opnieuw zwanger worden na MK

Inge

RE: opnieuw zwanger worden na MK

Berichtdoor Inge » 07 jan 2008, 22:14

@ik: Is inderdaad allemaal gemakkelijker gezegd dan gedaan ... denk er constant aan en kan het zo moeilijk uit mijn hoofd zetten :(

We hebben zaterdag uiteindelijk toch ovulatietesten gekocht (werken inderdaad met urine) en deze was zaterdag negatief maar zondag (dag 21) positief. We hebben dan maar onmiddellijk het nuttige aan het aangename gekoppeld en we zijn dus voor een broertje of zusje voor Julie gegaan. Nog 14 dagen wachten om te weten of we effectief goed ons best hebben gedaan. Pffffffffffffffff ... wat een eeuwigheid!

@Akela: Ik had de nacht voor de MK inderdaad voor het eerst contact met onze dochter. Ze was aan het stappen :)

Op het moment dat jij dit berichtje stuurt ben ik aan dag 21 en jij blijkbaar dag 22. Net die dag heb ik mijn eisprong gehad (weet ik aan de had van de ovulatietest). Ik moet, te tellen vanaf de ovulatiedatum, nog 14 dagen wachten vooraleer ik mag testen. Dit zou dus rond 20 januari zijn. Ik heb me nu al voorgenomen om, indien ik de 20ste januari nog geen eisprong heb, de 21 ste bloed te laten nemen in het ziekenhuis. Heb de papieren hiervoor reeds ontvangen van de gynaecologe. Ook aan het slijm kon je zien dat ik in mijn vruchtbare periode zit. Heb hierover trouwens nog een interessante website gevonden: http://www.stilverlangen.com/medisch/slijmwaarneming.php

Wanneer ga jij testen? Wanneer is je vermoedelijke NOD?

@Pia: Heel veel succes voor morgen! Laat ons iets weten hé ...

en ook aan alle andere forumgangers: Nog heel veel succes!

Groetjes
Inge

akela

Berichtdoor akela » 08 jan 2008, 11:09

@ Pia: oooh spannend, laat maar snel iets meer weten als je iets meer weet!! (hihi wat een zin)

@ Inge: pfff wat vreselijk voor je. Ik zit nu op dag 25 (was enkele dagen terug een dagje verkeerd) en heb absoluut niets niets niets van symptomen. Ik weet ook niet of ik ga testen, eerst afwachten en als mijn ms er niet doorkomen, test ik ... pfff nog geen idee wanneer. Maar goed dat ik geen tests in huis heb liggen, want ik zou ze toch maar opgebruiken denk ik. Hopelijk heeft die positieve ovulatietest dan tot iets geleid he. Ik duim mee voor je hoor!

groetjes

Anna

Berichtdoor Anna » 08 jan 2008, 12:33

Hoi allemaal,
Kwam nog even meelezen, ben nog steeds erg benieuwd naar de ontwikkelingen hier. En net zoals Bloemme vind ik jullie erg moedig dat jullie ook de zwangeren blijven steunen. Je zeker niet schuldig voelen als dat niet zo is ook, had vaak van die momenten dat het me niet afging om blij te zijn voor anderen.
Die hormonen spelen ook nogal met je emoties natuurlijk.
@Pia, waat spannend, hopelijk is het eindelijk voor jou ook zover... Ik kom gauw weer lezen!
Groetjes,
Anna

Pia

Berichtdoor Pia » 08 jan 2008, 15:35

Ramp oh ramp! Test was negatief. Maar ik heb nog steeds niets dat wijst op ms, tenzij de pijn. Borsten blijven pijnlijk.
Ik ben mijn hoop weer wel kwijt. Nu ben ik bang dat mijn cyclus helemaal in de war is, en dat ik geen eisprong gehad heb deze maand.
het kan natuurlijk ook zijn dat ik ms ga krijgen zonder voorafgaand bruinverlies.
Pff, waarom toch? Als er donderdag nog niets te zien is, test ik opnieuw. Maar ik verwacht dat ze toch gaan doorkomen...

Dus akela, is misschien het best om pas te testen als je ms uitblijven om wat zekerder te zijn. Al is dat ook weer bij iedereen verschillend.

Inge, leuk dat je een eisprong had, dan heb je gericht kunnen klussen :-)
Nu nog aftellen geblazen!

En de zwangeren: natuurlijk krijgen jullie mijn steun. Hoe moeilijk het ook voor me is. Ik weet waar jullie van komen en ik wens jullie het aller beste toe.

Groetjes,

Pia

n(U)

Berichtdoor n(U) » 08 jan 2008, 19:56

heyhey,

@Pia: ik duim heeeeeeel hard voor je!!! tis nog niet verloren tot je je regels effectief hebt eh!!!

Ik ben vandaag naar de gynae geweest en we weten nu eindelijk hoever we zijn. Vandaag is dat 11 weken en 5 dagen en alles zag er heel goed uit. Stevige hartslag, heel beweeglijk, armpjes, beentjes, een goede nekplooimeting (maar nu eerst nog de bloedresultaten e.d. afwachten..). Het was al 5.2 cm groot en is al stukken fotogenieker geworden. Ben voorlopig gerustgesteld. En dankzij de secretaresse hebben we nog een afspraak kunnen regelen voor het vertrek van m'n vriend ( hij is militair en op 8 feb vertrekt hij voor 4 à 5 maanden naar libanon..).

Ik ben dolblij, maar zie er tegenop dat ik het nu écht wel moet gaan vertellen tegen m'n baas..

En weet je wat nog? Nu blijkt dat de nicht van m'n vriend ook zwanger is en uitgeteld is voor 28/07 (wij op 24/07) .. (en mijn nicht misschien ook, maar dat weten we nog niet..) en enerzijds ben ik natuurlijk blij voor hen dat zij ook zwanger zijn, maar anderzijds.. had graag de eerste geweest en nu beginnen ze precies allemaal omdat wij eraan begonnen zijn :-/ tis nu weer uit aan't draaien op'n wedstrijdje tussen de oma's-in-spe en om de één of andere reden (hormonen of misschien ben ik gewoon vervelend :)) kan ik daar nu niet echt tegen en hoor ik liever niks van de andere familie-zwangeren. Anders hoor je ze maar 1x in't jaar omdat ze verplicht zijn dan eens bij hun eigen oma langs te komen. En nu ineens mag ik telkens ik bij m'n schoonouders binnenkom aanhoren dat zij oh zo geweldig is, want ze is van de eerste keer "goed" zwanger (hebben die iegnlijk wel gevoelens??? paar weken geleden kreeg ik daar ook al te horen: "jippie ik wordt oma, allé ja, als ze't deze keer ten minste kan uitdragen") :-/ om zot van te worden!!!!!

sorry voor de kleine uitbarsting..

groetjes

Inge

Berichtdoor Inge » 08 jan 2008, 21:46

@Akela: onze cyclus verschilt dus 2 dagen. Ik zit vandaag op dag 23 en jij op dag 25. Wanneer zou jouw NOD moeten zijn? Moet zeggen dat ik wel een test thuis heb liggen maar het heeft nog niet veel zin deze op te gebruiken want ik weet toch dat als ik nu of in het weekend test, de test negatief zal zijn. We kunnen beter onze tijd afwachten ook al is dit niet altijd even gemakkelijk want als je moet wachten duurt de tijd lang hé!?

Ik duim in ieder geval ook voor jou. Hou me op de hoogte.

@Pia: ik vind dat n(U) gelijk heeft. Zolang je geen MS hebt is er nog niks gebeurd. Als je ergens te fel op let kan je dingen gaan voelen die er niet zijn dus, hoe moeilijk het ook is, laat alles even gebeuren en wacht gewoon af. Ik hoop echt dat je over een paar dagen kan komen zeggen dat je zwanger bent maar niks overhaast. Ik heb uit het verleden geleerd dat haast en spoed zelden goed is. Het wachten duurt lang maar er is nog niks verloren!

Ik denk aan je en wens je heel veel succes!

Wij hebben in ieder geval ons uiterste best gedaan om voor een broertje of een zusje voor onze dochter te zorgen. Moet ook zeggen dat ik sinds vandaag zeer pijnlijke borsten heb. Weet niet of dit ergens op duid maar soms doet hoop leven hé ... natuurlijk kan de tegenslag achteraf wel groter zijn :( denk dat ik bloednerveus ga zijn voor de bloedtest over 12 dagen.

@n(U): ik ken dat gevoel. Ik denk nog maar dat mijn schoonzus zwanger is en krijg het er van op mijn heupen ... zou ook zo graag de eerste zijn maar denk dat mijn schoonzus me voor gaat zijn. Heb zo een schrik dat het niet meer gaat lukken terwijl het de vorige keer allemaal redelijk vlot is gegaan (ondanks mijn PCOS en behalve de miskraam dan).

Ook bij mij speelt de miskraam nog steeds parten. Vrijdag is het 6 maanden geleden dat we onze dochter verloren zijn maar toch zijn er voor mij nog altijd moeilijke momenten. Zo is er elk jaar een bijeenkomst van de tantes en nonkels langs mijn man zijn moeder haar kant maar mijn man zijn nicht is zwanger. Nu verwacht de moeder van mijn man natuurlijk dat wij gaan want het is haar familie ook al weet ze goed genoeg dat ik die confrontatie nog steeds niet aan kan. Dat mijn man maar alleen gaat dan maar ik ga niet! Heb geen zin om me weer weken slecht te voelen omdat ik haar een plezier gedaan heb. Op dit moment denk ik in de eerste plaats aan mezelf!

Hopelijk zijn die pijnlijke borsten al een goed voorteken ...

Ik duim in ieder geval voor je dat alles goed gaat verlopen.

Groetjes
Inge

Anna

Berichtdoor Anna » 09 jan 2008, 11:15

@n(U), ik herken het helemaal. Mijn vriend zijn neef en zijn vrouw verwachten ook een kindje, ze is 3 weken verder en was van de eerste maand zwanger. En natuurlijk ben ik blij voor hen, maar hij zei zo 'we hebben je voorbijgestoken!' en dat deed toen even wel pijn. Nu ja, het was in zijn euforie en hopelijk hoeft hij nooit onze pijn mee te maken... Mijn schoonouders weten nog steeds niet dat ik een miskraam gehad heb, en zij denken dat we nog maar pas aan het proberen waren, is soms ook wel wat raar.

Veel succes verder aan iedereen. Pia, mijn duim ziet al bijna blauw...

Groetjes,
Anna

akela

Berichtdoor akela » 09 jan 2008, 18:58

@ Pia: ooh dikke knuffel, ik blijf nog mee duimen hoor, want zoals gezegd nog geen ms geeft nog altijd wat hoop eh.

@ Inge: goh geen idee eigenlijk. Dit was mijn eerste cyclus na de miskraam (na een keer mijn natuurlijke regels doorgekomen te laten), dus ik weet echt niet hoeveel dagen die gaat tellen. Als ik reken tussen 28 en 35 dagen, valt mijn NOD tussen 12 en 19 januari. Weet nog niet wanneer ik zal testen. Pfff ook niets dat er hier op wijst dat het prijs zou kunnen zijn, dus ik vrees er echt voor. Op naar de volgende ronde dan maar...

antje

Berichtdoor antje » 12 jan 2008, 08:12

Eventjes zeggen dat ik 4 maanden na m'n miskraam (10/09/07 en schreef hier toen ook op dit topic) ook weer bezig ben, morgen hebben we een terugplaatsing van 2 embryootjes. Nu hopen dat ze innestelen...

Het miskraam is nog niet verwerkt, maar we kunnen er wel mee om gaan. Gelukkig kunnen m'n man en ik er goed over praten!

Succes iedereen.

Groetjes,
Antje

Pia

Berichtdoor Pia » 12 jan 2008, 19:07

Ik heb na veel omwegen en twijfels op dag 29 mijn ms gekregen. Dus een beetje overtijd gegaan. Ik ben vanaf nu officieel onregelmatig te noemen. Het is een tijdje geleden dat ik hier kwam omdat ik er even niet meer tegen kon. Heb weeral maar eens een dieptepunt bereikt. Mijn vriend wil dat we terug naar de gyn gaan omdat we nu toch al anderhalf jaar aan het proberen zijn. Ik denk dat hij dat ook wel wil, omdat hij met mijn verdriet geen blijf weet.
Ik heb uren geweend en alles kwam opnieuw boven. Ik denk dat het was omdat ik echt overtuigd was van een zwangerschap. Er ontstond een enorm fatalistisch gevoel, dat me vertelde om er mee te kappen. Wat heeft het nu voor zin om na vier mkn terug zwanger te proberen worden om een vijfde te krijgen?
Intussen is dat gevoel al wat gezakt, maar ik ben nog steeds een brok ellende. Ik weet gewoon niet meer waar beginnen...
Sorry, ik weet dat ik niet echt opbeurend ben voor jullie, maar ik kan er met niemand over praten buiten mijn vriend.

Antje, veel succes met je pogingen! Zo spannend!
n(u), fijn dat je een goede echo had. Nu zal je hopelijk wat meer ontspannen kunnen zwanger zijn...
Inge en akela, lekker aftellen geblazen. Ik duim mee!

Bedankt voor jullie duimpjes van de voorbije dagen!

Groetjes,

Pia

Bloemme

Berichtdoor Bloemme » 12 jan 2008, 20:41

Hey Pia,

Ik vind het verschrikkelijk dat jij zo diep in de put zit! Je verdient zoveel tegenslag gewoon niet.......Ik voel zo erg met je mee, maar tegelijk kan ik hier echt niks zinnigs op zeggen. Jij hebt al zoveel meegemaakt, logisch dat je er zo nu en dan mee wil kappen. Als ik er even stil bij sta hoe erg in in de put zat na mijn miskraam en alle onzekerheid die daar op volgde dan zou ik nu zeggen: "Ik begrijp wat jij nu doormaakt!". Maar jij hebt al 4MK-en moeten verwerken, eigenlijk weet ik helemaal niet wat jij nu doormaakt.
Misschien heeft je vriend wel gelijk en ga je best nog eens langs bij je gyneacoloog. Misschien brengt dat nieuwe perspectieven waar je weer wat kracht uit kan putten.

Dikke knuffel, weet dat ik aan je denk,
Bloemme

Anna

Berichtdoor Anna » 13 jan 2008, 15:19

Pia, wat jammer voor je. Begrijp dat het je enorm zwaar valt, ook kan ik net als Bloemme nooit helemaal voelen hoe het voor jou moet zijn.
Misschien is de gynaecoloog bezoeken toch een logische volgende stap wanneer je ermee verder wilt. Is alles al goed onderzocht, je baarmoeder en zo, of die de goede vorm heeft? Collega van mij kreeg na 4 mk, 2 prachtige kindjes, dus het kan zeker nog. Al begrijp ik dat de weg ernaartoe enorm emotioneel en zwaar is...
Veel sterkte!
Anna

antje

Berichtdoor antje » 13 jan 2008, 16:03

Pia, ik ben niet zwanger... nog niet!
Morgen pas terugplaatsing van 2 embryootjes in de hoop dat ze gaan innestelen.

Ik zal trouwens na een echo nooit 100% gerust gesteld zijn.
Ik had op 10/09/07 een prachtige, perfecte echo. Kloppend hartje gezien én gehoord, vruchtje 1 cm gegroeid in een week tijd, enz.....
5 uur later lag ik op spoed en was alles weg! :(
Dat maakte het allemaal zo moeilijk om te verwerken, er waren geen symptomen dat het verkeerd ging gaan...

Ik weet nu dat een miskraam een erg, héél erg grote impact heeft op je... ik wens het niemand toe!

akela

Berichtdoor akela » 13 jan 2008, 20:55

Tss wat vreselijk toch he. Kijk nu het verhaal van Antje het ene moment gaat alles perfect en maak je je nergens zorgen om, maar van het ene op het andere moment kan dat omslaan en heb je een miskraam, zonder maar enige aanwijzing of voorbereiding. Vreselijk moet dat zijn.

Pia: Goh wat moedig van je, dat je toch je verhaal even komt doen, dat moet volgens mij toch wel een beetje opluchten. Ik wou dat we jouw verdriet toch een beetje konden verzachten, maar ja ... voor moeder natuur spelen kunnen we jammer genoeg niet he. Aarzel niet om je hart hier af en toe te komen luchten hoor! Zoals hierboven ook al gezegd is, is het absoluut niet onmogelijk om na vier miskramen nog een gezonde zs mee te maken, dat leidt tot een gezond kindje. Je bent alleszins al vruchtbaar en bent in staat zwanger te worden, dat is al een eerste stap in de goede richting he. Ik hoop erg dat je niet te lang moet wachten op een nieuwe zs en dat het dan wel allemaal goed mag uitdraaien voor jou! Dikke knuffel hoor!!

Hier vandaag dag 30 en nog geen Rusjes gezien, maar ik verwacht ze wel hoor. Ik weet niet hoe lang mijn cyclus duurt, dus voor testen vind ik het nog wat vroeg. Aangezien ik absoluut geen zs kwaaltjes heb, bereid ik me er echt op voor dat een van de dagen mijn regels gaan doorkomen (en dan liefst natuurlijk zo snel mogelijk).

Groetjes aan iedereen hier nog verder

n(U)

Berichtdoor n(U) » 14 jan 2008, 12:07

@Pia

jammer voor je dat het weer niets geworden is... je kan toch gewoon zot worden van het wachten eh! Maar jouw tijd komt nog, liever sneller dan later en dus beginnen we weer te duimen voor je! Veel sterkte!

Terug naar “Andere onderwerpen”