Is adoptie mogelijk uit dit land?

Anne

Is adoptie mogelijk uit dit land?

Berichtdoor Anne » 22 feb 2007, 23:58

Is het bij jullie bekend dat je ook kunt adopteren uit het land Jamaica?
Wij hebben veel afiniteit met dit land maar hoor eigenlijk nooit iets over adoptie uit dit land.
Weten jullie hier iets over?

Gast

RE: Is adoptie mogelijk uit dit land?

Berichtdoor Gast » 23 feb 2007, 06:59

Is moeilijk omdat je 1. Er een lange tijd( 6maanden) moet verblijven
2. Er een hele lange wachtlijst is( 4 jaar)

Gast

Berichtdoor Gast » 23 feb 2007, 07:05

niet mogelijk, Belgie heeft geen akkoord met dit land.

Gast

Berichtdoor Gast » 23 feb 2007, 09:14

hey anne, wel een tof en leuk en fantastich land hè??!!
wij hebben daar ons hartje ook verloren!
groetjes

Gast

Berichtdoor Gast » 23 feb 2007, 20:18

Ja, hoor! Je gaat gewoon naar de winkel en biedt op een kindje in de vitrine!
Ik persoonlijk ben helemaal gek van indonesië, mijn favoriete land, mijn hele huis hangt vol met foto's ! Zelfs mijn bankstel komt er vandaan en dan tja, wil ik natuurlijk ook zo'n kindje erbij! Logisch toch?! Het is mijn favoriete land!!

@ hierboven

Berichtdoor @ hierboven » 23 feb 2007, 21:04

Wat een belachelijke opmerking is dat nu? Je moet toch ergens een keuze maken voor een land?

Gast

Berichtdoor Gast » 23 feb 2007, 22:38

Wanneer je kiest voor adoptie en je bent helemaal geraakt door een bepaald land, wat is daar dan zo verkeerd aan?
Wanneer je vb. een Chinees kindje zou adopteren, maar China zelf totaal oninteressant vindt en ook helemaal geen interesse hebt voor de gehele cultuur, dan is er iets mis, denk ik?

Het is ook zo dat wanneer je begint aan adoptie je eigenlijk niet mag kijken naar een huidskleur, naar een afkomst, het is niet zoals een nieuwe puppy gaan halen. Het gaat om een kind. Maar nu we de luxe hebben om te kunnen kiezen tussen verschillende landen (als je aan de eisen voldoet) en dan kan de cultuur van een land misschien een kleine motivatie zijn om voor dat desbetreffende land te kiezen? Of heb ik het mis?

Anne

Berichtdoor Anne » 23 feb 2007, 22:51

Hartelijk bedankt voor jullie antwoorden!
HM.. 6 maanden daar verblijven en een wachtlijst van 4 jaar. Ja, dat is best lang eigenlijk.
Ik ben wel van Nederland dus misschien heeft NL wel een 'accoord' met Jamaica. Ik zit nog echt in de oriënterende fase zoals jullie wel merken.
En over Jamaica: Inderdaad een fantastisch land met fantastiche inwoners en cultuur!! :)
En die éénnalaatste reactie: Ach, sommige mensen weten zo'n vraag gewoon niet juist te interpreteren. Daar kunnen zij ook niets aan doen denk ik dan maar. Die zullen het moeilijk hebben in het leven als ze alles op die manier bekijken..

Groetjes, Anne.

K.

Berichtdoor K. » 23 feb 2007, 23:18

Anne, kijk eens op volgende website (wel de spaties weg doen, anders kan ik hier geen link posten), daar staan alle adoptielanden op van waaruit je uit Nederland kan adopteren:

ww w.stilverlangen.com / adoptie / adoptiekinderen.php#15

Veel succes nog!

Gast

Berichtdoor Gast » 24 feb 2007, 16:59

Ga via vrije adoptie, een vriendin van mij heeft het net zo gedaan, op een zes tal maand was haar kindje hier al!

Anne

Berichtdoor Anne » 24 feb 2007, 19:04

K. en '17.59' bedankt!

Gast

Berichtdoor Gast » 25 feb 2007, 08:48

Vrije adoptie kan in België niet meer sedert 1 sept 2005, je zou denken dat iedereen dit stilaan weet ... Zelfstandige adoptie kan nog wel, na voorbereidingscursus en screening en vervolgens kanaalonderzoek.

Terug naar “Andere onderwerpen”