opnieuw zwanger worden na MK

n(U)

RE: opnieuw zwanger worden na MK

Berichtdoor n(U) » 18 nov 2007, 20:00

@Pia: jammer voor je dat je je regels gekregen hebt :( duimen voor volgende maand! maar aan de andere kant.. mijn nod was voor 16/11 en inderdaad heb m'n regels vandaag nog steeds niet, maar denk niet dat ik zwanger ben. Voel me niet anders en zie ook helemaal geen tekenen.. en als toppunt zijn m'n testen nog altijd niet aangekomen!!!! ik kan wel zot worden. Wou dat ze gewoon doorkwamen en we gewoon opnieuw konden beginnen. Van dat getwijfel wordt ik'n beetje zot (alsof ik dat nog niet genoeg ben :)). Heb eigenlijk niet echt veel zin om te testen, maar dan ben ik ten minste zeker eh?

Voor de rest alles wel in orde, heb weinig tijd om eraan te denken door't harde werken in ons huisje. Maar ben tevreden over't resultaat. We hebben alles al onderhanden genomen behalve de bureau, want daarvoor moeten we eerst een nieuwe bureau-tafel gaan kopen en een opbergkast. En als die dan in orde is, dan doe ik't eerst volgende jaar NIKS meer! Hard genoeg gewerkt en al veel meer gedaan dan we oorspronkelijk op de planning hadden staan. Maar blijkbaar werkt dat een beetje verslavend: komaan misschien dat nog eventjes en een beetje van dat en daar nog wat doen, enz enz.. :)

Hopelijk gaat het met jullie nog wat beter!

groetjes

akela

Berichtdoor akela » 19 nov 2007, 13:34

@ n(U): ik duim mee dat dit uitblijven mss toch wijst op een positieve test. Waar heb jij je testjes besteld? Bij babybrabbel? Ik heb dat vorige keer ook gedaan, ze zijn daar een stuk goedkoper dan in de apotheek he. Heb vorige keer wel ook eentje van de apotheek gekocht, zo ben je zekerder hee.

Groetjes en veel succes nog in het huisje

Pia

Berichtdoor Pia » 19 nov 2007, 19:11

Dag meiden!

Het gaat weer wel ok met mij. Ik heb lichte maandstonden gehad, dus ben er weeral volledig vanaf. Heb het heel druk op het werk, dus we zullen snel weer aan de volgende vruchtbare periode zijn!

Het heeft nooit langer dan vier maanden geduurd eer ik zwanger was, dus ik weet dat we goed vruchtbaar zijn.
Ik ga ervan uit dat we in het nieuwe jaar weer zwanger geraken.
Ik ben aan het overwegen om met ovutesten te beginnen, maar ik heb geen zin in die poespas. Heb nog even tijd om te beslissen.

Hoe gaat het met jullie? n(U) al nieuws?

Groetjes,

Pia

Bie

Berichtdoor Bie » 20 nov 2007, 15:50

Hallo dames,

Ik weet niet er hier nog veel meeschrijven van in het begin, maar ik ben diegene die dit topic opgestart heeft in januari.
IK kom gewoon eventjes melden dat ik vorige week maandag bevallen ben van een prachtige dochter.
Dus dames, niet opgeven, de moed niet laten zakken want na regen komt er vroeg of laat altijd wel zonneschijn!
Veel succes allemaal!!

groetjes Bie

Holly

Berichtdoor Holly » 20 nov 2007, 20:05

(Jaja, ik kom af en toe nog meelezen. Niet dat iemand me nog zal kennen, vermoed ik.)
Wilde Bie even een dikke proficiat wensen!
Hier gaat alles ook OK - ben met momenten nog steeds erg zenuwachtig, hoewel de grens van de 12 weken gepasseerd is. Heb ondertussen al 3 (ik weet het: DRIE - ben écht wel zenuwachtig) en alles was in orde. Nu moet ik wel weer een volledige maand wachten op de volgende controle.
Ik sluit me dus aan bij Bie: de moed niet opgeven!
Pia, altijd blij om nog eens iets van je te horen/lezen.

Gast

Berichtdoor Gast » 21 nov 2007, 09:57

@akela: ik heb m'n testen besteld bij L10, voorlopig is dat altijd vlot gegaan, maar nu was er een foutje in hun systeem waardoor de betaling niet geregistreerd werd, met als gevolg dat ik nog steeds zit te wachten op die testjes!!! M'n regels blijven nog altijd uit, dus dat blijft positief. En normaal zouden de testen nog deze week moeten aankomen.
Ik vind ook dat ze op't net stukken goedkoper te vinden zijn dan in de winkel. Ik koop altijd voordeel-packs met meerdere stuks. (zoveel kopen, zoveel gratis)

@Bie: geweldig dat je bent bevallen, een dikke proficiat!

@Holly: ook jij proficiat met je zwangerschap. De eerste trimester al voorbij.. de tijd zal vliegen! En voordat je't weet ben je zover als Bie :)

groetjes

n(U)

Berichtdoor n(U) » 21 nov 2007, 09:58

oei, dit tekstje hierboven is dus van mij :)

akela

Berichtdoor akela » 21 nov 2007, 10:54

Wauw tof zeg, awel zo'n berichtjes geven dus echt wel moed vind ik. Januari een topic als dit opgestart en nog geen jaartje later een kindje gekregen! Dat geeft echt ongelooflijk veel moed!!
Dikke proficiat en ook aan Holly proficiat met je zwangerschap!!

Ja die testjes zijn veel goedkoper via het internet he! Al deed ik vorige keer wel nog eens een duurdere apotheektest ook gewoon om heel zeker te zijn.

@ Pia: ik vind dat ook zo'n gedoe met die ovu testjes. Vorige keer berekende ik gewoon mijn vruchtbare periode heel ruim en dan om de twee dagen 'huiswerk maken' he :D. Ik heb toen erg goedkope testjes gekocht, maar die deden het helemaal niet. Ik had er een stuk of vijf, maar geen ene heeft gewerkt, dus... Voor mij geen ovu testjes meer.

Groetjes

Anna

Berichtdoor Anna » 22 nov 2007, 11:38

Hey Bie, tuurlijk kennen we je nog, een hele dikke proficiat he. En inderdaad, het is wel bemoedigend te horen dat alles goed gaat met jou en je kindje.

Holly, veel succes ook verder. We kennen hier allemaal de onzekerheid als we opnieuw zwanger zijn. Probeer mezelf ondertussen ook zo tussen hemel en aarde te houden, niet evident. En andere mensen die dat niet kennen, zeggen altijd dat je posititef moet blijven. Dat doe ik ook wel, maar ze beseffen niet hoe groot de klap is en dat je jezelf een beetje probeert te beschermen voor een te grote teleurstelling (ook al kan je dat niet echt) door wat realistisch te proberen zijn.

@ Pia, testjes heb ik nooit gedaan. Vond dat zo raar om dan als je een positieve test hebt, te zeggen van 'kom op nu is de moment'... Maar bij vele mensen helpt het wel, dus het lijkt mij zeker het proberen waard. Als je onregelmatig bent, weet ik wel niet of het altijd zo makkelijk werkt, zoals Akela ook zei dat het bij haar niet duidelijk was.
Veel succes ermee alleszins, ben benieuwd naar de vorderingen....

Groetjes,
Anna

Pia

Berichtdoor Pia » 22 nov 2007, 20:02

Pff wat duurt wachten toch lang. Het steekt eerlijk gezegd een beetje als ik die positieve verhalen lees, maar dat zullen jullie wel begrijpen hé. Het is niet elke dag even evident om erin te blijven geloven. Maar ik gun het jullie van harte hoor, dat meen ik!

Bie, proficiat! Geniet van je baby-meisje!

Holly, tuurlijk ken ik je nog. We hebben nog samen veel verdriet gedeeld. Maar dat je al zover bent! Daat verschiet ik van! Wat gaat de tijd toch snel! Nu kunnen de mooie maanden beginnen. Dat kleine buikje dat nog lekker meewil. Ook daar één raad: genieten!

n(U) en akela, hoever zijn jullie met opnieuw eraan beginnen?

Anna, hoe ver ben je in je zwangerschap?

Groetjes,

Pia

akela

Berichtdoor akela » 22 nov 2007, 21:21

Hoi Pia,

Ik kan je goed begrijpen hoor. Het is elke keer wat dubbel als je zo'n positief verhaal hoort hee. Al vind ik het online iets makkelijker te verdragen dan in mijn omgeving. Enfin, ook dan gun ik het de mensen van harte uiteraard! Maar dan voel je vanbinnen weer even die leegte, weer even ga je denken van: 'dat had ik ook kunnen hebben allemaal nu'.

Ik ben nu twee weken na mijn curretage (jeetje wat vliegt de tijd toch snel!) en ga sowieso wachten met opnieuw proberen tot januari. Dat heeft met het in orde brengen van onze hospitalisatieverzekering te maken. Ik moest mijn maandstonden één keer natuurlijk door laten komen, dus ik hoop een beetje dat mijn maandstonden eind december vallen, dan kan ik er in januari meteen aan beginnen... Maar zoals ik hier vaak hoor, ligt je cyclus na een curretage weer even overhoop en kan het best zijn dat we wat langer zullen moeten wachten op die maandstonden. Daarom neem ik nu teunisbloemolie, of het helpt, weet ik nog niet. Ben echt eens benieuwd wanneer mijn eerste maandstonden nu gaan doorkomen, want heb er nu geen flauw idee van waar ik zit in mijn cyclus... Of er al een nieuw eitje klaar zit... of mijn eisprong mss een dezer dagen al kan voorkomen... helemaal geen idee van...

Groetjes

n(U)

Berichtdoor n(U) » 23 nov 2007, 16:43

Heylaba,

mijn testjes zijn vandaag eindelijk toegekomen! (ik bestel telkens dezelfde van mat-care omdat die hun werking al bewezen hebben keer na keer. Niet de duurste, maar zeker ook niet de goedkoopste). Natuurlijk heb ik er niet aan kunnen weerstaan om te testen... mijn test gaf twee dikke vette strepen!!!! :)
Dus ben terug zwanger zonder m'n regels tussendoor gekregen te hebben. Ook dat is dus blijkbaar mogelijk. En volgens berekeningen ben ik vandaag 5 weken en 2 dagen (allé ja, als m'n theorie van mk als 1e dag van de nieuwe cyclus te gebruiken, klopt).

Natuurlijk ben ik heel blij, maar het dringt toch nog niet echt 100% door... ik wil bv al zeker tot 6 weken wachten tot ik afspraak maak bij de gynae (mk was op 5 weken en 5 dagen) en ik sta er iets losser tegenover dan vorige keer. Dusja, tis te hopen dat het dit keer goed gaat. Ik vind het ergens ook wel jammer dat ik het hier moet komen verkondigen, want ik gun ieder van jullie dit natuurlijk ook dubbel en dik!

dikke knuff

Bloemme

Berichtdoor Bloemme » 23 nov 2007, 20:41

Hallo dames,

Ik ben de voorbije weken echt verschrikkelijk ziek geweest. Die misselijkheid gaf mij ergens wel rust, omdat ik dat de vorige zwangerschap toch veel minder had. Maar bij momenten heb ik dus hele nachten gebraakt, mijn hele lijf deed zeer, de tranen rolden over mijn wangen en bij momenten stond het huilen mij nader dan het lachen. Vaak duurde dit tot rond 4u in de morgen, als ik dan eindelijk in slaap viel liep die verdomde wekker af om 6u30 :(
Gelukkig ben ik veel blijven drinken, maar het scheelde niets of ik was opgenomen in het ziekenhuis.
Gelukkig gaat het de laatste week iets beter, ik loop in ieder geval niet meer rond als een zombie :)
Over 2 weken heb ik weer een echo, ik kijk er naar uit maar tegelijk begint de spanning en de angst toch weer de bovenhend te krijgen!

Ben blij dat ik weer eens de energie vond om jullie nog eens op te zoeken en bij te lezen......
Ik herkende onmiddellijk jullie gevoel hoor: hoop, wanhoop, verdriet, weer wat moed......om gek te worden! Eigenlijk is dat voor mij nu nog altijd zo!!!
Ik heb jullie gemist!

Groetjes,
Bloemme

Pia

Berichtdoor Pia » 24 nov 2007, 08:37

Akela,

Ja, in de omgeving is het moeilijker. En de ene dag kan ik er ook weer beter tegen dan de andere.

Hopelijk heeft die theunisbloemolie een goed effect. Ik moet wel zeggen dat het bij mij wel verschilde van mk tot mk wanneer ik mijn ms terug kreeg. Enkel En na een curretage was er bij mij onmiddellijk terug een normale cyclus. Natuurlijk is dit ook persoonsgebonden, maar misschien geef ik je zo wat hoop.

n(U), wat een geweldig nieuws! En al zo ver! Dan heb je toch lang kunnen wachten met testen, zo flink! Een hele dikke proficiat en laat horen hoe het met je gaat hé.

Lieve Bloemme,

Wat moet jij een vreselijke tijd achter de rug hebben. Voel je alsjeblieft niet te beroerd om hier te komen klagen. Ik begrijp je maar al te goed! Wat een geluk dat je niet naar het ziekenhuis moet.
Ben je blijven werken? Rust toch maar voldoende hé, je lichaam heeft het nodig.
Gelukkig gaat het nu al wat beter. En nu nog aftellen naar de volgende echo. Ben je dan al 12 weken? Wat gaat de tijd toch snel (voor jou waarschijnlijk niet echt).

Veel sterkte meisjes!

Pia

akela

Berichtdoor akela » 26 nov 2007, 09:18

@ n(U): wauw dikke proficiat zeg!! Dan heb je echt niet lang moeten wachten he, super voor jou!! Waarom wil je wat langer wachten met die echo? Ik ben nu aan het denken van er de volgende keer al sneller eentje te vragen? Alhoewel, dat is natuurlijk ook niet goed, want dan is er mss nog niets te zien en ga ik me (hopelijk) onnodig zorgen maken. Tof, echt een dikke dikke proficiat! Blijf vooral hier hangen om te vertellen hoe het met je gaat en hoe je eerste echo's verlopen he!

@ Bloemme: jeetje zeg, ocharme! Ja ik wou net zoals Pia ook vragen of je nu nog gaat werken, omdat je spreekt van die wekker? Of is het je mans wekker? Door jouw verhaal te lezen, kan ik me ineens heel goed inbeelden hoe je je moet voelen nu die echo er weer aankomt. Wij waren vorige keer zoooo blij om een echo te laten maken en die klap kwam toen zo hard aan, dat ik niet denk een volgende keer enthousiast naar de gyn te gaan, maar eerder erg ongerust en met veel schrik. Is dat bij jou nu ook zo? Ik zou mij ook al stukken 'veiliger' voelen als ik zo misselijk zou zijn. Je leest dat toch nog hee? Dat een mogelijke miskraam minder voorkomt bij vrouwen die tijdens hun zwangerschap goed misselijk zijn. En eens die 12 weken echo gepasseerd kan je sowieso al wat meer ontspannen zijn he!

@ Pia: ah dat geeft weer wat moed dat je sneller een regelmatige cyclus had na curretage dan na spontane miskraam. Hier zijn we nu ongeveer zo'n 2,5 weken na de curretage en ik ben benieuwd wanneer mijn eerste maandstonden er gaan doorkomen. Voor mij zou het ideaal zijn, moesten ze rond de 21e december doorkomen, dan kan ik er echt de eerste januari alweer invliegen :D. Maar dat zou al moeten lukken he...

Groetjes aan iedereen

n(U)

Berichtdoor n(U) » 26 nov 2007, 11:59

heyhey,

doorheen het weekend ben ik zeer ongeduldig geworden om een afspraak te laken bij m'n gynaecoloog, blijkt dat de 1e plaats die hij vrij heeft, pas op 8 januari is! :/ Tegen dan zou ik op 12 weken zitten en dat lijkt me wat lang om te wachten.. ben aan't overwegen om een bezoekje te brengen aan de echo-winkel hier in Lommel. Daar kan je zo vaak je wil op afspraak gaan om een 2d of 3d of zelfs een 4d echo te laten maken tussen je gynae-bezoekjes door. Of zou een andere gynae een beter idee zijn?

Intussen kan ik ook wel laten weten dat ik heel wat meer last heb van kwaaltjes deze keer. telkens een uurtje na't eten begint m'n buik wat pijnlijk te worden. En ben ook ongelofelijk moe en soms echt wel zwakjes. Maar echt misselijk en braken voorlopig niet.

hoe gaat het met jullie?

groetjes

E

Berichtdoor E » 26 nov 2007, 19:49

Kan jou gyn je niet vroeger even tussendoor nemen?? Nadat hij van jouw curretage weet en al? Ik zou zeker een andere gyn zoeken ! al is 't maar voor die eerste echo, kan je in januari weer eventueel terug nr je eigen gyn. zo'n winkel zou ik later eens doen voor de fun, maar wie weet zien ze nog niet veel en zijn die mensen niet zo bevoegd om alles uit te pluizen!

Succes !

Pia

Berichtdoor Pia » 28 nov 2007, 14:11

Hoe is het met jullie allemaal? n(U) met je kwaaltjes? Ik vind het ook nogal riskant om naar zo'n echo winkel te gaan. Zijn dat artsen? Niet dat ik geen vertrouwen heb in vk, ik ben er zelf één, maar stel dat ze iets verkeerd interpreteren? Maar ik kan het wel goed begrijpen dat het te lang wachten is voor jou. Ik zou ook onmiddellijk een echo willen.

Akela, aan het wachten op een cyclus?

Hier de vruchtbare dagen bijna door. Volgens berekening had ik gisteren mijn eisprong, dus hebben we maandag gevreeën. Maar nu heb ik vandaag nog steeds vruchtbaar slijm, dus nog maar eens een lap op geven zeker? Amai dat zal mijn ventje erg vinden :) !

En daarna weer aftellen. Hopelijk gaat de tijd snel...

Groetjes
Pia

n(U)

Berichtdoor n(U) » 28 nov 2007, 14:35

heyhey

met m'n kwaaltjes alles ok, de symptomen blijven hetzelfde: moe moe en nog eens moe en buikpijn na't eten. Maar vind het niet zo erg :) heb besloten dat als ik écht niet meer kan wachten, ik naar de gynae van m'n vriendin ga, die heeft iedere week 2 uurtjes vrije zit. Je moet je dan aan gaan melden en dan krig je'n nummertje. Ze was vorige keer nr 15 (ingeschreven om 13u en aan de buurt om 16u) maar denk dat ik daat er wel voor over zou hebben :) je kan tenslotte tussendoor misschien ergens iets gaan drinken ofzo.

Hopelijk zullen je vruchtbare dagen en vruchtbaar slijm hun werk doen eh Pia! Ik duim alvast!

groetjes

akela

Berichtdoor akela » 28 nov 2007, 15:18

@ n(U): ja ik zou ook al sneller gerustgesteld willen worden, mss is dat geen slecht idee van die gyn van je vriendin. Langs één kant wens ik je zo weinig mogelijk kwalen toe, maar langs de andere kant stellen die kwaaltjes je vaak ook wel gerust dat alles nog ok is he, dus ... kies zelf maar mijn wensje voor jou uit :D.

@ Pia: Spannend binnen zo'n twee weken ga jij ook weer kunnen beginnen testen en gissen... Jep ik wacht volop op mijn cyclus, maar ben nog niet ongeduldig hoor. We zijn nog maar zo'n drie weken na mijn curretage, dus dan zou het wel snel zijn om al opnieuw mijn maandstonden door te krijgen. Het liefst van al heb ik ze rond de 21e dec, dan kunnen we juist in januari beginnen klussen en komt het juist goed uit voor onze hospitalisatieverzekering, maar ja... zo'n dingen bestel je niet met de post he (jammer genoeg soms).
Ik hoop wel dat mijn maandstonden niet vroeger gaan komen dan die 21e, want dan moet ik er nadien NOG een overslaan en duurt het NOG langer pfff... ach ja we zullen wel zien he...

groetjes

Anna

Berichtdoor Anna » 29 nov 2007, 08:15

Hey Pia, Ik duim hard met je mee hoor... Hopelijk heb je genoeg te doen, zodat het wachten snel voorbijgaat.

@ Akela, ja zo'n postorderkindje zou wel handig zijn, maar nu zijn we allemaal allang gelukkig als het gewoon een gezond kindje is, wanneer het ook komt. Ik sta in het onderwijs en een vriendin probeert zwanger te raken, maar wil niet in de zomer bevallen om haar 'verlof' niet kwijt te zijn. Hopelijk moet ze nooit een mk meemaken of lang wachten zoals enkelen onder ons, want dan zal ze wel beseffen dat die vakantie niet zoveel uitmaakt.

Ik zit nu 6 weken na mijn eisprong, dus vermoed dat ik dan zo'n 8 weken ben, maar ik voel helemaal niks, dus ben bang aan het afwachten tot maandag wanneer ik voor echo mag gaan. Het lijkt alsof ik me niet kan voorstellen dat het deze keer verder zal gaan dan die paar weekjes... Dat klinkt misschien raar, maar als je dat nog niet meegemaakt hebt, lijkt het zo onvoorstelbaar.

Groetjes,
Anna

Pia

Berichtdoor Pia » 29 nov 2007, 19:59

Oh Anna,

Wat begrijp ik je angsten! Veel sterkte meid en probeer je niet te hard te focussen op wat je wel en niet voelt. Denk eraan dat elke zwangerschap anders is en dat je misschien helemaal niets hoeft te voelen!

Nog een paar dagen en dan weet je veel meer...

Groetjes,

Pia

akela

Berichtdoor akela » 30 nov 2007, 16:45

Ja ik kan daar ook goed inkomen Anna. Op onze echo zag je niet eens echt een kindje, dus vraag ik me soms ook af of we ooit wel dat geluk zullen mogen kennen.

Laat maandag zeker iets weten, we duimen alvast voor je hoor!

Bloemme

Berichtdoor Bloemme » 01 dec 2007, 17:32

Hallo dames,

De vorige keer heb ik blijkbaar om één of andere reden over het berichtje van n(U) heen gelezen! Het spijt me n(U)! Was er waarschijnlijk nog niet helemaal bij :)
Ik vind het echt fantastisch voor jou! En ik kan me voorstellen dat je niet tot 8 januari wil wachten om op controle te gaan. Hopelijk heb je een fantstische zwangerschap deze keer, ik gun het je echt!

Hier gaat het leven z'n gewone gang. Ik voel mij nog niet helemaal in orde, maar ik braak geen hele nachten meer!
Gelukkig! Want ja ik werk nog :( Gelukkig werk ik de zaak van mijn man en hoef ik dus geen verantwoording af te leggen als het wat minder gaat. Maar daarnaast zit ik ook nog aan de unief en dat valt nogal tegen! Ik kan maar weinig interesse opbrengen omdat ik altijd zo moe ben........
Toch zal ik deze en volgende maand even moeten doorbijten want de examens komen er aan.
Ik zit nu in week 11, dus het zou al gauw wat beter moeten gaan met mijn energie niet?
Volgende vrijdag weer een echo, en de spanning loopt effectief op.
De dag voor de echo ben ik meestal echt niet te genieten :(
Gelukkig heb ik een man met heel veel geduld :hihi

@Akela,
Als je de moed hebt om op dit forum terug te lezen tot augustus, dan zal je zien dat mijn hoop ook echt in mijn schoenen stak! Ik dacht dat moeder worden echt niet meer weggelegd was voor mij. Op een bepaald moment was ik echt fatalistisch. Op dat moment is het ook zo moeilijk te geloven dat je ooit nog zwanger zal zijn. En zelfs nu ik zo ziek ben geweest door die zwangerschap, ben ik telkens weer verbaasd dat die kleine er nog zit en groeid. Ik bereid mij nog elke keer voor op slecht nieuws!
Om dit gevoel wat tegen te gaan, kan ik jou alleen maar aanraden om hier je gal te komen spuwen! Dat helpt echt :)

@Pia,
Ik duim voor jou!
Die 14 dagen wachttijd kunnen zo ontzettend lang duren, kom dus ook maar regelmatig langs om je gedachten wat te verzetten.

Groetjes en een dikke knuffel aan iedereen,
Bloemme

Anna

Berichtdoor Anna » 02 dec 2007, 11:49

Hoi allemaal,
Hartelijk bedankt voor de steun... nog een dagje geduld, ik breng jullie zeker op de hoogte. Voor jezelf ook allemaal even positief blijven als je voor mij bent he.
Nu even verder examens opstellen, binnenkort terug met meer nieuws.
Byekes,
Anna

Terug naar “Andere onderwerpen”