde de bijsluiter er bij en zei me dat ze de firma van pregnyl moest contacteren om te kijken welke spuitjes ze me juist moest meegeven. Antwoord: je mag ze niet zelf zetten, een verpleegkundige of arts moet dat doen. Gelukkig stond ze aan mijn kant en ook op de bijsluiter stond dat de patiënt het zelf "subcutaan" mag zetten. Ze belde haar eigen medische dienst en daar ook net hetzelfde antwoord. Ik zei haar dat ik ze zelf al eens moeten zetten heb, maar dat de gyn mij toen alles meegaf naar huis... Ze heeft me uiteindelijk 2 injectienaalden meegegeven:een voor het optrekken van de vloeistof en een voor het inspuiten. Maar de spuit zelf niet. Ik heb er wel liggen, maar niet steriel...
Ik heb dus maar naar het wit-gele kruis gebeld, maar het probleem is dat LIFE me nog moet opbellen om te zeggen wanneer ik ze juist moet krijgen en zij me niet kunnen inplannen momenteel... Ze werken ook maar tot 21u vanavond...
Ik moet als ik meer weet terugbellen, we zien wel...

Wat een gedoe!!!
Het voordeel en het verschil van LIFE ten opzichte van mijn fertigyn is echt wel dat het net zo exact getimed wordt allemaal. Bij mijn gyn kreegik pregnyl vanaf het momnet dat de eicel ongeveer 18mm mat en dan was het gokken he... in principe had ik 38u tijd, maar soms bleek ik nadien over die tijdmarge te gaan... Veel te veel speling eigenlijk dus... En dat zou nu niet zo mogen zijn. Maar inmiddels is mijn ventje ook nog aan het werk, dus klussen is nog niet gebeurd en dat eicelletje is maar aan het groeien; hopelijk niet aan het springen ondertussen. Want ook nu voel ik vanalles natuurlijk...

Ik moet er mij proberen van ef te zetten en meer te trelaxen ik weet het wel, maar zit er nu toch echt wel met mijn neus op de feiten gedrukt he... Ik ga nu voor wat afleiding zoeken en strijken. Wachtend op een "bevrijdend" telefoontje...

Heel veel liefs en heel veel buikplezier!!!! tot gauw!

I

tsjoefie

Berichtdoor tsjoefie » 22 okt 2007, 22:34

effe kort want ben doodmoe ... ging vroeg in mijn bed kruipen en het is weer half 11 voorbij!

I: relaxen hoor ...
zelfs als je ei nog springt, heb je nog heel wat uren om het te bevruchten hoor!

ondertussen LIFE al aan de lijn gehad? pregnyl gehad?
wat een gedoe allemaal he!

mijn vriendin heeft ze telkens zelf gezet, dus er moet toch wel iets van aan zijn dat je het zelf mag doen he!
de menopur trouwens ook ...

woendag zal ik pas terug op zappy kunnen vrees ik!
hoop wat meer nieuws van je te hebben (of je net niet te horen natuurlijk ;))
en dan worden het weer lange wachtweken!!

Natje,
jij ook hoor: relax! (zeg het mezelf 100 keer per dag, dus moet je niks wijsmaken!)
heb mezelf al een paar keer gezegd: er is 1 kans op 5 dat het misloopt,
maar 4 op 5 is toch veel groter dat het goed loopt he ... dus
zàl het goed lopen!
voor ons alle 3!!!
nog effe doorbijten meid!

nu kruip ik mijn bed in....

groetjes,
tsjoefie

Gast

Berichtdoor Gast » 23 okt 2007, 10:30

Hey Tsjoefie,

Goed teken he die vermoeidheid; vooral aan toegeven zou ik zo zeggen!!! Ik zal dus mijn berichtjes hier beperkt proberen te houden ;)

Gisteren was het werkelijk een helse dag voor mij, een geluk dat ik nog thuis ben zeg! Nochtans iis er deze maand tov van de andere niets speciaals gebeurd e toch leek het voor mij precies allemaal nieuw...

Life heeft me zoals beloofd om 14.30u ongeveer opgebeld met het resultaat: tussen 18u en 20u 2 (!?) pregnylvaccins zetten en zeker vanavond en vervolgens zo regelmatig mogelijk klussen... Waarschijnlijk via bloedonderzoek bepaald dat ik er 2 nodig heb, weet niet goed waarom eigenlijk... Weet jij dat Tsjoefie?
Dit is uiteindelijk allemaal gelukt... Ik heb de mutuliteit zitten bellen, het wit-gele kruis... Zij wilden het eerst nog niet komen doen omdat ik geen voorschrift van de arts voor toediening kon voorleggen, maar uiteindelijk is het me toch gelukt... Volgens de verpleger die langskwam mag ik het inderdaad zelf zetten, alsook de menopur. Maar hij wil gerust ook komen... De kinderen in bed gestopt en ervoor gegaan... Heb zelfs ook vanochtend mijn ventje ervoor gewekt... Wat een gedoe toch he!

In ieder geval: 2 pregnylspuitjes, perfect timing van eerste lozing... Kanniet slecht zijn denk ik dan... Hoop ik ook want vind Leuven geweldig, maar zie het niet goed te comnineren met mijn werk binnenkort...

En dan inderdaad afwachten en niets kunnen doen. Ik probeer dan meestal wat afleiding te zoeken, klusjes klaren e.d... Ik hou jullie zeker op de hoogte, jullie mij toch ook he want ik hoor het graag hoor!

Heel veel liefs en Tsjoefie, niet te veel afzien hopelijk he...

I

Gast

Berichtdoor Gast » 23 okt 2007, 22:58

toch effe kort komen piepen en heel kort reageren

- heb ook altijd 2 pregnylspuitjes gehad, waarom??? geen idee,
- collega heeft kind via KID, en kreeg pregnyl voor haar eisprong, nadien inseminatie, en dan na haar inseminatie nog een spuit....
zou voor de innesteling te bevorderen zijn
let's hope so he!

- klussen op commando en 's morgens vroeg
--> denk dat ons boeleke zo gemaakt is deze keer ;) dus t is misschien een TEKEN :hihi
maar om 6u 's morgens (wij moesten wel gaan werken) is dat toch geen pretje hoor pfffff blij dat het gelukt is ;)

- verder merk ik er hier nog niks van buiten borsten die wat gespannen staan...
nog niks misselijk (had ik vorige keer net voor week 6, dus ik heb nog wel even ;)), af en toe een kramp en dan schiet ik wel eens in paniek, maar verder ... niks
pffff, zorgen maken, Natje, nuuuuu weet ik maar goed wat jij bedoelde ;)

we "tellen" weer af he ... allen voor mekaar, en voor onszelf!
de tijd zal vliegen!

nu ga ik slapen
(de vermoeidheid is vnl door de dag, en in de vooravond...eens in mijn bed ben ik weer klaarwakker
hoop dat ik deze keer snel in slaap val ...

tot morgen

tsjoefie

Gast

Berichtdoor Gast » 25 okt 2007, 21:19

Hoi meiden als jullie nog wakker zijn tenminste;)

Hoe gaat het er mee? Al wat meer symptomen inmiddels Tsjoefie; elke dag is er eentje gewonnen zou ik zo zeggen...

Ik voel me deze cyclus hoopvoller dan ooit en denk dan ook dat de ontgoocheling heel erg groot zal zijn deze maand, maar ik kan het niet laten...
Waarom? Perfect timing deze maand, verschillende follikels waardoor meer kans, effect dubbele pregnylspuit... Ik voel me eigenlijk super; heb me al lang geleden nog zo gevoeld... Ik voel constante spanningen in mijn onderbuik en denk dat dat door die dubbele dosis pregnyl komt want dat had ik niet. Alsof mijn eicellen nog steeds niet gesprongen zijn, op die manier... Ik verlies en dat vind ik ook wel raar nog steeds doorzichtig, eiwitachtig baarmoederslijm en we zijn nu toch al een dag en een half voorbij die 38uren na pregnyl. Ik begin stilaan te geloven in een dubbele eisprong per cyclus. Iemand startte dit forum een tijdje geleden hier op zappy op en toen heb ik gereageerd dat dat onmogelijk is... Maar nu begrijp ik hoe zij zich gevoeld moet hebben. Er zaten immers 2 even rijpe en een iets minder rijpe follikel klaar...

Nog een kleine 14 dagen afwachten en LIFE heeft me gezegd dat ik na 14 dagel als ik overtijd ga moet testen... Mijn NOD is 5 nov., 3 dagen voor de verjaardag van mijn ventje. Zou mooi zijn he... Net zolas bij ons tweede zoontje, dan wisten we ook dat ik zwanger was rond zijn verjaardag...
Ik hoop het zo... Ben nog maar een maandje thuis, nog een kans dus voordat ik terug moet beginnen werken en dan zit ik weer in een stress situatie...

We houden elkaar op de hoogte he, jullie mij toch ook over echos en dergelijke he!

Heel veel liefs en buikplezier, I

Natje

Berichtdoor Natje » 26 okt 2007, 15:32

Hoi I

Misschien is jou goede gevoel wel een voorteken!!! Ik hoop het zo voor jou. Bij mij was dat toch zo, ik voelde mij super (ook al had ik het gevoel dat het weer niets was), dat zoveelste zintuig dat kwam piepen zeker.

Met mij is ondertussen alles goed, misselijkheidbegint nu echt te beteren en ben zelfs al een paar honder gram bijgekomen. Woensdag is de 12 weken echo en ben echt benieuwd. Ik heb gisteren ook iets gedaan wat ik nog NOOIT gedaan had, ik heb zwangerschapskledij gekocht en het was geweldig!!! Echt leuk en voel er mij nog steeds goed bij. Is voor mij de bevestiging van, nu behoor je echt tot de 'zwangeren'. Ik moet woensdag al om 8u bij de gyn zijn, dus laat ik je heel snel iets weten!! Als dan alles ok is kan ik opgelucht ademhalen.

Tsjoefie, hoe zit het bij jou? Ben je al bij de huisarts of bij de gyn geweest. Ik ben erg benieuwd hoe het ermee gaat.

Meiden, hou mij alletwee op de hoogte, ik ben benieuwd naar jullie nieuws!!!
Liefs Natje

Gast

Berichtdoor Gast » 27 okt 2007, 16:56

natje
ik dacht net hetzelfde als jou!

I, jou happy-feeling ... gewoon een teken van hartstikke zwanger zijn (wordend) :hihi
duimen staan hier non stop in werking hoor!

hier weinig nieuws
buiten gespannen borsten voel ik niks ...
HA heeft pos test bevestigd, en zoals voorspeld weinig antistoffen,
maar met mijn nieuwe job in zicht, maakt dat toch niet meer uit!
enfin,
nog 3 daagjes werken, en dan nieuwe start ... woehoe!
benieuwd ook wel hoe ze op zwangerschap zullen reageren ... ga der wel nog effe mee wachten ...

allee,
Natje,
dat jou symptomen aant verdwijnen zijn: zalig! kan het genieten eindelijk beginnen he!
en die zwangerschapskleren: vond ik vorige keer ook zalig!
cache cache deed net uitverkoop, en heb me toen eens laten gaan!
ze branden nu in mijn kast!!!

enfin,

toi toi toi,
en tot hoors!

kus
tsjoefie

Gast

Berichtdoor Gast » 29 okt 2007, 14:45

Hoi meiden,
Ik neem even de tijd om te reageren...
We zijn nu een week verder dan de pregnylspuitjes, borsten beginnen dikker te worden zonder dat ze pijn doen, gevoelige tepels, verhoogde lichaamstemperatuur, terug romig witverlies... Allemaal normale symptomen gezien de moment in de cyclus he. Men kan niets doen buiten afwachten. In de wachtweken heb ik altijd meer energie... Hoopvol afwachten denk ik... Met dan meestal een grote ontgoocheling als gevolg, maar hopelijk deze keer niet he... Het is nog te vroeg om iets te voelen. Nu voelde ik me even misselijk, maar ik heb slecht geslapen (zat er me in mijn hoofd) na een drukke dag met bezoek bij ons thuis... Heb ook blaasontsmetter genomen (neem ik al jaren na vrijen wegens blaasontstekingen) en soms gebeurt het dat je je misselijk voelt bij vertering ervan...
Ik hou jullie op de hoogte!
Natje, ik kijk mee uit naar jouw 2e echo!!!
Tsjoefie, wanneer mag jij voor je eerste echo gaan?

Heel veel liefs, I

Natje

Berichtdoor Natje » 31 okt 2007, 09:12

Hoi Meiden

Hier goed nieuws, onze twaalf weken echo is perfect in orde grote opluchting!!!
Morgen zijn de 12 weken om dus de gyn zei dat we nu echt gerust mochten zijn. JOEPIE!!!

Ik heb de echo erbij gedaan, ik hoop dat het gelukt is.

I. Ik hoop dat die wachtweken een beetje snel omgaan, dat is zo'n hatelijke tijd. Tsjoefie, ik hoop snel iets te horen van je eerste echo...

Liefs Natje

Attachment : ScannedImage.jpg

Gast

Berichtdoor Gast » 31 okt 2007, 10:02

Natje,
Ziet er geweldig uit he. Ik schrik er van hoe groot het eigenlijk al is. Ik ben zo blij voor jullie en hoop stiekem dit ook snel eens op een scherm te mogen zien in plaats van enkel die folikels ;)

Geniet er met volle teugen van he!
Liefs, I

tsjoefie

Berichtdoor tsjoefie » 02 nov 2007, 11:52

dag meisjes!

Natje: waaauww... 12w zijn OM! super he!!!
je zal idd wel heel wat geruster zijn ...

I: jouw laatste daagjes zijn weer aant lopen! hoe voel je je ondertussen?
wanneer is je NOD precies?
duimen staan nog steeds op op op!!!!

Hier nog steeds niet veel te vertellen... hoewel!
zondagavond, en maandag morgen even grote paniek gehad: rozig slijmverlies!
naar gyn gebeld, natuurlijk met verlof,
gyn van wacht heeft me dan afspraak gegeven voor s avonds (22u) en toen bleek toch wel alles in orde!
er was natuurlijk nog niet veel te zien (iets meer dan 5w) maar was toch gerustgesteld!

voelde me tot voor kort absoluut niet zwanger (buiten die borsten, en ja, missschien ook wat vermoeidheid)
maar sinds gisteren ben ik zo mottig als de pest ... voortdurend braakneigingen,
alles met scherpe geur doet me walgen (in onze frigo stond wat uitgeperste citroen, in een afgesloten potje ---> jak man, toen mijn man de frigo open en toe deed, draaiden mijn maag in het rond ...
mmm, had er maar zo hard niet op moeten roepen! nu heb ik spijt natuurlijk!

verder ...
woensdag mijn laatste dag in kinderopvang gewerkt!! was toch wel heel raar, en heel emotioneel!
paar mama's hebben me serieus verrast!
heb bloemetjes, en pralinekes gehad ...
veel tranen dus!!!!
benieuwd wel naar maandag!
gaat toch raar doen, om ineens niks meer te kennen/weten...

ik hou jullie op de hoogte!

Itje, nog even doorbijten he meid!
ik laat sowieso donderdag (of int weekend als het donderdag niet lukt (vrijdag muziekschool)) weten hoe de echo was ...

toedeloe!!

tsjoefie

Molleke

Berichtdoor Molleke » 04 nov 2007, 14:07

Hallo,

Ik heb een tijdje geleden hier mij hart eens gelucht. Het is al een hele tijd geleden dat ik nog eens geschreven heb, maar heb jullie verhalen wel gevolgd.

Tsjoefie en Natje: een dikke prociciat. Natje, geniet er van. De risicoweken zijn voorbij, nu wordt het alleen maar beter. Heb je al een kindje?
Tsjoefie, duim voor je dat alles op wieltjes blijft lopen.
I, één van dees is het zeker jouw beurt, misschien morgen al hé?? Je NOD is toch op 05/11 hé?

Wij zijn hier vollop aan het klussen. Mijn volgende NOD moet rond 18/11 zijn.
Weet het niet zeker, want de vorige keer na mijn curettage had ik ook problemen om terug wat regelmaat te krijgen in mijn regels. Ik hoop stiekem om direct terug zwanger te zijn, maar weet dat ik er niet te veel op mag hopen. Hoewel, hoop doet leven en zwanger geraken is hier niet echt het probleem (al 4 keer zwanger geweest en telkens van de 1ste of 2de keer). Het houden daar en tegen...

groetjes,
Molleke

I

Berichtdoor I » 05 nov 2007, 08:12

Molleke,
Ik vind het tof dat mij hier even als enige niet-zwangere komt steunen;)
Net als jij hoop ik ook zo snel mogelijk zwanger te zijn en het te houden. Bij mijn eerste twee kindjes hebben we ook serieus ons best mogen doen om zo ver te geraken, maar verliep de zwangerschap uiteindelijk redelijk vlot; de laatste twee keer eindigde het in een miskraam. En dan vraag je je af waarom natuurlijk... Terwijl niemand geneigd is daar een antwoord op te zoeken... Pech, naar de 35 jaar toe verhoogde kans... Hebben ze bij jou eigenlijk een oorzaak kunnen vinden want na 4 keer wordt dat toch onderzocht?...

Tsjoefie, binnen 3 dagen jouw eerste echo als ik het goed voor heb? Ik kijk er mee naar uit en laat zo snel mogelijk iets weten he!

Mijn NOD is inderdaad vandaag maar er is geen sprankeltje hoop hoor. Niets wijst in de positieve richting. Tot gisteren herkende ik geen enkel symptoom, behalve dan dat mijn borsten erg gezwollen aanvoelden maar niet gespannen of pijnlijk. Maar nu doen ze steeds meer pijn. Mijn lich°t is gedaald vanochtend van 37° naar 36,7°, geen goed teken. Ik verwacht ze dus...
Ik voel vooral gevoelens van "boosheid" momenteel, maar kan niet goed plaatsen op wie/wat... Ook wel verdriet natuurlijk, maar een volgende dilemma houdt me al weer bezig.
Ik heb een paar weken geleden de aanvraag voor menopur binnengedaan bij de mut maar heb er nog geen antwoord op gekregen. Het zou drie weken kunnen duren... De apotheker zou het me toch meegeven aan de volle pot en ik zou nadien het bedrag kunnen recupereren; maar dat betekent dat ik 250 Euro zou moeten voorschieten?! Gelukkig stelde een vriendin van me voor om de menopur van haar buurvrouw over te kopen. Ik heb al zitten denken dat ik dat beter doe want het is uiteindelijk ook maar voor 6 cycli terugbetaald... Ik denk dat ik op dag 6 de eerste menopur spuit moet krijgen.

Heel veel liefs, ik hou jullie op de hoogte!
Jullie mij ook?

I

I

Berichtdoor I » 05 nov 2007, 09:46

Hey Tsjoefie, nog even vergeten te zeggen/vragen!
Het is vandaag je eerste dag op je nieuwe job, niet? Niet te vermoeiend geweest nu net die misselijkheid er bij komt?
Ik heb er al zo vaak aan gedacht. Jouw functie als verantwoordelijke in het kinderdagverblijf was hard-nog niet zwanger zijnde- maar werpt dat nu geen ander licht op de zaak? Of is je nieuwe job uiteindelijk ook iets wat je al zo lang wou doen;is het iets in dezelfde sector? Sorry voor mijn indisreet zijn he... Je hoeft ook niet te antwoorden als je dat niet wil... maar zoals ik al zei... Ik zit echt met je in he meid!...

I

Berichtdoor I » 07 nov 2007, 15:21

Hoi meiden,

een derde berichtje van mij... Waar zijn jullie?
Mijn NOD was maandagavond ten vroegste, vanmorgen ten laatste de 38u na toediening pregnyl in rekening genomen. We gaan weeral eens overtijd... Ik heb vanmorgen al getest omdat augustus zo een twijfelmaand was en dit voor de gyn toch belangrijke info is... Maar negatief natuurlijk :( :( :( al had ik er toch ook helemaal niet op gehoopt. De pijn en spanning in de borsten vloeit langzaam aan weg en ik voel met vlagen een enorme warmte (verdovend gevoel bijna) in mijn liezen en bovenbenen... Er is geen enkel symptoom dat ik enigzins zou herkennen dus ik heb zo goed als geen hoop... Maar ergens toch een klein sprankeltje natuurlijk, een stemmetje in mijn hoofd dat zegt: gek na een eerste keer 2 pregnylspuiten overtijd gaan, de vorige keer was ik zelfs een dag later toen ik testte en kleurde de predictor ook pas na 2 uur postief, ik heb geen last van PMS symptomen waar ik dan vooral mijn slecht humeur mee bedoel enkele dagen op voorhand...
Maar we zijn nu maar 8 uur over de tijdlimiet natuurlijk en de natuur laat zich niet dwingen in tijd, dat hebben we hier al te vaak meegemaakt...
Ik hou jullie zeker op de hoogte!

Molleke

Berichtdoor Molleke » 07 nov 2007, 19:39

Hallo,

I, Ze hebben 1 keer een onderzoek gedaan op een vruchtje, maar dat heeft niets aan het licht gebracht. Ik heb trouwens al een gezonde dochter en dat is voor de gyn alle bewijs dat er niets mis is. Gewoon brute pech zeggen ze dan hé, maar ja, dat moet ik u niet vertellen zeker?
Morgen moet ik terug op controle bij de gyn en gingen we eens overlopen waar de oorzaak van de miskramen kan liggen, maar ik heb niet te veel verwachtingen. Er wordt toch altijd hetzelfde gezegd.
Ach, klussen en hopen dat het wel eens lukt zeker. Ik probeer er zo weinig mogelijk bij stil te staan. Vorige weekend heb ik wel even weer een slag van de hamer gehad, maar weer even snel terug verdrongen (mischien ook wel niet de juiste methode, maar dan blijven we tenminste overeind hé).

Ik duim in ieder geval voor je dat het deze maand toch nog iets wordt. Je weet maar nooit hé.

Natje, Tjoefie, hopelijk ook bij jullie alles goed.

groetjes,
Molleke

Gast

Berichtdoor Gast » 08 nov 2007, 09:13

Hoi Molleke,

Tja, die opmerking van de gyn ken ik mar al te goed.
Ik ben dus in totaal 4 keer zwanger geweest met enkel de eerste 2 keer een kindje als resultaat. Duie laatste 2 keer noemen ze ook gewoon brute pech, ondanks het feit dat ik nu medicatie neem en dergelijke, maar daar leggen ze geen verband... Men denkt zelfs niet aan een probleem qua innesteling want het geboortegewicht van mijn kinderen was heel goed en dat zou bij en slechte doorbloeding niet zo zijn...

Ik vind het wel een goed teken dat de gyn u uitnodigt om over de oorzaken te gaan praten. Er bestaat nogal wat medicatie om ondersteunend te gaan werken... Het is zoals je zelf zegt (heel herkenbaar): niet teveel bij stilstaan, gewoon tellen, klussen en afwachten en je er telkens opnieuw proberen boven te zetten ("verdringen" of "verdrinken" soms)... Wat kunnen we anders doen? Verwerken kan bijna niet, maand na maand?! Daarvoor is de tijd te kort. De molen is al weer in gang de dag dat je regels beginnen want dan moet je al beginnen tellen, uitrekenen, kijken of je voldoende medicatie in huis hebt, voorschriften hebt liggen, afspraak maken met gyn, babysit regelen voor die dag enz..enz.. ...

Bij mij nog steeds "geen verandering" en dit in alle opzichten. Mijn lichaam evolueert iet meer, enkel de spanning en pijn in mijn borsten lijken af te nemen (volgens mijn man niet qua volume) en dat en het feit dat mijn buik totaal niet op springen staan aanvoelt zijn ongeveer de einige positieve elementen. Maar: mijn tepels "zien" er niet anders uit,... Ik ga niet teveel in detail treden maar die andere details zijn er gewoon niet b.v. rekpijnen in liezen...
Ik heb hier op zappy inmiddels ook al gelezen over overtijd gaan met pregnyl. Het gebeurt wel vaker dat men pas op dag 16 menstrueert, in enkele gevallen ook een dag of twee later... Maar niet bij diegenen die normaal regelmatiger menstrueren met pegnyl. Ik zit nu op dag 17 na pegnyl. Ik moest op maandagavond 17 dagen gelden pregnyl krijgen en klussen... Dus wachttijd na pegnyl ingerekend zitten we nu 64 uren verder ipv. 38. Maar in augustus ben ik al meer overtijd gegaan en toen was het toch ook niets uiteindelijk en had ik zelfs meer herkenbare symptomen dan nu. Ik stond daarnet in de apotheek en heb zelfs geen predictor gekocht. Te bang voor negatief resultaat he. Ik zal maandag wel een kopen indien nodig denk ik dan... Of naar de dokter gaan voor bloedonderzoek.
Wat ik wel al een hele tjd voel is dat warm, verdovend gevoel bijna, in mijn liezen en bovenbenen.
"Puur tijdverlies" (zo overtijd gaan voor niets), zo zie ik het momenteel...

Groetjes I

Natje

Berichtdoor Natje » 08 nov 2007, 18:27

Hoi Molleke en I

Sorry dat ik zo lang niets meer geschreven heb, maar heb het zo ontzettend druk gehad met het werk en de avondschool dat ik mezelf een beetje voorbij aan het lopen ben. Volgende week nog oudergesprekken en dan kan ik eindelijk terug een beetje tot rust komen. Het wordt tijd want ik voel dat dit niet goed is, voel er mij ook duidelijker misselijker door en moet vaker overgeven.
Voor de rest is hier alles goed, je begint zelfs al een buikje te zien, al vind ik dat vroeg (maar ben er wel blij mee en trots op!!)

Molleke, ik herinner me je nog van een tijd geleden 'fijn' dat je terug mee komt kletsen. Ik vind het ook fijn voor I, is toch net iets anders dan die twee zwangeren hier ;)

I, wie weet zijn het toch positieve dingen dat je menstruatie uit blijft. Ik begrijp wel dat je er van uit gaat dat het niets is (deed ik ook altijd) gewoon een veiligheid inbouwen, maar wie weet he!! Ik duim zoooooo hard voor jou!

Molleke, waar zit jij ergens in je cyclus? Ik duim in ieder geval ook voor jou!

Tsjoefie, moest jij vandaag niet naar de gyn? Laat snel iets weten.

Zo ik ga terug de zetel op bij mijn ventje en dan op tijd bed in, heb het echt nodig. Ik beloof jullie dat ik er binnenkort weer meer voor jullie zal zijn!

Heel veel liefs
Natje

Terug naar “Andere onderwerpen”