opnieuw zwanger worden na MK

Bie

opnieuw zwanger worden na MK

Berichtdoor Bie » 25 jan 2007, 13:23

Vorige week maandag moest ik naar de gyn voor mijn 12 weken controle. Op 9 weken was ik al eens geweest en alles was in orde, en mooie kloppend hartje en kindje was groot genoeg volgens de zwangerschapsduur. Ik was nog altijd dagelijks misselijk. Dus niks dat erop wees dat er iets mis ging.
De ontnuchtering was des te groter. Na een (hele lange) halve minuut stilte kwamen de woorden die ik nooit zal vergeten "het is niet goed mevrouw, ik zie geen hartje meer". Ons kindje was een goede week geleden overleden. Pas de vrijdag kreeg ik een afspraak voor een curettage.
De curettage is redelijk goed verlopen en sinds vandaag ben ik weer aan het werk. Alles gaat met ups en downs. Gelukkig hebben we thuis een pracht van een zoontje rondlopen van 13 maand waaraan ik mijn helemaal optrek.
En eigenlijk ben ik er stiekem al weer van aan het dromen om opnieuw zwanger te worden. Na de curettage heb ik een strip pillen gekregen die mijn cyclu weer goed op gang zou moeten brengen. Eens die strip op is (nog 2 weken te gaan) zouden mijn regels moeten komen en daarna proberen we weer meteen zwanger te worden.
De vorige 2 keren ben ik meteen in de eerste maand zwanger geworden dus ik hoop dat het nu ook niet te lang zal duren. Zijn er nog mensen die een miskraam hebben gehad en nu opnieuw willen zwanger worden. Het zou leuk zijn om ervaringen uit te wisselen en elkaar te steunen tijdens die periode.

groetjes Bie

DD

RE: opnieuw zwanger worden na MK

Berichtdoor DD » 26 jan 2007, 11:59

Hallo Bie,
Ik weet wat je voelt, al was ik 'nog maar' 9 weken toen men vaststelde dat het hartje niet meer klopte. We weten het van dinsdag en zaterdag, morgen dus, heb ik een curettage. Hoe jammer we het ook vinden, zouden we toch zo snel mogeliijk weer zwanger willen worden en dan maar hopen dat het goed gaat natuurlijk.
Wij waren zwanger dmv ICSI, eerste poging. Ik vermoed dat nu eerst een cryo teruggeplaatst zal worden, aangezien ze er nog 2 hebben.
Ik bel maandag eens naar het ziekenhuis om te informeren.

akiki

Berichtdoor akiki » 01 feb 2007, 17:14

hoi,
Ik ben in dezelfde situatie als jullie: ik moest afgelopen maandag voor het eerst naar de gynae voor een echo, op acht weken zwangerschap. Ik had sinds de zondag geen echte kwaaltjes meer en sinds de maandagmorgen had ik een lichte bloeding. En eigenlijk had ik al sinds het begin van de zwangerschap het vermoeden dat het slecht zou aflopen (een soort voorgevoel). En idd: op de echo was geen hartje te zien, het vruchtje was vermoedelijk al een aantal dagen dood. Ik ben de dinsdag dan direct binnen gegaan voor een curretage. Ik was toen al het vruchtje kwijt gespeeld, tijdens een vloeiing op het toilet. Geen leuk gevoel! Ik vond het zo rot om mijn kindje op die manier kwijt te geraken.
Nu ben ik aan het herstellen, fysiek en emotioneel, ook al denk ik dat het emotionele wel nog een tijdje zal doorwegen. Maar toch hoop ik ook dat mijn vriend en ik snel terug aan de slag kunnen gaan. Bij deze zwangerschap was ik al zwanger van de eerste poging, dus ik hoop dat we ook nu niet te lang zullen moeten wachten. Maar ik weet niet goed wanneer mijn baarmoedervlies hersteld is? Ik heb maar weinig info gekregen van de gynae. De meeste tips (zoals: vijf dagen wachten met vrijen, niet in bad gaan omwille van gevaar voor infecties) heb ik op fora op het internet opgepikt. Volgende week woensdag heb ik wel een vervolgonderzoek bij de gynae om te kijken of de curretage goed gelukt is. Ik zal daar honderden vragen op hem afvuren!
Sorry meiden, ik ben aan het ratelen. Maar het doet, op een of andere manier, toch deugd om met lotgenoten te praten.
Hou jullie goed.
Akiki

DD

Berichtdoor DD » 01 feb 2007, 19:16

Awel dat had ik ook! Het gevoel dat het niet goed zou gaan. Ergens weet ik het aan het feit dat het de eerste zwangerschap is, maar toch, het gevoel bleef.
Dinsdag (echo) bleek dat het vruchtje afgestorven was en zaterdagnacht bloeding gekregen. Ik dacht ook dat ik het kwijt was (op het toilet), maar blijkbaar was het een bloedklonter of zo, want het vruchtje werd eruit gehaald dmv de curettage.
Mijn gyn heeft gezgd dat ik mijn volgende maandstonden moest afwachtenen dan is alles terug ok. Verder mocht ik alles doen, bad nemen, douchen, vrijen, ...Hij heeft niets gezegd over infectiegevaar daardoor en dat lijkt me trouwens ook wel wat onwaarschijnlijk.
Dinsdag moet ik ook terug voor een echo om te zien of alles ok is.
Het doet idd deugd om wat 'ervaringen' uit te wisselen met lotgenoten. Toch heb ik ook al van bij het prille begin een boek bijgehouden met het verloop vd zwangerschap en de aanloop tot de zwangerschap en hoe die in een mk geëindigd is. Aan de ene kant om alles van me af te schrijven, aan de andere kant voor later, als herinnering (niet dat je het vergeet natuulijk, maar toch).

Ik heb dan getelefoneerd met het ziekenhuis en als ik mijn maandstonden heb, moet ik progynova nemen om een kunstmatige cyclus (?) te krijgen, daarna wordt, als mijn baarmoederslijmvlies dik genoeg is (na +/- 12dagen) een cryo teruggeplaatst.
Maar ja, eerst die maandstonden maar afwachten, want dat kan volgens de gyn wel 6 weken duren, ...

Hou de moed erin! Hier gaat dat redelijk, met momenten wat minder...
Hoe is het met jou Bie?

akiki

Berichtdoor akiki » 02 feb 2007, 11:01

Hoi,
vandaag gaat het, alvast lichamelijk, al wat beter. Ik verlies precies geen bloed meer en heb ook minder pijn in mijn buik. Ik ben nog wel wat wittekes, maar ja, met zo een miskraam verlies je dan ook veel bloed he.
Ik hoop dat ik mij ook mentaal sterker ga voelen. Ik denk dat ik mij een weekje ga focussen op "hoe verwen ik mijn vriend". Hij heeft me immers bij de zwangerschap en met de miskraam enorm goed bijgestaan, en we zijn vandaag vier jaar samen, dus ik denk dat zo een verwenningskuur wel gepast is en bovendien mijn zinnen zal verzetten. Ik wil immers niet meer teveel gefocust zijn op de mislukking maar ik wil zo ontspannen mogelijk de toekomst tegemoet. Misschien plan ik wel een romantisch weekendje met zijn twee. Dromen staat vrij he...
He DD wat bedoel je met cryo? En moet iedereen iets nemen om het baarmoederslijmvlies aan te dikken of gebeurt dat ook soms vanzelf?
Hou jullie goed! We slaan er ons wel door, met de nodige ups en downs, die we onszelf trouwens van harte mogen gunnen!!
Groetjes,
Akiki

DD

Berichtdoor DD » 03 feb 2007, 07:58

Hier vandaag wat minder. Aangezien de tamtam hier heel vlug zijn ronde gedaan heeft, moet ik nu aan iedereen zeggen dat het misgelopen is natuurlijk en dat doet telkens weer opnieuw pijn. Mijn hele dag zal er waarschijnlijk aan moeten geloven...
Dat was ook de reden waarom ik niet wou dat iemand het wist...
Het zou idd mss een goed idee zijn om een verwenweek voor mijn ventje in te lassen gezien de steun die ik krijg, ik hoop maar dat ik hem ook kan steunen als hij dat nodig vind. Alleen, ik kan het niet, ik voel me zo futloos, ben met mijn gedachten nergens bij, laat staan dat ik het zie zitten om hem te verwennen, al verdient hij het wel.
Ik hoop dat dit gevoel niet te lang blijft aanslepen, want zo zie ik het niet meer zitten hoor. Ik kan alleen maar wenen, ...

Akiki, een cryo is een ingevroren embryootje die overblijft van onze vorige, verse ICSI-poging. Dus als je 'normaal' zwanger kan worden, heb je dit niet (nodig). Hetzelfde van die progynova, dat is alleen omdat wij zwanger 'moeten' worden dmv een vruchtbaarheidsbehandeling.

Hou de moed erin! (niet dat ik het kan momenteel, maar ja).

akiki

Berichtdoor akiki » 03 feb 2007, 11:37

hoi,
Bij mij gaat het vandaag ook alweer wat minder hoor... Denk dat dit gewoon steeds met ups en downs zal gaan. Ben alweer heel wat minder strijdlustig... Bij mij wisten ook heel wat familie en vrienden het al, aan sommigen hadden we het verteld, maar velen hebben "geraden" dat ik zwanger was (ja als je er plots zo mottig en moe uit ziet...), dus ik heb hen afgelopen maandag maar direct het slechte nieuws doorgezonden per sms (met de boodschap erbij dat ik niemand wilde horen). Maar nu ervaar ik toch heel wat steun van hen. Natuurlijk kan niemand je helpen he. Maar gewoon al het medeleven doet toch deugd. En natuurlijk komt iedereen af met verhalen van mensen die zo snel terug zwanger werden na een miskraam. Je mag dat niet als "norm" zien, maar het biedt toch hoop he.
Ik heb vanndacht wel slecht geslapen: ik droomde continu over klasgenoten van vroeger die hun kersverse baby'tjes aan het zogen waren. Bah. Dan word je dus wel met een serieuse kater wakker. Ik merk het dan ook wel aan mijn humeur vandaag: niemand kan iets goed doen voor me.
Ik ga deze middag eens 't stad in, een cadeautje zoeken voor mijn vriend. En misschien nog wat troost-shoppen voor mezelf, of een verwenkoffie gaan drinken of zo. Want dat binnen zitten helpt me ook niet vooruit.
Djeezes, ik ben wel aan het ratelen he. Sorry hoor.
Je kan altijd bij mij terecht met je verhaal, als je er nood aan hebt! Ik check dit forum één tot twee keer per dag...
Hou je goed, en hou je zeker niet in om es een goed potje te huilen of eens hard te roepen of zo. Je hebt er alle recht toe.
xx

DD

Berichtdoor DD » 05 feb 2007, 10:18

En? Cadeatje gevonden?
Ik had je berichtje gelezen hoor, maar het ging niet zo goed... Dus hier ben ik nu dan.
Ondertussen gaat het weer goed, met ups en downs hé. ik heb je raad opgevolgd en de tranen eens goed laten stromen en echt waar, het heeft me deugd gedaan.
Ik slaap ook heel slecht de laatste dagen, maar ik herinner me mijn dromen praktisch nooit.
Geeft niet hoor, dat ratelen, doet eens duegd hé ;)
Hoe is het nu nog met jou?

akiki

Berichtdoor akiki » 05 feb 2007, 10:43

Hoi,
@DD, tof je nog eens te horen. Blij dat het huilen je toch deugd heeft gedaan. Je klinkt alvast al wat beter. Ik heb idd een cadeautje voor mijn vriend gevonden, maar heb niets voor mezelf gekocht. Ik was ook al de hotellekes in de Flair aan het bekijken om een weekendje te plannen, en gek genoeg was mijn vriend net het zelfde aan het doen (maar dan op het internet en niet in de Flair ;) We zullen dus wel zien of we idd op weekend gaan of niet (moet nog passen met het werk ook he).
@Bie, jij hebt dit forum opgestart maar nadien hebben we niets meer van je gehoord? Hopelijk gaat het een beetje met je?
Ik heb me dit weekend redelijk *kl* gevoeld. Vele mensen willen goeie raad geven en geven dus tips rond betere voeding, eerst alles verwerken vooraleer terug te beginnen, opletten met je werk want als je veel ziek bent zou je je werk wel eens kwijt kunnen spelen, opletten met je relatie want zo een shocks dat is een extra belasting, enzovoort. Het lijkt alsof iedereen beter weet wat mijn vriend en ik uiteindelijk zelf moeten beslissen. Ik was het echt grondig beu dit weekend. In plaats van me gewoon es met rust te laten zodat we zelf es alles op een rijtje kunnen zetten. Het is uiteindelijk nog geen week geleden, he.
Ah ja. Op die manier voel ik me wel extra gemotiveerd om terug te gaan werken. Dan ben je tenminste effe met andere dingen bezig. Maar ik weet alleen niet of ik al voldoende ben aangesterkt. Bovendien spelen mijn hormonen mij precies wel parten op dit moment. En dan die rusteloze nachten... Gaan jullie al terug werken? En lukt dat? Ik moet normaal donderdag terug gaan werken.
Sorry meiden, dit berichtje was effe minder optimistisch dan de andere. Hopelijk schrik ik jullie hiermee niet af.
Hou jullie taai (maar houd steeds een zakdoek bij de hand, dat heb ik dit weekend wel geleerd ;) )
Akiki

lin

Berichtdoor lin » 06 feb 2007, 08:31

hallo,

hoe herkenbaar jullie verhalen, ik heb bij mijn 10 weken echo ook te horen gekrgen dat het hartje niet klopte, wel had ik nog allerlei verschijnselen maar ook een voorgevoel dat het niet goed zo zijn.
we hebben een zoontje van 5 en waren al ruim 15 maanden aan het klussen voor het eindelijk raak was. tja dan komt het wel erg hard aan hoor als het niet goed blijkt te zijn.

onze mk was in december vlak voor de kerst. tja dus je kunt je voorstellen hoe onze feestdagen waren.... het vruchtje kwam niet spontaan en is dmv curetage weggehaald, volgende week moeten we voor de nacontrole.

de enige dingen die ons verteld zijn is niet klussen zolang je nog vloeit en verder eigenlijk niets. we zijn dan ook al weer aan het klussen, wel ben ik er heel bang voor dat het weer zo lang gaat duren al hoor je vaak dat het na een mk redelijk snel weer raak is. hopen we dus maar op.

ik ben na 3 weken weer aan het werk gegaan en dat leid wel lekker af hoor, het gaat nu wel weer redelijk goed maar soms heb ik nog van die ongelovelijke K dagen. in mijn directe omgeving zijn er 9 zwanger waarvan een aantal rond dezelfde tijd als ik was dus ik weet niet hoe het gaat als deze vrolijk doorgroeien al gun ik het ze van harte hoor....

al die goedbedoelde adviesen lekker naast je neer gooien en er samen mee omgaan op de manier die voor jullie goed is. pas na 5 weken heb ik alle spulletejs van de verloskundige ed op kunnen ruimen, ik heb een doosje met daarin een knuffelltje die we hadden gekregen, een zwtest van moeders voor moeders en een aantal andere dingen die ik wilde bewaren. de ander dingen aan mijn vriendin mee gegeven die nu ook zwanger is. ik kon niets weggooien.
en zo zal ieder op zijn of haar manier er mee om moeten leren gaan en je niets van anderen aantrekken hoe het wel of niet moet hoor, volg je eigen gevoel.

het is in ieder geval fijn dat jullie ook fijne partners hebben die je steunen, dat heb ik zelf ook en dat geeft een goed gevoel er niet alleen in te staan.

zo dat is even een hele lap tekst maar hopenlijk hebben jullie er wat aan en anders heeft het mij weer even opgelucht het verhaal te doen. (in een notendop dan).

groetjes lin.

akiki

Berichtdoor akiki » 06 feb 2007, 11:14

Hoi,

Zo vreemd toch dat er zoveel verschillen zijn in aanpak na de "diagnose" van een gestorven kindje he. Lin, jij hebt precies echt wel lang moeten wachten vooraleer je het vruchtje kon laten weghalen? Bij mij was het al de dag na de echo. Ik was daar persoonlijk wel blij mee, dat het zo snel kon, want dan kon ik toch makkelijker beginnen met het verwerkingsproces he. Ik heb morgen al mijn vervolgonderzoek (Lin, jij hebt je onderzoek dus ong. een maand na de curretage? is daar een reden voor?).

Als de gynae morgen zegt dat het ok is, dan zullen we direct terug beginnen klussen. Het is vandaag nog maar een week geleden dat ik mijn kindje kwijt geraakte, maar ik kan de gedachte niet verdragen dat we nu met condoom zouden vrijen. Dat is zo tegennatuurlijk. Onze enige voorwaarde is dat ik gezond genoeg ben en dat we dus geen extra risico aangaan. We willen liefst geen tweede miskraam meemaken... En onze omgeving, tja, die zal hun reacties maar voor zich moeten houden he.

We hebben intussen ook al beslist dat we midden of eind maart voor een tweetal daagjes naar Barcelona zullen gaan. Eens weg van de drukte, eens onze gedachten op iets leuks zetten... Het zal ons deugd doen.

Ik zal donderdag al terug beginnen werken, als het mag van de gynae. Het is dan nog maar een dikke week geleden, maar ik vind dat thuis zitten toch ook maar niets; Ik heb gisteren gebeld met mijn baas en gezegd dat mijn werktempo wel wat lager zal liggen in het begin. Maar hij is al blij dat ik er al aan denk om te gaan werken.

Een steunende vriend is idd een zegen. Het is leuk dat je zowel leuke als minder leuke momenten kunt delen. Momenteel heb ik de indruk dat hij de enige is die me echt begrijpt. Behalve jullie op het forum dan...

En ja hoor, ik ben weer aan het ratelen. Het is toch ongelooflijk hoeveel deugd het kan doen om je verhaal es te doen he...

Ik hoop jullie terug te horen, en ik hoop ook dat we, over een paar weken of maanden, opnieuw heuglijk nieuws aan elkaar kunnen vertellen...

Groetjes,

Akiki

Gast

Berichtdoor Gast » 07 feb 2007, 16:04

hallo,

we hadden de echo op 15 dec. ik had wel direct diezelfde dag gekund maar dat was me te snel. ben dinsdags bij de gyn geweest over hoe verder, afwachten of ingrijpen. maar voor vrijdags was er geen bed beschikbaar en vadaar dat de 22ste de cur. gedaan is. ik vond het niet erg hoor zo had ik even de tijd om aan het idee te "wennen", en afscheid te nemen maar achteraf kwam dat pas echt na de cur.op gang het echte bessef.

volgende week moet ik naar de gyn dus er zit ongeveer 7 weken tussen. er is al wel verteld dat uit de onderzoeken die ze in het weefsel doen 99 van de 100 keer niets uitkomt. dus ik verwacht er niets van. als er problemen of id geweest waren dan had ik altijd kunnen bellen en een eerdere afspraak gekregen hoor.
ze wachten hier ws tot je weer een keer ongi bent geweest om te kijken hoe dat verloopt ofzo. anders zou ik niet weten waarom er zo lang tussen zit.

wij klussen er maar weer vrolijk op los en hopen dat het niet lang duurt voor er weer wat streepjes verschijnen bij een test...

wij gaan eind van de maand een weekendje ertussen uit om even de dingen los te laten en lekker te ontspannen. heerlijk heb er wel zin in hoor. een nare periode een beetje afsluiten en een nieuwe periode weer ingaan.

aan het werk gaan is best wel een goede afeider. niemand wist dat ik zwanger was buiten mijn direct leiding gevende en heb ze via de mail op de hoogte gebracht, kon het telefonisch niet opbrengen. hier heb ik veel lieve reacties op gehad en ook nu ik weer werk word er af en toe wel gevraagd hoe het gaat etc. met mijn collega's heb ik het ook wel getroffen wat dat betrefd hoor. hopenlijk heb jij dat ook ook hier kun je dan even je verhaal kwijt.
wel waren de eerste dagen moeilijk omdat door wisselende diensten je niet iedereen in een dag ziet en dan verschillende dagen de mensen onder ogen moet komen dat kost wel veel energie hoor.

nou ik stop maar even weer, ik hoop dat de onderzoeken goed zijn bij jullie en je weer verder kunt met klussen.

groetjes lin.

akiki

Berichtdoor akiki » 07 feb 2007, 17:16

hoi,

De onderzoeken bij de gyn waren wel ok. Er was waarschijnlijk gewoon een stom foutje bij de aanleg van het vruchtje, of misschien was het toevallig een slecht eitje. Dus normaal zouden we geen problemen moeten hebben om een volgende keer zwanger te worden. Maar Lin, jij bent dan toch wel al aan het klussen van voor je eerste menstruatie? Of heb je gewacht?

Maar toch raadde de gyn ons aan om eerst een menstruatie tussen te laten vooraleer we terug klussen. Hij zegt dat het anders, stel dat het weer mis zou lopen, moeilijker is om de exacte reden na te gaan. Want misschien is het slijmvlies nog niet voldoende hersteld of zo, en dat kunnen ze dan niet meer nazien.

Pff. Ik vind het toch een harde dobber hoor. Voor de gyn is dat zo, ja, tel er maar direct weer anderhalve maand bij vooraleer je kunt beginnen. Maar voor mij is elke dag dat ik niet zwanger ben, of niet probeer, gewoon een verloren dag. Ik wil gewoon zo graag zwanger zijn (en blijven).

Ah ja; Ik zit er effe weer door. Het bezoek aan de gyn was ook weer zo confronterend. We zijn ons kindje dus echt kwijt he. Er schiet niets van over, alleen enkele herinneringen aan de zwangerschap.

Ik vermoed dat ze op het werk ook wel lief zullen zijn hoor. Er zijn nog twee zwangere vrouwen. En het team is op de hoogte gebracht door mijn baas. Maar ik stel het werken nog effe uit tot volgende week. Ik zit er gewoon effe te diep in. En stom toeval, maar het is vrijdag mijn verjaardag. Ik kan toch niet lekker vrolijk een feestje bouwen op het werk, op dit moment?

Ja, ik verlang ook al naar ons weekendje Barcelona. Dan heb ik normaal toch ook al mijn regels gehad, en wie weet, kunnen we dan al terug "aan het werk". En wat genieten, van de omgeving, van elkaar, de gedachten op iets anders zetten...

Groetjes

Akiki

Gast

Berichtdoor Gast » 07 feb 2007, 19:48

Hallo Bie,

Ik maak momenteel hetzelfde mee als jij. Ik was maandag normaal 13 weken. Op dinsdag 6 februari moest ik naar de gynaecoloog voor de 2de echo. Ik had de donderdag en de maandag ervoor een beetje bruinverlies gehad en was er niet gerust in. Mijn vermoeden werd bevestigd door de gynaecoloog. Het hartje klopte niet meer en het kindje was maar 4 cm terwijl het 7 cm had moeten zijn. Waarschijnlijk was ons kindje al een week geleden gestorven. Nu vrijdag moet ik binnen voor een curretage. De gynaecoloog zegt dat ik dan moet wachten op mijn eerste menstruatie en dat ik dan opnieuw mag proberen om zwanger te worden. Ik maak me nu zorgen dat het lang zal duren vooraleer ik ongesteld zal worden. Ik zou zo graag opnieuw al proberen om zwanger te worden. Ook al heb ik enorm veel verdriet van het verlies van dit kindje. Ik heb het op 9 weken zien bewegen op de monitor, het hartje klopte toen ook. Ik liep op wolkjes. Alles is nu voorbij. Hoelang duurde het bij jou vooraleer je ongesteld werd?
Ik voel mij ook enorm getroost door de verhalen van mama's die hetzelfde meemaken. Hopelijk kunnen we contact blijven houden en zo elkaar wat steunen.

Lieve groetjes Steffie

Gast

Berichtdoor Gast » 07 feb 2007, 20:33

hoi,

ik heb mijn eerste menstruate al weer gehad die kwam na 29 dagen. gelukkig duurde dat inderdaad niet zo lang want dat schijnt ook wel voor te komen.
in principe hadden we direct nadat het vloeien afgelopen was weer verder gekund hoor. we moesten daar op wachten en verder niet.

wat verschilt het inderdaad toch veel wat je mee krijgt aan adviesen ed. heb wel de eerste afgewacht omdat je dan ook zelf weet waneer je cyclus ongeveer is en dat het allemaal nog goed werkt.
bij mijn eertse was ik wel regelmatig 28 dagen, maar nu was het van 24 tot 35 dagen. misschien word dat nu ook beter nu alles eens is schoongemaakt, dat vertelde mij iemand die dat ook had gehad, zou dan wel weer mooi meegenomen zijn.

ik heb ook nog wel dagen dat ik het heel moeilijk heb en andere dagen gaan nu goed en dat worden er gelukkig wel weer steeds meer maar het is dan ook al iets langer geleden. maar ik denk wel dat het gesprek bij de gyn. ook wel weer zo'n dag word dat het verlies van je kindje even weer heel erg benadrukt word.

ik ga er van uit dat het sowieso weer een tijdje zal duren, al was het alleen maar om mezelf er niet teveel mee bezig te houden. we zullen zien.

groetjes en sterkte allemaal, lin.

DD

Berichtdoor DD » 08 feb 2007, 12:51

Halllo Steffie en Lin.
We zitten allemaal in hetzelfde schuitje hé.
De ene dag gaat het 'goed' de andere minder...

Met mij gaat het nu elke dag redelijk goed, veel werk, dus ik kan daarop mijn zinnen zetten hé.
Bij mij is het 'vloeien' nu pas gedaan. (van gisteren) +/-14 dagen geduurd dus.
Nu is het de maandstonden afwachten. De eerste dag moet ik Progynova beginnen nemen. Dan zullen ze na +/-12 dagen een echo doen om te kijken of mijn baarmoederslijmvlies dik genoeg is, indien dat zo is kunnen ze een cryo terugplaatsen, in de goede hoop dat het embryootje goed ontdooit natuurlijk.
En dan is het nog eens afwachten om te zien of het wil bij me blijven natuurlijk.
Ik heb een collage gemaakt (doe ik heel graag en het is eigenlijk ook een beetje mijn uitlaatklep). de tekst heb ik ergens van hier gehaald, ik vond hem heel mooi en toepasselijk.

DD

Berichtdoor DD » 08 feb 2007, 12:53

foutje...

Attachment : aandenken.jpg

akiki

Berichtdoor akiki » 08 feb 2007, 14:45

hoi,

@DD, dit is echt wel een mooie collage, en een prachtige tekst. Ik zal hem afprinten, denk ik. Zal me misschien wat helpen bij het verwerken.

groetjes

Akiki

Gast

Berichtdoor Gast » 08 feb 2007, 17:14

Hoi,

Ik zou nu graag al een maand of 2 verder zijn. Ik hoop alleen dat ik het allemaal goed kan verwerken. Gelukkig heb ik héél veel steun van mijn vriend en zijn ouders en van mijn ouders. Het is toch onwezenlijk hoeveel verdriet een mens kan hebben. Gelukkig is het binnen 2 weken vakantie en kan ik mijn zinnen eens verzetten. Werken helpt ook natuurlijk, het leidt je aandacht af van de sombere gedachten.
Lin, zijn jullie nu opnieuw aan het proberen om zwanger te worden of wacht je liever nog wat? Was het je eerste kindje en hoever was je al?
Ik wens je ook héél veel moed toe en hopelijk mag er snel opnieuw een wondertje komen.

Groetjes Steffie

akiki

Berichtdoor akiki » 12 feb 2007, 12:43

hoi,

Het is hier zo stil de laatste dagen? Hoe gaat het met jullie?
Met mij gaat het alvast wel wat beter. Ik heb nog steeds wel dipjes, maar die duren korter. En mijn nare dromen zijn gestopt, doordat ik kalmerende druppeltjes neem voor ik ga slapen. Morgen ga ik voor het eerst terug werken. De miskraam is dan precies twee weken geleden.
Ik ben vorige week een "dagje uit" geweest met mijn vriend, eens Amsterdam gaan bezoeken. Dat heeft me echt wel opgekikkerd. Een aanrader voor iedereen hoor! Het was echt raar, als je in een andere omgeving bent, dan denk en praat je helemaal anders met elkaar over die miskraam en over hoe het verder moet. Precies of al die muizenissen in je hoofd efkes verdwijnen en je weer helder kan nadenken.
We hebben alvast beslist om het vrijen spontaan te laten gebeuren. We zullen dus in die eerste periode na de miskraam wel vrijen, maar niet specifiek om zwanger te worden. En pas na mijn eerste menstruatie zullen we er volledig voor gaan. En als ik eerder zwanger zou zijn, tja, dan heeft de natuur het zo beslist, dus dan denk ik dat mijn lichaam er ook wel klaar voor zal zijn. Maar goed. Zo ver zijn we nog bijlange niet...
@DD, Lin, Bie, Steffie, laten jullie nog es iets van je horen? Ik ben benieuwd hoe het met jullie gaat?
Groetjes,

Akiki

Gast

Berichtdoor Gast » 12 feb 2007, 19:37

Hallo

Bij mij is de curretage nog maar 3 dagen geleden. Ik ben vandaag opnieuw gestart met werken. Ik geef les, dus veel tijd om na te denken heb ik niet met alle kinderen rond mij. Toen de collega's vroegen hoe het allemaal verlopen was, begon ik natuurlijk opnieuw te wenen. Als ik erover vertel dan komen er onmiddellijk tranen. Het gaat op en af. Voor mij mogen de weken nu snel vooruit gaan. Ik heb het ook moeilijk met de vooruitzichten die er zijn. Ik bedoel, iedereen zegt van, je zal wel opnieuw zwanger worden. Maar dat is het nu juist. Niemand kan dat weten. Zal ik wel weer zwanger worden? Hoelang zal het duren? Zal het dan goed gaan of niet? Het leven in onzekerheid, niet weten wat er ons te wachten staat, dat vind ik héél lastig. Ik zal moeten proberen om het dag voor dag te nemen.
Gelukkig vind ik héél veel steun in jullie verhalen. Jullie weten tenminste wat het is en jullie ervaringen horen is voor mij heel belangrijk.
Hoe voelen jullie zich nu op dit moment?

Groetjes Steffie

Gast

Berichtdoor Gast » 12 feb 2007, 19:47

hallo,

we hebben al een zoontje van 5 jaar een schat van een kereltje .
het heeft 16 maanden geduurd voor we dus eindelijk zwanger waren van de tweede. tja en dan komt de klap wel goed aan hoor, eindelijk en dan gaat het mis.
het gaat eigenlijk wel goed hier. over het algemeen heb ik nu goede dagen en af en toe een rotdag maar dit word wel steeds minder.
ook kan ik er wel steeds "makkelijker" over praten al lukt dit nog niet altijd hoor, en het ligt er ook aan met wie ik er over praat. soms lopen de emoties vanuit het niets ineens toch hoog op.
vmo sprak ik nog een oudcollega die dus zwanger is en we zouden dan even ver zijn. het was bij hun een foutje en ze was er eerst echt niet zo blij mee, ja dat doet dan wel even zeer als je er later over nadenkt.

morgen moeten we voor de nacontrole. zal wel niets bijzonders uitkomen.
wel gaan we vragen voor een aantal onderzoeken die ik eigenlijk zou hebben voordat ik zwanger werd. dit is om te kijken of er een een is dat het zo lang duurt.
dat is nu eigenlijk wel mijn grootste zorg wat als het weer zo lang duurt en hoe loopt het dan. het liefst zou ik weer zwanger zijn voor iedereen deze zomer bevalt om me heen. maar ja het heeft lang geduurd nu en dus zal dat wel niet maar er is hoop....het kan natuurlijk wel. dus jullie begrijpen wel dat we er gewoon voor gaan maar niet gestressd (proberen we in ieder geval) want dan lukt het toch niet.

volgend weekend gaan we er met z'n drietjes op uit even een weekendje weg lekker genieten.

groetjes lin en jullie horen nog hoe het gegaan is morgen.

akiki

Berichtdoor akiki » 12 feb 2007, 21:48

hoi,

He Steffie, als het werken je zwaar valt, kan je dan niet proberen om nog een weekje thuis te blijven? Je mag jezelf zeker niet teveel overbelasten hoor! Zorg maar goed voor jezelf! Uiteindelijk is je lichaam en geest nu met zoveel veranderingen bezig, dat vergt heel wat energie? Nu ja, thuis zitten is ook niet alles hoor, want dan heb je heel veel tijd om te piekeren... Hoe dan ook, laat je tranen maar gerust lopen als je er zin in hebt. Het is niet goed om je gevoelens op te kroppen. Andere mensen moet dit maar begrijpen. En zoals Lin zegt, na een tijdje zullen er ook wel weer wat positievere momenten zijn. Ik merk bij mezelf dat de dipjes telkens korter duren (ook al zijn ze er dus nog wel). Ik mis het zwanger zijn wel enorm. En ik vind het ook rot dat mijn toekomst nu zo onzeker is. Ik was al zo gewoon aan het idee om moeder te worden. En nu, tja, ok, het is wel tof dat ik nu weer iets kan drinken en dat ik misschien toch op reis kan deze zomer. Maar dat zijn allemaal "troostprijzen", want eigenlijk wil ik maar een ding, en dat is een eigen baby'tje, en liefs zo snel mogelijk.

Lin, hopelijk geeft de controle morgen je wat meer duidelijkheid. Hoe lang heeft het eigenlijk geduurd vooraleer je zwanger was van je zoontje? Het lijkt me verschrikkelijk dat ja, na zo lang proberen en eindelijk zwanger geraken, toch een miskraam krijgt. Ik hoop echt dat dit gewoon pech was en dat je vanaf nu ietsje sneller vooruit geraakt.

Het is idd lastig dat we niet weten hoe snel we terug zwanger zullen geraken he. Ik was nu van de eerste maand al zwanger, maar ik ben nu ook wel effe het vertrouwen in mijn lichaam kwijt. Ah ja. We zullen maar hopen op het beste he. Mijn lichaam voelt alvast wel helemaal genezen. Ik voel me helemaal ontzwangerd en ben al helemaal terug fit. Hopelijk is dat dus niet alleen maar schijn, en krijg ik nu gewone cyclussen met goeie eitjes... We'll see.

Meiden, veel sterkte, en tot hoors!

Akiki

Gast

Berichtdoor Gast » 15 feb 2007, 09:50

hallo,

gisteren bij de gyn geweest en er was dus niets gevonden wat afwijkend was, ws een fout in de ontwikkeling.

we gaan in april naar een fertiliteitsarts om te kijken of er redenen zijn dat de vorige keer zo lang duurde voor ik zwanger was. we waren er net de 1ste keer geweest en een aantal dingen besproken en moest bloedprikken en echo maken maar het bleek achteraf dat ik toen al zwanger was en dat is toen dus allemaal niet doorgegaan. maar die draad gaan we nu dus wel weer oppakken.
afwachten dus maar weer.

eerst gaan we volgende wee lekker een weekendje weg en genieten en dan zien we wel weer hoe het gaat.
hoe gaat het nu met jullie? en inderdaad als je je nog niet zover voelt om te gaan werken stel het lekker een weekje uit, eerst aan jezelf denken hoor!!!
en af en toe lekker van je afbrullen hoor. doe ik ook nog wel.
ik had net het vorige berichtje geschreven en 's avonds moest alles er weer even uit...tja lekker laten gaan hoor. lucht wel iets op.

groetjes en tot gauw lin.

akiki

Berichtdoor akiki » 15 feb 2007, 19:17

He Lin,

Goed nieuws toch, dat er geen oorzaak gevonden is voor de miskraam? Eigenlijk hoop ik voor jullie dat je weer spontaan zwanger wordt, en dat die andere testen bij die fertiliteitsarts dus niet hoeven te gebeuren.

Geniet alvast van je weekendje hoor!! Mijn vriend en ik gaan er ook een weekendje uit. Hebben we wel verdiend! We hebben gisteren ook al een optie genomen op een reis naar India voor deze zomer. Misschien ben ik dan al zwanger, misschien ook niet. We hebben alleszins veel zin om naar een mooie reis uit te kijken. Maar natuurlijk hebben we wel een goeie annulatieverzekering genomen... Je weet maar nooit?

Ik vind het af en toe wel vreemd van mezelf, dat ik me er toch al redelijk goed "over" kan zetten. Ik heb wel nog heel vaak pijnlijke gedachten en gevoelens, maar die probeer ik een beetje van me af te zetten. Ook als mensen me vragen hoe het met me gaat, probeer ik een neutraal antwoord te geven. Want anders, als ik er echt over ga nadenken, word ik toch te triest, en dat helpt niemand vooruit.

Het is hier wel kalm op dit forum. Ik hoop dat alles goed gaat met iedereen? Geen nieuws is goed nieuws, niet?

Groetjes,

Akiki

Terug naar “Andere onderwerpen”