cursus + landen

Mie

cursus + landen

Berichtdoor Mie » 08 feb 2007, 11:35

Nog twee vraagjes.

We hebben beslist om voor adoptie te gaan en onze allereerste brief te versturen. Nu was mijn vraagje, hoe lang duurt het ongeveer voor we aan die cursus mogen deelnemen? Spreken we dan over 1 maand, of 3 of 6?.. Ik zeg maar wat. En de cursus zelf, hoe ziet die er precies uit wat tijdsbestek betreft? Hoeveel dagen? Hoeveel tijd tussen die dagen?

En nog een tweede vraagje voor de 'ervarenen'. Ik zelf ben 28 jaar, mijn man 48. We zijn nog maar 5 maand getrouwd. Ik ben me er ten volle van bewust dat het niet gemakkelijk zal zijn om een land te vinden waar ze NIET tillen aan ons profiel. Vooral de leeftijd van mijn man zal - vermoed ik - doorwegen. Enig idee voor welk(e) land(en) we nog in aanmerking zouden komen? Ik dacht Ethiopië..

Mie

Gast

RE: cursus + landen

Berichtdoor Gast » 08 feb 2007, 11:58

Hai Mie,

2/4 maanden voor aanvang cursus
cursus tijdspanne van 2 maanden
1 maand tot eerste verschijning
1 maand tot tussenvonnis
3 maanden tot evaluatie
4/6 weken tot inlezen verslag
1 maand tot 2de x rechtbank en vonnis
1 maand afschrift vonnis en intake
je mag op een goed jaar rekenen vooralleer je je vonnis hebt momenteel.
kan sneller maar wachttijden kunnen ook weer oplopen...

Jullie komen momenteel in aanmerking voor Ethiopie maar tegen de tijd dat jullie klaar zijn zullen er nog wel een aantal landen open zijn waarvoor jullie in aanmerking komen waaronder Kazachstan/Haiti/ukraine/polen
Eventueel Vietnam maar dat hangt nog en Nepal?
Je kan hiervoor tegen die tijd wel terecht bij de adoptiediensten voor info

Mie

Berichtdoor Mie » 08 feb 2007, 12:40

Hartelijk dank voor de informatie! Ik verwachtte al negatieve reacties ivm onze leeftijd.

Wat ik nog even wilde vragen: die cursus, hoeveel dagen loopt die precies? Ik dacht vijf dagen, maar zijn dat dan halve of volledige dagen? Het zijn toch 20 uren in totaal he?

Mie

Gast

Berichtdoor Gast » 08 feb 2007, 16:29

Hallo Mie,

Ook bij ons een groot leeftijdsverschil (29-42). Ik heb gebeld naar alle adoptiebureaus en gevraagd welke leeftijd ze nemen.
Wel, sommige landen nemen het gemiddelde, andere landen kijken naar de leeftijd van de persoon die hoofdzakelijk de opvoeding op zich zal nemen (en hier zeg je dus best dat jij dat zult zijn). In beide opties zijn jullie nog niet "te oud".

Bij ons is de cursus één hele dag, 3 halve dagen en 1 avond.
En ik moet bekennen dat ik het enorm interessant vind!

Hoi

Berichtdoor Hoi » 08 feb 2007, 16:37

Wij hebben nu ons geschiktheidsvonnis op zak. We hebben er precies 13 maanden over gedaan en ik weet niet of het voor de mensen die na ons komen vlotter zal gaan, dus reken maar op minstens één jaar, misschien zelfs meer. Ethiopie is inderdaad een optie, Kazachstan waarschijnlijk ook. Voor Haiti moet je minstens 3 jaar getrouwd zijn en is een van julli beiden te jong. Indien Vietnam opengaat zal dit waarschijnlijk ook een optie zijn, zo ik weet van Franse Adoptie-collega's zijn ze ook vrij soepel in hun eisen.

Gast

Berichtdoor Gast » 08 feb 2007, 16:51

de cursus vcok

eerst volledige dag
dan 3 halve dagen en 1 avond panelgesprek
verdeelt over 2 maanden

Terug naar “Andere onderwerpen”