verzoekschrift zonder attest?

chantal

verzoekschrift zonder attest?

Berichtdoor chantal » 07 feb 2007, 12:25

Mijn man en ik hebben bijna onze voorbereidingscursus afgerond. Jammer genoeg konden wij er op de laatse avond niet bij zijn en bij het VCOK kan men ons nog niet zeggen wanneer we deze avond zouden kunnen inhalen. Zouden we misschien wel al een verzoekschrift kunnen indienen, of zouden we nu echt moeten wachten tot we deze avond hebben ingehaald? Heeft iemand dit ook meegemaakt?

Gast

RE: verzoekschrift zonder attest?

Berichtdoor Gast » 07 feb 2007, 13:11

Bij ons in de cursus was er zelfs iemand twee keer niet aanwezig en toch kregen ze hun attest zonder probleem!
Wat sneu voor jullie!

Ik vrees dat u echt wel uw attest moet neerleggen samen met uw verzoekschrift en de andere attesten!

T.

Berichtdoor T. » 07 feb 2007, 13:13

Dus als ik het goed begrijp hebben jullie de 4 dagen voorbereiding gevolgd en de panelavond gemist ? Maar die is facultatief ! Is ook niet verplicht in te halen, tuurlijk voor jezelf wel aan te raden. Wij hebben dit ook ad hand gehad, maar bij ons viel die avond tussen de 3 en 4de cursusdag en we hebben op de laatste dag ons attest gekregen. Zijn bij jullie in de groep de attesten dat tijdens de avond uitgedeeld ?
Dan moet je gewoon naar het VCOK bellen dat ze jullie attest zo snel mogelijk opsturen !
Succes !

mis

Berichtdoor mis » 07 feb 2007, 18:23

in de uitvoeringsbesluiten van het decreet staat dat een attest van voorbereiding pas kan worden uitgereikt als beiden (als het om een koppel gaat natuurlijk) de volledige vorming (20 u - verdeeld over zes dagdelen) gevolgd heeft. anders kunnen ze geen attest uitschrijven en neen het panel is niet facultatief, het is gewoon het meest belangrijke en interessante van het geheel, we zagen alle drie de partijen life en voor het eerst konden we ook praten met een afstandsmoeder: een heel belangrijkmoment;
vonden alle deelnemers aan de voorbereiding en onze groep DOEN DUS!

chantal

Berichtdoor chantal » 07 feb 2007, 18:49

Tja, we zullen dus blijkbaar moeten wachten tot er weer een avondbijeenkomst georganiseerd wordt alvorens ons attest te verkrijgen. Vind ik ontzettend jammer, maar ja... Ik bel over enkele dagen nog eens naar het VCOK om te horen of er al iets geweten is.

@ Chantal

Berichtdoor @ Chantal » 07 feb 2007, 18:57

Volgende week donderdagavond is er in Berchem een panelgesprek voor verschillende cursusgroepen samen. Het lijkt me logisch dat jullie daar gewoon bij kunnen aansluiten. Misschien kan je best zo snel mogelijk naar het VCOK bellen om dit na te vragen!

Veel succes!

T.

Berichtdoor T. » 07 feb 2007, 21:09

Tiens, wij hebben nochtans vorige week ons POSITIEF vonnis in de bus gekregen en wij hebben de panelavond NIET tijdens onze voorbereidingscursus gevolgd (zelfs nà ons MO). Bel naar het VCOK en ze zullen je letterlijk zeggen dat de panelavond facultatief is, net zoals ze het tegen ons hebben gezegd.
Ik snap trouwens niet waarom hier weer met hard moet worden geschoten, ik zei toch dat je die panelavond best voor jezelf achteraf inhaalt.
Ik vind het veel erger dat 1 partner van een koppel idd 2 cursusdelen mist omdat ze bv op een beurs moet staan voor haar werk, en dat die mensen zonder boe of ba tijdens de laatste sessie hun attest overhandigd krijgen ... .
Iedereen gelijk voor de wet aub.

T.

Berichtdoor T. » 07 feb 2007, 21:10

Enne ... in die 20 uren zit die panelavond niet inbegrepen hoor. Dus je hebt evenveel recht op dat attest als iemand anders !

Lies

Berichtdoor Lies » 07 feb 2007, 22:51

Dan wordt er toch met twee maten en gewichten gemeten hoor als dit zo is!
Wij volgden de voorbereiding bij Triobla en daar was het panel (op een vrijdagavond) gewoon een verplicht (en gelukkig maar!) onderdeel van de 20 uren. Ik denk dat het het vijfde dagdeel was.

Gast

Berichtdoor Gast » 08 feb 2007, 09:04

ik heb de cursus in limburg doorlopen, kon helaas niet naar het panel gaan dat toen doorging in Antwerpen en het was niet verplicht hoor...

Ann Somers VCOK

Berichtdoor Ann Somers VCOK » 08 feb 2007, 14:27

Voor alle duidelijkheid : net als bij Triobla is bij ons de panelavond verplicht, zoals alle andere cursusonderdelen. Er gaan zoveel curussen door dat inhalen in een volgend blok echt niet moeilijk is... Maar... heb je een vraag bel het VCOK dan gewoon, we helpen je graag verder. Blijf niet gissen en op antwoorden wachten.

chantal

Berichtdoor chantal » 08 feb 2007, 15:36

Ik heb contact gehad met het VCOK en we krijgen ons attest, dus ook al hebben we de panelavond gemist. We gaan hem evenwel nog volgen hoor, want blijkbaar is die toch wel heel informatief.

Kaat

Berichtdoor Kaat » 08 feb 2007, 16:08

@ Ann Somers VCOK: dan is er dus toch wel een verschil tussen beide voorbereidingscentra. Wij volgden de voorbereiding vorig jaar bij Triobla. Door ziekte van ons dochter konden we het panel niet bijwonen. Dit hebben we 3 maand later moeten inhalen. We kregen ook pas dan ons attest, na dit panel.

nog een verschil

Berichtdoor nog een verschil » 08 feb 2007, 16:36

blijkbaar is er nog een groot verschil tussen beide vb centra; bij triobla bestaat het panel uit een geadopteerde, een adoptieouder en een afstandsmoeder. bij vcok alleen adoptieouders?

Lenie

Berichtdoor Lenie » 08 feb 2007, 18:05

Natuurlijk zullen er wel verschillen zijn. Ieder 'huis' heeft toch zijn eigen stijl...Het is wel zo dat de inhoud van hun voorbereiding identiek is en bepaald is door onze centrale autoriteit...met de nodige ruimte hoop ik voor hen voor hun eigen accenten.

Terug naar “Andere onderwerpen”