opnieuw zwanger worden na MK

Inge

RE: opnieuw zwanger worden na MK

Berichtdoor Inge » 27 dec 2007, 11:54

Hoi allemaal,

Ben vandaag op controle geweest en er was één follikel aan het rijpen. Was eigenlijk wel teleurgesteld dat het er maar één was maar dat was vorige keer ook zo dus you never know hé! Ik hoop het zo.

Nu moeten we vanaf morgen om de 2 dagen betrekkingen hebben en dan moet ik woensdag nog eens terug gaan om te kijken of er een eisprong geweest is en daarna is het 2 weken afwachten.

Ik hou jullie op de hoogte.

Groetjes
Inge

Pia

Berichtdoor Pia » 27 dec 2007, 18:41

Dag Inge,

Ik ben blij dat je nog eens langs geweest bent. En ik ben ook blij dat je even jaloers bent op zwangeren (klinkt gek, maar je weet wat ik bedoel hé).
Ik heb het ook zo moeilijk om het andere mensen te gunnen. En zelfs hier op zappy (waar ik nu toch al een hele tijd kom), heb ik het gevoel de enige te zijn die nog niet zwanger is. Ik weet wel dat dat niet is, maar soms heb ik zo'n alleen-op-de-wereld-gevoel.
Dus, het geeft me een dubbel gevoel, het geluk van anderen. Ik wil nu eindelijk zelf nog eens aan de beurt zijn.

En van dat geprogrammeerd vrijen, dat gevoel ken ik ook maar al te goed. :)
Al is dat deze maand minder goed gelukt. Ik was zo bezig met mijn ovu-testen, dat ik bijna vergat dat die testen alleen niet voldoende zijn...
En dan nog weet ik niet of het wel gelukt is, want ik heb geen enkele keer een volledig even donkere streep getest. Wel bijna even donker en toen hebben we het zekere voor het onzekere genomen :)

Ik ben blij dat je weer kan gaan beginnen. Ik zal je steunen in je wachtweken, kom maar langs!
Al ben ik vanaf zaterdag een week weg. Maar daarna wachten we samen, ok?

Aan alle anderen, sorry dat ik nu niet reageer. Ik wil in de toekomst beter mijn best doen (al een eerste goei voornemen) om op iedereen te antwoorden.
Alvast het allerbeste met zwangerschappen en pogingen om...

Liefs,

Pia

Kiki

Berichtdoor Kiki » 28 dec 2007, 09:21

Hey iedereen,

Inge, ik had jouw verhaal in augustus gelezen, vlak na mijn eerste miskraam. het bezorgde me kippenvel toen. Ik herinner me ook vooral dat je nadien telkens nog zo lang moest wachten. Ach meisje, wat een lijdensweg... Amai, in vergelijking met jou voel ik me maar een klagende zwakkeling! Wat ben ik blij dat je wachten eindelijk voorbij is!! Enfin, misschien begint het nu pas echt, maar je begrijpt me wel hè, nu kan je tenminste weer iets 'ondernemen'... Ik duim met alle vingers en tenen en kom mee aftellen met jou!! Heel véél succes!!

L, welkom ook aan jou! Ook al de tweede keer dus... Het leven is echt ellendig oneerlijk!

Pia, tot wanneer tellen we mee af met jou? En denk je dat je een min of meer normale cyclus hebt? Ik hoop dat je zalig kan genieten van je week vakantie! (Kwam je trouwens vorige keer niet zwanger terug?) En tot volgend jaar dan!!

n(U), jou ben ik, geloof ik, tegengekomen op het augustusforum. Eerder had ik je wel hier al gelezen. Blij te zien dat alles goed gaat! Hoe ver ben je nu precies?

Ik weet niet hoe jullie de kerstdagen zijn doorgekomen, maar voor mij was kerstavond een regelrechte hel. We waren uitgenodigd bij mijn zwangere schoonzus (die 3 weken is uitgerekend voor mijn eerste datum). Ik heb er de ganse avond geweend, geloof het of niet. Ik denk nochtans van mezelf niet makkelijk dat ik een flauwe ben, maar dit was echt teveel voor mij. Haar zien zitten in haar zetel, met haar handen onder haar buik, op haar buik. Ik werd er echt ziek van. Voila, en nu weten jullie allemaal wie hier de meest jaloerse is...

Mijn bloedverlies is intussen wel zo goed als opgehouden, dus ik zal me allicht weer zorgen gemaakt hebben om niks. Nooit gedacht dat naar 't toilet gaan ooit nog zo'n terreur met zich zou meebrengen, maar ik ben bang dat dat gevoel nog lang niet gedaan is...
Inge, mijn eerste potje bio-ijzer is bijna leeg, ik heb dat inderdaad ook voorgeschreven gekregen, want er zat véél te weinig ijzer in mijn bloed.

Enfin, lieve dames, ik wens jullie al een heel gelukkig nieuwjaar. Dat al jullie dromen, en dan vooral die ene heel speciale, mogen werkelijkheid worden!!

Liefs,

Kiki

n(U)

Berichtdoor n(U) » 28 dec 2007, 13:16

@Pia: trek het je niet aan, als je geen zin hebt om te reageren, doe je't toch lekker niet? We begrijpen allemaal wel wat voor gevoelens erbij komen kijken soms (of misschien toch wel wat vaker dan soms..), dus don't worry. En zoals Kiki al zei: (probeer te) geniet(en) van je vakantie!

@Kiki: ik ben inderdaad op't augustus-forum geweest, al ben ik voolopig uitgeteld op 29/07 en ik vermoed dat die datum zelf eerder vroeger dan later zal zijn. Het zal wel rond de 25e zijn denk ik. Dat weten we waarschijnlijk pas zeker als we de 8e bij de gynae zijn geweest. Dan zou ik aan m'n 12de week beginnen.

Zoals je beschrijft over je niet goed voelen in de buurt van iemand die zwanger is en constant (waarschijnlijk zonder dat ze't zelf doorheeft) constant aan haar buik zit, ik begrijp je volledig. Zelfs nu ik zwanger ben, vind ik het nog een beetje vervelend om vrouwen met opvallende zwangere buikjes te zien (en vooral vervelend om ze te zien "voelen"). Of dat komt omdat ik nog twijfel over de goede afloop of gewoon omdat ik niet kan wachten totdat iedereen eindelijk kan zien dat ik zwanger ben, weet ik niet. Maar het is alleszinds een vervelend gevoel.

Hier zijn de kerstdagen wel meegevallen, al begint m'n schoonmoeder me echt wel de keel uit te hangen met haar constante commentaren over baby's. Dat is nu het allerbelangrijkste in de wereld en aangezien ik zwanger ben MOET ik me nu 100% toeleggen op alles wat baby heet, baby is en baby zal zijn.. als je snapt wat ik bedoel. Terwijl ik ook nog altijd IK wil zijn en niet "die vrouw met een baby in haar buik". Maarja, het zullen ook wel'n beetje de hormonen zijn zeker, waardoor ik me een beetje afzet tegen alles wat er gebeurt :)

In ieder geval een prettig eindejaar gewenst aan iedereen en vooral ook een vruchtbaar 2008!

dikke x

Anna

Berichtdoor Anna » 28 dec 2007, 19:06

n(U), ik herken helemaal wat je schrijft, iedereen is zo in de wolken dat ik zwanger ben. Terwijl ik zelf soms wat afstandeljijk ben. Niet dat ik niet blij ben, verre van, zou ook heel ongepast zijn om dat hier te beweren, want het wachten duurt zo verschrikkelijk lang. Alleen voel ik me bij jullie nog het meeste thuis, jullie weten hoe die angst voelt die je aan niemand kan uitleggen, ook al denk je gerust wel posititef ondertussen.
Genieten van elk goed moment dat je hebt, op alle gebied, dat is de boodschap.
Pia, focus maar gewoon lekker op jezelf, kan begrijpen dat het je soms zwaar valt. Het is gewoon het belangrijkste, dat jij je goed in je vel voelt.

Een hele goede start van 2008 voor iedereen gewenst!

Pia

Berichtdoor Pia » 28 dec 2007, 21:00

Hé wat fijn, zo'n lieve reacties! Ik kom nog snel even schrijven, want morgen zal het er wel niet van komen.

Kiki, wat voel ik met je mee! Zo'n helse kerstdagen achter de rug. Ja, dat zien 'voelen' doet echt pijn. Soms moet ik op het werk opeens huilen en dan moet ik het toilet induiken. Geen kat die echt zou begrijpen wat ik bedoel... Gelukkig zijn jullie er nog en hopelijk Kiki, kan jij je verhaal ook wat kwijt hier.
Voel je je intussen lichamelijk al wat sterker door die ijzerpillen? Bij mijn mk van mei heeft het negen weken geduurd voor ik er echt bovenop was. Oei, ik wou je niet ontmoedigen. Wil alleen maar zeggen dat je niet te ongerust moet zijn over je bloedverlies enzo.

n(U) en Anna, ik wil jullie nooit kwetsen, dat weet je toch hé. Ik gun het jullie echt. Probeer ervan te genieten, voor je het weet is het voorbij! En het zal snel zover zijn dat jullie ook mogen 'voelen' en dat is het mooiste wat er is op aarde!
En schoonmoeders, tja het is een ras apart hé. Die van mij vraagt op geregelde tijdstippen of ik nu nog niet zwanger ben...Stel je voor!

Veel liefs en ook mijn allerbeste wensen!

Tot volgend jaar,

Pia x

Inge

Berichtdoor Inge » 29 dec 2007, 12:38

@Pia & Kiki: Bij mij heeft het ook 9 weken geduurd vooraleer ik er bovenop was na mijn miskraam. Daarna is het een tijd beter gegaan maar de laatste dagen doe ik niks anders dan slapen. Zou eens opnieuw iets moeten vragen aan de gynaecologe ofwel eens naar de huisdokter gaan want dat is toch niet normaal!? Moet wel zeggen dat ik veel pieker, kan misschien daar wel van komen, weet het niet.

@Pia: Waar haal jij je ovulatietesten en wat betaal je er ongeveer voor? De gynaecologe heeft me wel gezegd waar ik op moet letten tijdens mijn eisprong maar heb hier voorlopig nog niks van gemerkt! :( Ik hoop maar dat ze komen want ik weet niet wat er gedaan wordt als mijn eisprong niet doorkomt. De vorige keren is dit geen enkel probleem geweest maar de situatie is nu toch weer anders hé Denk niet dat het voor deze mand zal zijn want ik focus me er te fel op. :(

@Kikki: Je moet je geen klagende zwakkeling noemen tov mij. Iedereen die een kind verliest of wie naaar een kind verlangt en er ontzettend veel moeite moet voor doen vind ik erg zeker omdat je de laatste tijd zoveel hoort van mensen die hun kinderen vermoorden of te vondeling leggen of die op latere leeftijd zonder moeite een kleine krijgen terwijl de mensen die het echt gegund is er heel veel moeten voor doen.

Het wachten heeft inderdaad heel fel op me gewogen maar ben er uiteindelijk wel sterker uitgekomen. Denk nu meer aan mezelf en denk ook regelmatig "de boom in". Mijn baas kon me vroeger om het minste op mijn paard krijgen maar dat is nu toch veranderd en ik zal er ook eerder tegen in durven gaan dan vroeger. Moet wel zeggen dat ik al lang vastbenoemd ben maar toch durfde ik dat vroeger niet. Toch erg hé dat je zo iets moet aan de hand hebben vooraleer je zo iets durft!

Ik heb trouwens ook aan Flair voor & na meegedaan. Vanaf week 4 kan het er in staan (tot en met week 7). Hier ben ik eveneens sterker uitgekomen.

We kunnen nu wel iets ondernemen maar je bent toch op de natuur aangewezen hé want zo zou, indien je te fel op een kindje hoopt, een stof in je hersenen vrij komen, waardoor je minder vruchtbaar bent en je dus minder snel zwanger bent. We proberen er wel alles aan te doen en dat konden we de voorbije 5 maanden niet. Dat is wel waar. We zullen zien. Na woensdag is het nog ongeveer een 10-tal dagen wachten :( Ik heb al langere wachtperiodes doorstaan maar deze 10 dagen zullen toch ook niet gemakkelijk zijn.

In verband met die zwanger schoonzus wil ik je zeggen dat ik de situatie heel goed begrijp. Ik denk nog maar dat mijn schoonzus zwanger is en heb het daar al zo moeilijk mee. We hadden ook een kerstkaartje binnengekregen van vrienden wiens kindje 6 maanden is. Ik ben in tranen uitgebarsten en heb het kaartje door de papiervernietiger gedaan. Kon het gewoon niet zien dus zo abnormaal is je reactie niet hoor! Ik weet perfect hoe je je voelt. Heb het de laatste dagen weer ontzettend moeilijk en heb een afspraak aangevraagd bij de psychologe om onder andere over het bovenstaande te praten.

Ah je zei nog dat naar toilet gaan zo een terreur was. Ook dat gevoel ken ik. Ik had dat tijdens mijn vorige zwangerschap. Was telkens maar aan het hopen dat er geen bloed te zien was. Vond het niet fijn om naar toilet te gaan gewoon omdat de kans van een miskraam er de eerste 12 weken in zit en als je het dan niet meer verwacht en denkt: "zie je wel mij overkomt dat niet" heb je het toch aan je been. Was gewoon een regelrechte ramp en heb het er nu nog steeds moeilijk mee.

@n(U): Ik ga net hetzelfde aan de hand hebben als jij. Zou, ook al ben ik zwanger, het moeilijk hebben om vrouwen met een dikke buik te zien want het is niet omdat je terug zwanger bent, het verleden vergeten is. De miskraam zal toch in mijn hoofd blijven nazinderen en de eerste 19 weken zal ik me niet meer op mijn gemak voelen.

Ik had me ook altijd voorgenomen van de kleine niet te hard te verwennen en zijn/haar eigen leven te laten leiden maar na hetgeen er gebeurd is denk ik dat het eerste (eigenlijk het tweede) rotbedorven gaat worden.

En in verband met je schoonmoeder: moet zeggen dat mijn schoonmoeder overbezorgd is of dat toch zo laat uitschijnen (weet ik niet) en ik moet telkens ik naar de gynaecologe geweest ben haar iets laten weten. Je merkt wel dat ze er echt zit op te hopen :( De volgende keer als we het haar zullen moeten vertellen, zal het ook geen nieuws meer zijn want zo hard hoopt ze er op. Dat voel je gewoon :( Ik denk dat het een normale reactie is hoor, zal nu misschien nog erger zijn met de hormonen maar heb daar ook "last" van.

@Anna: Ik heb me voorgenomen om, als ik terug zwanger ben, de eerste maanden, niet te fel te hechten aan het kindje omdat ik toch wel schrik heb om nog eens zo iets voor te krijgen en hoop dat het, indien ik het opnieuw voorkrijg, minder zwaar op me gaat wegen.

@allemaal: Ik wil jullie zeggen: geniet van elk moment van je zwangerschap! Ik weet wel dat, eens je een miskraam hebt meegemaakt, dit niet meer zo gemakkelijk is en ik ga mezelf in het begin niet meer zo hechten aan die kleine maar eigenlijk moet je gewoon genieten hoe moeilijk het ook is want ik weet uit ervaring hoe snel het gedaan kan zijn!

Ik hou jullie woensdag op de hoogte wat de gynaecologe gezegd heeft en ondertussen wens ik, diegene die terug zwanger zijn een onbezorgde zwangerschap toe en aan alle anderen nog heel veel succes!

Fijne eindejaarsfeesten!

Groetjes
Inge

Bloemme

Berichtdoor Bloemme » 29 dec 2007, 23:34

Hallo dames,

L. en Sofie, welkom! Hopelijk hebben jullie intussen een weg gevonden om jullie verdriet en frustratie te kunnen uiten. Het hier neerpennen helpt echt, dus kom gerust regelmatig langs.

Nina, die eerste weken zijn om gek te worden!!! Ik ben intussen 15 weken zwanger en veel verbetering zit er nog niet in. Het gaat echt met ups en downs, soms het je het idee "nu zal het wel allemaal goed gaan!" (bij de 12 weken echo bijvoorbeeld). Maar al gauw gaat het weer helemaal de verkeerde kant op en maak je je zorgen om alles.
Zopas zijn er hier nog tranen geweest. Ik mis dat onbezonnen zwanger zijn van die eerste zwangerschap. Eigenlijk slaag ik er niet echt in om te genieten van mijn zwangerschap en durf ik mij nog steeds niet echt te hechten aan de baby omdat de schrik er nog in zit om ook dit kind te verliezen. Regelmatig heb ik nog nachtmerries dat ik mijn kind verlies, soms neemt iemand het mee, soms laat ik het ergens achter.......het komt altijd op het zelfde neer, ik raak mijn kindje kwijt. Ik wil je echt niet ontmoedigen, eigenlijk wil ik je alleen laten weten dat het heel normaal is dat jij nu bezorgt bent en dat je niet alleen bent met die angst.

Pia, een heel fijne vakantie gewenst! Geniet er van en tot volgend jaar!

Groetjes,
Bloemme

L

Berichtdoor L » 30 dec 2007, 13:18

Bedankt Bloemme.

Ik heb geleerd dat de enige manier om de pijn en de frustratie te verwerken is om ze niet uit de weg te gaan. Dus ik laat de tranen komen wanneer het nodig is en ik zeg wat ik denk en voel. Het gaat elke dag een beetje beter, maar weggaan doet het niet.
Ik begin wel al opnieuw te hopen op een nieuwe zwangerschap, ook al weet ik dat het een afschuwelijke periode vol angst en zorgen zal zijn, zeker de eerste maanden. Ik ken zelfs helemaal het gevoel niet van onbezorgd zwanger te zijn. Mijn eerste zwangerschap was al vanaf de positieve test gedoemd om verkeerd te gaan, dus ja, ook bij de tweede zwangerschap was er geen sprake van een roze wolk. Mijn omgeving leek veel blijer dan ikzelf. Ik denk dat ik pas echt gelukkig zal zijn als ik een baby voel bewegen in mijn buik.

Die nachtmerries, dat herken ik. Zelfs voor ik wist dat het verkeerd zat droomde ik tijdens mijn tweede zwangerschap de ergste dingen. Zo heb ik eens een hele droom lang rondgelopen op een kerkhof met een klein open kistje in mijn armen, met daarin een baby, zoekend naar een plaatsje om het te begraven... Eigenlijk echt gruwelijk als je erover nadenkt.

Ik duim voor jou en voor alle zwangere dames hier dat jullie allemaal een gezonde baby mogen verwelkomen. De natuur kan niet blind blijven voor jullie mama-kwaliteiten!

nina

Berichtdoor nina » 31 dec 2007, 08:26

Hey Bloemme,

Ik zit vandaag aan 6 weken en ik vind het hel... (ok, ik moet toegeven, zwanger willen worden is nog een grotere hel) Gisteren volledig gepanikeerd omdat ik tweemaal bloed heb teruggevonden in mijn witverlies en de borsten waren ook al een paar dagen verdwenen. Ik heb heel de dag in de zetel gelegen en gelukkig is er nu geen bloed meer te zien. Wat me nu wel heel hard gerust stelt is dat mijn borsten er weer bovenop zijn en dat ik me zelfs een beetje misselijk voel. Ik vind het nog te vroeg om naar de gyn te gaan. Alles zou nog zo klein zijn en wat als het hartje (nog) niet zichtbaar is???

't is echt een tweestrijd he. Ik heb een gezwollen buikje en zou er best mee willen pronken, maar ik heb nog helemaal geen 'contact' gelegd met het kindje. Bij mijn vorige zwangerschap had ik al een band van het moment dat ik de positieve test in m'n handen had. Ik hou bewust afstand, want vorige keer ging het heel diep. Dat wil ik niet nog een keer meemaken.

Ik heb al nog gehoord dat het niet bij 12 weken stopt, je blijft ongerust gedurende de eerste zoveel maanden van de zwangerschap. Echt jammer he. Ik had ook graag het gevoel gekend van een onbezorgde zwangerschap, maar ik vrees dat het er voor ons niet meer inzit...

Groetjes en vier ondanks alles toch een beetje deze avond...
Verwelkom een nieuw jaar, een nieuw begin, een nieuwe droom.

Bloemme

Berichtdoor Bloemme » 01 jan 2008, 15:21

@Iedereen,

Een fantstisch jaar gewenst! Hopelijk worden al jullie dromen vervuld dit jaar en wordt het een vreugdevol jaar vol liefde en geluk.

@Nina,

Was ik jou dan zou ik toch naar de gyneacoloog gaan! Het is inderdaad nog vroeg, maar vraag of utrogestan deze zwangerschap niet kan ondersteunen.
Voor hartslag is het misschien nog iets te vroeg, dat wordt meestal op 6w3d verwacht, maar het zal je gerust stellen als je die zwangerschap hebt gezien op beeld. Ik leef echt wel van echo naar echo, het stelt mij altijd een paar dagen gerust. Nu ik bijna 16 weken ben, merk ik dat ik niet meer zo bang ben voor een miskraam maar wel ongerust over de gezondheid van ons kind. Ik denk dat ik stilaan de onrust begin te ervaren die elke toekomstige mama voelt............er is dus nog hoop voor ons ;)

Groetjes,
Bloemme

Inge

Berichtdoor Inge » 02 jan 2008, 12:33

Hoi allemaal,

Heb tot 12 uur moeten wachten op mijn bloeduitslag en weet nu eigenlijk pas meer. Tijdens de consultatie kon de gynaecologe me niet veel vertellen. Heb wel heel wat vragen kunnen stellen. Om te weten of ik een eisprong gehad heb moest ik de bloeduitslag afwachten en moest ik om 12 uur terugbellen naar het ziekenhuis. Heb dus mijn eisprong nog niet gehad. Zit nu aan dag 17 van mijn cyclus.

Vrijdag moet ik terug op controle en ondertussen moeten we om de 2 dagen betrekkingen hebben. Mijn NOD zal dus nog later zijn dan 14/01/2008 vrees ik De gynaecologe sprak ook van een spuit te zetten (om het eitje beter te laten open gaan) maar omdat ik de vorige keer zonder een spuit zwanger geraakt ben, zou het nu ook nog niet nodig zijn.

Vrijdag dus hopelijk weer meer en positiever nieuws. Ben er toch de hele voormiddag onder de voeten van geweest, gewoon omdat ik me nu weer zoveel vragen stel: hoe komt het dan dat ze het eitje niet gezien heeft als ik nog geen eisprong gehad heb, is het eitje dan niet te klein om bevrucht te worden, .... maar het is terug mijn eerste cyclus hé na de miskraam en heb zo het gevoel dat ze niet teveel risico's durft nemen.

Het zal weer afwachten zijn hé maar heb er steeds minder hoop in

Groetjes en een fantastisch jaar toegewenst
Inge

akela

Berichtdoor akela » 02 jan 2008, 21:25

Gelukkig nieuwjaar aan iedereen!

Ach Inge de moed niet verliezen hoor! Ze zeggen toch vaak dat je na een miskraam juist meer vruchtbaar bent dan anders, dus hopelijk klopt dat voor jou (en voor ons allemaal).

Wij zitten nu vandaag op dag 19 en zijn ook nog volop aan het klussen, omdat ik niet zeker weet hoe lang mijn cyclus duurt deze maand. Het is de eerste keer dat we opnieuw aan het proberen zijn na onze miskraam. Het bange afwachten en aftellen tot onze nod kan weer beginnen. Ergens heb ik na alles wat gebeurd is nu zoiets van: ach ja en wat dan nog als we straks zwanger blijken? Dat wil toch nog niets meer zeggen dan nu? Ik ga maar pas tevreden zijn als de eerste echo goed blijkt te zijn en daarna de eerste 12 weken gepasseerd zijn. Ach, daarna wordt het wss aftellen naar 35 weken (dan is het kindje toch levensvatbaar normaal gezien) en eens het kindje geboren is, zullen we wel weer andere dingen hebben om ons zorgen over te maken zeker... Hehe maar first things first. Laat ons maar snel gewoon trug weer lekker zwanger worden he !

Holly

Berichtdoor Holly » 03 jan 2008, 21:11

Hey dames,
't is alweer lang geleden dat ik hier nog iets geschreven heb (ik kom nog vaak lezen, hoor, maar ik durf eigenlijk niet zo goed meer iets schrijven).
Ik wilde iedereen een gelukkig nieuwjaar wensen en vooral veel moed en hoop en optimisme en vooral ook veel steun aan elkaar en goeie zwangerschappen uiteraard en euh... meer kan ik op dit moment niet bedenken.

Wat dat ongerust zwanger zijn betreft... tja, ben nu 19 weken (zaterdag zal het 20 weken zijn, dan ben ik al in de helft) en het betert wel, maar overgaan lijkt het niet te doen.
Eerst wachtte ik op de magische 12 weken kloof. Heb een echo gehad op 12,5w en heb me welgeteld 3 (!!!) uur gerust gevoeld.
Daarna richtte ik me op het voelen van beweging. Dat gebeurde de eerste keer rond 15w, maar aangezien dat zéér vroeg is om iets te voelen (bij een 2de zs herken je dat sneller), voelde ik nog niet élke dag iets, dus weer ongerustheid.
Nu gaat het iets beter, hoewel ik soms echt nog een tijd plat op de zetel ga liggen tót ik beweging voel.
En net als Bloemme ga ik toch van de ene echo naar de andere, hoewel het steeds betert (tot de kat in mijn vinger beet en ik me ongerust kon maken over toxo).
Maar je hoort me absoluut niet klagen, hoor - liever ongerust zwanger dan niet zwanger. Ik weet dat we veel geluk hadden om in ronde 2 na de MK alweer zwanger te worden.
Het enige dat soms lastig is, is dat niemand lijkt te begrijpen waarom die ongerustheid er blijft inzitten.

In elk geval, nogmaals aan iedereen: sterkte, veel moed en geloof me, je komt er wel door. Nee, iemand die het niet heeft meegemaakt, weet niet hoeveel impact een MK heeft. En ja, de eerstvolgende die zegt dat het de wil van de natuur is, mag geslagen worden ;)

scoopnik

Berichtdoor scoopnik » 04 jan 2008, 09:45

@ Holly: ik ben eigenlijk blij om nog eens een reactie te lezen van iemand die intussen weer zwanger is ;) Want het is zoals je zegt: alleen als je zelf een miskraam hebt gehad, weet je hoe die ongerustheid voelt. Ik ben nog niet weer zwanger, maar ik weet nu al dat ik bij een volgende zwangerschap geen second meer op mijn gemak zal zijn. En dat terwijl ik van mijn 1e kindje ZOOOO onbezorgd was...
En natuurlijk selectie... tja, dat IS het uiteindelijk wel, maar daar koop je niets mee hé ;)

Inge

Berichtdoor Inge » 04 jan 2008, 13:40

@allemaal: Ik ben vandaag terug op controle geweest bij de gynaecologe en heb weer de bloedwaarden moeten afwachten. Conclusie: De bloedwaarden zijn aan het stijgen en de eisprong zal voor ergens in het weekend zijn maar dat zei de gynaecologe vorige week ook Ik moet niet meer terug op controle gaan dus weet uiteindelijk niet of mijn eisprong ook wel daadwerkelijk geweest is dus nog maar een aantal keren na elkaar "betrekkingen" hebben en dan wordt het afwachten. Had liever nog één keer terug gegaan om te kijken of de eisprong nu wel geweest is, gewoon om gerust te zijn. Wat vinden jullie?

@Akela: Bedankt voor je bemoedigende woorden. Jouw cyclus verschilt blijkbaar maar 2 dagen met die van mij want ik ben vandaag aan dag 19. Ook ik weet niet hoe lang mijn cyclus duurt. Zoals je hierboven kan lezen ben ik vandaag nog terug naar de gynaecologe geweest en heb ik mijn eisprong nog steeds niet gehad. Het zou voor in het weekend zijn dus ook voor mij wordt het 14 dagen bang afwachten.

Je zegt ook dat je een MK vruchtbaarder bent maar hoe lang duurt deze vruchtbaardere periode? Ik heb 5 maanden moeten wachten vooraleer ik terug zwanger mocht worden dus denk dat deze periode voor mij nu bijna voorbij is!?

En eens ik zwanger ben zal het ook voor mij bang afwachten zijn tot 1e echo, tot 12 weken maar ook nog tot 20 weken want op 19 weken ben ik ons kindje (Julie) verloren.

@Holly: Ik kan je ongerustheid goed begrijpen. Iedereen die ooit eens een miskraam meegemaakt heeft zal dit wel hebben. De nacht voor ik haar verloren ben heb ik haar voor de eerste keer voelen stampen dus vind dat jij dit al vroeg voelt maar ja het is ook je 2de zeker!? Bij mij was het mijn eerste. Ik vind dat jij snel zwanger geworden bent vermits het in ronde 2 al prijs was! Ik hoop dat het bij mij ook zo snel zal gaan. Hoe lang heb jij moeten wachten tussen de miskraam en het terug zwanger mogen worden?

Ik zou zeggen: hoe moeilijk het misschien ook is: geniet ervan! We weten allemaal hoe snel het gedaan kan zijn. Zou zooooooooooooooooooo graag in je plaats zijn. Verlang zo naar een kindje dus hopelijk is het snel prijs! En het is inderdaad zoals je zegt: wie geen miskraam meegemaakt heeft, weet er de impact ook niet van. De meeste mensen denken: Oh die is nu terug zwanger dus problemen opgelost maar dat is absoluut niet zo!

@allemaal: Nog heel veel succes en tot binnenkort

Groetjes
Inge

Pia

Berichtdoor Pia » 04 jan 2008, 21:00

Hallo allemaal!

Ik ben weer in de kempen neergedaald! Een dagje vroeger dan gepland, maar ik had mijn hoofd op thuis staan, dus zijn we nu al thuis. Geeft me nog wat meer tijd om alles op orde te hebben, voor we er weer invliegen.

Ik ga niet op iedereen antwoorden, maar ik lees dat het nogal veel over angst tijdens de zwangerschap gegaan is. Ik wil alle zwangere dames dan ook een hart onder de riem steken, want ik weet dat het niet makkelijk is. Zo heen en weer geslingerd worden tussen hoop, geluk en angst...

Inge, fijn dat je nu weet dat je een eisprong zal hebben. Als je op zeker(der) wil spelen, kan je misschien alsnog ovulatietesten gaan halen. In de carrefour verkopen ze ze. Als je dan morgen test en het is positief, dan weet je dat hij nog moet komen. Is het negatief dan kan hij al voorbij zijn, of nog een beetje langer op zich laten wachten. Ik moet wel zeggen dat het een heel gedoe is, want de eerste keer dat ik het deed, waren ze dagen aan een stuk positief. En de vorige maand heb ik mijn piek gemist door onzorgvuldig testen.
Maar het kan een steun zijn. Ik geef maar gewoon mijn ervaring mee.
Veel succes en geniet van het weekend ;)

Wat mezelf betreft: heb een zeer ontspannende vakantie achter de rug zonder zorgen. Heb echt even dat zwanger worden een beetje aan de kant kunnen zetten (al blijf ik in mijn borsten porren).
Nu nog enkele dagen wachten... maar ik heb er eerlijk gezegd geen goed gevoel bij. Ik voel me hetzelfde als de vorige maanden waarin mijn ms gewoon gekomen zijn. Dat betekent pijnlijke borsten, wee en soms pijnlijk gevoel in onderbuik en liesstreek. En wie kent deze symptomen nu niet hé :)
Ach, we zullen wel zien.

Groetjes,

Pia

akela

Berichtdoor akela » 04 jan 2008, 21:27

@ Pia: toch duim ik voor je dat die symptomen deze keer op iets anders mogen wijzen dan de normale gang van zaken!

@ Inge: Awel die vraag stel ik me ook se (hoe lang die vruchtbare periode duurt). Ik heb net een nieuw topicje geopend met de vraag hoe je cyclus verloopt na een miskraam. Ik heb mijn regels al een keer doorgekregen, maar wat nu? Zal mijn cyclus even lang zijn als voordien of kan hij weer wat onregelmatig zijn zoals vlak na de pilstop? Ik heb het alleszins niet aan mijn gynaecoloog gevraagd, maar wat ik me wel herinner is dat zij me afraadde tussendoor de pil te nemen, omdat mijn cyclus dan opnieuw in de war zou zijn. Wil ze daar dan mee zeggen dat als je de pil NIET neemt tussen je miskraam en eerste ms, je cyclus is zoals ervoor?
Best wel verwarrend allemaal! Want onze 'klusperiode' zit erop, dat denken we toch alleszins en ik hoop het ook wel, want mijn vriend moet de komende nachten gaan werken (is dj) en dan hebben we maar amper de mogelijkheid tot 'klussen'...

Ach ja we zullen wel zien zeker, uiteindelijk hebben we geen andere keuze dan gewoon af te wachten he..

Groetjes

lin

Berichtdoor lin » 05 jan 2008, 19:39

hallo allemaal,

het is een hele tijd geleden dat ik hier meegeschreven heb. eind 2006 na mijn miskraam tot ongeveer maart volop daarna minder aangezien ik zwanger was en af en toe afstand moest nemen om het positief te blijven zien.

alles is goed verlopen hoor, en sinds 4 dec hebben we een mooie dochter. wel een beetje late reactie, lange bevalling (4 dagen) en geeindigd in keizersnede doordat ik het help-syndroom ontwikkelde. maar uiteindelijk alles de moeite waard geweest..... maar wilde het toch even laten weten. ik was gelijk met Bie uitgerekend op 24 nov maar las al dat zei een week te vroeg is bevallen ook van een dochter,

@bie mocht je nog langskomen van harte gefeliciteerd.....

voor allen die nu ook weer zwanger zijn, proficiat en probeer het positief te bekijken al zeg ik uit eigen ervaring dat ik het al die tijd niet los heb kunnen laten, en veel minder heb genoten dan bij de eerste....helaas maar kon het niet anders wel zoveel mogelijk geprobeerd hoor maar je emoties heb je niet onder controle.

nu viel deze geboorte een jaar na de miskraam en vind het ook af en toe best even moeilijk als ik aan de kerst van vorig jaar terug dacht had dan net de cur, gehad en dezelfde pampers reclame was er weer op waar ik het vorig jaar heel moeilijk mee heb gehad.

ik hoop dat jullie het iets meer los kunnen laten en zoveel mogelijk kunnen genieten van de zwangerschap.

voor de anderen, heel veel sterkte en geluk toegewenst en hoop dat 2008 ook voor jullie goed zal eindigen hetzij met een kleine, hetzij zwanger....ik zal duimen en af en toe nog even komen lezen hoe het gaat.

groetjes lin.

Holly

Berichtdoor Holly » 05 jan 2008, 21:27

@ Lin:
Dikke proficiat!

@ Akela:
Toch gek hoe de ene gynae compleet andere dingen zegt dat de andere, hé. Ik "moest" minstens 2 maanden de pil nemen na mijn MK en als het curretage had geworden dan zelfs minstens 3. Volgens haar zorgt de pil ervoor dat het slijmvlies (denk ik) en de baarmoeder zich veel sneller herstellen. Toen ik nadien nog eens op controle ging, bevestigde ze nog de pil haar werk goed had gedaan. Ik dacht me ook te herinneren dat ze had gezegd dat de pil ook goed is voor je cyclus, maar ik herinner me niet bepaald alles van die eerste gesprekken.
Mijn eerste pilvrije cylcus duurde exact 28 dagen. Ik kreeg mijn MS zelfs twee dagen vroeger dan voordien, toen ik al een hele tijd de pil nam. De maand erop vermoed ik was het ook 28 dagen, want bij 30 dagen testte ik al positief.
Ik vraag me eigenlijk af van waar al die verschillen komen en hoe een mens nu geacht wordt te weten wat het beste is??

Inge

Berichtdoor Inge » 06 jan 2008, 00:54

Kan even weer niet slapen. Vandaag uiteindelijk toch ovulatietesten gekocht omdat ik niet meer terug op controle moet bij de gynaecologe en hoop op deze manier toch te weten te komen wanneer mijn eisprong plaatsvindt of heeft plaats gevonden.

Vanavond test gedaan en was negatief. Dit verontrust me een beetje maar volgens mijn man ben ik er ook teveel mee bezig

Kan het zo moeilijk van me afzetten. De drang naar een kindje is zo groot zeker na hetgeen ik meegemaakt heb (miskraam op 19 weken).

Ben vandaag (zondag 6 januari) aan dag 21 van mijn cyclus en zou dus nog geen eisprong gehad hebben. Kan dit? Wat denken jullie hiervan? Ik had nog willen testen tot en met maandag en als ik dan geen positieve test gehad heb, terugbellen naar de gynaecologe.

@Akela: Ik heb aan mijn gynaecologe gevraagd of het normaal is dat mijn cyclus nu zo verloopt en ze zegt dat dat, zelf bij mensen die geen stimulatie hebben laten doen of geen miskraam gehad hebben, heel onregelmatig kan verlopen.

Voor jou is het inderdaad nu afwachten en indien je niet zwanger zou zijn, je regels asap doorkomen. Voor mij is het allemaal nog een beetje verwarrend maar vermits ik zo uitkijk naar een baby zal het bij mij nog wel een tijdje duren vooraleer ik terug in verwachting ben.

Spijtig genoeg kunnen we niet anders doen dan afwachten maar deze wachtperiodes duren toch zo lang hé ...

Aan iedereen nog heel veel succes!

Groetjes
Inge

ik

Berichtdoor ik » 06 jan 2008, 10:38

Inge meid, relaxxxxx! Ik weet het is makkelijk gezegd, maar dit vreeeet zo aan je!
Een miskraam op 19w is de nachtmerrie van iedere zwangere vrouw. (De mijne was 'maar' aan 12w en ik vind dat al laat...Om maar te zeggen dat ik je begrijp)
Wat die ovulatietesten betreft weet ik niet of je het wel goed begrepen hebt...Je meet de piek in het hormoon dat het eitje doet springen. Als er daarvan heel veel in je bloed zit, springt het ei. Maar eens het ei gesprongen is, nemen die waarden toch weer af? Kan het dus niet dat je op dag 21 gewoon al te laat was?
Enfin, some one correct me if I'm wrong....Blijf je je hele verdere cyclus zien dat je een ei gehad hebt???? Aan je temperatuur smorgens wel he. Da's misschien minder omslachtig om dat eens te proberen? Eerste werk voor je uit bed komt, de thermometer in je poep...

akela

Berichtdoor akela » 06 jan 2008, 10:43

@ Inge: ja kan ik best begrijpen hoor, want jij zat al zoo ver en dan ga je natuurlijk niet liggen denken dat er nog iets fout kan lopen. Je hebt wss al echt 'contact' met het kindje in je buik en dat is iets dat de meesten voor hun 12 weken nog niet hebben he (ik had het alleszins nog niet).

@ Holly: Ik vind dat zeeeer verwarrend dat je al die tegenstrijdige adviezen hoor. Een maandje wachten of drie is toch wel een groot verschil zou ik denken! Wel mijn gyn zelf had gezegd dat ik beter de pil niet nam de eerste maand, maar haar assistent die na de curretage nog wat uitleg kwam geven, zei ook dat dit goed zou zijn om de baarmoeder te doen samentrekken. Uiteindelijk heb ik de raad van mijn gyn gevolgd en ben ik niet aan de pil gegaan, maar je zou begot van minder gaan twijfelen he seg.

Hier vandaag dag 22 en heb ab-so-luut geen idee wanneer mijn eisprong heeft plaatsgevonden (als dat al gebeurd is dan tenminste). Twee dagen geleden had ik wat pijn in mijn onderbuik, maar die pijn heeft een avond + voormiddag erna nog geduurd, dus dat vond ik wat lang om op mijn eisprong te kunnen wijzen. Ook aan de slijmobservatie (jeetje wat gezellig weer) was niets 'anders' te merken.

Nu maar aftellen naar volgende week en dan maar hopen dat die duiveltjes lang op zich laten wachten. Ik weet nog niet of ik snel ga testen, als het lukt hou ik me echt in tot enkele dagen na mijn vermoedelijke NOD.

Groetjes aan iedereen

Bloemme

Berichtdoor Bloemme » 06 jan 2008, 14:54

Hallo dames,

@Lin, proficiat met de geboorte van je dochter! Een magisch moment lijkt mij, hoewel een hellp-syndroom niet te onderschatten is. Ben je er intussen weer bovenop? Geniet in ieder geval van je gezin!

@alle anderen,
Ik wil jullie moed zeker niet ontnemen, maar dat van die extra vruchtbaarheid moet je vrees ik met een korrel zout nemen :( Wij hebben er in ieder geval niet veel van gemerkt! Gezien ik PCO heb, was ik niet zoveel met die extra vruchtbaarheid!
2 januari was voor ons echt een moeilijke dag! Ons eerste kindje was voor die dag uitgerekend. Er zijn heel wat tranen gekomen, maar nu heb ik het precies wat meer achter mij kunnen laten. Maar de dagen voordien voelde ik die spanning toenemen en terug zwanger heeft daar niet veel aan veranderd.
Bedankt trouwens dat een aantal onder jullie de zwangeren moed inspreken. Een moedige daad! Toen ik kort na mijn MK nog niet terug zwanger was deelde ik de zwangeren op dit forum op. Diegenen die voor mij een MK hadden gehad en weer zwanger waren, die waren ergens mijn voorbeeld en die gaven mij dan ook weer wat moed. Maar de zwangeren die na mij een MK hadden gekregen, daar had ik het behoorlijk moeilijk mee. Nu weet ik echter dat er wat angst en onzekerheid betreft weinig verschil is tussen de periode vlak na mijn MK en nu. Er is wel hoop bijgekomen, gelukkig duikt dat zo nu en dan eens op :)
Toch bedankt voor jullie bemoedigende woorden! Ik weet hoe moeilijk dat is, en geloof het of niet......elke dag denk ik aan jullie! Hopelijk kunnen jullie dat een heel klein beetje voelen.

Dikke knuffel aan iedereen,
Bloemme

Pia

Berichtdoor Pia » 07 jan 2008, 18:43

Heel kort, want ventje heeft pc nodig (de hele tijd).

Ik denk dat het wel eens raak zou kunnen zijn. Heb niets maar dan ook niets van bruinverlies. Bruinverlies wijst bij mij op aankomende ms. Heb wel al dagen ms-pijn en nu echt een wee en opgeblazen gevoel. Vorige cycli waren tussen de 26 en 27 dagen. Morgen zit ik op dag 27, dus dan ga ik testen.
Oh, ik ben op van de zenuwen. Kan niet slapen, want ik ben ook zo bang voor valse hoop. maar mijn gevoel zegt me dat het zover is.

Morgen meer...

Groetjes,

Pia

Terug naar “Andere onderwerpen”