uitrekeningsdatum komt dichterbij ...

Gast

RE: uitrekeningsdatum komt dichterbij ...

Berichtdoor Gast » 26 sep 2007, 14:54

Hey Fieke en Natje,

Hier goed nieuws. Ik voelde het al wel, dacht zelfs al te laat te zijn en daarom hebben we gisterenavond toch al maar geklust.... Op een zeer relaxe, zalige manier hetgeen eerdr uitzonderlijk is in de klusperiode... Ik zal zo blij zijn al het vrijen weer van ons wordt later, ooit hopelijk... Begrijp je wel... Er zat rechts een eicel van 22mm klaar en links één van 20mm. Vooral die rechts zag er mooi rond uit... Heb pregnyl gekregen en heb opdracht gekregen vanavond (en morgenavond voor de zekerheid) te klussen.
Het baarrmoederslijm mat 6,3cm. Ik zei hem dat ik normaal rond de 8 zat en hijzei me dat dat inderdaad iets minder was, maar geen probleem... En dat de pregnyl het baarmoederslijmvlies wel zou ondersteunen want dat dat toch een dubbele functie heeft. Ik zei hem dat ik gelezen had over het effect van asaflow en hij wist dus onmiddellijk waar ik het over had. Hij antwoordde: er bestaan zoveel publicaties, maar niet wetenschappelijk bewezen... In jouw geval heeft dat geen nut, jouw probleem ligt niet bij innesteling want je hebt er al twee. Ik zei hem dat ik bang was dat het ten gevolge van clomid een probleem zou zijn en hij zei me dat hij me geen garantie kon bieden dat het de volgende keer geen miskraam zal zijn, maar dit vooral te maken heeft met mijn leeftijd -ook al is 33 jaar nog relatief jong- want onder de 30 jaar is de kans op miskraam kleiner dan 20% maar boven de 35 en vooral naar 40 jaar toe is de kans op miskraam 1/2 Dus ik zit ongeveer rond de 30%... En 2 miskramen achter elkaar is niet zo uitzonderlijk op mijn leeftijd... Hij zag geen verband met clomid...
Ik vroeg hem ook wat meerwaarde kon bieden: IUI? Ik had hier op zappy voor ik vertrok nog gelezen dat IUI slechts 6 a 7% kans op bevruchting verhoogt... Hij antwoordde iets in dezelfde zin: dat verhoogt maar slechts een klein beetje de kans, maar je hebt al 4 keer bewezen dat het ook zo lukt. Waarop ik hem zei: verwacht je dan dat ik op eenzelfde tempo terug zwanger word (2 keer per jaar in plaats van 1 keer om de drie jaar als ik de natuur zijn gang laat gaan)? Hij zei: je vruchtbaarheid is nu herleid tot een normale vruchtbaarheid, dus ja... Ik zei hem dat clomid duidelijk wel een effect op mijn lichaam heeft en dat er verschillende dosissen bestaan... Hij zei me dat ik inderdaad heel goed reeageerde op dit medicijn, 1 per dag, en dat dat niet zo vaak gebeurt maar veelal afhangt van het probleem (dus bevestiging voor hem dat ons probleem niet zo groot is dus)...
Verder bekeek hij ook nog eens het spermaonderzoek van juli en bevestigde: dat zag er goed uit, heel goed zelfs. Ik zei hem dat ik dat wel eigenaardig vond want dat dat onderzoek in '02 toch wel minder was... Hij legde beide resultaten naast elkaar en zei: toen zat hij op 16 miljoen, nu op 22 miljoen - 10 ml, hetgeen serieus boven het gemiddelde ligt, waarvan 44% goed gevormd/snel en dat is zelfs uitzonderlijk goed... Hij wenste me-zolas zlijd- veel succes toe en ik vertrok... Ik voel me nadien altijd wel wat ambetant, alsof ik hem op de rooster gelegd heb weet je wel.. Ik vraag me dan altijd af wat die van mij wel niet denkt... Is hij mij (de zaag) niet liever kwijt dan rijk? Maar ja, hij zal nog wel vrouwen zien in mijn geval he!

Ik kan niet zeggen dat ik teleurgesteld ben. Ik ben in eerste instantie blij en best trots op mezelf dat ik gedurfd heb om op een rustige manier al mijn vragen te stellen! Anderzijds siert het ook mijn gyn om zo overtuigd te zijn van zijn mening en er voor te gaan... Dus ik moet hem geloven denk ik, tenzij ze in LIFE iets helemaals anders zouden beweren of voorstellen natuurlijk. Nu ben ik toch wel benieuwd... Ik kan voorlopig- as ever- niets anders doen dan geduld hebben... GEDULD... terwijl de klok tikt... om gek van te worden...

Ik kom nog verder schrijven op jouw mail want wou zeker reagerenTsjoefie!maar ik moest dit ei toch even dringend kwijt en nu word de jongste net huilend wakker van zijn dutje..; Dus tot zo!!!!!

Liefs, I

tsjoefie

Berichtdoor tsjoefie » 26 sep 2007, 21:49

hey I en Natje,

I,
jouw jongste is nu wel al lang aan het huilen he :hihi
dat je nu (21.43u) nog niet op mijn bericht bent komen reageren

hahaha, grapje he (voort geval dat t niet duidelijk was)

maar vond dat wel weer hilarisch (that's me)

verder "gewoon" dagje hier ...
naar HA geweest ivm pijn in mijn liesstreek,
zal waarschijnlijk verrokken liesspier zijn (of zoiets) maar ga voor zekerheid echo laten nemen,
heb dat weer veel te lang uitgesteld, en gisteren kon ik amper schakelen als ik aant rijden was ... PIJN!!!!!!!
vandaag was het weer beter
maar beter dat ik het nu weet, dan tegen dat ik zwanger ben of zo he
want dan mag ik helemaal niks nemen,
nu heeft hij me aan de voltaren gezet (padjes om te plakken) om geen pillen te moeten nemen ...

I,
waaauw, ben wel jaloers op jouw moed!
als ik dat las dacht ik 'dat doe ik vrijdag ook' maar dan zal ik vrijdagmorgen nog eens moeten komen lezen denk ik
hoewel, vorige keer heb ik wel al een paar vragen gesteld ...

gisteren en vandaag trouwens nog iets moois meegemaakt.

Zoals jullie weten werk ik als leidinggevende in een kinderdagverblijf. Ondertussen hebben we de ouders per brief laten weten dat er 2 nieuwe leidinggevenden komen, en dat ik samen met mijn collega vertrek (collega is al hele tijd in ziekteverlof, en wordt verplaatst, bij mij is het eigen keuze)
een paar mama's waren al wel komen zeggen dat ze het erg jammer vonden.
En hoewel het misschien geen 100% professioneel is, kan je bij een aantal ouders wel meer kwijt als bij een ander

er is er zo eentje die al 2 jaar geregeld op het bureau binnenspringt om te vragen hoe het met me is
als ze haar dochter kwam inschrijven en ik me echt uitgesloofd om haar een plaats te kunnen geven, en ik denk dat het een stuk uit dankbaarheid is dat dat nu zo goed klikt.
alleszins,
de nieuwe collega (die me zal vervangen) laat geregeld vallen 'dat ik moet blijven' (zonde dat ik vertrek, want tussen ons klikt dat super!)
en ze zei toen al lachtend tegen deze mama: zouden we geen petitie beginnen en hier uithangen (we zitten in zo ne glazen visbokaal op de gang) voor de ouders om haar toch te overtuigen te blijven.
Antwoord die mama:
amai, dan gaat ge nemeer naar buiten kunnen kijken, want het gaat hier vol hangen

OOOHHHHHHHH

dan vandaag:
een mama die net plaats heeft voor haar 2e,
geraken aan de babbel en zegt dat ze het wel jammer vind dat ik wegga
- ja, zeg ik, ben de kinderopvang beu
- goh, door de werkdruk?
- ja, onderandere (vooral), maar ook door eigen kinderwens die niet zo vlot loopt, moet ik jou niet vertellen he (heeft voor nr1 ook MK gehad)
- ja, heb er spuitjes en zo voor gehad
- ohh, ja daar zit ik nog niet, zit nu aan clomid,
- ah ja,
goh zei ze: op nr 1 hebben we 2j moeten wachten, en de 2e is er plots gekomen, was mijn pil vergeten op vakantie, en ja, op zich mocht en het wel en vermits het vroeger zo lang duurden
en toen bafff zwanger

terwijl we erover bezig zijn, krijgt ze gewoon tranen in haar ogen, dat ze het zo erg vind, en zo herkenbaar,
was er effe niet goed van!
uiteindelijk toch een 'wildvreemde' die zo erg met me inleeft,
vond dat echt lief

zo zie je maar,
dat zijn toch een beetje verdoken complimentjes over je persoonlijkheid he!

ze gaan me nog missen ;)

allee,
jullie hebben weer een heel verhaal om te lezen,

I, je hebt er nu 2 om op op te antwoorden hahahah :hihi

tot hoors,

groetjes,
fieke

I

Berichtdoor I » 27 sep 2007, 09:38

Hey Fieke,

Ik heb met veel plezier ook dit mailtje goed gelezen en wil inderdaad nog zoveel zeggen... Zeg en jij kan trouwens ook hele boterhammen schrijven he!!!

In verband met jou:
Nieuwe uitdagingen he: notenleer, nieuwe job... Ik denk echt dat dat een goed idee is... Gewoon om niet het gevoel te hebben van altijd in dezelfde "bokaal" te blijven rondzwemmen... Want dat leven als een robot doet niet goed... Ik hoop zo voor je dat dat binnenkort snel zijn vruchten mag afwerpen!
Anderzijds vind ik het net van jou zo "moedig" dat je tot nu toe - zonder in ziekteverlof te gaan- je job aankon. Ondanks mijn twee knullen heb ik het altijd moeilijk gehad om zwangeren te zien, er mee te praten,... zoals aan de schoolpoort, de kribbe, ikea is ook zo een goed voorbeeld. Het is jammer dat je je job die je eigenlijk wel graag deed omwille van je eigen situatie moet stopzetten he, maar ik begrijp je dus meer dan goed!!!! En blijkbaar was je inderdaad echt wel goed in je vak, vandaar al die complimentjes... Dat heeft een mens inderdaad af en toe eens nodig he!!!

Ik wist niet dat je liespijnen had zeg... Moet vervelned zijn en hopelijk ben je er ook snel van af!
Ik hoop echt voor je, maar ben er zeker van dat je dat inderdaad ook lichamelijk gewaar wordt, dat je FM vrijdag goed zit. Vorige keer had je dat toch ook voor niet? Het is alsof jouw lichaam wat vertraagd reageert op die clomid... Kan best he... clomid is een anti-oestrogeen dat er voor zorgt dat je oestradiol toeneemt... Misschien moet je gewoon de volgende cyclus niet zo snel op FM gaan? Kwestie van niet voor niets ontgoocheld te worden... Ik zou pas proberen af te spreken met je gyn wanneer je voet dat er lichamelijk vanalles aan de gang is. Want dat voel je toch he, niet?

Wat betreft dat hormonenpompje. Als ik het goed begrijp "regelt" dat van begin af aan een beetje je hormonale toestand he... Ik had hier gelezen over vrouwen die er mee begonnen waren en zwanger geraakten terwijl dat met clomid niet lukte. Mijn neef vertelde me een maand geleden dat zijn zus ook zwanger geraakt was met zo een pompje en IUI in de eerste cyclus... Ik geloof er wel in, ja!
Ik las dat je ook al de uitgerekende datum had bekeken voor deze cyclus... Dat is nu iets wat ik gewoon niet meer aankan... Ik weet dat ik dat in het verleden wel heb gedaan, maar betrap mezelf er op dat ik nunniets meer wil plannen, kwestie van niet ontgoocheld te kunnen zijn. In het verlden vielen data samen met de verjaardag van mijn overleden moeder, mijn verjaardag, mijn man zijn verjaardag... Er was altijd wel iets waarmee ik het kon linken... Maar dan deed het nog meer pijn achteraf.
Mijn man zei gisteren aan de telefoon dat we tot met Nieuwjaar zo voort doen en dan eens de situatie herbekijken. Ik kreeg een golf van angst over me: ik wil niets plannen hoor maar van maand tot maand verder doen, je wil toch niet stoppen dan he? Hij voelde me emotioneel worden en zei: neen, gewoon evalueren... en begon dan over iets anders... Ik ben zo blij met mijn ventje... Hij zet zoveel stappen mee, samen met mij... Voor hem zijn dat echt al reuzestappen geweest vind ik, meer dan voor mij en hij doet het... gewoon uit liefde... Ik heb hem daar gisteren voor bedankt en hij had zoiets van "zeg, dat is toch normaal?"... maar dat weet ik nog zo niet...

Ik had er nog niet bij stil gestaan dat het mijn zusje was die al die fora over LIFE ge-upped had! Dank voor de tip en dank je wel zusje want ik weet dat je zo met me (ons hier op zappy ook) meeleeft en zeker komt meelezen...

Over die verlate eisprong. Ik "denk" gewoon dat om een of andere reden die "rijpe" eicel laat springt waardoor het baarmoederslijm al terug taai wordt en ik bedoel dus niet een eicel die wat later tot ontwikkeling komt waarbij alle voorwaarden toch gunstig zijn... Volgens mijn fertigyn in '03 klopt mijn verhaal voor een deel... Vandaar toen de start met pregnyl...

Ik heb inderdaad gisteren bij de gyn mijn moed enorm moeten bijeen rapen om te vragen wat ik wou vragen en ben blij dat dat gelukt is... Alleen, ik vraag me echt af hoe hij over mij denkt... Ik weet dat ik me dat niet zou moeten aantrekken, maar toch... Waarschijnlijk heeft die zo iets van: mens doe niet zo zielig. Je hebt al twee kinderen en je probleem blijkt nu toch opgelost. Je bent nog maar zwanger geweest in juni en zit hier zo zielig te doen... Afin,misschien beeld ik het me maar in...

In ieder geval laat iets weten hoe het geweest is vrijdag he!!!!

Heel veel liefs en klussucces!!!

I

Natje

Berichtdoor Natje » 27 sep 2007, 13:59

Hoi meiden

Wat een verhalen zeg. Ik lees er wel positieve energie in jullie verhalen, fijn om dat te lezen!!!

Hier is het minder goed. Ik ben superongerust want heb al een paar dagen heel licht bruinverlies. Het is wel heeeeeeeeeeeeeel licht, maar ben er toch niet gerust in.

Misselijk ben ik nog steeds heel erg, dus dat is wel positief, maar toch ben ik ongerust. Ik tel dus echt de dagen af naar woensdag en zit constant te hopen dat het toch maar goed zal gaan..

Sorry voor dit negatieve bericht, maar ik heb de hele tijd het gevoel dat het mis zal gaan. Ik ben hier zooooooooooooooooo bang voor!!!

Heel veel liefs een bange Natje

I

Berichtdoor I » 27 sep 2007, 16:46

Hey Natje,

Niet onmiddellijk het ergste denken he meid... Je schrijft zelf... Heel lichtjes... En waarschijnlijk ga je zelf echt op zoek bij toiletbezoek (zou ik ook doen) en zou een ander zorgeloos type misschien niet eens iets merken... En als dit niet gepaard gaat met buikpijn zou ik niets vrezen. In een vroeg stadium (ik denk dat je een week of 6 bent) zou buikpijn of heel zwaar gevoel in onderrug, bovenbenen en/of buik meestal geen goed teken te zijn, niet? En dat heb je niet, dus...
Woensdag zal je alleszins (even) kunnen geruststellen. Ik vind dat het heel normaal is dat je zo ongerust bent na een eerder miskraam. En die misselijkheid is er toch duidelijk hé... Een paar dagen geleden moest je het hier zelfs kort houden omwille van de misselijkheid... Komt allemaal wel snor... En zal beteren na je eerste echo en als die verschrikkelike eerste termijn erop zit... Ik tel mee met je af! laat zeker iets weten he woensdag!!!!

Probeer gewoon rustig te genieten, vooral dit week-end samen met je man... Hoor mij praten... maar ik weet dat ik dat veel te weinig gedaan heb omdat de angst overheerst... Nog even en dan weet je meer hé!!!

Heel veel "mentale rust" toegewenst en een hele dikke knuffel,
I

Gast

Berichtdoor Gast » 27 sep 2007, 17:09

N.B. Tsjoefie...
Ik ging eens op zoek naar die ge-upped LIFE forums door mijn zus en vroeg me af hoe jij dat wist maar ik merk nu dat ik het "nachtelijke" berichtje van haar op 17 sept. om een of andere duistere reden nu pas gemerkt en gelezen heb. OK! liefs, I

Natje

Berichtdoor Natje » 29 sep 2007, 09:08

Hoi I

Ik ben er nog steeds niet gerust in. Het bruinverlies is weg, gelukkig, maar ondertussen ben ik sinds gisteren niet echt misselijk meer. Wel heeeeeeeel moe, maar de misselijkheid is minder. Ik word hier helemaal gek van ongerustheid en het neemt met de dag toe. Ik zal zo blij zijn als het woensdag geweest is!!!

Ik weet dat ik mezelf gek maak, maar ik kan er niets aan doen. Ik ben zo onzeker en zo bang dat ze weer gaan zeggen dat het misgelopen is. Als ik woensdag een goed hartje zie denk ik dat ik een stuk geruster ben. Ik tel letterlijk de dagen en de uren af!

Sorry voor deze negatieve berichten, maar het beheerst op dit moment mijn leven.
Liefs Natje

tsjoefie

Berichtdoor tsjoefie » 29 sep 2007, 11:18

dag meisjes,

Oh, natje, dat gevoel moet vreselijk zijn!
ik heb eens gelezen dat je je pas zorgen mag maken als het verlies rood ziet, want anders is het 'oud' bloed
en zelfs als het rood ziet, is het niet gezegd dat het misgaat!
mijn schoonzus (ook eerst MK, nadien weer zwanger- van tweeling) heeft dit ook gehad, was echt wel bloedverlies,
en ze heeft er nu 2 schattige dotjes rondlopen (allee, lopen doen ze nog niet)
Het ZAL goed zitten nu, je ZAL dat woensdag zien!!
echt waar!!!!!
en als je je ongerust maakt, mag je daar niet mee blijven lopen, dan moet je je gyn bellen en vragen of je er ergens tussen mag omdat je gerusstelling nodig hebt!
Mijn schoonzus was toen met een vriendin shoppen in brugge of zoiets, en is direct naar spoed gegaan...
Woensdag direct hier wat laten weten he!!! hoe laat moet je bij gyn zijn?
trouwens, op mijn ander forum zat er ook eentje die dat had, en daar bleek alles prima in orde mee te zijn. Kop op meid!!! Positief denken!
het was trouwens maar heel kort en heeel licht ...
kan gewoon een adertje zijn dat gesprongen is, omdat dat beebke zich net dààr wou nestelen ...

I, hoe zitten jouw aftelweken?
Ik heb het net nog op mijn ander forum gezegd: mijn geheugen laat me in de steek sinds ik zwanger geweest ben (zal wel hormonaal zijn) dus ik heb zelfs als we maar met 3 zijn lijstjes nodig ;)
ivm dat uitrekenen voor wanneer het dan zou zijn: ik vind ook dat dat achteraf meer pijn doet,
langs de andere kant: het feit dat ik dan kan mijmeren met wat het een link heeft, geeft me wat hoop (ik met mijn voortekens he ;) )
en bij 'normale' cyclussen heb je altijd wel een idee voor wanneer het is (telkens min of meer 1m meer) maar ik heb er alweer meer dan 1.5m tussen zitten tov vorige keer!

heb wel weer een voorteken!
FM gisteren: eentje in gang geschoten, was nu .13mm, dus misschien maandag rijp (ongeveer)
Als dat zo zou zijn, dan ben ik ongeveer op dezelfde moment zwanger als vorige jaar (ietsjes vroeger)
en vorig jaar was mijn beste vriendin op reis als ik mijn NOD had, en dat gaat dit jaar weer zo zijn (àls àls àls he, want ik zet er niet téveel hoop op, maar wel blijven positief)
we hebben al eens zitten grappen dat ik haar dan eerder op reis had moeten sturen!

enfin
ik heb weer vooruitzichten voor maandag,
Natje, ik hoop dat ik je een beetje heb kunnen geruststellen! woensdag is niet ver meer! en je gaat met een grote glimlach buitenkomen bij je gyn!!!

I, de duimen staan hier weer op op op!!!!
voor je het goed en wel beseft ben je terug zwanger, en deze keer loopt ook alles goed!

groetjes,
en tot lees ;)

tsjoefie

I

Berichtdoor I » 29 sep 2007, 15:29

Natje,

Hey meid... Ik denk ook dat je je niet te ongerust moet maken hoor, maar begrijp je zooo goed!!! Dat bruinverlies, zonder buikkrampen trouwens, is oud bloed en kan vanalles zijn. Bij mijn tweede heb ik dat ook gehad - zelfs beetje rood bij - op 12 weken; maar zonder enige buikkrampen en dat had ik in juni duidelijk wel!!! Ik ben toen ook onmiddellijk naar spoed gegaan... Men heeft mij nooit (kunnen) verteld (vertellen) wat het was... Later in mijn zwangerschap vertelde mijn gyn toen wel: je placenta heeft zich wat meer naar boven toe verschoven, hij zat nogal laag, dat is goed... Ik heb altijd gedacht dat dat het probleem geweest is. Het was die dag ook erg druk weet ik nog, ik had juist boodschappen gedaan en kratten getild en dergelijke... Alles was prima in orde... Dus inderdaad maak je niet teveel zorgen he meid!!!
Die misselijkheid. Ik kan me voorstellen dat je zo op je symptomen gefixeert bent dat gewoon al je adrenaline ervoor kan zorgen dat je je b.v. minder misselijk gaat voelen niet? Ik zou als je te ongerust bent inderdaad gewoon naar spoed gaan en desnoods daar zeggen dat je nog bruinverlies hebt (leugentje om bestwil). Dat bloedverlies hebben ze immers nooit gecheckt bij mij. De echo kon toen ook al uitwendig gebeuren...
Ik was ook zo zenuwachtig in juni toen ik bleek zwanger te zijn en heb me er achteraf zo schuldig om gevoeld (en nog) al beweren sommigen dat een prille vrucht nog niet echt afziet van spanning... Als je toch nog wacht tot woensdag, probeer dan gewoon af en toe eens diep in en uit te ademenen of een badje te nemen. Dat raadde mijn gyn me toen ook aan...
En vermoeidheid is ook een duidelijk symptoom, niet? En dat had ik bij mijn miskramen ook niet, zelfs nog niet op 8 weken vorig jaar in augustus.

Tsjoefie, geweldig nieuws he meid dat er een eicel in ontwikkeling is!!! Het is ongelofelijk hoe goed jij kan inschatten hoe lang het ongeveer duurt vooraleer ze tot max. gegroeid is en springt. Mijn eicel mat 22 mm aan één kant, is dat niet vlak voor ze springt of hoe groot kan ze zijn voor ze springt, weet jij dat?
Dan weet jij wat je te doen staat he... Lees eens die website, daar zijn echt goede tips op. Ik heb spijt dat ik hem na mijn eisprong ontdekt heb en het maar volgende cyclus kan uitproberen.

Voor mij zijn die vreselijke aftelweken begonnen. Al vind ik de dagen rond de NOD en vooral er na nog verschrikkelijker!!! Ik heb weer het gevoel dat we net iets te vroeg er aan begonnen zijn deze maand, maar ja ik voelde me op springen staan. De gyn zei ook dat je dan best ook je gevoel volgt... Ik ben bijna zeker dat ik donderdagavond geovuleerd heb. Vooral als ik mijn symptomenschema er bij haal van vorige maand. Gisteren voelde ik me grieperig en pijnlijk opgeblazen in de onderbuik... Herken ik nu verschillende maanden, heb jij dat ook? Ik hab altijd gedacht dat dat net de eisprong was... Maar vorige cyclus heeft me geleerd dat dat er na komt. Mijn temperatuur was reeds gestegen vrijdagochtend, donderdagochtend nog niet... Dus... Ik heb trouwens een hele interessante website gevonden, nog beter dan die andere die ik vernoemde. Via google bij "zozwanger" beland... Daar staan echt nog dingen in en tips die ik niet wist en goedkope zwagerschaptests e.d. Bijvoorbeeld dat je kan temperaturen een week voor je NOD en blijft je temperatuut minstens even hoog op je NOD is de kans groot dat je zwanger bent, anders zou je temperatuur terug dalen; dat je baarmoederhalsmond heel hoog zit (je kan het niet meer aanraken) als je het meest vruchtbaar bent en dat je eerste wit doorzichtig rauwwitgelijkend slijmverlies vlak voor de eisprong plaatsvindt, al was dat bij mij op woensdag zelf. Dat bij vrouwen van 3à en mer deze periode van vruchtbaar slijm maar 1 a 2 dagen duurt, terwijl bij jongere vrouwen vaak 3 a 4 dagen. En dat klopt wel, vroeger had ik dat meer maar weet het aan de clomid...

Afin je geeft me alleszins veel moed en hoop met jouw laatste woordje aan mij gericht in je mailtje, dank je wel!
Ik hoop het ook zo voor jou... En ik geloof in "it's a sign". Toen ik in juni bleek zwanger te zijn waren er namelijk zoveel "tekens" die achteraf bleken te kloppen, zo zie je maar...

Veel succes allebei!!!!!!

Ille

I

Berichtdoor I » 02 okt 2007, 11:06

Hey meiden,

Alles OK met jullie?
Tsjoefie, in de klusperiode?...
Natje, alles toch nog OK he meid? Morgen is het zover: de langverwachte echo! Ik denk aan je!

Liefs, I

Natje

Berichtdoor Natje » 02 okt 2007, 11:17

Hoi hoi allemaal

Morgen is idd de langverwachte echo, als ik er aan denk krijg ik vlinders in mijn buik. De misselijkheid is nog steeds beter, maar de vermoeidheid blijft. Als ik aan de echo morgen denk, dan krijg ik vlinders in mijn buik. Ik hoop gewoon zo hard dat alles in orde gaat zijn. Ik hoop ook dat ik vannacht toch goed kan slapen.

We hebben afgesproken dat als morgen alles in orde blijkt te zijn, we direct door rijden naar een babyzaak en al 1 dingetje kopen (maakt niet uit wat). Gelukkig heeft mijn man morgen heel de dag vrij genomen, dus stel dat het weer slecht is, dan zijn we op z'n minst samen thuis.

Ik ben echt heel zenuwachtig en erg benieuwd. Vanaf het moment dat we morgen thuis zijn laat ik hier iets weten.

Heel veel liefs Natje

Natje

Berichtdoor Natje » 03 okt 2007, 11:40

Hoi hoi

Ik ben zo overgelukkig!!! We zijn net terug van de gyn en rara, wij hebben een prachtig hartje zien kloppen. Ik zweef nu net :) Het is zo een grote opluchting. Alles was perfect van grootte... en de uitgerekende datum klopte perfect 15 mei 2008.

Ik ben zo opgelucht:):):)

Veel liefs Natje

I

Berichtdoor I » 03 okt 2007, 13:37

Hey Natje,

Wat een geweldig nieuws!!!!
Ben zo blij dat dat licht bruinverlies dus inderdaad niets te betekenen had!!!
Hoeveel weken ben je nu zwanger eigenlijk?
Ik benijd je zo maar ben oh zo lij voor jou!!!! Geniet er met volle teugen van!!! Wanneer mag je terug op controle?

Heel veel liefs, I
PS voor mij zijn volgende week dinsdag (afspraak in LIFE NM) en ook donderdagavond (NOD) spannende dagen!!!

tsjoefie

Berichtdoor tsjoefie » 07 okt 2007, 13:41

hey!!!

Natje, goed nieuws he!!!
wat heb je gekocht??? (in de babywinkel ;) )

I, jouw dagen zijn geteld he meid :hihi
deze week gaat idd heel spannend worden he!
eerst LIFE en dan NOD,
en zoals je wel eens meer hoort ... de moment dat je iets anders overweegt, is het prijs ... DUSSSS
hoe voel je je? al enige signs?

Ik heb mijn pregnyl woensdag gehad, en zit dus weer in die vervelende wachtweken!
Ik laat die trouwens altijd op materniteit zetten, dat heb ik al eens verteld, niet?
weet je wat ik nu meemaakte? ...

nu heb ik al een paar keer langs een zwangere aan de monitor gelegen (de eerste keer vond ik dat toch wel shockerend zo een babyhartje horen, terwijl je dat zelf zo graag wil)
maar wat ik woensdag meemaakte ...

t was er wat drukker, en er was een voortdurend over en weer geloop,
en ik hoorde in de verte een vrouw huilen, kreunen, tja ... duidelijk op weg naar een bevalling
10 minuten later zie ik een vrouw doorlopen, met een witte schort, en bruine geklede botten,
hoor ik haar zeggen: "komaan, duwen, persen, goed zo ..."
en dan 10 min later:
wweehéééééééé ... proficiat, het is een jongen!!!"
ik heb dus gewoon een bevalling gehoord!
SHOCK!!!!!!!!!!!!!!!!!!
nu kan ik er wel mee lachen, maar toen wist ik niet waar kruipen!

hopelijk brengt het me wat geluk ;) baby-vibes ipv zwanger-vibes (die ik van jou verwacht, natje ;))

Mijn NOD is vrijdag 19/10... een dikke week na jou dus I,
dus geef me volgende week het goede voorbeeld he!!!

ik ga jullie laten,

all thums uppppp!!!!!!!

groetjes,
tsjoefie

I

Berichtdoor I » 07 okt 2007, 21:40

Het Natje, ben eigenlijk ook echt benieuwd naar wat je in de babaywinkel kocht!

Hey Tsjoefie,
Ik word stilaan nerveus, alhoewel...
Ik heb symptomen die volgens mij eerder in negatieve zin pleiten...
Ook al zijn de symptomen elke maand anders, ik voel het zo aan...
Nochtans vorige week absoluut niet... Toen had ik ongi-achtige pijnen, reksteekjes in de liezen zoals bij een beginnende zwangerschap, gezwollen... (je weet wel)... Ik dacht... goede tekens...
Maar nu de pijnlijke borsten er aankomen en toenemen denk ik: ik ga op ontploffen staan tegen donderdag (meestal een gevoel dat ze moeten doorbreken)... Dus ik hoop er niet echt op.
Ik heb deze maand (puur bijgelovig magisch denken) opnieuw een maansteen gekocht. Ik was in een krantenwinkel in het dorp van de school van mijn zoontjes en plots zag ik dat ze ook stenen verkocht (Indische verkoopster). Ik dacht:dit kan geen toeval zijn en voelde dat ik het moest kopen... Ik ben een nuchter persoon maar bij ons tweede had ik die gekregen van een vriendin en toeval (of niet) was ik de maand er op zwanger...
Ik heb dan ook maar deelgenomen aan een loopwedstrijd 5 km dit week-end (extreme inspanning, want ik ben absoluut niet getraind, sport sinds februari omwille van de kinderwens zelfs niet meer). Het kon me niets meer schelen weet je wel, dat gevoel... Het deed me deugd de moment zelf maar nu moet ik het bekopen met spierpijnen in elke spier van mijn lichaam denk ik.

Afin, veel hoop ik er niet op; ik heb mijn hoop momenteel meer gevestigd op LIFE eerlijk gezegd en hoop dan wel dat er volgende cyclus vanalles te gebeuren staat!

Nu jouw verhaal... Aangrijpend... Het is dapper van je om materniteit binnen te stappen zeg. Ik werk vlak bij een ziekenhuis en ga er 's middags vaak een broodje kopen... Maternitiet ligt op hetzelfde verdiep als het restaurant van het ziekenhuis en dat is voor mij zo een pijniging elke keer opnieuw... Die geluiden inderdaad, laat staan een geboorte ervaren daar zeg...
Weet je dat je de spuitjes ook zelf kan zetten? Ik heb dat al eens een keertje gedaan. Mijn gyn heeft me dat toen uitgelegd en het is zo makkelijk als wat en doet helemaal geen pijn, minder zelfs dan als hij dat doet omdat ik dan op mijn rug lig op die gynstoel met benen omlaag... Niet echt comfortabel en mijn lenden zijn dan zo gevoelig...
Maar ik vind het ook echt super dat je het positief bekijkt: die baby-vipes! Voor jou zijn de klusdagen om en de wachtweken begonnen. Hebben jullie goed kunnen timen deze cyclus? Niet zoals bij ons, telkens een dag te vroeg er aan begonnen???
In ieder geval super dat je eicel voldoende gegroeid was en dat je je spuitje kon hebben he!!!
Ik duim echt met je mee!!! En tel mee af!!!!

Heel veel liefs, I

Natje

Berichtdoor Natje » 09 okt 2007, 09:22

Hoi Meiden

Spannende weken voor jullie, lees ik hier. I. ik hoop dat die tekens toch iets héél positief betekenen. Zo was het bij mij deze keer ook he, zeker van dat het niet zo was, een ferme sportinspanning gedaan :) ... en wat bleek, ik was zwanger. Ik wil je natuurlijk geen onnodige hoop geven, maar toch. Ik duim!!! En anders kunnen ze misschien daar bij LIFE wel iets heel zinvols vertellen. Ik hoop het echt voor jou.

Tsjoefie, wat een verhaal zeg!!! Ik weet niet of ik dat had kunnen verdragen toen ik nog niet zwanger was! Knap dat jij je daar goed over kan zetten!
Die wachtweken zijn natuurlijk superhatelijk, maar ik hoop dat er daarna gewoon goed nieuws volgt.

Mijn bezoekje aan de gyn was dus heel goed, ben er nog altijd van aan't bekomen. Ik was zooooooooooooo zenuwachtig, bijna niet geslapen. 's Morgens nog overgeven voor we vertrokken!!! Kwam ik daar en namen ze mijn bloeddruk, veel te hoog, maarja, van de stress vermoed ik want ik heb dat nooit.
Ik moet zeggen toen we bij de gyn binnen mochten klopte mijn hart in mijn keel, mijn man was ook totaal overstressed. Zegt die gyn, proficiat he, en ik antwoord 'dat zullen we zodadelijk wel zien' zo zenuwachtig was ik. Toen zei die ook nog eens van een echo op mijn buik te nemen (ik kreeg een déjà-vu van de vorige keer toen probeerde ze dat ook eerst) maar toen kwam het magische moment. Hij zet dat ding op mijn buik en ik zag direct veeeeeeeeeeeeeeeeeeeel meer dan de vorige keer. Een heel bewegelijk iets. Toen zei hij, nu gaan we naar het hartje kijken, en dat klopte zooooooooooooo snel. Ik dacht dat ik helemaal emotioneel zou worden, maar ik had er precies de tijd niet voor :) ik heb gewoon mijn ogen heel wijd opengesperd en ben blijven kijken zolang ik kon. Mijn man zat helemaal met tranen in zijn ogen. Het enige wat ik kon denken was, het is echt!!!!! Heel gek. We kwamen buiten en ik wist totaal niet hoe ik mij moest voelen, tot mijn schatje mij eens goed vastnam, toen viel er een last van mij af. Heel bizar allemaal :)
Daarna zijn we natuurlijk doorgereden naar een babywinkel in de buurt en ik wist daar niet wat ik eerst wilde zien, alles was leuk :) uiteindelijk hebben we een ecru kruippakje gekocht waar op staat 'sleeping is my favourite work...' iets wat voor een jongen en een meisje kan. Toen naar huis en toen heb ik direct hier gezegd dat alles goed was. Voor de rest van de dag heb ik geslapen, heel gek, maar ik was uitgeput. Een zware last viel van mijn schouders.

Zo dat was mijn verhaal, ik hoop dat jullie er de positieve energie uithalen!!!
Ik duim heel hard voor jullie!!!
Liefs Natje en ...

I

Berichtdoor I » 09 okt 2007, 21:19

Hey Natje en Tsjoefie,

Natje, hoe ontroerend allemaal. Gek he hoe gevoelens zo kunnen omslagen: verdriet, angst, blijdschap, angst, euforie... Vandaar die vermoeidheid zeker he. Ik zou echt willen hopen dat dat ook snel zo bij mij het geval zou zijn, maar ja... Ik ben blij dat je je gerust voelt nu en hop naar de volgende echo zeker he! Wanneer komt die er aan?

Ik ben inderdaad daarnet voor de eerste keer naar LIFE geweest en ben echt heel tevreden. Wat een aanrader!!! Ook al kwam ik daar duidelijk voor een second opinion, men nam me daar zo au serieux en op een zeer menselijke manier, helemaal niet hautain ofzo. Er was echt dialoog mogelijk... Ik ben weer zoveel meer te weten gekomen! Het intakegesprek heeft ongeveer 45 min geduurd.
Conclusie: hij gelooft er in dat deze methode voor mij geschikt is, al zou hij nu na 6 cycli clomid (biochemische zwangerschappen worden niet meegerekend!) overschakelen naar menopur. Bevat enke oestrogenen en geen anti-oestrogenen zoals clomid waardoor dit enkel voordelen heeft ten opzichte van clomid: geen ongunstig effect op aanmaak baarmoederslijmvlies, minder kans op meerdere follikels en dus meerlingen, minder nevenwerkingen...
Hiervoor moet een aanvraag ingediend worden bij het ziekenfonds (via LIFE of mijn gyn) en dat kan dus nog even duren...

Ik vind ook dat men nog grondiger tewerk gaat eigenlijk. Mijn fertigyn heeft een privepraktijk, zonder medische secretaresse. Daar doet men op het moment van de folikel meting ook steeds een bloedonderzoek om de hormonale waarden na te gaan... Is dat bij jou ook zo Tsjoefie?

IUI: hij begreep mijn redenering absoluut wel. Hij zei wel: IVF daar zou ik niet aan denken in jouw situatie voor een derde kindje; dat brengt zo veel met zich mee en jullie vruchtbaarheid is slechts op het randje van een probleem... Hijzelf zou dus eventueel voor IUI open staan na nog enkele maanden met menopur te proberen... Hij zei wel: het is toch wel wat ingewikkelder hoor: je man moet verschillende keren komen voor spermaonderzoek,...

Oorzaken van vroegtijdige miskramen kunnen zijn: stollingsprobleem (maar dan zou ik geen 2 zwangerschappen gehad hebben en kinderen met goed geboortegewicht), vroegtijdige besmetting vruchtje met cytomegalivirus (maar ik weet zelf dat ik immuun ben), een infectie...
Vandaar: onmiddellijk stoppen met asaflow (kan zelfs gevaarlijk zijn in mijn situatie en risico op bloeding doen toenemen)...
Hij vond het ook wel eigenaardig dat er in het verleden nooit een inwendig onderzoek verricht werd om te kijken of ik geen lichte vorm heb van endometriose. Een erge vorm zou men op echo kunnen zien; een milde kan er ook toe leiden dat je baarmoeder en eileiders minder doorgankleijk worden... Maar hij vond ook dit niet noodzakelijk om na te gaan, gezien de recente zwangerschappen en hij voegde er aan toe dat lang borstvoeding geven (zoals ik gedaan heb) endometriose tegen gaat...

Verder vroeg hij ook naar mijn emotionele beleving/toestand en dat vind ik positief want dat slaan de meeste gyn toch wel over vind ik. Hij zei me dat er psychologen in hun team werkzaam waren en ik hierop een beroep kon doen indien ik er voor zou open staan...

Ik ga dus volgende keer tegen mijn gyn zeggen dat ik van een arts gehoord heb dat menopur voor mij misschien nu een beter alternatief is. Als hij mij menopur wil voorschrijven probeer ik verder bij hem, maar dan ontbreken we wel dat bloedonderzoek... Als hij ook dit weigert verander ik naar LIFE, ook al weet ik dat ik het voor mezelf allemaal praktisch gezien veel ingewikkelder maak. Hoe doen de werkende mensen dat eigenlijk? Leuven is echt niet dicht bij mijn werk! Afin we zien wel...

MorgenVM, 14 dagen geleden, kreeg ik pregnyl toegdiend... Ik zou donderdagavond geovuleerd hebben... Ben eens benieuwd maar hoop er niet op: pijnlijke borsten en dergelijke zijn er weer...
Zit dus ook met dubbel gevoel eigenlijk: weet dat verdriet en teleurstlling op mij afkomt, maar heb weer aan horizonverruiming gedaan en dat werkt bij mij!

Tsjoefie, hoe zit het met jou in je wachtweken????
Heel veel liefs, I

tsjoefie

Berichtdoor tsjoefie » 09 okt 2007, 23:59

hey!!!

I, ik kwam toch nog even piepen hoe het bij LIFE geweest was, en zo te horen, heeft het je flink deugd gedaan ...
begin zelf weer te twijfelen

ivm met die goedkeuring van ziekenkas: je krijgt dan papier van gyn die die behandeling aanbeveelt (en daar staat op dat je al 6 cycli met clomid achter de rug hebt = voorwaarde voor terugbetaling, maar je gyn kan dat ook verklaren zonder dat dat is ...)
ik heb mijn (voor dat pompje) vorige week maandagavond binnengedaan op ziekenkas, en vanmorgen zat de toestemming in de brievenbus ... een dikke week dus ...

hopelijk heb ik hem niet meer nodig ;)

ik 'voel' mijn borsten (tepels) als ik mijn BH uitdoe, maar 10 min later voel ik ze weer totaal niet meer
heb wel weer flink pijn in mijn onderbuik... weet niet goed wat ik daarvan moet denken!
vind dat de dagen supertraag gaan ...
en ik heb verlof, dus het is wel dubbel: hoop dat mijn verlof niet over gaat, langs de andere kant hoop ik alweer een week aan het werk te zijn ;)

IK DUIM DUIM DUIM voor je!
misschien was LIFE gewoon een ervaring, en draag je al 2w een vruchtje in je buik!!!!!

Natje,
wanneer is je volgende echo?

groetjes,

tsjoefie

Gast

Berichtdoor Gast » 11 okt 2007, 09:12

Hey Tsjoefie,

Jammer genoeg is dat weer niet zo. Ze zijn vanmorgen begonnen. Om een of andere reden is de teleurstelling toch minder groot, in vergelijking met de vorige maanden. Ik weet zelf niet goed waarom: ik voelde het aan dat het niet goed zat, bij LIFE andere perspectieven gekregen waardoor er opnieuw meer hoop is, had al aan mijn ochtend°t gemerkt dat het sinds gisterenachtend terug gedaald was naar 36,8 ipv. 37 en heb gelezen op zo zwanger dat je °t hoog moet blijven. Natuurlijk voel ik me slecht, weer een maand in mijn verlof minder zonder zwanger te zijn. Nog twee kansen zeker he in mijn verlof...

En ik zit met enorme twijfels... Bel ik nu al naar LIFE dat hij menopur mag aanvragen voor me... het zal dan niet meer voor deze cyclus zijn maar dan wel zeker de volgende (nog binnen mijn verlof). Meerwaarde: bloedonderzoek bij folikelmeting, onderzoek naar endometriose op termijn... Grondiger dus...

Ik heb nog 10 tabletjes clomid... Dan moet ik definitief veranderen van gyn, terwijl ik die man zo dankbaar ben om mijn tweede zoontje en hij eigenlijk wel goed bezig was... Morele kwestie dus..

Of ik licht mijn fertigyn eerlijk in over die tweede mening bij LIFE en kijk wat hij me dan te bieden heeft...

Ik start alleszins zondag met clomid, dat is zeker...

Wanneer is jouw NOD?
Het klinkt alsof je er een goed gevoel bij hebt deze maand, niet? Ik hoop het natuurlijk zoooooo voor je!!!!
En dat dubbel gevoel bij verlof, ja dat is natuurlijk zo herkenbaar! Gisteren dacht ik: moest ik zwanger geweest zijn zou mijn verlof nu er helemaal anders uit gezien hebben... Ik maak er nu het beste van en probeer vooral te genieten van mijn kids zonder extra werkstress... maar veel shoppen ed doe ik niet, ik ben meestal thuis en werk dan wat in huis: kuisen, schilderen,... Af en toe spreek ik eens af met een vriendin om wat bij te praten... Ik heb natuurlijk niet het gevoel dat ze me allemaal echt "begrijpen". Zo is er eentje dat aan een D-cursus begonnen is en me vrolijk kwam vertellen dat een van haar medestudenten de dag voor de eerste les te weten was gekomen dat ze zwanger was van haar vierde en ze eindigde met te zeggen: "stel je voor zeg, 4 kinderen...".... Ik reageerde er niet te veel en op en dat sprak boekdelen denk ik... Life goes on...

Heel veel succes en ook ik duim voor jou natuurlijk!

I

Gast

Berichtdoor Gast » 11 okt 2007, 20:50

Heb inmiddels de knoop doorgehakt en gebeld naar LIFE: ik ga binnen 12 dagen-nu nog met clomid- op folikelmeting (én bloedonderzoek). De aanvraag voor menopur zal gebeuren... Hopelijk voor volgende maand, nog net binnen de periode dat ik thuis ben dus... Dus ben veranderd van fertigyn naar ferticentrum.

Groetjes, I

tsjoefie

Berichtdoor tsjoefie » 11 okt 2007, 22:50

hey I,

ik ben quasi rechtstreeks van het restobezoek naar de pc gerend, om te kijken hoe het met jou was...
vind het zo erg voor je!!
Ben wel blij dat je de knoop hebt doorgehakt, ben er zelfs erg jaloers op!
ik durf hem voorlopig nog niet te zetten ...

ik weet niet of ik zo vol hoop zit deze ronde hoor ... heb al de hele tijd het gevoel dat het 'toch weer niet raak zal zijn' ...
nog een week wachten ... pffff, we zitten toch al over de helft als je rekent vanaf de pregnyl

Heb ik het goed begrepen, en ga je op FM bij LIFE?
ga je je gyn inlichten?
een vriendin van me ging in Gent naar fertikliniek, en moest na haar 1e echo met hartslag naar gewone gyn, dus je kan nadien wel weer terug naar hem!
zie niet in dat ze je in LIFE blijven volgen als je zwanger bent? voor te bevallen is dat ook niet zo evident?
van waar was jij ook al weer?

Natje,
alles ook daar?

groetjes

tsjoefie

Gast

Berichtdoor Gast » 12 okt 2007, 11:38

Hey Tsjoefie,

Gek he hoe we met elkaar in te zitten zonder elkaar te kennen... Het heeft wel iets die virtuele vriendinnen! Ik heb er alleszins heel veel aan!

Ik was deze voormiddag aangenaam verrrast meid en dat is voor mij de bevestiging geweest dat ik de juiste stap gezet heb! Ik werd zelf opgebeld door LIFE. Ik had gisteren aan de bediende gezegd dat ik de gyn moest laten weten dat ik akkoord ging met de aanvraag van menopur en een afspraak gemaakt voor dag 12 van mijn cyclus. Vandaag bellen ze me op om te vragen of ik nog clomid in huis had want dat het deze cyclus nog de bedoeling was om met clomid te starten en op dag 12 een echo en bloedafname te doen. Ik vind het toch ongelooflijk dat ze ,adat ze dat had doorgegeven aan de gyn, hij nog eens bekeken heeft wat de bedoeling was en men er niet zomaar van uit ging dat ik er nog had liggen en wel zou weten wat te doen... Ik heb echt weer meer vertrouwen en hoop en daarvoor alleen al is het goed die second opinion.

Ik kan het je alleen maar aanraden als je twijfelt! Ik heb zelfs nu al het gevoel dat ik het vorige cyclus had moeten doen toen ik het gevoel had in een doodlopend straatje te zitten. Maar ik blijf er bij: ik neem mijn oorspr. gyn zeker niets kwalijk; die heeft zijn uiterste best gedaan en het was bijna niet nodig geweest om te veranderen... Je moet zelf de stap zetten als je er klaar voor bent...
Ik ben van Steenokkerzeel en jij?

Ik weet nog niet wat ik ga doen tijdens de maanden van een zwangerschap... Dat was toen ok al een twijfel... De vraag zal eerder zijn:wil ik nog bevallen in Vilvoorde of niet?

Heel veel liefs,I

Natje

Berichtdoor Natje » 13 okt 2007, 09:50

Hoi meiden

Tsjoefie, alles ok hier :) alles gaat rustig verder dus ga ik er maar vanuit dat het goed gaat. Ik begin mij ook stilletjes aan beter te voelen en dat is wel fijn. Nog een dikke twee weken en ik zal 12 weken ver zijn, wat zal ik dan opgelucht zijn!!! Ik ben wel gerustgesteld na die eerste echo, maar eenmaal de 12weken voorbij zal ik mij toch nog veel geruster voelen.
Ik duim voor jou dat je deze keer goed nieuws mag krijgen, wie weet he!!!

I., wat goed dat je die stap hebt gezet!!! Misschien komt alles nu wel in een stroomversnelling. Ik vind het zo erg voor jou dat het weer niet gelukt is. Wie weet gaat het nu wel snel! Ik moet zeggen dat het bij mij maar pas gelukt is toen ik terug aan het werken was omdat ik in de vakantie te veel piekerde. Och ja, misschien is het bij jou wel helemaal anders.

Ik duim in ieder geval voor jullie beiden!!!

Heel veel liefs, Natje

Gast

Berichtdoor Gast » 17 okt 2007, 13:42

Hey Tsjoefie, heb je al nieuws? Ik ben heel benieuwd; het is ook alweer even geleden he...

I

tsjoefie

Berichtdoor tsjoefie » 17 okt 2007, 17:51

dag meisjes ....

het was weer zover he .. tsjoefie was weer zoek :hoho
maar heb er ongelooflijk drukke dagen opzitten,
en de momenten dat ik dan thuis was, was ik steendood ....
vanavond nog eens een avondje niksen (allee, moet dringend mijn piano oefeningen doen, want ook die zijn blijven liggen :hoho )

nieuws nog niet echt ... maar we tellen de laatste daagjes af...
ik weet niet wat ik ervan moet denken..
ik 'voel' mijn borsten een klein beetje als ze nog ingepakt zijn (zo noemt mijn man dat altijd) maar eenmaal bevrijd uit BH is er weer niks van aan ... dus denk dat het maar een illusie is ...
verder ook al paar dagen ongelooflijk veel pijn in onderbuik ... voorbode van regels of ...

Gek hoor,
ben er 2w echt van overtuigd geweest dat het niet gelukt is,
en telkens die NOD eraan komt, hoop je toch nog
alsof die 16d zonder regels ook maar iets te betekenen hebben .... zo van 'ze zijn toch al 14 dagen weggebleven' .... deeuuhhh, normaal toch!
gekmakerij, die kinderwens :hihi

I, wanneer zit je alweer aan dag 12?
jij moet nu helemaal naar leuven voor een FM?
ik hoop zo voor je dat het een eenmalige poging is en dat de spuitjes menopur niet meer nodig zullen zijn!

Natje, alles ok met jou?

groetjes,
ik hou jullie op de hoogte hoe het vrijdag/zaterdag afgelopen is ...

tsjoefie

Terug naar “Andere onderwerpen”