oproep

ka

oproep

Berichtdoor ka » 01 feb 2007, 09:57

Naar aanleiding van het GOEDE nieuws dat Vlaanderen voorlopig 5 adoptiediensten heeft is het misschien eens goed om met zn allen een mailtje te sturen naar vervotte om zodoende haar mailbox te overstelpen met dankbetuigingen voor de moeite.
Op deze manier merken ze ginderachter met hoevelen dat we zijn en hoe belangrijk dat het is om voldoende kanalen te hebben .
Misschien helpt zo'n massale reactie ook weer bij kanaal Vietnam.
Zeker doen allemaal..........................
kabinet.vervotte@vlaanderen.be

Gast

RE: oproep

Berichtdoor Gast » 01 feb 2007, 10:26

Ik ben zeer tevreden met dit nieuws, maar ik ga toch wachten met een bedank-mailtje te sturen voordat ik bevestiging heb van de erkenning van én de vreugdezaaiers én het klein mirakel. Ik begrijp dat jullie zeer enthousiast zijn, maar op een paar (semi-)anonieme berichten hier heb ik het nog nergens anders gelezen.

Maar ik hou mijn mailtje klaar.....

Gast

Berichtdoor Gast » 01 feb 2007, 10:37

En ondertussen bericht gevonden op een nieuwssite. Da's voldoende voor mij, ik zal ook een mailtje sturen.
Kvraag mij wel af hoe ze gaan reageren op dat nieuw adoptiebureau dat een aanvraag heeft in ingediend (niet klein mirakel, nog een ander). Zouden er dan 6 komen?

Gast

Berichtdoor Gast » 01 feb 2007, 10:40

dat zou helemaal fantastisch zijn natuurlijk.
ik was niet op de hoogte van nog een andere dienst?
Met welke landen wil deze dienst gaan werken dan?

Gast

Berichtdoor Gast » 01 feb 2007, 10:44

Liberia.
Zij gingen hun dossier in deze periode ergens indienen bij K&G, en dan horen we het wel zeker.

Gast

Berichtdoor Gast » 01 feb 2007, 10:48

heb n mailtje gestuurd.

Gast

Berichtdoor Gast » 01 feb 2007, 11:28

kan je de site opgeven

ik vind niets terug

Gast

Berichtdoor Gast » 01 feb 2007, 11:43

Site van wat?

Gast

Berichtdoor Gast » 01 feb 2007, 11:49

"En ondertussen bericht gevonden op een nieuwssite"

deze dus

Gast

Berichtdoor Gast » 01 feb 2007, 13:44

Geplukt van de website van de vlaamse overheidsdienst Welzijn en gezondheid. En het nieuwsbericht stond op www.nieuwsclub.be

Interlandelijke adoptie: Overgangsregeling m.b.t. erkenning van adoptiediensten

Ontwerpbesluit van de Vlaamse Regering tot wijziging van het besluit van de Vlaamse Regering van 23 september 2005 betreffende de interlandelijke adoptie
In het gewijzigde besluit wordt voorgesteld om de programmeringsnorm van vier adoptiediensten pas vanaf 1 oktober 2011 toe te passen, het jaar waarin de voorwaarde van minimaal dertig plaatsingen effectief kan worden gecontroleerd. Ondertussen kunnen de vijf diensten die bij de erkenningsronde van 2006 een dossier indienden dat aan alle erkenningvoorwaarden voldeed, nog worden erkend. Dit gebeurt door de invoeging van een overgangsbepaling die stelt dat er tot 1 oktober 2011, datum van de volgende erkenningsronde, nog vijf adoptiediensten kunnen worden erkend.

Gast

Berichtdoor Gast » 01 feb 2007, 14:33

dus als ik dit goed begrijp mogen er nog 5 diensten bijkomen?
Of is dit onjuist van mij

Gast

Berichtdoor Gast » 01 feb 2007, 14:48

Ik denk eerder dat ze tot 2011 nog 5 diensten kunnen erkennen (momenteel zijn er 5) en vanaf 2011 nog maar 4. Geen 10 dus, maar 5. Maar da's toch al beter dan 4 hé.

let op

Berichtdoor let op » 02 feb 2007, 11:26

het aantal adoptiediensten zegt nog niets over het aantal adopties. als ze alle 5 nu 30 adopties per jaar doen, dan zijn er dat nog veel te weinig in verlijking met het aantal kandidaten in Vlaandern (nagenoeg 500 gezinnen per jaar stellen zich kandidaat) dus ze zullen meer dan het minimum moeten doen aan adopties, of het stijgende aantal kandidaten voor adoptie zullen het systeem doen crachen!
grote aodptielanden zijn schaars geworden, ook in india zijn er nagenoeg geen buitenlandse adopties meer, maar wel zeer veel binnenlandse,

Gast

Berichtdoor Gast » 02 feb 2007, 12:20

Ja, maar dat zijn de minimumcijfers:
adoptiebemiddelingen van 2005 (jaarverslag Kind&Gezin):
RoH: 64
Horizon: 77
FIAC: 21 (maar nu hebben ook zij ethiopie erbij, dus dan cijfer zal stijgen)
Vreugdezaaiers: 10
Kleine Mirakel: zij gingen voor meer dan 30

Totaal in 2005: 177
En daarnaast nog de zelfstandige adopties.....

Er stellen zich geen 500 gezinnen kandidaat, maar 986. Maar niet al die mensen krijgen toelating, en anderen haken op eigen houtje af.

Gast

Berichtdoor Gast » 02 feb 2007, 14:25

een bij die 986 gezinnen zijn ook holebi's die het kind van hun partner willen adopteren

Gast

Berichtdoor Gast » 02 feb 2007, 15:01

In 2005 (dus van januari tot eind augustus) zijn er zo'n 60 kindjes uit Kazachstan naar hier gekomen, allemaal via vrije adoptie, toen het nog kon. Als het kleine mirakel nu naar analogie en gespreid over een heel jaar dat aantal of nog iets meer kan halen en ook de andere bureaus (vooral de vreugdezaaiers - het feit dat ze marar 10 adopties hebben gedaan was uiteraard de belangrijkste reden voor de niet verlenging van de erkenning - nu weer ongedaan gemaakt) hun best doen, dan kunnen de wachtlijsten misschien wat teruggeschroefd worden, hoop ik.

Gast

Berichtdoor Gast » 02 feb 2007, 15:40

nee, die 986 was voor buitenlandse adoptie, en hetgene jij beschrijft is stiefouderadoptie. Dat zijn andere cijfers....

Gast

Berichtdoor Gast » 02 feb 2007, 15:43

Die wachtlijsten zijn niet altijd het gevolg van meer kandidaten hier, maar ook door het veranderen van de regelgeving in bepaalde adoptielanden. Het is dus niet zo eenvoudig als soms wordt voorgesteld.

Terug naar “Andere onderwerpen”