Info over adoptie

Mie

Info over adoptie

Berichtdoor Mie » 05 feb 2007, 12:20

Hallo,

Ik sta nog helemaal onderaan de ladder.. Eigenlijk zou ik gewoon wat informatie willen inwinnen over adoptie. Mijn man is niet meer van de jongste, dus daarom zou ik graag weten in welk land we nog wel kunnen adopteren, tot welke leeftijd, ed. Nu, ik dacht bij Kind en Gezin te gaan aankloppen, maar na een mailtje naar het provinciale kantoor hier in Leuven kreeg ik het antwoord dat ik best telefooneerde naar de dienst adoptie in Brussel.

Mijn vraag: hoe begon jullie tocht eigenlijk? Zijn jullie nooit naar een kantoortje in de buurt getrokken voor wat informatie? Of was dat ineens naar Brussel?

Alvast bedankt,

Mie

Gast

RE: Info over adoptie

Berichtdoor Gast » 05 feb 2007, 12:25

Je kan enkel terecht in brussel hoor.
Gewoon via de site www.kindengezin.be bij adoptie meer info aanvragen.
Deze krijg je dan thuisgestuurd. Als je nog verdere info wil betaal je 25¿ en dan krijg je een volledige map thuisgestuurd met alle info die er nodig is...
Ook kan je je dan inschrijven voor de voorbereidingscursus als je nog intresse hebt.

Lieve

RE: Info over adoptie

Berichtdoor Lieve » 05 feb 2007, 13:38

Je kan relatief vrijblijvend aan de cursus beginnen, ik bedoel ook als je nog niet 100% zeker bent dat je wil adopteren. Het duurt allemaal zoveel maanden en jaren, wij hebben eigenlijk te lang gewacht voor we ons inschreven bij kind en gezin. Je kan dat zeker al doen, en dan tijdens de cursus verder nadenken...

Lieve

Terug naar “Andere onderwerpen”