opnieuw zwanger worden na MK

n(U)

RE: opnieuw zwanger worden na MK

Berichtdoor n(U) » 02 dec 2007, 15:11

Hey allemaal,

ik kan hier dus niet echt goed komen "zagen" over geduld hebben want veel geduld is er (gelukkig) bij mij niet van pas gekomen. Maar toch.. als je het zooo graag wil, is zelf een uur meer er teveel aan! Ook al zegt m'n test positief en voelt m'n buik alsof ze soms kan ontploffen, ook bij mij is er nog de twijfel of het dit keer wel goed zal gaan.. we zullen wel zien. Als m'n vriend woensdag vrij kan krijgen, gaan we op controle bij de gynae van m'n vriendin. Deze heeft namelijk een vrije zitdag en je kan er dus zonder afspraak naartoe gaan. Dus ik hoop echt wel dat hij zoch vrij kan maken!

@Bloemme: niet erg hoor, dat je over m'n berichtje gelezen had :) kan iedereen overkomen natuurlijk. Ik ben blij te horen dat jouw kleintje het goed stelt en alsmaar meer en meer groeit! Al 11 weken seg.. de tijd vliegt eigenlijk tochwel eh? Ik zit intussen in m'n 6de week. Woensdag mogen we beginnen aan week 7! Misschien gaan we dus nog niet enorm veel kunnen zien bij de gynae, maar dan kan hij me toch al vertellen of alles in orde is!

@Pia: alweer enkele dagen voorbij, voor je't weet zit de wachttijd er weer op en zitten we allemaal met alles wat we maar kunnen kruisen te duimen voor jou! Succes!

groetjes

akela

Berichtdoor akela » 03 dec 2007, 08:53

Hoi iedereen,

hopelijk gaat het goed met iedereen hier (zowel de reeds zwangeren als nog net niet-zwangeren)? Ik had eens een vraagje (het zoveelste :D): normaal gezien raadde onze gyn aan om één keer mijn normale maandstonden te laten passeren vooraleer terug te beginnen proberen. Nu vroeg ik me af of het echt kwaad zou kunnen, moest je toch al eerder zwanger worden? Niet dat wij er al echt opnieuw voor gaan hoor, maar we zijn ook niet bepaald super voorzichtig moet ik eerlijk bekennen... Vandaar mijn vraag.

groetjes

n(U)

Berichtdoor n(U) » 03 dec 2007, 11:06

hey Akela,

je bedoelt dus zoals bij mij :) ik heb het toen aan de gyn gevraagd en de enige reden was zodat ze makkelijker konden vaststellen hoelang je al zwanger bent. Maar het is niet zo dat er één of ander risico bij komt kijken. Ze kunnen ten slotte ook op de metingen afgaan hoelang je ongeveer zwanger bent eh.

groetjes

akela

Berichtdoor akela » 03 dec 2007, 11:25

Ah bedankt n(U), dat vind ik dus eigenlijk geen reden dan he. Is dat gewoon om ons een beetje te pesten ofzo dat ze dat dan zeggen? Want het liefst van al willen de meeste vrouwen na een miskraam toch gewoon weer zo snel mogelijk zwanger zijn?

Maar was al bang. Stel dat we toch al vroeger in verwachting zouden geraken, dat mijn gyn ons dan vies zou bekijken omdat we haar raad in de wind hebben geslagen :D.

even tussenkomen

Berichtdoor even tussenkomen » 03 dec 2007, 12:29

Wat de meeste gyns zeggen is: je wordt niet opnieuw zwanger als je lijf er niet aan toe is. Maar het is zo dat na een miskraam met curettage het slijmvlies echt wat beschadigd is. Dat moet dus best even weer opbouwen. Anders is de kans groot dat de innesteling niet goed gaat. En dat het dus weer fout gaat. Ik denk dat sommige gyns ook daar wat rekening mee houden. Vrouwen nog een teleurstelling besparen.
Maar de mijne heeft echt niks gezegd over wachten.

akela

Berichtdoor akela » 03 dec 2007, 21:48

@ even tussenkomen: ja op een ander topic las ik nu ook net dat een andere gyn het om deze reden had gezegd (van het wachten). Dat ik het dus niet goed meer weet nu. Enfin kans is klein dat we echt door zo willekeurig te spijbelen echt zwanger gaan worden, dus zullen we wel zien zeker...

Anna

Berichtdoor Anna » 04 dec 2007, 15:30

@ Akela, denk idd dat ze dat voorstellen om je lichaam toch wat tot rust te laten komen. Zelf wou ik ook graag terug zwanger worden, maar op die maand kwam het dan ook niet meer aan, ik wou toch eerst zien of mijn lichaam opnieuw normaal functioneerde. Maar het wachten kan lang duren...

Over mijn echo, alles was goed. Eind deze maand mag ik terug voor nekplooimeting. Nu duimen dat alles in orde blijft, je hebt het helaas toch niet in de hand. Dus nog een beejte afwisselend op een wolkje, dan weer in een twijfelbui...

Ik blijf verder mee duimen...
Anna

n(U)

Berichtdoor n(U) » 06 dec 2007, 14:16

Hey Hey!

aangezien m'n vriend woensdag vrijgekregen heeft, konden we op controle bij de gynae van m'n vrienin. We zijn in gaan schrijven om 12.50u en hebben moeten wachten tot 16.45u, maar het was vast en zeker de moeite dubbel en dik waard!

Hij gokt dat we ongeveer 6 weken ver zijn nu, omdat er nog maar net een hartje is beginnen kloppen. Je zag dus wel heel klein iets bewegen, maar echt duidelijk is dat natuurlijk nog niet eh :) In ieder geval is alles dik in orde en hebben we zelfs ons 1e onduidelijke "fotootje" op zak!

Heb gisteren echt serieus krampen gehad in m'n bekkenbodemspieren, ze kwamen en gingen bijna voorspelbaar zoals weeen, en nu? Niks meer! Volgens mij is dat omdat ik nu eindelijk rustig adem kan halen en toch een beetje kan beginnen genieten van dat piepkleine dingetje dat diep in m'n baarmoeder stilletjesaan groter wordt.

Volgende afspraak is bij m'n eigen gynaecoloog op 8 januari en iets zegt me dat dat kleintje dan al véél fotogenieker zal zijn :)

Hopelijk gaat het ook goed met jullie, meiden. Ik duim alleszinds heel hard!

dikke x

akela

Berichtdoor akela » 06 dec 2007, 19:16

Wauw tof zeg n(U), zo'n eerste fotootje en dan nog een hartje zien kloppen. Moet een overweldigend gevoel geven wss!! Geniet er maar volop van.

Pia

Berichtdoor Pia » 06 dec 2007, 21:48

n(U), wat een leuk nieuws! Nu zal je wel een beetje kunnen ontspannen zeker? Geniet er maar van! Voor je het weet, ligt er een baby in je armen :-)

Anna, ook proficiat. Op naar de volgende kaap.

Akela, ik begrijp je twijfels maar al te goed. Mijn gyn zei altijd je begint er maar aan, en als het komt, komt het. Hij was er nogal gerust in. Maar nu in augustus besloot ik zelf even pauze te gunnen aan mijn lijf, want het voelde niet meer goed. Ik denk dat je gewoon moet doen waar je je goed bij voelt!

Hier nog niets nieuws onder de zon. Maandag voorlopig laatste sessie bij osteopaat gehad. Het gaat eigenlijk lichamelijk terug heel goed met mij. Laten we nu hopen dat zich dat ook weerspiegelt in een mooie zwangerschap!
Had daarstraks beetje bruinverlies, maar ik wil mezelf beschermen tegen te veel emoties (positief en negatief). Is natuurlijk onmogelijk, ik ben één vat hormonen :-)
Na het weekend weten we meer. Als er maandag nog niets te zien is, ga ik een testje kopen.

Groetjes,

Pia

n(U)

Berichtdoor n(U) » 07 dec 2007, 09:48

@Pia: maandag is het alweer zover? Spannend! Ik duim mee hoor, ben benieuwd naar het resultaat! Je emoties tegenhouden is inderdaad niet zo gemakkelijk, maar misschien is het ook wel beter ze gewoon de vrije loop te laten gaan, opkroppen veroorzaakt stress en dat is natuurlijk niet zo goed...
Dus laat ze de vrije loop, uit alles wat je maar wil, wij aanhoren het met plezier!

succes!!!

groetjes

Bloemme

Berichtdoor Bloemme » 09 dec 2007, 12:02

Hey dames,

Ik spring hier maar weer even binnen........ Gisteren heb ik een echo gehad en alles was in orde. De dokter zei wel dat ik mij veel rustiger moet houden, als ik mij zo'n zorgen blijf maken lig ik over een paar maanden aan de weeënremmers voorspelde hij! Makkelijker gezegd dan gedaan natuurlijk :)
Intussen ben ik wel de 12 weken kaap voorbij! Toch merk ik dat ik het nog altijd nodig heb om hier af en toe eens langs te komen. Jullie begrijpen tenmiste waarom ik niet onverdeeld gelukkig kan genieten van die zwangerschap.
Gelukkig voel ik mij wel beter, ik ben nu niet meer zo misselijk, ik heb alleen wat last van mijn bekken.......maar daar kan ik goed mee leven ;)

Hou jullie goed!
Pia, ik duim voor jou.

Dikke knuffel allemaal,
Bloemme

akela

Berichtdoor akela » 09 dec 2007, 19:45

@Pia: ja ik duim ook voor jou. Morgen is het je testdag zeker he? brr spannend, ik gun het je van harte hoor!!

@ Bloemme: Goed dat je 12 weken al voorbij zijn!! Toch snap ik ook wel dat dat alleen niet al je zorgen wegneemt. Je blijft wss wel een beetje het gevoel hebben van 'het KAN altijd fout gaan', maar ik zou proberen er niet te veel mee bezig te zijn. Tenslotte is de kans nu nog maar heel klein en straks is je zs voorbij zonder dat je ervan hebt kunnen genieten. Hopelijk wordt die pijn in je bekken wat beter.

Groetjes aan iedereen

Pia

Berichtdoor Pia » 11 dec 2007, 18:29

Het lijkt erop dat mijn eisprong niet gekomen is toen ik dacht dat hij er was. Heb nog steeds geen ms, maar ben ook niet zwanger. Heb bruinverlies en buikpijn. Vind het wel vreselijk vervelend dat ik nu opeens onregelmatig ben. Hopelijk komen ze morgen, dan kan ik er nog mee leven.
Maar ik weet dus wel dat ik nu volgende maand ovu-testen ga gebruiken. Ik wil zekerheid.

Sorry, voor mijn ego-berichtje. Hoe gaat het met jullie?

Groetjes,

Pia

akela

Berichtdoor akela » 11 dec 2007, 21:06

Neen hoor Pia, er bestaat niet zoiets als een 'ego berichtje' het is toch normaal zeker dat je over je teleurstelling wil praten, dat is toch niet egoïstisch. Pff rot voor je zeg, ik hoop dan maar mee voor je dat ze morgen goed doorkomen. Volgende keer weer vol goede moed proberen! Het komt er echt wel van!!

Kiki

Berichtdoor Kiki » 12 dec 2007, 10:18

Hey lieve dames,

Eigenlijk zit ik jullie al een aantal maanden vanop een afstandje te volgen, sinds ik in augustus een miskraam had.

Ik was vrij snel terug zwanger, maar helaas liep het opnieuw mis deze week. Nu moet ik afwachten tot vrijdag en als het vruchtje dan niet spontaan is afgekomen, moet ik maandag weer een curettage ondergaan... Ik zie er zo vreselijk tegenop, temeer omdat ik nu weet wat me te wachten staat... Ik heb helemaal geen bloedverlies, dus vrees het ergste... 't Leven kan toch afgrijselijk oneerlijk verdeeld zijn hè...

Pia, ik hoop met jou mee dat je ongesteld bent intussen en vol goede moed weer aan een nieuwe kans kan beginnen!

Liefs,

Kiki

Pia

Berichtdoor Pia » 12 dec 2007, 11:53

Kiki,

Welkom bij deze bende. Moge we je een beetje kunnen troosten...
Ik begrijp (en ik ben niet alleen) je maar al te goed in je moeilijke dagen!
En wat die curretage betreft. Ik heb ze bij mijn laatste mkn geweigerd. Heb gezegd dat ik dat niet wou en dan kreeg ik pillen om het vruchtje af te drijven. Ik moet zeggen dat het de ene keer beter was dan de andere. Want je kan enorm afzien als je het natuurlijk laat komen. En het voordeel van een curr is dat je er snel vanaf bent. Maar ik begrijp je als je liever die operatie niet laat doen. Vond het vreselijk om daar als een nr in het zh te liggen. Ik heb zelfs een keer op de materniteit moeten verblijven! Tussen de gelukkigste mensen van de wereld...
Neem tijd voor jezelf en laat je wat vertroetelen!

Veel liefs, Pia

En dan nog kort over mezelf. Mijn rode vlag wappert in al haar glorie! Op naar ronde drie. Eisprong op 25 december (!) en nod op 8 januari.

bieke

Berichtdoor bieke » 12 dec 2007, 13:49

ook ik volg al een tijdje in alle stilte...
maar ik heb deze keer wel nood aan een praatje met lotgenoten...

Ikzelf had een curetage op 13 weken, het vruchtje was reeds gestorven op 7 weken, emotioneel was dit zeer zwaar, ook al omdat niets er op wees dat er iets mis was... ben misselijk geweest tot de dag van de curetage maar lichamelijk vond ik het best meevallen.

Ondertussen zijn we sinds vandaag al weer in in ronde 5 beland,
het wachten duurt zooooo lang....Maar ja...wat doe je eraan hé ???

Bloemme

Berichtdoor Bloemme » 12 dec 2007, 22:21

Hallo dames,

Welkom Kiki en Bieke. Hopelijk vinden jullie hier de steun die jullie zoeken! Gooi alles er maar uit, het lucht op en meestal doet het ook deugd om reacties te krijgen van mensen die weten wat je doormaakt.

Pia, jammer dat het niet voor deze ronde was, ik kreeg er al wat hoop in toen je bruinverlies kreeg......maar nu heb je wel duidelijkheid. Hoe zit het nu eigenlijk met je cyclus? Toch nog tamelijk regelmatig?

Hier zijn de zorgen nog niet echt voorbij!
Hoewel de nekplooimeting ok was, was de tripletest slecht, die was 1/100 terwijl die maar 1/250 zou mogen zijn. Mijn gyneacoloog heeft vanavond gebeld, morgen moet ik een afspraak maken met een collega van hem. Die arts een zekere Dr. Ingels in Gent zal een uitgebreide (3D) echo doen en eventueel een vruchtwaterpunctie. Hopelijk loopt dat goed af, mijn vertrouwen wordt weer flink op de proef gesteld!!!
Ik hou jullie op de hoogte.......

Groetjes,
Bloemme

bieke

Berichtdoor bieke » 13 dec 2007, 08:43

@bloemme, bedankt voor de steun, het doet echt wel deugd.
het lijkt erop of je nooit gerust kan zijn hé !!
Maar ik hoop op het beste voor jou, en wens je in elk geval een goede en uitgebreide echo toe !!!
hou ons op de hoogte .
veel sterkte
groetjes,

Anna

Berichtdoor Anna » 13 dec 2007, 09:27

Heel veel sterkte voor de nieuwelingen onder ons... Je kan hier gerust je hart luchten, er is altijd wel een luisterend 'oog' om je verhalen na te lezen.

@ Pia, hoe jammer dat er weer een cyclus voorbij is. Heb je er al wat inzicht in gekregen hoe hij verloopt?

@ Bloemme, ik hoop voor jou mee dat de uitgebreide echo je een goed zicht geeft. Heb volgende vrijdag nekplooimeting, inderdaad ons geduld blijft op de proef gesteld.

Veel succes allemaal,
Anna

Kiki

Berichtdoor Kiki » 13 dec 2007, 10:44

Bedankt voor het warme welkom!

Ai Bloemme, het is je toch ook echt niet gegund om er lekker gerust in te zijn nu en uitgebreid te genieten van je zwangerschap hè... Ik hoop dat de uitgebreide echo jullie veel wijzer kan maken en dat een vruchtwaterpunctie je bespaard kan blijven. Of zou je ze sowieso laten doen, denk je?
Veel moed!!

Hey Pia, ik wou eigenlijk ook vragen aan de gynaecologe vrijdag of ze me misschien die pilletjes niet wou voorschrijven. Zo blijven rondlopen is natuurlijk ook geen oplossing, vorige keer heb ik 3 weken gewacht (met bloedverlies) op een spontane miskraam en da's veel te lang.

Ik wil iets bekennen... Zo stom van mezelf en ik wéét 't, maar sinds vanmorgen ben ik met heel mijn hart beginnen hopen (omdat ik dus geen bloedverlies meer heb) dat die assistent zich vergist heeft op zijn echo maandag. Enfin, morgenavond moet ik terug, dus 'k zal dan de slag wel echt krijgen.

Bieke, veel, véél sterkte voor jou ook! Wat een ellende zeg, nog 6 weken het idee gehad dat alles in orde was. Ik denk aan je!

Kon ik de tijd maar een paar maanden verderspoelen...

Liefs,

Kiki

bieke

Berichtdoor bieke » 13 dec 2007, 10:56

@kiki, ik ken je gevoel zo goed, blijven hopen dat er toch iets fout gelopen is en dat alles wel goed komt : weet je dat ik de dag van de curetage echt nog is speciaal aan de verpleegsters gevraagd heb , om toch nog een extra echo te doen alvorens ik geopereerd was, ook ik wou echt wel 500% zeker zijn dat er zich niemand vergist had !!

Véél sterkte voor morgen
Hou ons op de hoogte

akela

Berichtdoor akela » 14 dec 2007, 16:42

Jep dat gevoel ken ik ook. Je blijft denken van oei wat als iedereen nu toch eens fout is... Je gaat vooral zo denken omdat je je nog zo zwanger voelt he en omdat niets erop wijst of wees dat een miskraam zich zou kunnen aandienen...

Veel sterkte Kiki en bieke
ik duim heel erg mee voor jou hoor Bloeme

groetjes

Bloemme

Berichtdoor Bloemme » 15 dec 2007, 20:16

Hey dames,

Bedankt voor jullie bemoedigende woorden! Woensdagavond heb ik om 21u die uitgebreide echo, ik zal er tegelijk met een klein hartje en met een goeie portie hoop naartoe gaan.

@Kiki, laat het niet te lang aanslepen, zet je gyneacoloog maar wat onder druk!
Bij mijn miskraam in mei heb ik ongeveer 2 weken bloedverlies gehad voor ik ons kleintje verloren ben. Ik was uitgeput, het heeft echt te lang geduurd. En hoewel een spontaan miskraam mij beter leek voor het herstel van mijn lichaam, is het mij emotioneel niet ten goede gekomen. Ik had sneller moeten vragen naar medicatie om het gebeuren te ondersteunen, zodat ik kon recupereren ipv te zitten wachten op iets wat je helemaal niet wil.
Ik had die periode het gevoel dat mijn leven echt stilstond!
Hou de moed er in Kiki

Groetjes,
Bloemme

Terug naar “Andere onderwerpen”