Trouwen om te adopteren?

Lien

Trouwen om te adopteren?

Berichtdoor Lien » 21 feb 2007, 14:12

Hallo,

Bij mijn zoektocht naar info over adoptie ben ik begonnen op de site van kind en gezin.
Daar kan je een lijst vinden van de verschillende adoptiebemiddelingsbureaus. Als ik daar ga kijken onder voorwaarden voor de adoptanten dan merk ik dat je dus best kan trouwen om een kind te adopteren. Er staat zelfs bij hoeveel jaar je gehuwd moet zijn alvorens je in aanmerking komt voor adoptie voor een bepaald land.
En hoe zit het dan met samenwonenden? Ergens las ik op het net dat je moet kunnen bewijzen dat je minstens 3 jaar samenwoont of je moet een bewijs van wettelijk samenwonen voorleggen. Wordt dit dan door de meeste landen niet aanvaard?
Wij waren eigenlijk niet van plan om te trouwen maar als ik dat zo lees dan hebben we precies weinig keus als we enige kans willen maken.

Lien

Gast

RE: Trouwen om te adopteren?

Berichtdoor Gast » 21 feb 2007, 14:23

Samenwonen telt niet mee voor de landen die een huwelijk eisen.

Gast

Berichtdoor Gast » 22 feb 2007, 08:59

om in België geschikt bevonden te worden moet je inderdaad minimum drie jaar samenwonen.

Helaas is COlombia momenteel het enige land waar de vlaamse bureaus mee samenwerken die samenwonenden aanvaarden. Voor alle andere landen moet je getrouwd zijn, voor sommige landen zelfs reeds een aantal jaar, voor anderen zelfs kerkelijk.

Wij kozen voor Ethiopië en zijn vorig jaar, na tien jaar samenwonen, getrouwd

Gast

Berichtdoor Gast » 24 feb 2007, 14:08

Idem hier.
Na 13 jaar samenwonen gehuwd om te kunnen adopteren en nu heel blij des stap te hebben gezet.
Voor ons wordt het ook Ethiopië.

Greetz

Gast

Berichtdoor Gast » 24 feb 2007, 16:37

Hier na 10 jaar samenwonen gehuwd om toch maar samen te kunnen adopteren.
Dat hadden we echt wel over voor ons kindje.

Terug naar “Andere onderwerpen”