wat is het toch makkelijk als je jolie noemt

Gast

RE: wat is het toch makkelijk als je jolie noemt

Berichtdoor Gast » 17 mar 2007, 14:12

Je hoeft daarom nog niet zo te "roepen" hoor :) En over een beginseltoestemming is al lang geen sprake meer, tegenwoordig heet dat een "geschiktheidsvonnis".

Gast

Berichtdoor Gast » 17 mar 2007, 16:47

Wie zegt dat Angelina Jolie zelf om een versnelde procedure gevraagd heeft? Zodra de "boekskes" wisten dat ze een jongetje uit Vietnam wou adopteren, ging de procedure pijlsnel vooruit. Die adoptie-dienst kan slechte reclame (zeker als het om zo'n bekende vrouw gaat) missen als tandpijn.

Gast

Berichtdoor Gast » 18 mar 2007, 14:16

hmmmm...zou het helpen mocht ik eens in dag allemaal of libelle enz... verschijnen? Ben wel geen A. Jolie maar je weet nooit ... Misschien een tailleurke met als print $$$$$ of ¿¿¿¿¿

E.

Berichtdoor E. » 18 mar 2007, 20:04

Ik heb zelf 2 'biokinderen' en adopteer daarom geen kinderen maar ik kan het me wel voorstellen dat mensen die wel willen adopteren het oneerlijk vinden dat zij zo lang moeten wachten (die doorgaans erg lange wachttijd lijkt mij vreselijk!!) en bekende mensen zo snel hun kind krijgen.
Inderdaad, toegegeven, als je die kans krijgt, waarom zou je 'm dan niet nemen natuurlijk en het pleit wel in haar voordeel dat ze een jongentje van 3,5 jaar wil adopteren. Maar voor de normale mens is dit wel érg frustrerend! Hoe blij ik voor de betreffende kinderen ook ben.

Gast

Berichtdoor Gast » 18 mar 2007, 22:25

ik vraag me af hoeveel van de klagers hier openstaan voor een kindje van 3.5
overigens, die natuurlijke orde is erg relatief in deze tijden van echtscheidingen en nieuwe koppels roept daar toch ook niemand over nietwaar?

Gast

Berichtdoor Gast » 19 mar 2007, 20:13

mannekes jullie kunnen zagen zeg !

Gast

Berichtdoor Gast » 22 mar 2007, 18:07

Als zij de procedure begonnen zijn na de geboorte van hun dochter en alle nodige toestemmingen gekregen hebben; wat is er dan mis met de snelheid van werken in Vietnam zelf? Ik zou dit juist als heel bemoedigend en positief bekijken. Adoptie kan misschien wel correct EN snel gaan. Misschien eerder een voorbeeldsituatie? Alleszins wel volledig in het belang van een driejarig kind dat uit een weeshuis wordt gehaald!

Wachtend op een zoontje

Berichtdoor Wachtend op een zoontje » 22 mar 2007, 18:20

Ik denk dat je toch ook rekening moet houden met het feit dat onze procedures in Belgienlandje gewoon tergend traag zijn. Ga eens kijken op Amerikaanse sites, sommige adopties zijn gewoon op 3 maanden tijd afgerond.

Ken wat Franse KA die in Vietnam adopteren en ze werken wel snel in Vietnam hoor.

Wat mij hier wel opvalt is dat er heel scherp gereageerd wordt, maar dat als je eens rondom hoort wie een kindje van meer dan 3 jaar (en dan nog wel een jongen hé)wil adopteren er eigenlijk weinig volk zijn vinger opsteekt. Dus wat is dan het probleem, een jongetje die zowieso minder kans maakte op geadopteerd te worden heeft nu een gezin gevonden.

Gast

Berichtdoor Gast » 22 mar 2007, 19:27

Misschien zou het beter zijn om te reageren op de Belgische traagheid van de procedure en de zeer tijdrovende bezigheid van documenten/evaluaties over te brengen van Kind en Gezin naar CAW naar Kind en Gezin naar Jeugdrechtbank naar Kind en Gezin; oei stempel ontbreekt, terug naar jeugdrechtbank terug naar Kind en Gezin naar Federale naar Kind en Gezin...

In het geval van Jolie, dikke chapeau voor Vietnam!! Een voorbeeld van hoe het zou moeten werken! Misschien toch maar eens ijveren voor administratieve vereenvoudiging van de Belgische adoptieprocedure?

Gast

Berichtdoor Gast » 23 mar 2007, 14:50

Wij wachtten "zeer lang".... meerdere jaren. Maar geen enkele wrok of bitterheid... moest ik Jolie in de VS zijn met haar naam en haar geld, ewel ik deed het ook zo en ik ben ervan overtuigd dat meer dan de helft van de misnoegden het ook zo zouden doen.
Goed voor Thien dat het allemaal zo vlug ging. En ook voor haar andere kinderen.
De VS is idd anders dan Europa. Hier zijn er ook met geld zoals Johny Halliday in frankrijk... die moesten ook langs de reguliere weg en die franse animator Patrick Sabatier. Stond nog in een krantje..hij is een inzinking nabij omdat het zo lang duurt.
Iedereen klaagt alleen maar over belgie... is NL of Spanje of VK dan zoveel beter kwa wachttijd ? laat ons zeggen dat gans Europa veel te log en traag werkt. Het zou allemaal toch wel iets vlugger kunnen.

Gast

Berichtdoor Gast » 12 apr 2007, 12:10

Geld heeft de procedure niet versneld en de reguliere weg is wel degelijk gewoon gevolgd geweest. De procedure hier is veel trager.

beginnende ka

Berichtdoor beginnende ka » 12 apr 2007, 14:04

Tja ieder land heeft der zijn eigen regels voor denk ik dan.
Mijn nicht woont in nederland en heeft een zoontje geadopteerd uit haiti die bij de adoptie 5 jaar was.
Ondertussen is hij der al 7.
Ze hebben der van de aanvraag tot de aankomst in nederland 4 jaar over gedaan dus best wel lang .

Wij zelf zijn 18 jaar getrouwd en hebben de eerste 16 jaar geprobeerd via ivf zwanger te worden.
Jammer genoeg na 24 pogingen nog niet zwanger.
Nu we het verwerkt hebben en alles een plaats hebben kunnen geven beginnen we aan de adoptie.
Het zal zeker een tijd met up en downs worden maar we weten toch waarvoor we het doen.

En als ik lees van de derde adoptie van jolie/pitt heet eerste wat mij door mijn hoofd schiet is hoe moet de ex mevrouw pitt zich hierbij voelen.
Vondt dat toen al ze hebben 7 jaar medische malle molen gehad en dan gaan ze uit elkaar.
En voor je gescheiden bent heeft je ex al een zwangere vriendin en adopteerd er nog een paar erbij.

Voor de rest wens ik dat voor ieder van jullie alles voorspoedig mag verlopen.
Ik weet zeker als we ons adoptie kindje in ons armen hebben is alles vergeten.

groetjes

Gast

Berichtdoor Gast » 12 apr 2007, 23:12

en maar kakken op Europa...al eens nagedacht hoe je er aan toe zou zijn als je ook Amerikaanse tarieven had moeten betalen voor de medische mallemolen en/of adoptie. Europa is nog zo slecht niet.

Gast

Berichtdoor Gast » 23 apr 2007, 11:29

Kost ongeveer evenveel in de VS, want er is meer dan $10.000 fiscaal terug te trekken! Neen, Belgische adopties zijn echt niet goedkoper dan Amerikaanse. Bovendien doen veel Amerikaanse bureaus extra inspanningen om gezinnen te vinden voor oudere kinderen en voor gehandicapte kindjes, en worden die adopties soms zelfs volledig gratis geregeld. Toch een mooie geste vind ik. Weet van geen enkel Belgisch bureau dat ze dit doen.

k.

Berichtdoor k. » 23 apr 2007, 13:55

Wat mij aan dit hele gebeuren stoort is dat Mvr Jolie gewoon haar gang kan gaan in adoptieland en niet door UNICEF op de vingers wordt getikt.
Wat een klucht. Unicef is tegen adoptie als het niet volgens het haags verdrag gebeurt. en Angelina shopt er maar op los terwijl zij ambassadrice is.
Wij zijn onze procedure hier in Belgie gestart op het moment dat Jolie kleine Zahara ging halen in Ethiopie (en nee, zij heeft ons niet aangezet tot adoptie)
Intussen wachten wij nog steeds op een "ouder" kindje uit Ethiopie en Jolie heeft er al 2 kindjes bij, haar biokindje met Brad en nu dus het Vietnameesje en tegen de tijd dat wij hopelijk een toewijzing krijgen heeft Jolie haar volgende meisje al opgehaald in Tjaad. Je moet het maar doen.
Iedereen die beweert dat deze kindjes "goed" terecht komen en zelf adopteren moeten toch nog maar eens goed nadenken want dit komt deze kindjes echt niet ten goede. Dat ze tenminste alle kindjes 2 jaar de tijd geeft tot aanpassing alvorens voor de volgende te gaan. Dat ze er dan voor mijn part 20 adopteert, maar niet op deze manier.
En nogmaals een schande voor Unicef om dit zomaar te accepteren.

leen

Berichtdoor leen » 23 apr 2007, 13:58

Zoalng USA het adoptieverdrag van den haag niet ondertekent is koning (adoptieouder) klant in Amerika!
Dus waarom zou Unicef haar op de vingers tikken? Joly doet niets verkeerds volgens de wetten van haar land.

Gast

Berichtdoor Gast » 23 apr 2007, 14:15

Misschien eerst eens afvragen wat je zelf zou doen, moest je even snel kunnen adopteren.
De lange wachtlijst van nu nemen of a la Jolie, Madonna en co gaan?
Ik zou het wel weten, maar wij hebben ook 3 jaar moeten wachten.Maar het is het meer dan waard geweest.

Gast

Berichtdoor Gast » 23 apr 2007, 14:26

ik zou inderdaad ook vrij adopteren ja, als het nog zou mogelijk zijn MAAR ik zou er geen 4 op 2 jaar tijd adopteren nee... en zeker geen 4 waarvan 3 uit verschillende landen en nog 1 biokindje erbij en dan nog eens een tussenplaatsing in leeftijd. NEE echt niet

En waarom UNICEF haar niet op de vingers zou tikken??????????????????????
Ze de wet volgt??????????????????????????????????????????????????????????
Unicef mengt zich toch ook in de wetgeving van sommige landen als deze tegen de rechten van het kind is.

Adoptiemeisje uit India

Berichtdoor Adoptiemeisje uit India » 23 apr 2007, 14:28

Je kan het ook zo bekijken. Ze had allemaal kinderen van haarzelf kunnen nemen en dan had ze op die tijd ook vier kinderen (binnenkort 5) gehad. Ik vind het heel goed van haar dat ze kiest voor adoptie.
Zoals bovenstaande persoon zegt: mochten jullie de kans krijgen om heel vlug te adopteren, dan zouden jullie dat ook doen op haar manier. Het is niet Angelina Jolie haar schuld dat jullie zo lang moeten wachten.

Gast

Berichtdoor Gast » 24 apr 2007, 08:41

een biokindje is geen adoptiekindje. Ik hoop dat u dit beseft voor u adopteert?

Zoals een psycholoog schreef in een krant over Angelina: Een adoptiekindje kan je vergelijken met een plantje waarvan je de wortels afknipt en op een andere plaats, in een ander klimaat terug in de grond aanplant, enkel met heel veel begeleiding, liefde, aandacht, opvolging krijgt dit plantje nieuwe wortels en kan het zich stevig in de grond vast nestelen.

Het is niet het wachten dat me stoort, het is gewoon het feit dat ze niet aan deze kindjes denkt, maar enkel aan zichzelf. Maar ja, zulke mensen hebben nu eenmaal een ingesteldheid van "de psychiater buigt ze wel terug recht"

Adoptiemeisje uit India

Berichtdoor Adoptiemeisje uit India » 24 apr 2007, 11:44

@een biokindje is geen adoptiekindje. Ik hoop dat u dit beseft voor u adopteert?

Aangezien ik zelf geadopteerd ben, besef ik dat maar al te goed.

Gast

Berichtdoor Gast » 26 apr 2007, 10:21

Ik zie geen enkel probleem in de "snelle" opvolging bij Jolie. Integendeel, ik vind het echt negatief dat er zoveel tijd tussen de kinderen zit als je kiest voor adoptie van verschillende kinderen.

Als je het voorbeeld neemt van de "natuur", dan kan in een gezin ongeveer een kind per jaar geboren worden. Ik vind het juist veel fijner om je gezin op enkele jaren tijd te kunnen vormen en dan echt als gezin verder te leven.

Door die adoptieprocedures zodanig te rekken zoals nu hier bij ons het geval is, ben je tien jaar bezig vooralleer je een gezin van nog maar twee of drie kinderen hebt. En ondertussen lijdt iedereen, zeker ook de kinderen onder de stress van de adoptieprocedures. Leg maar uit hoor: ja misschien komt er een brusje bij, als die mevrouw die straks met ons komt praten het ook OK vindt; en wanneer dat brusje komt, ja misschien over drie jaar, vier jaar? Hoe oud het zal zijn? Weet niet, mogen we niets over vragen, zeggen, want anders geven we een voorkeur en dat is ongepast....

Adoptieprocedures zouden veel efficienter en ook sneller moeten verlopen. Als die poespas is voor niemand goed. En ja, met screening matuurlijk, maar dat is dan ook het eerste wat beter zou moeten aangepakt worden!

Gast

Berichtdoor Gast » 26 apr 2007, 11:53

een adoptiekind heeft deze tijd en ruimte nodig om zich aan te kunnen passen aan de nieuwe situatie en zich goed te hechten. Mensen die hier anders over denken kunnen beter wat meer in het belang van deze kindjes denken ipv aan zichzelf.
En lange wachttijden?
Bij FIAC adopteer je nog steeds een gezond babytje uit Ethiopie binnen het jaar. Bij ROH een ouder kindje binnen de 12 maanden.
Tel daar dan ruim 1 jaar proceduretijd bij. toch niet zo erg lang?

Terug naar “Andere onderwerpen”