Mozaïek

annemarie

Mozaïek

Berichtdoor annemarie » 22 feb 2007, 13:34

Wie heeft met Mozaïek moeten werken voor het maatschappelijk onderzoek?
We hebben de laatste tijd al veel negatieve verhalen gehoord over hen en zijn er niet gerust op als we onze gesprekken gaan hebben.
Graag jullie ervaringen.

Gast

RE: Mozaïek

Berichtdoor Gast » 22 feb 2007, 14:08

Eén woord :incompetent,ander woord venijn...succes

ano

Berichtdoor ano » 22 feb 2007, 14:39

wij zijn 2 jaar geleden bij mazoiek geweest en vorig jaar nog eens voor bijkomende info die gevraagd werd uit het adoptieland. Het viel allemaal goed me, ze vragen door maar als je erover nadenkt weet je op voorhand waar ze gaan op doorvragen en als je eerlijk bent wordt dit wel geapprecieerd. Maar eender waar, ik denk dat weinigen naar een CAW gaan voor hun plezier...

Positief van Mozaiek

Berichtdoor Positief van Mozaiek » 22 feb 2007, 16:48

Wij hebben onze MO via Mozaiek gedaan en hebben er eigenlijk wel een goede ervaring mee. Dat de gesprekken niet zo aangenaam zijn omdat je je leven moet vertellen is natuurlijk wel zo bij elk CAW en dat je 'beoordeeld' wordt op basis van sommige wat theoretische kantjes is ook wel waar.

Voor de rest hebben we een super positief rapport gekregen en ik moet toegeven dat we voor 95 % akkoord waren met wat erin stond.

Lees 'Wereldkinderen' voor je gaat, herlees eens grondig de voorbereidingscursus en bespreek het met je partner en zorg dat je genoeg informatie hebt genomen over 'gevaren van adoptie'. Ze waarderen het ook wel als contact hebt gehad met adoptie-ouders.

annemarie

Berichtdoor annemarie » 22 feb 2007, 21:35

bedankt alvast voor jullie reacties en tips.
Dat van die beoordeling op basis van theorie, daar ben ik wat bang van. Dan kan je volgens mij in elk gedrag of uitspraak wel iets zien, en het kapot gaan denken. Kan je na bijv. een eerste gesprek, al een evaluatie vragen voor je aan je tweede gesprek begint?
En is discussie met de maatschappelijk assistente mogelijk? Ik bedoel maar, als je een bepaalde gedachte hebt en zij vindt dat je het anders moet aanpakken, kan je dan in discussie gaan en motiveren waarom je achter je eigen idee staat?

Heb nl. geen zin in ja-knikkerij als ik het niet eens zou zijn met hun opvatting.

Annemarie

Positief van Mozaiek

Berichtdoor Positief van Mozaiek » 22 feb 2007, 21:52

Het eerste gesprek was bij ons een thuisbezoek en daar werd eigenlijk meer gevraagd naar situatie, omgeving waarin zou grootworden, motivatie voor adoptie, kennismaking met onze andere kinderen.

Tweede gesprek ging over ons levensverhalen

Pas vanaf het derde gesprek werk er effectief over hoe je met je adoptie-kindje zou omgaan gevraagd.

Wij zijn absoluut geen ja-knikkers, hebben een vrij "speciaal' parcours, maar ik heb niet echt de indruk dat je in een laaiend debat meot gaan. Er werd naar ons mening gevraagd, maar we hebben nergens een soort tegenargumentatie voor iets moeten doen hoor.

Gast

Berichtdoor Gast » 23 feb 2007, 08:19

Zorg inderdaad voor een goede theoretische kennis van het adoptiethema; wij hadden nl. het gevoel door hen geëxamineerd te worden... Als je bovenvermelde tips (boeken lezen, met adoptiegezinnen gaan praten) in acht neemt zal je wel goed scoren!
Succes...

Terug naar “Andere onderwerpen”