nieuws uit china?!?

Chinadicted

nieuws uit china?!?

Berichtdoor Chinadicted » 29 jan 2007, 15:50

Hoi,

Het is zo rustig wat het onderwerp China betreft...
Wie volgt Tintachina en weet raad om deze berichten te vertalen?
Wie heeft van Horizon of Amarna onlangs nog nieuws gekregen ivm de wachttijden?

wachtende

RE: nieuws uit china?!?

Berichtdoor wachtende » 29 jan 2007, 18:33

Ja, verschrikkelijk hé.
Ik kan je jammer genoeg niet verder helpen. Je kan wel een beetje volgen op Rumorqueen maar ook daar is het stil. Vorige week gingen daar de GERUCHTEN dat het zou gaan tussen 11/10 en 17/10. Hopen maar dat het 17 zal zijn. Ze verwachten tegen eind deze week de referals.

En meer heb ik ook nog niet gelezen.

Ben jij ook aan het wachten op een kindje uit China? Wat is je LID?
Wij hebben een LID 31/08 en zijn dus nog voor veeeellleee maanden wachtende

a , wachtende van tweede

Berichtdoor a , wachtende van tweede » 29 jan 2007, 20:07

Hé, dat is toevallig wij hebben ook een LID van 31/8 voor
ons tweede kindje uit China.
Het valt inderdaad tegen dat we nog zolang moeten wachten,
als je het uitgerkend zal het in oktober 2008 maar zijn PF.....................
Hopen maar dat het wat korter wordt .

a , wachtende van tweede

Berichtdoor a , wachtende van tweede » 29 jan 2007, 21:03

uitberekend,

Els1

Berichtdoor Els1 » 29 jan 2007, 21:49

Morgen is het precies een jaar geleden dat onze documenten per DHL naar China verstuurd werden. We hadden toen nooit durven denken dat het nu waarschijnlijk nog een jaar zal duren vooraleer we mogen vertrekken.
Als je bedenkt dat ze gemiddeld 2 batches doen over één maand en dat november reusachtig schijnt te zijn (ik tel er 3 batches voor) dan vrees ik pas een voorstel te krijgen (LID 27/2/06) eind november... Dus ergens januari / februari ' 08 vertrekken.
Bij Amarna zeggen ze dat de wachttijd waarschijnlijk nog verder zal oplopen het komende jaar. Hoe erg, daar willen / kunnen ze zich niet over uitspreken.
Ik denk dat we eind dit jaar bijna aan de 'voorspelde' 2j zullen zitten. Diepe zucht...
Hopelijk gaat het door de nieuwe regels, die 1 mei '07 van kracht gaan terug de goede richting uit.
Intussen wachten we maar verder (wat kun je anders doen) al krijgen we het nu toch moeilijk. Een jaar voorbij, en hoeveel maanden nog voor een voorstel. Ik haat het te denken dat we nu pas in de helft zouden zitten!!!

chinadicted

Berichtdoor chinadicted » 29 jan 2007, 22:15

wel, wij hebben een lid van 22/12/06... We hopen op een voorstel in augustus...
Wij hebben het ook lastig mee, die onzekerheid...
Het is net alsof je een marathon loopt en de eindstreep telkens verder wordt gelegd... Die finish lijkt soms al zo onwerkelijk aan het worden...

adoptiemama in spé

Berichtdoor adoptiemama in spé » 30 jan 2007, 09:33

Hallo,
We denken eraan om half februari op intake te gaan bij Horizon.
Enkele weken geleden hebben we al een informatief gesprek gehad.
Er werd ons toen gezegd dat ze er vanuit gingen dat we begin 2009 naar China zouden reizen. (ze telden 24 maanden bij feb 07, all in dus)
Ik weet echter niet of dit effectief haalbaar zal zijn en vrees dat het nog langer zal duren.
Wat denken jullie als Chinadicten en "ervaringsdeskundigen" hiervan ?
Gaan we spijt krijgen als we in die (nog) lange(re) wachttijd verzeild geraken en zetten we onze zinnen dus niet beter op een ander land ? Hoe gaan jullie hiermee om ?
Héél moelijk toch, niet ?
Graag alleen serieuze antwoorden.
Alvast bedankt !

Gast

Berichtdoor Gast » 30 jan 2007, 11:18

neimand kan voorspellen hoe de wachttijden voor china gaan evolueren
de trends is een oplopende en er is al maanden geen verbetering zichtbaar
ik denk dat er mischien een verbetering komt voor de dossiers opgestuurd na mei 2007
maar als ik voor china zou tekenen zou ik 2 jaar rekenen vanaf dtc, dus in totaal 2,5 jaar

Gast

Berichtdoor Gast » 30 jan 2007, 18:10

Er is erg veel kans bij dat wanneer men na mei 2007 inlogt de wachttijden dan drastisch gaan verlagen. Na navragen bij verscheidene mensen die nu wachtenden zijn zorgen de nieuwe regels ervoor dat minstens de helft van de koppels afvalt. Dit zal waarschijnlijk wel een grote weerslag hebben op de wachttijden. Langs de andere kant is er nog heel wat achterstand in te halen en zullen de wachttijden pas effectief verkorten wanneer men aan de toewijzingen begint voor de mensen die ingelogd zijn na mei 2007. Voor de ingelogden vanaf 2006 zijn er ook heel wat die overgeschakeld zijn naar special need en andere landen, zeker tussen de Amerikaanse dossiers zijn er heel wat die geswitched zijn. Dus ik denk ook wel dat dit geen negatief effect meer zal hebben op de wachttijden. Zolang als men nog met de dossiers van 2005 bezig is, zal de wachttijd nog oplopen. Dit was voor hun een recordjaar met het dubbel van het aantal ingelogde dossiers. Ze zijn immers al sinds mei 2005 met de dossiers van het jaar 2005 bezig en ze zitten nog lang niet aan het einde.

Oh ja ?

Berichtdoor Oh ja ? » 30 jan 2007, 18:24

Aan de naamloze hierboven.

Ik vind het een ambtieuze posting die je hier doet.
De regels zijn iets aangescherpt, maar ik geloof nu niet dat er bij bosjes mensen gaan afvallen en inderdaad Special Needs kinderen gaan er nu ook komen vanuit China (NL was dit al).

Al met al kun je je stellingen nergens op baseren en ik geloof best dat het iets of wat zal teruglopen, maar het woord drastisch neem ik niet in de mond. Je vregeet nl ook nog te noemen dat het aantal mensen dat effectief adopteren ook steeds meer worden, dus........

Geen valse hoop wekken, neem er 2-2,5 jaar voor en dan mag je denk ik in je handjes klappen.

Een adoptievader met 1 Chinese dochter en aan het begin van de 2e adoptieprocedure...

aan chinadicted

Berichtdoor aan chinadicted » 30 jan 2007, 18:56

Wanneer is jullie dossier opgestuurd ? Via Horizon ? Ons dossier is opgestuurd op 2/11/06 en wij hebben nog steeds geen LID gekregen.

ongeloofke

Berichtdoor ongeloofke » 30 jan 2007, 20:46

Als ik hier goed lees , dan word er gezegd dat mensen voor een Sn kindje kiezen omwille van de wachttijd?
Dat vind ik erg voor dat kindje, lijkt wel of ze tweede keus zijn.
Let op, ik ben blij dat deze kindjes ook een kans krijgen, ze verdienen ze evenzeer, maar op deze manier is het niet zo tof vind ik.

Sorry dit moest er even uit.

aan oh ja?

Berichtdoor aan oh ja? » 31 jan 2007, 06:07

gaan jullie voor jullie tweede ook voor china ?

Els1

Berichtdoor Els1 » 31 jan 2007, 20:27

@adoptiemama in spé:
Niemand kan jullie vertellen wat te doen. Niemand weet immers wat er gaat gebeuren met de wachttijd voor China. En trouwens, niemand weet ook wat er gaat gebeuren met de wachttijd voor andere landen. Landen die nu een korte wachttijd hebben, kunnen over bvb een jaar een lange lijst hebben.
Als we helderziend zouden zijn, konden we je helpen. Helaas!
Idd, de onzekerheid is moeilijk, dat is een feit. En voor ons gaat het dan nog om een tweede adoptie uit China. Je hebt al een kindje, weet al een beetje wat je te wachten staat en 'lege' momenten zijn er niet met een kleuter in heus. Als je vrije tijd hebt, zijn er tal van leuke dingen die je kunt doen met je kind, waar je wel al voor kunt/mag zorgen. We zijn dan ook héél blij met wat we wel al hebben en tot nu toe viel het wachten nog wel mee. Nu we een jaar na onze DNC zitten begint het moeilijk te worden voor ons. De onzekerheid, zoals een andere wachtende hier verwoordt. Het lijkt soms of de finish maar verder en verder uit je bereik raakt. Je mag ook niet vergeten dat de wachttijd nog 6m was toen we onze 2e procedure startten (mei '05). Inmiddels heeft men het over een wachttijd die 4x zo lang is als toen...
En toch denk ik (ik weet het haast zeker) dat het voor mensen die op hun eerste kindje wachten nog veel moeilijker is.

Op onze jan/feb dnc (Nederlands) en dtc(Amerikaans) kan ik echter ook vaststellen dat echt wel veel ouders overgeschakeld zijn van non-sn naar sn omwille van de wachttijd. Het komt dus wel vaker voor dan je kunt denken de laatste maanden. Een oordeel wil ik hierover niet uitspreken. Het is immers niet zo dat het altijd betekent dat het SN-kindje '2e keus zou zijn'. Misschien gaan mensen gewoon verder nadenken als de wachttijd langer duurt en zijn ze prachtige ouders voor hun SN-kind.
Aan alle wachtenden, veel moed. Misschien kunnen we elkaar wat oppeppen als we een 'dipje' hebben!
Groetjes,

Patrick

Berichtdoor Patrick » 01 feb 2007, 23:47

Groot gelijk heb je Els...niemand weet wat en hoe met China.Weet je nog,een paar maanden geleden heb ik gezegd op zappybaby alles over de nieuwe wachttijden,criterias enz...en niemand wou mij geloven.Ik werd uitgescholden,men riep moord en brand....wie dacht wel wie ik was enz..;Tja...en nu...wie had gelijk? Men wou gewoon niet de waarheid weten.Geloof mij,de wachttijden gaan oplopen tot 2 jaren en mischien nog meer.Maar de OAA's durven het niet zeggen.Maar geloof mij,ze zijn op de hoogte!Hopen op en ander land uit Asïe? Niet dromen hé...Welke land? Korea,Vietnam...Niet voor minimum 2 jaren !!!
In de franse gemeenschap is het nu 9 !!!!!! maanden wachten om te beginnen met de EERSTE " cursus" bij de gemeenschap.....Verschrikelijk voor veel KA.Rekent dat voor een adoptie uit China nu ongeveer 3 en 1/2 jaren zal duren.....!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!Wel van het inschrijving bij de franse gemeenschap tot de toewijzing.Voor Linne hebben wij gewachten 17 maanden !!!
Patrick,fier papa van Linne

gert en kristel

Berichtdoor gert en kristel » 02 feb 2007, 05:42

Goejemorgeueueueh beste vrienden...
er is toegewezen tot 22 maart...dat zijn weer 15 dagen...
het gaat dus langzaam maar zeker vooruit hé...
Alvast een dikke proficiat aan degene die bij de gelukkigen zijn hé...

Wij wachten af :)

greetz

gert en kristel

gert en kristel

Berichtdoor gert en kristel » 02 feb 2007, 05:46

Sorry...foutje :o

er is natuurlijk toegewezen tot 13 oktober...

de dossiers tot 22 maart zijn uit de previeuw room hé...

kwas precies iets te enthousiast ;)

greetz

gert en kristel

gert en kristel

Berichtdoor gert en kristel » 02 feb 2007, 06:24

tzijn eigelijk ook 16 dagen ipv 15 :o

tis nog vroeg hé ;)

greetz

gert en kristel (maar die slaapt nog hé...tis mijn fout hoor !!)

een adoptiemama

Berichtdoor een adoptiemama » 02 feb 2007, 08:11

Het wachten is lang he, wij weten er ook alles van. Hoewel onze wachtijd voor China ook maar 6 maanden was hebben we toch een wachttijd van meer dan 2 jaar gehad.
Er was wat gebeurd, maar daar ga ik jullie niet mee lastig vallen.
Ik wil maar zeggen, het wachten is vervelend, langdurig en je wordt ongeduldig enzo, maar denk dan waar je voor moet wachten.
Zoiets moois!
Doe intussen allerlei dingen, spreek misschien eens af met andere adoptiekandidaten of adoptie ouders met hun kindje(s).

Als er al toewijzingen zijn intussen, proficiat .

Els1

Berichtdoor Els1 » 02 feb 2007, 15:18

Yep, toch wel positief nieuws vandaag!!! 16d toegewezen,dat valt best mee voor zo'n grote maand als oktober. We zijn bijna in helft van die reuzemaand. Nu de andere helft en november nog trotseren...
Voor wat het waard is: ik heb vanmiddag eens zitten grasduinen in de polls op Rumorqueen. Volgens de laatste poll van november '06 zijn er in okt en nov respectievelijk 464 en 519 dossiers ingelogd terwijl in dec, jan en feb respectievelijk 281, 259, 226 dossiers. Die drie laatste maanden vertegenwoordigen samen dus bijna 23% (heb het uitgerekend) minder dan de okt en nov. Dus wat is mijn conclusie: nadat ze door november zijn, zou het toch wat sneller moeten gaan
En nog goed nieuws voor ons persoonlijk: we zijn eindelijk doorheen de review room en met ons (februari LID's) nog 2/3 van maart!! Ik krijg er toch wel een opgewekt gevoel van! Nu ligt ons hoopje papier waar het zijn moet: in de matching room ook al is het dan helemaal onderaan die dikke stapel van alle dossiers die nog voor ons komen en zal het nog véle maanden duren voor het eindelijk aan ons is...
Aan iedereen: courage en op naar de volgende voorstelronde!!

adoptiemama in spé

Berichtdoor adoptiemama in spé » 02 feb 2007, 17:08

Allereerst bedankt voor je eerlijk antwoord op mijn vraag. Ondertussen hebben we beslist van de gok te wagen.
En ten tweede, van jou bovenstaand berichtje word ik ook plotsklaps opgewekt !
Het doet deugd eens iemand te horen die niet alles naar het negatieve vertaald en ombuigt, maar optimistisch vooruitkijkt.
Ik zal jou binnenkort eens een mailtje sturen want wij kennen mekaar ;-) ... .
Ik duim in ieder geval mee voor jullie dossier !
Groetjes

Lieve

Berichtdoor Lieve » 05 feb 2007, 13:40

Een bezoek aan de Chinese wijk in Antwerpen hebben wij gedaan in de wachttijd, dat was super...
't is maar een idee...

@Lieve

Berichtdoor @Lieve » 05 feb 2007, 14:27

Die Chinese wijk in Antwerpen,wat moet ik me daarbij voorstellen? En waar in Antwerpen is dat precies? Dankjewel.

Lieve

Berichtdoor Lieve » 06 feb 2007, 09:01

Hey,

Je kan zelf al eens de trein naar Antwerpen nemen en dan de Sun Wah zoeken, daar rond kigt ook een Chinees bakkertje,... maar ik zoek eens uit hoe je een rondleiding moet reserveren. Bij ons had een andere adoptiepapa in spé dat geregeld voor de hele groep met dezelfde DNC-datum.
Ik zoek het eens voor je op..

Lieve

Lieve

Berichtdoor Lieve » 06 feb 2007, 09:14

Internet is ongeloof'lijk!

Rondleiding door de Chinese Wijk

Tarief:
Prijs 55,00 euro
Plaats van afspraak Koningin Astridplein vóór hotel Astrid Park Plaza
Tijdsduur 2 uur
Taal Nederlands