wat is het toch makkelijk als je jolie noemt

Gast

wat is het toch makkelijk als je jolie noemt

Berichtdoor Gast » 14 mar 2007, 13:45

Lees net dat mvr Jolie haar nieuwe adoptiekindje vandaag mag gaan halen in Vietnam. Zoontje van 3.5 jaar.
Wat je toch allemaal klaar krijgt als je veel geld hebt he.
Ze kan niet eens wachten tot haar biokindje oud genoeg is om een adoptiekindje in de normale volgorde te adopteren en moet zonodig nog een kindje van 3.5 jaar plaatsen tussen haar oudste adoptiezoontje en haar jongste adoptiedochtertje.
Nog iemand voorstander van het haags verdrag?????

Gast

RE: wat is het toch makkelijk als je jolie noemt

Berichtdoor Gast » 14 mar 2007, 13:49

Inderdaad, en mevrouw is dan ook nog Unicef-ambassadrice. Unicef is helemaal geen voorstander van tussenplaatsingen.

Gast

Berichtdoor Gast » 14 mar 2007, 14:32

Wat een zever. Jaloers?

Gast

Berichtdoor Gast » 14 mar 2007, 14:38

het heeft volgens mij niets met jaloersheid te maken.
Velen lopen hier maar te klagen en zagen over de TE lange procedure's, negatieve adviezen , te weinig adoptabele kindjes etc

Het is niet meer dan normaal dat je dan toch eens moet slikken bij zo'n verhalen

Gast

Berichtdoor Gast » 14 mar 2007, 14:48

¿.... $....

k

Berichtdoor k » 14 mar 2007, 16:27

Ik vind dit toch ook allemaal raar hoor!!! Het geeft toch een vertekend beeld , net of het allemaal als een fluitje van een cent gaat. Nog geen week geleden lees je dat de papieren ingediend zijn nu mag ze het kindje al gaan halen,denk niet dat dit voor een "gewone mens " mogelijk is! Maarja zoals men hier boven duidelijk maakt ,geld en naam he !!!
Ze is dan ook nog eens Unicef ambassadrice .

Er word tegenwoordig schande gesproken over de adoptie van madonna maar ook hierbij stel ik mij vragen.
Maarja ,in de Amerikaanse showbizz is adoptie tegenwoordig precies een rage en statusbewijs!

Hoi

Berichtdoor Hoi » 14 mar 2007, 17:03

Inderdaad, die laatste bedenking heb ik me ook gemaakt. Over Madonna wordt moord en brand geschreeuwd, maar ach, dit is toch net hetzelfde?? Enkel omdat Angelina zogezegd politiek correct is, wordt daar blijkbaar veel vlotter overgegaan.

Pas op, ik vind het heel mooi dat eender wie een kind een betere toekomst wil geven. Maar als de ene drie jaar moet wachten en de andere drie weken (enkel en alleen door een bekende kop), dan is dat inderdaad wraakroepend. En ja, als je het kind per se een naam wil geven, noem het dan jaloezie. Maar is dat abnormaal?

Gast

Berichtdoor Gast » 14 mar 2007, 18:14

de amerikaanse adopties zijn niet te vergelijken met de uropese. daar gaat het vlugger voor iedereen (in vgl met europa)

Gast

Berichtdoor Gast » 14 mar 2007, 20:59

Woeha, op drie weken zeker?

l&m

Berichtdoor l&m » 14 mar 2007, 21:19

mmm tja ik ben eigenlijk blij voor elk kind dat een adoptiegezin vindt, dus ook voor dit kindje dat bij A.Jolie gaat wonen. Maar ik snap heeeeeeeel goed het dubbel en wrang gevoel bij diegenen die hier een uitputtend lang wachttijd moeten doorgaan voor ze eindelijk hun kindje krijgen.
Mensen geef in ieder geval niet op, je krijgt uiteindelijk het kind dat bij je hoort, dat bij jou moest komen, dat bij jou past, of het nu binnen een week is, of binnen een veel langere tijd.

greetz
Lishe

Gast

Berichtdoor Gast » 14 mar 2007, 21:28

Heeft ze dan nu al 4 kinderen? Een bio-kindje, een jongetje uit Cambodia, een meisje uit Ethiopië en nu uit Vietnam?

Gast

Berichtdoor Gast » 15 mar 2007, 07:12

Pure jaloezie ...
Ergens het hele verhaal gehoord uit de mond van de betrokkenen zelf??? Of enkel uit de boekskes ...
Annemie Struyf zou ook op 1-2-3 haar dochtertje Hope hebben gekregen ...
Komaan mensen, een beetje intelligentie aan de dag leggen, ...
Anders begrijp ik best hoe het komt dat er hier sommigen negatief advies krijgen ...

l&m

Berichtdoor l&m » 15 mar 2007, 07:32

weet je, wij hadden onze adoptiezoon op 13dagen, geteld van de eerste dag dat we gingen informeren naar hem, tot de dag dat we hem op de rechtbank mochten meenemen. Ik vertel dat niet altijd zo rap, omdat ik het vervelend vind tov andere mensen die op onze manier niet kunnen adopteren en heel lang moeten wachten. Wij wisten eerlijk gezegd niet wat ons overkwam. We woonden in Zuid-Afrika en en werkten er in projecten met aidswezen. Mijn man is half zuidafrikaans en heeft dus ook een paspoort van daar. Toen we informeerden naar adoptie bleek plots dat we met zijn ZA-paspoort en omdat we er een adres hadden, via de ZA-wetgeving konden adopteren. Alles ging plots zo snel (soms denk ik zelfs te snel), maar we zijn uiteraard dolgelukkig met onze Jona.
Ik vertel dit maar omdat er wel een aantal gevallen zijn waarin alles anders en soms sneller en toch ook legaal gebeurt.
Annemie Struyf heeft in ieder geval volgens mij, toen ze Hope al in huis had, nog heel de procedure moeten doen hier in B, ik heb haar boek gelezen (mijn status is positief) en daaruit bleek dat het achteraf hier in B nog een heel spannende procedure is geweest.

greetz
PS: een foto van een van onze daycarecenters in ZA voor weeskinderen

Attachment : de kinderen van vezubuhle-daycarecentre.jpg

Gast

Berichtdoor Gast » 15 mar 2007, 07:56

Eens terug in Engeland heeft Madonna ook nog veel moeten regelen en doen.
De Engelse adoptieprocedure ligt ook anders dan hier bij ons.
Ik heb laatst haar gesprek gevolgd bij Oprah W.

Het is soms moeilijk dat andere zo snel "hun" kindje in hun armen kunnen sluiten en wij zolang moe(s)ten wachten.

Maar waar het uiteindelijk om gaat is toch dat de kindjes een nieuwe kans, nieuwe thuis krijgen met veel liefde (al is het die grotendeels van de voltijdse oppas van de sterren).

Ik kan jullie alvast zeggen dat het wachten de moeite waard is ;)

Gast

Berichtdoor Gast » 15 mar 2007, 08:12

Langs de andere kant: hoeveel mensen staan hier te springen om een jongetje van 3,5 te adopteren? Ik vrees dat het een kleine minderheid zal zijn dus misschien moeten we gewoon blij zijn dat het kind een thuis gevonden heeft ..

Gast

Berichtdoor Gast » 15 mar 2007, 09:59

Alhoewel wij ook al een tijdje in de procedure zitten, voel ik geen enkel verwijt richting de Pitts/Jolies. Indien het voor hen sneller kan, so be it. Ben erg blij voor hen.
De media vermelden bovendien dat de procedure gestart werd vlak na de geboorte van hun biologische dochter, nu ook al weer een klein jaar geleden.
Onderschat niet wat de publiciteit rond Madonna en andere celebrities kan betekenen voor de maatschappelijke aanvaarding van onze toekomstige spruiten. Het lijkt me dat ze mee geholpen hebben de 'taboe' wat te doorbreken, niet?

Gast

Berichtdoor Gast » 15 mar 2007, 10:39

Bij de man uit de straat heeft dat toch niet veel geholpen, de meesten verstaan nog altijd niet waarom men adopteert
maar geef toe in een paar jaar tijd hebben ze nu toch kinderen waaronder drie adoptiekinderen die zelf mogen uitkiezen

Gast

Berichtdoor Gast » 15 mar 2007, 11:07

Al die jaloezie begrijp ik niet, bovendien weten de meeste mensen niet hoe de adoptieprocedures werken in bv. de VS, GB of andere landen. Dus best om dat eerst uit te vlooien vooraleer kritiek te spuien. En dan nog, zelfs al zouden de Jolies, de Pitts en de Madonna's van deze wereld gebruik/misbruik maken van hun positie om de adoptie sneller te laten verlopen; in hun plaats zou ik het ook doen. Zeg nu zelf : wie zou niet graag hebben dat de procedure wat sneller zou verlopen dan nu het geval is.

Gast

Berichtdoor Gast » 15 mar 2007, 14:00

Voila, ons hele point bewezen: uiteraard wil iedereen dat het sneller gaat dan drie jaar! Waarom zou je dan niet jaloers zijn als het bij iemand anders veeeeeel korter kan?

mossel

Berichtdoor mossel » 15 mar 2007, 14:40

Niemand is voorstander van tussenplaatsingen en het is wetenschappelijk bewezen dat dit zeer nadelige gevolgen kan hebben voor kinderen.
Allemaal goed dat deze mensen ook willen adopteren en als het dan al vlotjes kan so be it maar ze kunnen toch wel een beetje kijken naar de volgorde in hun gezin ipv naar zichzelf te kijken.
Het is inderdaad niet evident om opnieuw met een babytje te zitten aangezien ze er al eentje hebben, dan maar meteen eentje van 3 jaar, dat sleep je makkelijker ergens mee naartoe, maar hou aub effe rekening dat ze nog 2 jongere kindjes heeft.
In belgie wordt tussenplaatsing ook ten stelligste afgeraden. Niet voor niets hoor.
Snelle procedure: niets op tegen maar laat wel het belang van het kind voorop staan aub

Gast

Berichtdoor Gast » 16 mar 2007, 07:54

op tt stond dat de procedure er normaal 6 maanden duurde, maar toch versneld is voor mevr Jolie
maar ach en wee, als het kindje maar goed terechtkomt!

Gast

Berichtdoor Gast » 16 mar 2007, 09:12

Hoe zit dat ginder dan met maatschappelijk onderzoek enz... Ik vind het absoluut niet eerlijk tegenover "minder begoede alledaagse mensen" die jaren moeten wachten op een kindje. Op veertien dagen tijd een kind toegewezen krijgen, (gisteren getoond in het nieuws).
Weeral een bewijs dat met geld iedereen omkoopbaar is. Kun je het die arme mensen kwalijk nemen?
Neen, maar die chichi madammen wel! als die iets in hun mooie hoofdje krijgen moet alles ervoor wijken.

Gast

Berichtdoor Gast » 16 mar 2007, 16:51

Let op, niet alles komt in alle boekskes terecht. Volgens wat ik gelezen heb is, Angelina Jolie net na de geboorte van haar dochter aan de adoptie begonnen van dit jongetje, haar dochter is nu 10 maanden.
Hoelang ze dus al met deze procedure bezig is, weet ik niet, maar het kan wel 10 maanden zijn en dit is zelfs vrij lang voor in Amerika. Zij moeten nog geen rekening houden met het Haagse verdrag en kunnen daardoor gewoon naar een adoptiebureau stappen en onmiddellijk hun dossier opsturen. Hierdoor is zowiezo hun procedure korter.

Gast

Berichtdoor Gast » 17 mar 2007, 11:26

jajajaja
Verklaar even het volgende:
mis Unicef kon terecht in Cambodia NA de internationale sluiting van dit land voor adopties EN als alleenstaande moeder van 27 jaar terwijl Cambodia op dat moment geen alleenstaande vrouwen onder de 35 jaar toeliet. Ze had wel een envelop van 360000$ bij, misschien dat dat laatste geholpen heeft? En heel Unicef doet de ogen toe, sterker nog, maakt haar als voorbeeld voor de kinderrechten.
Jaloers NEE, vind dit enkel triest. En in die zever van "wie adopteert er nu nog een jongetje van 3 jaar? vind ik ook ronduit bull, er zijn genoeg koppels die hier voor openstaan hoor, en zo zou het ook moeten.

Gast

Berichtdoor Gast » 17 mar 2007, 13:46

Ja, mensen waar zijn jullie mee bezig!!! En dan maar vloeken dat ze negatief krijgen en gEEN BEGINSELTOESTEMMING!!!! JALOEZIE IS EEN ZIEKTE? EEN ONVERBETERLIJKE ZIEKTE. HIERVOOR WORDT JE AFGEKEURD BIJ ONDERZOEK VOOR ADOPTIE. Of zijn het al diegenen met negatief advies die hier nu zo luid roepen!!!!! Kindje zal bij Jolie en Pitt alle kansen krijgen tot ontplooiing!!!

Terug naar “Andere onderwerpen”