adoptiekinderen die pubers, enzo ...worden

Ash

adoptiekinderen die pubers, enzo ...worden

Berichtdoor Ash » 24 feb 2007, 17:58

Hallo allemaal,

Graag had ik van jullie geweten hoe is het om met ouder wordende adoptiekinderen te leven. Kinderen die pubers worden en volwassen. Makkelijke en moeilijke verhalen, positieve en negatieve, plezante en verdrietige....

Ik zou heel graag willen overgaan tot adoptie maar mijn man is gekant en heeft veel vooroordelen. Zolang het kind klein is is er geen enkel probleem. Maar hij ziet het probleem bij ouder worden in onze wereld. Met studies en verliefd worden en werken.......

Groetjes

.

RE: adoptiekinderen die pubers, enzo ...worden

Berichtdoor . » 25 feb 2007, 12:10

Hallo, ben zelf geadopteerd en ben ondertussen 19. Ik heb totaal geen problemen gehad tijdens mijn pubertijd. Dezelfde problemen gehad als andere pubers (tijd van thuiskomen etc) . ik heb trouwens mijn "vragen moment" gehad toen ik 6 of 7 was, vragen stellen van waar ik kwam enzo. dus het is niet per sé wanneer je ouder bent hé ...
wat studies betreft heb ik ook nooit problemen gehad, ben nooit blijven zitten ih middelbaar.

Ik vind het heel erg dat mensen al op voorhand een oordeel klaar hebben over een adoptiekind. ik wordt er nog elke dag mee geconfronteerd, maw de grootste probleem dat ik ervaar zijn de mensen die me scheef bekijken omdat ik geadopteerd ben en zich afvragen waarom er niks fout met me is ...

nuja, dit is maar 1 ervaring van de zovele ...

@ . 25 feb 2007 13:10

Berichtdoor @ . 25 feb 2007 13:10 » 25 feb 2007, 12:28

Dit vind ik een toffe vraag, fijn dat je erop wil antwoorden.
Wij hebben ook een adoptie dochter, zelfs nu ze nog zo klein is praten we heel open over de adoptie.
Toch vraag ik me vaak af wat er zoals in dat kleine hoofdje omgaat , of ze er al echt wat van begrijpt.
Ook hoe het zal zijn als ze wat ouder wordt, hoe ik het best kan reageren op vragen en uitingen van haar.Ik weet ook wel dat ik dat op het moment zelf zal moeten bekijken.
Het lijkt me ok fijn om eens met een ouder adoptie te kunnen praten over dit alles.
Dus adoptiekinderen, laat de antwoorden maar komen.

Adoptiemeisje uit India

Berichtdoor Adoptiemeisje uit India » 25 feb 2007, 20:45

Hallo,

Ik heb in mijn puberteit niet echt problemen gehad doordat ik geadopteerd ben, ook geen mensen meegemaakt die mij scheefbekeken.

Ik moet wel toegeven dat een aantal van de mensen die ik ken die ook geadopteerd zijn wel problemen gehad hebben daardoor. Voor een deel lag dat misschien ook wel aan de opvoeding. Die ouders zorgden wel goed voor hun kinderen, maar hadden soms te weinig aandacht voor bepaalde sociale en emotionele noden.

Je kan op voorhand niet altijd weten hoe een kind bepaalde dingen gaat verwerken, maar ik denk dat het belangrijk is als ouder om over veel dingen te praten ook met andere ouders. Wees ook onmiddelijk eerlijk tegen jouw kindje, ook al lijkt het nog te jong om bepaalde dingen te begrijpen.

Om jou gerust te stellen, ook ik heb er al aan gedacht om zelf ook kinderen te adopteren mocht ik zelf geen kinderen kunnen krijgen.

Terug naar “Andere onderwerpen”