verkleinen je kansen na 2 miskramen?

Liselot

RE: verkleinen je kansen na 2 miskramen?

Berichtdoor Liselot » 21 sep 2007, 12:40

Tanja ik ben blij dat je zo blij bent nu 7 weken en 1 dag het gaat traag hé maar het komt vast wel goed nu ze zeggen toch goed begonnen is half gewonnen hé. Wel leuk dat jullie gyn zo begaan is met jullie. Ik mag daar eigenlijk zelf ook niet over klagen als ik nu op controle ga is ze steeds mee blij voor ons dat alles ok is nu,...

Leen niet opgeven hoor (je bent moe nu ) maar dat gaat overgaan als je weer nachtrust gaat hebben en die komt echt wel weer terug hoor geloof me maar als het echt niet meer gaat misschien eens overwegen om oma of opa voor een nachtje in te schakelen zodat je eens goed kan slapen.

Groetjes Liselot

Leen

Berichtdoor Leen » 21 sep 2007, 13:03

Hey Tanja, ik kreeg al schrik gisteren omdat je niets gepost had. Maar zie, alles dus ok, kei goed hé.

Ze hebben misschien de oorzaak ontdekt waarom dat die kleine hier zoveel weent, koemelkallergie. Heb weer maar eens aangepaste melk gekregen en gisteren ging het ineens beter. Hopelijk blijft het nu zo want we zijn echt allebei op.

Woensdag was mijn beoordeling toch goed ivm die les, dus dat was weer een opsteker. Mentor kon er niet aan uit dat ik nog nooit echt voor een klas gestaan had, dus mijn ego ging er weer op vooruit ;-) Op management ben ik dus gebuisd voor een taak, maar we moeten nog twee taken inleveren dus hopelijk gaan die beter zijn zodat ik dat stomme vak niet opnieuw moet doen. Het is blijkbaar voor iedereen zwaar want er zijn er weer twee gestopt in onze groep. Ik ga doordoen hoor, maar misschien moet ik het idee maar laten varen om het op 2 jaar te doen en iets langer mijne tijd nemen. Als ik op management gebuisd ben in januari dan zal de opleiding sowieso langer duren voor mij. Och ja, we zien wel. Het is in ieder geval niet te onderschatten als je een gezin met kinderen hebt, en dan ga ik nog eens niet werken...

Nathalie

Berichtdoor Nathalie » 22 sep 2007, 09:17

@Tanja, ik heb donderdag de hele dag aan jou zitten denken, ben nu blij te lezen dat het allemaal goed was!! Proficiat!!!!!

@Liselot, voor jou begint het nu wel te korten hé! Ook ik krijg steeds de rillingen bij het lezen van jouw verhaal.

@Leen, hopelijk zijn ze nu op de juiste oorzaak gekomen hé en dat die aangepaste melk werkt.

En dan hier, Massimo was dan iets beter, maar nu door die weersverandering is hij weer slechter, dus ik mag blijven aërosollen en proberen zijn gewicht naar omhoog te krijgen, want hij was een beetje afgevallen. Op school stelt iedereen het voorlopig redelijk goed. Mn oudste zoontje is vorige week ook mogen starten in het revalidatiecentrum voor logopedie, ergotherapie en kinésitherapie en hij gaat er zeer enthousiast naartoe. Ook op school zei de meester dat hij het veel beter doet, dan hij verwacht had (door de commentaren van zn juf van vorig jaar) dus ook een pluspunt. Enkel de middelste, mn zoontje van 4jaar heeft het een beetje lastig, hij hangt verschrikkelijk aan zn juf van vorig jaar, hij kan ze niet loslaten, elke morgen is het krijsen als hij dichter bij school komt.

Op 8 oktober moet ik terug naar het uz ben eens benieuwd wat ze me daar gaan zeggen.

Groetjes,

Nathalie

Tanja

Berichtdoor Tanja » 22 sep 2007, 23:17

Bedankt dat jullie aan me gedacht hebben.

Nu ben ik ziekjes,een beetje grieperig precies.Dan ril ik van de kou en dan zweet ik me te pletter.Moet beter zijn morgen want we gaan met mijn schoonouders naar de zee.

Ik hoop maar dat het ziekjes zijn geen schadelijke gevolgen heeft voor ons ukje.WAnt nu ik heb gezien dat alles ok was,verlang ik er verschrikelijk naar.Ik ben echt in blijde verwachting,en al wei negatieve reacties heeft kan de boom in! Ik voel me zo gelukkig met deze zwangerschap.

Ik ga nu wat gaan slapen,proberen uit te zweten!

Slaapwel

Tanja,Nathan,Deacon en ukje

Tanja

Berichtdoor Tanja » 26 sep 2007, 11:10

Hoi,

Ben de voorbije dagen niet op de PC geweest,daar ik een zware keelonsteking had met redelijke hoge koortsen.Wat me wel weer wat bang maakt natuurlijk.Nu gaat het al veel beter,sinds gisteren koortsvrij.Heb mijn afspraak van 29/10 naar 05/10 verplaatst,dus nog een 4weekjes en dsan kan ik eindelijk ons ukje terug zien.

Leen,hebje nog altijd een goed gevoel?? Sorry dat ik het weer vraag hoor.Maar ben weer zo onzeker.

Liselot,alles ok??

Nathalie,hoe gaat het met Massimo??

Cynthia,En met jouw kleine meid?

Ik ga effe voortdoen want moet deacon wakker maken om Nathan van school te halen.Erg hé,maar het gaat niet anders.

Tot gauw.
Tanja,Nathan en Deacon

Tanja

Berichtdoor Tanja » 26 sep 2007, 11:10

en ukje natuurlijk!!!

Leen

Berichtdoor Leen » 26 sep 2007, 12:28

Tanja: maak je geen zorgen, ik ben tijdens mijn zwangerschap ook verschillende keren ziek geweest met koorts, en één keer ook voor de 12 weken, is niet zo erg hoor. Ik heb er nog altijd een goed gevoel over, die zwangerschap zit ok hoor volgens mij. En als het nu nog eens een meisje is dan begin ik bang te worden van mezelf;-)

Ben jij eigenlijk nog thuis? Want als je terug werkt in de zorgsector dan mag je binnenkort weer stoppen zeker?

De nachten zijn beter hier, eindelijk. Hoe is het met de rest? Nathalie, laat iets weten hé als ze meer nieuws hebben over de operatie van Massimo. Hebben jullie je zoontje nu laten over gaan naar het tweede?

Cynthia: hoe is het met de groentenpap? Binnenkort is ze al jarig zeker? Allez ja, nog een dikke twee maanden, niet? Het gaat echt enorm snel hé.

Liselot: jij kan ook beginnen aftellen ondertussen. Wanneer had jij je volgende afspraak?

Liselot

Berichtdoor Liselot » 26 sep 2007, 12:55

Tanja Het zal wel goed gaan hoor je zal wel zien

Leen aftellen ik heb pas men volgende afspraak op 18 oktober dus dat is nog 3 weken hé ben pas vorige week op controle geweest hé. Maar toen was alles ok dus de placenta zat ook niet meer te laag dus dat was al goed nu moet ons meisje nog willen draaien :hihi ik hoop het zo want een keizersnede zie ik niet zitten ik zou zo graag nog 1 keer echt bevallen maar blijkbaar is daar nog tijd voor (voor dat draaien dan) ik ben nu 29 weken en 1 dag dus ik zal maar rustig afwachten. stilaan een beetje begonnen mat de voorbereidingen ben zaterdag gaan kaartjes bestellen (het worden er met een foto net zoals bij de 2 andere) en heb ineens in dezelfde winkel de doopsuiker gekozen ik ga de doosjes zelf vullen maar de afwerking gaan ze in de winkel doen . En verder is er niet zoveel te doen denk ik een kamertje voorzien we voorlopig niet eerst zal ze in de woonkamer slapen en als ze doorslaapt gaan we ze bij de groten op de kamer leggen ( we hebben wel kamers genoeg maar voorlopig doen we het zo dan hoeven de groten hun speelkamer niet "af te geven " en houden we nog een logeerkamer over) en een geboortelijst leg i k ook niet ik zelf wel kopen wat ik nog nodig heb en de kadokes zullen worden hopelijk niet te veel rommel en verder zie ik wel ( ik verwacht ook niet zo heel veel volk dus....

enfin ik ben een beetje aan het zagen precies

Nathalie laat ons maar iets weten hoor ik hoop dat alles in orde komt met al jou kids hoor.

Cynthia aat ze echt al bijna 1 jaar worden amai wat gaat et snel

Lorelijn ik weet niet of je hier af en toe nog komt lezen maar ik zag dat je nog niet bevallen was dus als je dit nog leest veel geluk en doe het goed hoor.

Groetjes Liselot

Cynthia

Berichtdoor Cynthia » 26 sep 2007, 13:12

@Tanja,

Blij te horen dat alles goed is met jullie ukje!
Je zal natuurlijk die onzekerheid weer hebben
maar probeer toch (weet dat het niet gemakkelijk is)
het allemaal positief te zien.
Zoals Leen al zei zie ik er ook het goede in
en ik ook denk dat het een meisje zal zijn ;)

@Leen,

Jouw nachten zullen stillekes aan terug komen (oef zeker).
Jaja, ons klein madameke wordt (bijna) 1 jaartje!
Het eerste jaar vliegt voorbij, alhoewel de tijd altijd
het zelfde loopt hé.

@Liselot,

Alles goed met het spruitje?
En met de kindjes op school?

@Nathalie,

Een keer dat die kleintjes ziek zijn geraken ze
er moeilijk vanaf, zeker als ze naar de crèche gaan.
En zeker de grotere kindjes brengen de bacterieen
mee van school.
Hopelijk heeft hij bijna zijn kilootjes gehaald,
dan kan hij na zijn operatie volop genieten
van alles en nog wat.

Ons madameke wordt soms s'nachts wakker
en om haar niet te lang laten wenen neem
ik ze bij ons in bed (niet goed bezig) maar wel
leuk als je s'morgens wakker wordt met zo een klein
snoetje naast ons.
Het zal een echt verwent nestje worden hoor!

Als ze weent en ik ben dan bezig aan het koken ofzo
dan staat nog geen minuut later mijn oudste dochter
met de kleinste achter mij in de keuken.

Ze geeft ene kik en mijn andere 2 kinderen
staan al bij haar op te pakken.
Niet moeilijk dat ze zot is van haar grote broer en zus ;)

Ik ga maar eens aan mijn eten beginnen
want ze beginnen honger te krijgen.

Vele groetjes en tot laters eens!

Tanja

Berichtdoor Tanja » 27 sep 2007, 14:54

Hey,

Goh bedankt voor jullie steunende woorden.Ik probeer echt positief te zijn hoor en 's morgens lukt me dat het best.Hoe meer de dag vordert hoe minder positief ik soms ben,zal de vermoeidheid zijn zeker.Ik hoop ergens wel op een meisje maar is het een jongen dan zullen we die even graag zien.Alleen een naam vinden zal niet makkelijk zijn dan.Maar daar hebben we nog tijd voor hé.

Leen,ik ben nog altijd thuis.Ik ben in tijdskrediet.Ik werkte mee in de productie in 3 ploegen en datz ag ik met 2 kindjes echt niet zietten om dat te blijven doen.Normaal zou ik onthaal moeder worden,maar die plannen zijn even opzij gezet.Daar ons huis te koop staat en we waarschijnlijk terug gaan bouwen in Duffel.Maar dat is nog niet 100% zeker dus we zien wel.Ik vind het niet erg hoor dan heb ik nu wat extra tijd voor Deacon en Nathan als die thuis is van school.
Ben blij dat jullie zoontje stilaan door slaapt nu.

Cynthia,ja een jaar vliegt voorbij hé?Ik schrik er zelf altijd van als ik al moet zeggen dat Deacon 8 maand is.Volgens mij is Imani een echte prinses daar bij jullie en met haar gat in de boter gevallen zoals ze zeggen.

Liselot,Ik moet 25/10 terug naar de gyn dat scheelt maar een paar dagen met jouw hé.Nog even en je kan jouw prinsesje ook in je armen wiegen.

Ik ga nog effe voort doen want moet seffens Nathan van school halen. Zeg is het jullie nog niet opgevallen dat ik 's avonds niet meer op de Pc tokkel,veel te vermoeiend.Ik val in slaap op de zetel,haha!

Tot gauw
Tanja,Nathan,Deacon en ukje

Tanja

Berichtdoor Tanja » 29 sep 2007, 00:26

Ik heb dit berichtje gevonden op 4 X MK over Lorelijn.

Eerst en vooral het grote nieuws van Lorelijn melden. Daarjuist vond ik een mailtje in mijn mailbox van de fiere papa. Lorelijn is gisterenochtend bevallen van een flinke dochter Wencke, ze weegt 3kg 740gr en ze meet 50 cm.
Alles ok met hen.
Ik ben zo blij dat er weer eentje bevallen is. Ik kijk al uit naar het volledige verhaal met foto's.

Bij deze ook mijn gelukwensen voor Lorelijn en haar man!

Nu ga ik slapen wa,t ik weet het ik zit weer veel te laat achter de PC,had nochtans gezegd dat ik het niet meer ging doen.Stout van me hé?

Groetjes Tanja,Nathan,Deacon en Ukje

Cynthia

Berichtdoor Cynthia » 29 sep 2007, 11:06

@Zoefke (Lorelijn),

Een dikke proficiat met jullie dochtertje !!!

Ik krijg er altijd de tranen van in mijn ogen
als er zo een klein bolleke geboren wordt.

Ik verlang eigenlijk stiekem terug naar zo een klein bolleke,
maar dat zal ik altijd hebben zeker?

Ik kan toch moeilijk blijven kindjes kopen!
Maar toch doet het me iets als ik dit hier allemaal lees.

We houden het maar bij 3 kindjes (kan niet anders ook).
Ik heb reuma (heel vroeg) en daardoor krijg ik elke week
een spuit en daar zit een beetje chemo in.

Voor mijn zwangerschap was dat beperkt
en tijdens was het helemaal weg (van de hormonen zei de dokter).
En nu heb ik het meer.

Ik mag blij zijn dat ik er 3 heb!

Groetjes

Gast

Berichtdoor Gast » 03 okt 2007, 10:43

up

Cynthia

Berichtdoor Cynthia » 03 okt 2007, 12:28

Hey,

Alles goed met jullie?
Het is hier zo stillekes!

Er kwam wel iemand up schrijven
dus een teken van leven al.

Groetjes

Liselot

Berichtdoor Liselot » 03 okt 2007, 12:47

ja het is hier inderdaad stillekes hé

maar ja geen nieuws is god nieuws zeker.
en de meesten hebben het nu zeker wel druk met hun kleine ukkepuk hé.

Ook ik heb niet veel nieuws hoor.
Men doopsuiker is binnen gekomen in de winkel dus ik kan bijna gaan beginnen aan het vullen van de doosjes. want dat ga ik zelf doen. als ik al een kans zal krijgen want ik vrees dat er 2 staan te popelen om dat te mogen doen voor hun kleine zusje.
De grootste is bezig een kort tekstje te schrijven voor op ons kaartje maar dat is blijkbaar nog niet zo makelijk voor haar ,ze heeft iest maar is niet helemaal tevreden omdat ze vind dat ik haar te veel heb geholpen heb.
we zien wel wat het zal worden ze heeft nog even tijd .

Tja verder zijn ze weer helemaal in het schoolritme, de oudste doet het eigelijk echt wel goed en kan al wel goed zelfstandig haar taakjes en lessen afwerken voor school.
de jongste dat is wat anders die moet goed in het oog worden gehouden want die probeert om onder vanalles en nog wat onderuit te komen.
daarbij heeft ze het dan ook nog eens zeer moeilijk met rekenen ( ze gaat daarvoor naar de logo wat ze wel heel graag doet héhé)

Leen hoe gaan de nachten ondertussen ??? en jou "schoolwerk"

Tanja hoe gaat het met je alles OK met ukje ??

Groetjes Liselot

Liselot

Berichtdoor Liselot » 05 okt 2007, 12:05

zo ik ben er nog eens even

jullie zijn aan het genieten van de laatste zonnestraaltjes zeker het is hie maar stilletjes hoor.

Ik heb deze week een brief gekregen van men gyn dat men ijzerreserve te laag is en nu moet ik extra ijzer innemen.
ben dan maar even gaan googlen en blijkbaar als het niet te veel te weinig is kan het geen kawaad voor de baby dus zal ik er maar vanuit gaan dat die kleine uk nog kan nemen wat die nodig heeft hé.

zo meer nieuws heb ik niet dus tot de volgende he

en geniet nog van het zonneke :hihi

Groetjes Liselot

Tanja

Berichtdoor Tanja » 05 okt 2007, 14:53

Hoi,

Hier alles ok,denk ik toch.

Ik heb vandaag bloed laten nemen voor de gewone testen plus tripple test en nu moet ik nog 3 weekjes tanden bijten.Ik hoopd at die voorbij vliegen,want wil ons ukje zo graag zien dan weet ik zeker dat alles ok is.

Ik ga nog heel even voort kijken hier op Zappy en dan Deacon uit zijn bedje halen en Nathan van school halen.

Groetjes Tanja,Nathan, Deacon en ukje

Leen

Berichtdoor Leen » 06 okt 2007, 22:43

Ik kom hier nog eens even piepen.

Cynthia: weet je op wie je dochter lijkt? Op "Knofje". Dat is een Nederlandse kinderreeks, had dat toevallig van de week gezien en ik moest direct aan je dochter denken.

Tanja: moet je nu al die testen doen? Is dat niet na 12 weken??

Liselot: al aan de doopsuiker begonnen ondertussen? Heb je een bepaald thema ofzo gekozen?

Ik heb vrijdag bevestiging gekregen van mijn stageplaats, ben blij dat ik er eentje heb. Het is blijkbaar niet zo simpel om een school bereid te vinden om mensen te laten komen stage doen. Half januari begint de stage bij ons. Ik ben ondertussen bezig met de verdere inrichting van ons huis, we hebben vrijdag nieuwe meubelen besteld voor de living. Stillekes aan begint het huis naar mijn smaak te geraken. Beneden is alles dan zo goed als af, maar boven zouden er toch nog een aantal dingen moeten gewijzigd worden. Maar dat komt wel met de tijd. Niks stuctureels hoor, enkel het meubilair. Dat krijg je als je twee mensen samensmijt met allebei een inboedel;-)

De klein mannen doen het goed ondertussen. De nachten zijn terug zoals ze moeten zijn;-) Ben blij dat het achter de rug is, ik zou die twee maanden echt niet meer willen over doen.

Tanja

Berichtdoor Tanja » 07 okt 2007, 11:21

Leen,

Nee,deze bloedtesten moeten gebeueren rond de 9 weken, en de nekplooimeting gebeurd tussen de 11 en 13weken.Ik ga terug naar de gyn als ik juist 12 weken ben,nu donderdag nog 2 weken.Het blijft precies duren.Ik hoop echt dat alles in orde is met dat kleine ukje van ons.

Ik ga deze week wel al is bellen naar de gyn om te horen hoe de rest van de testen waren.Onder andere de nuchtere suikertest,heb bang dat ik weer zwangerschapssuiker ga hebebn zoals bij Nathan.

Ik ga Deacon is uit zijn bedje halen,want die is blijkbaar niet gelukkig daar.

Ik kom gauw wat meer vertellen.

Groetjes Tanja,Nathan,Deacon en ukje

Anneke

Berichtdoor Anneke » 10 okt 2007, 15:53

Hoi allemaal,

Het is weeral een hele tijd geleden dat ik hier nog eens iets van me heb laten horen.

Ik denk zelfs dat ik Leen nog helemaal niet gefeliciteerd heb met de geboorte van haar kleintje. Dus bij deze Leen: nog van harte gefeliciteerd met jullie zoontje. Ondertussen is Joost al 2 maanden geworden. Ik heb op de foto's gezien dat het een knap gastje is!
Ik ben jaloers op jou, hoor meid, dat Joost al doorslaapt. Ons Marieke (nu ruim 9 maanden) wordt 's nachts nog altijd wakker voor een voeding. Omdat ik nog steeds BV geef, zit er dus niets anders op dan dat ik altijd uit mijn bedje moet om haar eten te geven. Dat is soms wel zwaar, die onderbroken nachten, maar ik doe het met plezier! We zullen zien hoe lang het nog duurt vooraleer ze gaat doorslapen.

Zoefke, jij ook nog gefeliciteerd met je kleintje!

Liselot, hoe lang is het nog wachten voor jou? Hoe voel je je?

Tanja, dikke proficiat met je zwangerschap. Echt tof dat jullie voor een 3e gaan. Ik hoop voor jou dat het een meisje wordt.

Cynthia, de tijd gaat toch snel hé. Binnenkort worden onze meisjes al 1 jaar. Ik kan me al bijna niet meer inbeelden dat ons Marieke zo'n klein babietje was.

Ons Marieke doet het ondertussen supergoed. Ze gaat vlot rechtstaan in de box en is een echte paracommando-troeper. Ze sluipt nl. het hele huis door. Het is even wennen dat ze zo mobiel is nu, want we moeten er op letten dat al het kleine speelgoed van onze Wannes uit de buurt is als zij rond mag kruipen. Het voorbije weekend is ze ook uit ons bed getottert. 1 moment van onoplettendheid en het was al gebeurd. Gelukkig heeft ze er alleen maar een blauw oogje aan over gehouden.
Enkel het eten wil nog steeds niet goed lukken. Een boterham eet ze heel flink, maar groenten da's andere koek. Ze begint al "nee" te schudden als ze me nog maar met een lepeltje ziet afkomen. Daarom ben ik haar nu stukjes groenten en fruit aan het aanbieden, zodat ze dit zelf kan pakken en in haar mondje steken. Zo eet ze toch al een beetje groenten. Tja, mijn kleine meid heeft nog het liefste lekkere mamamelk. Ik vind dat zeker niet erg, want ik vind het zalig om BV te geven.

Nog een paar weken en dan mag onze Wannes naar school. Ik ben eens benieuwd of hij het tof gaat vinden. Het zal voor mij toch ook wel wennen zijn om mijn kleine kerel elke dag te moeten missen. Die eerste schooldag zal ik het zeker en vast moeilijk hebben. Maar dat hoort er nu eenmaal bij; kleine kinderen worden groot!

Ik moet er vandoor, want ik hoor dat ons Marieke aan het wakker worden is.

Groetjes

Tanja

Berichtdoor Tanja » 15 okt 2007, 00:48

Ama,het is hier stillekes.Iedreen aan het genieten van het goede weertje?

Anneke,je zoontje gaat de school geweldig vinden denk ik.Nathan gaat heel graag naar school,hij zit nu al wel in de 2de kleuterklas.Bedankt voor je felicitaties.

Ik ben echt aan het aftellen dat ik terug naar de gyn mag.Nu donderdag nog 1weekje geduld,en dat heb ik niet echt veel hoor geduld.

Ik ga is slapen want het is alweer veel te laat.

Groetjes Tanja,Nathan,Deacon en Prutske(klinkt en ligt beter in de mond dan ukje)

Liselot

Berichtdoor Liselot » 18 okt 2007, 12:49

Tanja hoe gaat het met je al naar de gyn geweest dat was vandaag hé.(samen met mij)

Dus ik ben ook naar de gyn geweest vanmorgen alles was OK ons meisje zat nu goed hoofdje naar beneden.Maar ik mag nog niet te snel juichen want het is men 3de kindje en dan het zijn dat ze nog eens terug keren maar voorlopig dus alles OK. Ze weegt nu ong. 2 Kg dat was zeker genoeg volgens de gyn ik hoop dat ze niet te zwaar zal worden hoor ( dan is de bevalling ook zwaarder hé) Verder niet veel nieuws hier ik moet weer terug binnen 3 weken dus dan zien we wel weer.

Hoe gaat het ondertusen met onze kleine Massimo komt hij nog genoeg bij laat nog eens iets weten en hoe gaat het met de ander kids en met mama en papa lukt het allemaal een beetje????

Groetjes Liselot

Tanja

Berichtdoor Tanja » 18 okt 2007, 13:01

Liselot,
Ben blij dat je goed nieuws hebt,wel goed dat die kapoen zich gedraaid heeft.

Nee ben nog niet naar de gyn geweest.Moet volgende week donderdag gaan,zal blij zijn als we een week verder zijn.Ben nu juist 11 weken vandaag,maar heb toch al een deftig buikje zene.Moet zaterdag naar het personeelsfeest van mijn man zijn werk.Ben is benieuwd of ik het nog ga kunnen wegsteken voor sommige oud collega's,is een collega die via via wel is iets aan mijn schoonouders kan laten weten.Zal wel moeten,want we willen het pas aan de familie zeggen na ons gyn bezoekje.
Hebben vandaag een aanvraag gedaan voor een nieuw huis,ben is benieuwd wat de bank gaat zeggen.Hopelijk is het positief dan kunnen we onze kindjes een grotere tuin en ieder een eigen kamer geven.
Ga ons klein ventje is gaan wakker maken anders word het te laat voor zijn aardappeltjes.
Hoe is het met de andere mama's en kindjes?

Tot gauw.
Tanja,Nathan,Deacon en Prutske

Nathalie

Berichtdoor Nathalie » 20 okt 2007, 09:38

Hallo,

Het is alweer een tijdje geleden dat ik nog iets van mij liet horen. De laatste weken waren redelijk druk en zwaar.

Ben ondertussen naar het UZ geweest met Massimo en ben eigenlijk niks wijzer geworden. Het enige wat ik eigenlijk bijna de hele tijd te horen kreeg was "veeeel te klein en veeeel te licht", dat weet ik nu ondertussen al, ze moeten mij dat niet blijven herhalen. Hij weegt dus ondertussen 5.5kg en meet 61,5cm. Daarbij kwam ook nog eens dat de artsen dat ik die dag gezien heb, geen artsen waren die hem al volgenden van bij de geboorte. De neuroloog wou nog niks uitspreken over zijn toestand hij wou eerst de bloedresultaten afwachten, dus hebben ze terug 8 buisjes bloed genomen, ocharme dat kleine ventje. Van de bloedafnames van de vorige 8buisjes (4tal maanden geleden) zijn de resultaten nog maar gedeeltelijk binnen en van deze bloedafname zal het ook maanden duren. Deze week heb ik dan ook naar het AZ Sint-Lucas moeten gaan en zij waren wel tevreden over de vooruitgang, dat was al een stuk positiever. De assistente van mn kinderarts had gebeld met de dokters van het UZ om ook meer uitleg te krijgen, en volgens haar blijven ze in het UZ verderdenken in de piste van een syndroom, maar vinden niet hetwelke. Er is iets, maar wat. Hij drinkt wat hij moet drinken, maar komt nauwelijks bij en groeit nauwelijks. Het blijft dus afwachten. Op 28 november weet ik het een jaar dat er iets mis is, en tot nu toe, weet ik nog altijd niet exact wat het is en het begint verdomd zwaar te wegen.

16oktober was dan ook de dag van mn eerste miskraam en hoewel ik nu een klein bolleke heb en al mn andere schatjes was het toch een zware dag, ik zag de film zo terug afspelen....

Dan had ik ook mn zoontje van 4 dat vorige week plots 40° koorts had en niet naar beneden kreeg, hij heeft uiteindelijk 4 dagen zo'n hoge koorts gehad en 8 dagen niet gegeten, je zag hem zo vermageren. Het was nochtans de stevigste van allemaal, maar hij verzwakte toch serieus. Nu is hij donderdag de eerste maal terug naar school gegaan en 's avonds was hij kapot, hij is om 16u15 in slaap gevallen en pas terug wakker geworden om 7u 's morgens.

Gisteren was Massimo de hele dag onrustig en klagerig, maar had geen koorts, tot dat ik gisterenavond terug zijn koorts nam. Hij had 39° koorts, wat eigenlijk niet zoveel is voor een baby, maar de paniek sloeg toe. In het UZ hadden ze mij gezegd, als er iets mis is met het niertje dan zal hij plots koorts krijgen. Dus gisterenavond nog naar mn eigen huisarts gebeld, om mn verhaal te doen, ze zei onmiddellijk dat ik nog niet mocht panikeren. Moest Perdolan geven om de koorts te doen zakken en haar een uur later terugbellen dat dan ook gedaan en de koorts was gezakt 38.2 maar voor haar niet voldoende. Dus ben ik gisterenavond nog om 21u15 naar mn huisarts geweest. Ze vond niks dat onmiddellijk kon wijzen naar de koorts, dus voorlopig verder doen met Perdolan.
Ze heeft mij dan ook haar weekendplanning door gegeven, wanneer ik haar kon bellen om af te komen of om te informeren, want dit weekend is ze niet van wacht. Ik mag mn handjes kussen dat ik zo'n schat van een huisarts heb. De hele nacht heeft Massimo dus zo klagerig gehuild, terug een koortsopstoot en weer een Perdolan en nu is het afwachten...

Na de herfstvakantie mag Fausto normaal gezien ook naar school, maar mr is een beetje koppig en wil niet op het potje gaan, dus ben ik er nog niet zo zeker van dat hij zal starten....

@Tanja, nu is het niet lang meer hé voor je bezoekje aan de gyn.
@Liselot, ben blij te lezen dat alles goed gaat met jou en je dochter. Wanneer ben je nu weer uitgerekend?

Zo dat was een lang epistel, ik ga mn best doen om regelmatiger te komen schrijven....

Groetjes,

Nathalie & Co

Cynthia

Berichtdoor Cynthia » 24 okt 2007, 09:50

Leen,

Ik kende Knofje niet maar ben het eens gaan opzoeken
en ja inderdaad ze trekt erop!
Dus zo zal mijn dochtertje er binnen een paar jaar uitzien, hihi.

Liselot,

Voor wanneer was jij nu uitgerekend?
In december???
Jaja, jullie dochtertje is er bijna!
Ben jij ook niet nieuwsgierig hoe ze er zal uitzien?
We gingen normaal een 3D laten maken
maar 1 op de 2 zie je meestal toch het gezichtje niet.
Het is spannender hé.

Tanja,

Morgen naar de gyn. (12 weken)
bij een ander gaat dat precies sneller vooruit!
Sucses voor morgen!

Anneke,

Dat jaartje is voorbij gevlogen.
Jouw dochtertje is van januari zeker?
Wat gaan jullie doen voor haar eerste verjaardag?

Nathalie,

De ene zegt dat Massimo niet goed bijkomt
en de andere dan weer wel,
wat is er nu goed.
Hoeveel maanden is hij nu?
Begrijp dat het voor jullie niet gemakkelijk moet zijn
om constant te moeten wachten op die uitslagen
en dan nog niet voor 100% weten wat het is.
Ik hoop echt dat jullie snel wat meer resultaten zal krijgen.
Dan zal er tenminste iets te doen zijn.
Veel goede moed nog!

En hier bij ons alles (redelijk) goed.
Imani kruipt sinds zaterdag
maar van slapen komt niet veel in huis zunne.
S'middags hooguit een uurke
en s'avonds terug in ons bed.
Dan slaapt ze wel goed maar wij niet!

Als dat het maar is zeker!

Veeeeele groetjes en tot schrijfs!

Terug naar “Andere onderwerpen”