Ethiopië: toewijzingen Jan 2007

nogmaals

RE: Ethiopië: toewijzingen Jan 2007

Berichtdoor nogmaals » 23 jan 2007, 09:53

meisje vs. jongen
0-1 vs. 0-3 vs. 3-5 etc ...

waar is het verschil ? ofwel laat je mensen de keuze (en de bijhorende consequenties) ofwel .... .
daar is tot op heden blijkbaar dus nooit een probleem rond geweest. mijn vraag aan al die daar nu een probleem rond maken : "zijn jullie over deze thema's eerlijk geweest tijdens het MO ?"

kijk als Roh of fiac of wie dan ook je keuze gelaten heeft, moeten ook zij maar de consequenties leren zien.

en wat dat betreft verschillen adoptiediensten soms weinig van de caw's (de "wij weten het beter" metaliteit) .

allemaal veel succes nog. geduld is een schone deugd.

Gast

Berichtdoor Gast » 23 jan 2007, 14:31

veel mensen hier hebben al heel veel achter de rug ivm medische problemen, miskramen,....

ik ook maar ik vraag mij eigenlijk af, wat is het belangrijkste? Het geslacht of een kind? Voor mij het kind hoor....

ik wil niets liever dan een kind zodat het mij helemaal niets uitmaakt of het een jongen of een meisje is,...

en ivm het racisme? dat kunnen meisjes ook ervaren hoor. En met meisjes kan je ook veel problemen krijgen die je met een jongen niet hebt, dus het zijn inderdaad gewoon allemaal excuusjes....

ze moeten de voorkeur voor geslacht gewoon afschaffen zodat al die mensen die persé een meisje willen al wegvallen zodat de wachtlijst voor mensen met een oprechte kinderwens opeens heel wat korter zal worden...

En mensen die al 3 zonen hebben, wees content met wat je hebt want dat is al meer dan veel mensen hier zouden willen...

en nu gaat de kritiek en de verontwaardiging komen van ''die mensen die een meisje willen''

Gast

Berichtdoor Gast » 23 jan 2007, 15:25

Zo gaat het vaak, verwijten verwijten ....
Volgens een vriendin moet ik God danken op mijn blote knietjes omdat wij een meisje mochten adopteren.(wij hadden geenvoorkeur opgegeven).
Zelf heeft ze 3 kerngezonde jongens MAAR heeft ze de pech dat ze geen meisje heeft!
Ik kan ze wel wat doen als ze dat zegt.Grrr.

We zijn dankbaar voor onze dochter en zijn ontzetten blij met haar, maar datzelfde waren we ook voor een jongetje, wij wilden ook gewoon een kindje om voor te zorgen. Geslacht/afkomts... maakte niet uit.

Van mij mogen mensen keuzes maken (geslacht enzo) , wel spijtig dat zo dan andere kindjes in de kou blijven staan.

T.

Berichtdoor T. » 23 jan 2007, 15:30

Ik ben helemaal niet verontwaardigd want ik heb geen voorkeur van geslacht, ook al heb 1 bio-zoontje.
Maar ik heb wel kritiek ; ik vind het jammer dat je mensen met 3 zonen (waarvan ik er al enkele hele toffe heb leren kennen) viseert terwijl er zoveel ongewenst kinderloze koppels een geslachtsvoorkeur opgeven. Zeker als ze al een heleboel jaren in de MMM hebben gezeten en miskramen hebben moeten verwerken. De betekenis van een kind (en niet van een zoon/dochter) zou bij deze mensen dan toch 1000% moeten primeren.
Wees eerlijk, voor deze mensen zou de keuze in eerste instantie niet mogen bestaan want zij kunnen geen 'excuusjes' verzinnen ... .
Maar afin, dit is louter mijn mening, ik wil hier niemand veroordelen en respecteer ieders keuze (zo lang kiezen nog mogelijk is).

Sandra

Berichtdoor Sandra » 23 jan 2007, 15:53

De koppels met 3 zonen die een meisje willen adopteren (of hebben geadopteerd) zijn niet dik gezaaid in adoptieland.
Moet hard zijn als ze hier lezen wat jullie daarvan vinden. Bovendien beschuldig je hen ervan dat ze niet content zijn met hun 3 zonen !
Sorry hoor, hier hangt volgens mij toch een geurtje van jaloezie aan vast.

Gast

Berichtdoor Gast » 23 jan 2007, 16:21

laat mensen toch vrij in hun keuze, we leven nog altijd in een democratisch land

mama

Berichtdoor mama » 23 jan 2007, 17:02

inderdaad, laat iedereen gewoon de keuze maken die hij wil, MAAR er dan ook de consequenties van nemen. Wil je absoluut een meisje, dan moet je daar lang voor wachten.
Punt uit.
Krijg je toch een jongen voorgesteld en weiger je die toewijzing, dan is dat maar zo. Kunnen ze een ander koppel gelukkig maken.
Zelf kan ik me er niet in vinden dat iemand (zeker voor een eerst) een jongen zou weigeren. Maar als dat gevoel zo diep zit, vind ik het maar goed voor die jongen dat deze mensen kunnen weigeren.

Mama (heel blij met haar toewijzing van een jongen)

aan Lotje

Berichtdoor aan Lotje » 23 jan 2007, 18:58

Wij hebben ook een uitnodiging gekregen om donderdag naar de voorbereidingsavond van ROH te gaan.
Dit gaat om een Voorbereiding II zodus wordt je hierop uitgenodigd als je dossier al in Ethiopië zit en je dus op een toewijzing aan het wachten bent of mss al een toewijzing gekregen hebt.

Er zal info gegeven worden over het land, de gewoontes, de medische aspecten en zaken die je nu al in orde kan beginnen maken.

We zijn benieuwd!

Ik van 23 jan 2007 16:25

Berichtdoor Ik van 23 jan 2007 16:25 » 23 jan 2007, 21:54

Ik veronderstel dat vele reactie's ivm "mensen met 3 zoontjes" naar mij gericht zijn.

Ja ze hebben 3 bio. zoontjes en zeggen dat ik dan ... moet zijn om een meisje te mogen adopteren.
Als ze nu zelf nog zouden willen adopteren , zou ik er mss nog in kunnen komen dat ze voor een meisje kiezen. Maar ze willen helemaal niet adopteren.

Moet ik hun ook telkens erop gaan wijzen dat ze god dankbaar moeten zijn dat ze 3 gezonde zoontjes gekregen hebben?

Ik ben gewoon blij voor ze dat ze niet de tegenslag gehad hebben die wij gehad hebben.
In de mm gestapt ivf, zwangerschappen die eindigden in een miskraam, buitenbaarmoederlijke zwangerschap, dan gekozen voor adoptie, als je dan eindelijk een toewijzing verwacht krijg je het nieuws dat er wat is ivm het adoptiekindje en mag/kan de adoptie niet doorgaan.

Maar ik ben heel blij met onze adoptiedochter, het is het mooiste geschenk dat ik ooit heb/zal krijgen.

Gast

Berichtdoor Gast » 24 jan 2007, 07:03

We zijn nu eenmaal mensen, met allemaal onze voorkeuren.
De een hecht meer belang aan de leeftijd van het kindje, de ander heeft een voorkeur qua geslacht.
Op zich is het wel goed dat je deze voorkeuren kenbaar kan maken.
Toch kan de bedoeling van adoptie niet zijn dat er kindjes moeten wachten omdat ouders met een "kinderwens" enkel een meisje willen.
FIAC is hier heel duidelijk in. Je mag een voorkeur geven maar bent niet zeker dat je deze voorkeur zal toegewezen krijgen.
ROH zal hier ook naartoe moeten want het probleem doet zich nu voor.
En ik vind dat er niemand naar de vinger moet gewezen worden. Niet de koppels met reeds 3 zoontjes, ook niet de kinderloze echtparen. En zelfs niet de koppels met 1 zoon en 1 dochter. Zolang er een voorkeur kan gegeven worden voor een meisje heeft iedereen recht op die voorkeur. Maar zou iedereen zich wel eens af moeten vragen waarop die voorkeur gebaseerd is?

En vooral in het belang van de kindjes denken

@ 08.03

Berichtdoor @ 08.03 » 24 jan 2007, 08:44

Ik stel voor dat U eerst eens de wachtlijst ROH bekijkt, dan moet samen met al diegene die op deze lijst staan vaststellen dat er genoeg mensen geen vorkeur opgeven om Uw stelling ("ROH zal hier ook naartoe moeten want het probleem doet zich nu voor") te weerleggen.

Maw er is momenteel geen probleem en er zal er in 2007 ook geen zijn wat dat betreft.

@ 08.03 bis

Berichtdoor @ 08.03 bis » 24 jan 2007, 08:46

En als er nu eens een organistie mist spuit dan is het wel FIAC. Nooit begrepen op welke basis zij (jongen / meisje) toewijzen . RoH is tenminste duidelijk.

Terug naar “Andere onderwerpen”