start cursus VCOK 27 april?

Tiny

start cursus VCOK 27 april?

Berichtdoor Tiny » 23 apr 2007, 21:16

Hallo,

Zijn er nog mensen die starten met de cursus bij VCOK op 27 april?
Spannend he...?
Hoe ver staan jullie in heel het proces?
Hebben jullie al een duidelijk idee over wat jullie willen (land van herkomst / ...)?
Hebben jullie al veel over adoptie gelezen...?

E.

RE: start cursus VCOK 27 april?

Berichtdoor E. » 23 apr 2007, 22:56

Hoi Tiny.Wij starten overmorgen met de cursus in Antwerpen.Wij hebben al een beetje een idee van wat onze mogelijkheden zijn(via de map van k&g,het net,dit forum..).
Gezien onze korte huwelijksduur zijn de landen waaruit wij kunnen adopteren beperkt.Ethiopie,Kazachstan,Thailand.Misschien behoren Sri Lanka en Indie ook tot mogelijkheden maar daar vinden we heel weinig over terug.De wachttijden lijken daar ook enorm lang en je vindt maar weinig blogs van mensen die hieruit adopteren.
We spelen al jaren met het idee te adopteren maar de stap naar de aanvraag bij kind en gezin hebben we pas nu begin maart gezet.
Ondertussen realiseren we ons al goed dat het een kwestie van enkele jaren zal worden.We hadden ons beter eerder ingeschreven.
Ik heb me ondertussen ook al wat literatuur in de bib gaan halen waar ik me elk vrij moment in verdiep.
Ik verwacht ook heel veel van de cursus!Nog enkele nachtjes slapen en onze eerste echte stap wordt gezet he.Geniet ervan.
Groetjes van nog een adoptant in de kinderschoenen.

Tiny

Berichtdoor Tiny » 24 apr 2007, 21:33

Hey, welke boeken zou je zoal aanraden?
Ik zou er ook eens enkele moeten gaan zoeken, zou er ook wel over willen lezen...
Wij hebben nog geen land gekozen, we vinden dat zo moeilijk (ik vooral ;-)
Kazachstan, Thailand, Sri Lanka, India, Colombia, ik zou ook wel een speciaal land willen maar het zijn toch al bij al ongeveer altijd dezelfde die terugkomen he.
We zijn pas recentelijk bij adoptie terecht gekomen na jarenlang proberen via vruchtbaarheidsbehandeling.
Veel succes en tot schrijfs misschien

E.,

Berichtdoor E., » 25 apr 2007, 19:37

Hallo Tiny,we zijn vandaag op cursus geweest en het was fantastisch.De dame die de les gaf wist goed waarover ze sprak(heeft zelf een adoptiekindje) en heeft ons enorm veel bijgeleerd.je krijgt er ook een uitgebreide boekenlijst!Aanraders zijn 'wereldkind'van'wolfs' en'geadopteerd'van'Brodsinsky'.
We kregen ook een video te zien over afstandsmoeders in Z.-Afrika en we werden in groepjes verdeeld om onderling over verschillende zaken na te denken en te praten.Onze laatste les gaat trouwens samen met jullie groep in Berchem door dus... tot ziens en geniet ervan hoor.
Groetjes van Elke

Terug naar “Andere onderwerpen”