VREUGDEZAAIERS HEEFT EEN ERKENNING TOT 2011

@ 12:38

RE: VREUGDEZAAIERS HEEFT EEN ERKENNING TOT 2011

Berichtdoor @ 12:38 » 17 feb 2007, 22:09

22 maand na toewijzing????

Gast

Berichtdoor Gast » 18 feb 2007, 08:46

Wat wil dat CARA of car zeggen?
Mogen alleenstaanden nu wel of niet uit India adopteren. Allicht wel maar niet via het weeshuis met de vreugdezaaiers dan?

En ivm dat bewijs van onvruchtbaar zijn, dan kun je toch altijd aan een dokter vragen zelfs al ben je vruchtbaar. Vruchtbaarheid kun je toch maar bewijzen terwijl je zwanger bent. Al die mensen die geen kinderen kunnen krijgen, mankeren in de meeste gevallen ook zo goed als niets of weinig. de natuur is gewoon grillig of is het onze vervuiling en stress? In elk geval kun je toch makkelijk zo'n attestje laten maken.

Gast

Berichtdoor Gast » 18 feb 2007, 08:51

CARA is de Indische kind en gezin. Alleenstaanden mogen wel degelijk uit India adopteren maar zoals u al aangeeft, inderdaad niet via de vreugdezaaiers en idem voor koppels met kinderen, komen wel in aanmerking voor India, niet voor de vreugdezaaiers

Gast

Berichtdoor Gast » 18 feb 2007, 08:57

Bedankt voor het vlugge antwoord.
Ik vind het jammer dat Vreugdezaaiers zo'n idiote discrimenerende criteria aanhoudt. Ik keek op hun website en was toch wel geschokt. Maximum 1 adoptiekind, niet ouder dan 40 bij toestemming (wat denken die wel dat je oud en versleten ben en geen recht op kinderen hebben als je een beetje ouders bent !), mensen die niet Kerkelijk getrouwd zijn zijn ook uitgesloten en mensen die geen medische tegenindicatie voor kinderen hebben zijn ook uitgesloten.
Ik vind het heel spijtig dat zo'n bureau weer de plaats inneemt of kan innemen van een ander bureau die allicht meer zou getuigen in onze maatschappij te leven. Ook die mentaliteit die getuigt uit die website, zielig gewoon.

wijadopteren

Berichtdoor wijadopteren » 18 feb 2007, 09:29

- Married couple with 5 years of a stable relationship, age, financial and health status with reasonable income to support the child should be evident in the Home Study Report.

· Prospective adoptive parents having composite age of 90 years or less can adopt infants and young children. These provisions may be suitably relaxed in exceptional cases, such as older children and children with special needs, for reasons clearly stated in the Home Study Report. However, in no case should the age of any one of the prospective adoptive parents exceed 55 years.

· Single persons (never married, widowed, divorced) up to 45 years can also adopt.

· Age difference of the single adoptive parent and child should be 21 years or more.

· A FPAP in no case should be less than 30 years and more than 55 years.

· A second adoption from India will be considered only when the legal adoption of the first child is completed.

· Same sex couples are not eligible to adopt.

Dit hierboven komt van de site van CARA ... dat zou betekenen dat mensen van 25 die volgens vreugdezaaiers wel mogen adopteren volgende CARA niet mogen adopteren.

De vreugdezaaiers heeft nu eenmaal een christelijk weeshuis als partner ... ZIJ vragen kerkelijk gehuwden en dan doet vreugdezaaiers nog niet zo moeilijk want als je hierboven leest zie je dat CARA een stabiele (huwelijks)relatie van 5 jaar vraagt.

Maar daar kraait geen haan naar als vz dan wat flexibeler lijkt. Ach ja, je kan niet iedereen gelukkig maken zeker???

Ik wil maar één ding vragen ... probeer te blijven denken in functie van het kind en het herkomstland, niet vanuit je eigen egoïstische verlangen naar een kind. Als je zo ver zou gaan om een arts te vragen je onvruchtbaar te verklaren dan zit er iets dik fout. Ik ben onvruchtbaar en dat is jaren een zware last geweest. Met jouw uitspraken breek je niet alleen mijn 'verdriet' af (ben je dan echt zo jaloers op ons onvruchtbaren?????) maar pleit je ook nog eens voor liegen en bedriegen????
Hoe ga je dat later aan je kind vertellen??? Je kind moet eerlijk zijn maar jij hebt samen met een arts onder één hoedje gespeeld om een vals document op te stellen zodat je toch maar een kind zou kunnen adopteren???

Ach, ik ga er niet verder op door gaan ... Ik ben de vuilpraterij op dit forum kotsmoe. De paranoia, de uitspraken die sommigen doen ... je zou je gaan schamen dat je KA bent.

Mensen die nog iets zinnigs toe te voegen hebben mogen me altijd mailen op wijadopteren@gmail.com ... misschien vind ik zo toch nog een deel gelijkgestemde zielen die het gezaag hier beu zijn.

Gast

Berichtdoor Gast » 18 feb 2007, 10:40

aan hierboven, ik begrijp je standpunt volkomen, het is niet de bedoeling dat iemand die vruchtbaar is een verklaring voor onvruchtbaarheid zou gaan halen bij de huisarts. Echter is het wel zo dat India helemaal niet vraagt dat je onvruchtbaar bent, onze waalse colega's kunnen bij hun diensten terecht voor india en mogen wel 2 biokindjes hebben.

En , het is zo dat je niet vanuit je eigen egoisme moet gaan denken, maar er zijn ook onvruchtbare koppels die vinden dat zij "meer" recht hebben op een kindje dan vruchtbare koppels en dit is ook egoisme

Gast

Berichtdoor Gast » 18 feb 2007, 20:55

Aan twee hierboven, ik weet echt niet wat er verkeerd is om een briefje bij de dokter te halen dat je beter geen kinderen krijgt of geen kan hebben, ik vind het gewoon die richtlijn onnozel van dat Kristelijk weeshuis. Mensen die het niet probeerden kunnen het nooit niet weten dat ze vruchtbaar zijn of niet dus ik zie niet waarom extreem onvruchtbaren of turnerpatienten of vrouwen wiens eileiders vast zitten door chlamydia-infecties zouden mogen adopteren en anderen niet. Je hebt echt niet meer recht op een kind. Ieder zijn problemen zou ik zeggen. Mensen die willen adopteren en niet mogen omdat ze niet onvruchtbaar zijn, dat is toch om te lachen. En heel dom om nu te gaan vertellen dat ik jaloers ben op onvruchtbaren want ik ook onvruchtbaar maar ik zie niet in waarom andere mensen die geen problemen hebben, niet mogen adopteren uit India.

Gast

Berichtdoor Gast » 19 feb 2007, 09:49

aan 17.2 16:31
wij staan momenteel tweede op de wachtlijst.
Wij wonen in Buggenhout.

Gast

Berichtdoor Gast » 20 feb 2007, 10:08

weet iemand hoe lang je nu moet wachten voor een toewijzing??

Gast

Berichtdoor Gast » 20 feb 2007, 11:09

ongeveer een 6 maanden voor toewijzing maar dan duurt het nog 9 maanden
voor je kan afreizen

Gast

Berichtdoor Gast » 20 feb 2007, 19:08

9 maand vooralleer je kan afreizen.
Zeggen ze dat in het adoptiebureau?

Gast

Berichtdoor Gast » 21 feb 2007, 10:06

ja, volgens hun duurt het ongeveer een 9 tal maanden voor de nodige papieren
daar in orde komen.

Gast

Berichtdoor Gast » 21 feb 2007, 10:10

Aan hierboven,zijn jullie ook aan het wachten of hebben jullie al
Indische adoptiekindjes.

Gast

Berichtdoor Gast » 21 feb 2007, 19:54

Als je je kindje gaat halen,wat neem je zoal mee?
Leeftijd kindje,2j5m
Speelgoed,kleren,pampers,...?

alvast bedankt

Gast

Berichtdoor Gast » 22 feb 2007, 17:09

Wij staan nu juist 5 maanden op de wachtlijst.
Het is ons eerste adoptiekindje.
Wij hebben al een zoontje.
En jullie?

Gast

Berichtdoor Gast » 22 feb 2007, 17:29

Hallo aan hier boven.
Wij kennen elkaar hoor.Wij wachten om af te reizen
naar India om onze dochter.
Is er hier dan niemand anders buiten wij tweeen die
aan het wachten zijn?Dat kan toch niet .
groetjes

Terug naar “Andere onderwerpen”