kanaal voor adoptie door homokoppels?

Me

kanaal voor adoptie door homokoppels?

Berichtdoor Me » 10 feb 2007, 18:45

Hallo,

Ik ben bevriend met een homokoppel dat ontzettend graag een kindje wilt adopteren. Ik sta er volledig achter, en vraag dus niet naar oordelen van anderen.
Ik zoek eigenlijk mensen die al ervaring hebben met adoptie door homokoppels, of als alleenstaande man. Wie kent er een kanaal? Wie heeft meer ervaring?

Alvast bedankt!

heel moeilijk

RE: kanaal voor adoptie door homokoppels?

Berichtdoor heel moeilijk » 10 feb 2007, 19:32

het zal heel moeilijk zijn om als homo koppel in bet buitenland te adopteren.Het is het land van herkomst van het kindje dat bepaald wie hun kinderen krijgen en er zijn (jammer genoeg) weinig of geen landen die homokoppels willen bemiddelen. In België is het - in principe - welmoeglijk, maar het aantal kinderen dat hier geboren is en nood heeft aan adoptie is (ook gelukkig maar) zeer klein (ongeveer 20 per jaar in Vlaanderen) en de wachtlijsten ellendig lang. Beter realistisch blijven denk ik

Gast

Berichtdoor Gast » 11 feb 2007, 08:39

De vs is de enigste mogelijkheid tot hiertoe. Helaas.
En het gaat hier dan om pasgeboren kindjes.
Indien je hierrond meer info wenst kan je je best wenden tot de yahoogroep "zelfdoen in adoptie" in nederland.
Hier zijn mensen die bezig zijn met zo'n adoptie en kanalen kennen aldaar.

VEEL SUCCES

Me

Berichtdoor Me » 11 feb 2007, 08:57

Hallo,

Ik ben realistisch, en zij ook. Maar toch wil ik alle opties samen met hen bekijken, omat ik ervan overtuigd ben dat zij fantastische ouders zouden zijn.
Ik besef ten volle dat onze liberale adoptiewet weinig perspectief biedt in het buitenland, en dat mensen hier wel goedgekeurd worden, maar geen kanaal vinden.
Ik zal eens een kijkje nemen bij die Yahoo-groep.
Moesten er mensen toch een sprankeltje hoop kunnen bieden, willen jullie dit dan laten weten?

Bedankt!

me

Berichtdoor me » 11 feb 2007, 08:59

Hallo,

Heeft er iemand een URL van die yahoogroep?

Me

nadia

Berichtdoor nadia » 11 feb 2007, 09:15

http://groups.yahoo.com/group/Zelfdoen_in_adoptie/

veel succes

Gast

Berichtdoor Gast » 11 feb 2007, 13:07

Ik denk dat mensen van hetzelfde geslacht kunnen adopteren via gewenst Kind te Antwerpen. Het gaat hier wel om binnenlandse adoptie's.

Terug naar “Andere onderwerpen”