adoptiekindje vierde in rij?

ik

adoptiekindje vierde in rij?

Berichtdoor ik » 24 apr 2007, 13:05

Hoi,

wij hebben beslist om een kindje te adopteren.
We hebben al drie kindjes (nu 4j, 2,5j en 4mnd).
Tegen de tijd dat de adoptie rond is zullen ze natuurlijk al wat ouder zijn. Wat is nu eigenlijk het beste:
het adoptiekindje de jongste laten zijn of ons jongste de jongste laten en het adoptiekindje als derde in de rij laten "passen"?
Heeft iemand hier ervaring mee?

Bedankt!
Groetjes!

Gast

RE: adoptiekindje vierde in rij?

Berichtdoor Gast » 24 apr 2007, 13:47

Men geeft altijd de voorkeur om tussenplaatsingen te vermijden. Men (voorbereidingscentra, CAW, jeugdrechter, adoptiebureau) zal dus voorstellen om een kind te adopteren dat jonger is dat jullie jongste bio-kind.
Maar, ik wil er wel aan toevoegen dat dit natuurlijk geen verplichting is, de mogelijkheid bestaat, maar men raadt het dus af.

Suc6 met de adoptie, het is een lange weg, maar het is het wachten waard....

ik

Berichtdoor ik » 24 apr 2007, 14:36

Hoi,

bedankt voor je antwoordje.
We dachten ook dat het het best is om het kindje de jongste te laten zijn.
Maar praktisch is dit niet zo simpel. We weten niet wanneer de adoptie helemaal zal rond zijn (aanmelding is nu pas verstuurd dus nog een lange weg te gaan....) dus hoe oud zal ons jongste kindje tegen dan zijn??
En eigenlijk wilen we graag een iets ouder kindje (daarmee bedoel ik tot 3-4j) de kans geven om geadopteerd te worden. Maar ja, ouder dan onze twee oudsten willen we echt niet doen.
Wanneer "moet" je eigenlijk je voorkeur opgeven (brr, vind dit een rare gedachte, je voorkeur opgeven, maar ja)?
En hoe moet je kiezen? Ik bedoel daarmee, kies je qua leeftijd van 0-2, 2-4j....?? Hoe gaat dit?
Pfff, nog zoveel vragen. Het zal wel allemaal duidelijk worden terwijl we bezig zijn zeker?
Groetjes en bedankt!

Gast

Berichtdoor Gast » 24 apr 2007, 14:38

Los van het feit dat tussen of bovenplaatsing niet aan te raden is, weigeren sommige landen dit zelfs heb ik me laten vertellen

Gast

Berichtdoor Gast » 24 apr 2007, 15:07

Je voorkeur geef je op wanneer je je opgeeft bij het adoptiebureau (na de hele voorbereiding dus). Wat veel mensen in jullie situatie doen, is als leeftijdsgrens geen absolute leeftijd opgeven maar 'geboren na.... (en dan geboortedatum jongste kind)'.

Suc6

Jonge kandidaat-adoptieouder
net toestemming gekregen voor sibling

Na 3 komt 4

Berichtdoor Na 3 komt 4 » 24 apr 2007, 17:20

Wij wachten op ons vierde kindje en hij zal dus jonger zijn dan ons jongste kind. Onze jongste zou ongeveer 3 jaar moeten zijn tegen ons adoptie-kindje naar huis komt en zal minstens 1 jaar jonger zijn dan onze jongste. Zowel CAW als adoptie-diensten zijn niet voor tussenplaatsing te vinden.

Terug naar “Andere onderwerpen”