vragenlijst

marieke

vragenlijst

Berichtdoor marieke » 04 feb 2007, 11:50

Hallo, wij zouden ook graag een kindje uit china adopteren, ik heb enkele vraagjes hieromtrent.
Welke soort vragen stellen ze allemaal,en hoe hebben jullie daarop geantwoord, ik ben namelijk zooo ontzettend bang dat ik verkeerd zou antwoorden en een negatief advies zou krijgen.
Wat zijn de grootste redenen om een negatief advies te krijgen en gebeurt dat veel bij koppels?
Ik hoop dat ik nu niet te veel kritiek krijg maar onze wens is om een chinees meisje te adopteren, mag je dit vermelden of zit de kans erin dat ze dan elimineren?
Wat moetne ze allemaal weten ivm gezondheid vand e ouders? Wie vult die vragenlijst in?(ik vermoed de huisarts)
Mag je ook een leeftijd invullen voor het kindje dat je zou willen adopteren?
En rond welke leeftijd varieert de leeftijd met aankomst van je kindje?
Zo een heleboel vragen, sorry maar we staan nog in de prille beginefase.
oja, als je die cursus volgt , moet je dat met je echtgenoot doen of mag je dat alleen doen (we zijn zelfstandig)
En denken jullie dat als adoptie-ouders zelfstandig zijn , dat je dan ook minder kans maakt op een kindje?
Ik ben huisvrouw in onze zelfstandige zaak.
Ontzettend bedankt.

Gast

RE: vragenlijst

Berichtdoor Gast » 04 feb 2007, 18:25

jullie moeten allebei de cursus volgen. (je gaat het kindje toch ook beide opvoeden of niet?)

Uitleg over het Mo en al de rest krijg je tijdens de cursus.

Gast

RE: vragenlijst

Berichtdoor Gast » 04 feb 2007, 20:44

Een goede raad voor tijdens de gesprekken, eerlijk zijn en jezelf zijn.
Voor China kun je een leeftijd opgeven, maar ze houden er niet altijd rekening mee. De kindjes zijn meestal bij aankomst (toch al de kindjes die ik ken) tussen de 10 en de 14 maanden.
Vanuit China komen meestal meisjes,maar af en toe zit er een jongetje tussen.
Als je met 2 wil adopteren moet je ook met 2 de cursus volgen.

Terug naar “Andere onderwerpen”