voorwaarde getrouwd zijn

E

voorwaarde getrouwd zijn

Berichtdoor E » 16 jan 2007, 12:14

Hallo,
Wij overwegen een adoptie. Momenteel zijn we niet getrouwd, we wonen bijna 8 jaar samen. Nu heb ik vernomen dat je minstens 2 jaar getrouwd moet zijn om in aanmerking te komen voor een adoptie in China. Vanaf wanneer begint die periode dan te lopen. Van moment van aanvraag of moment van toewijzing van het kindje? Als je eerst moet wachten tot je 2 jaar gehuwd bent alvorens je een aanvraag kan doen, dan duurt het wel heel lang (wachttijden in China meegerekend)

Gast

RE: voorwaarde getrouwd zijn

Berichtdoor Gast » 16 jan 2007, 13:12

Hey

Op het moment dat jullie dossier ingelogd wordt bij de CCAA moet je 2 jaar getrouwd zijn indien dit het eerste huwelijk is. Indien er 1 van beide partners eerder gehuwd is geweest moet je 5 jaar getrouwd zijn bij inlog van het dossier bij CCAA.

Groetjes en snel trouwen zou ik zeggen. Samenwonenden hebben bijna geen landenkeus. Bijna ieder land eist gehuwden.

Groetjes

Gast

Berichtdoor Gast » 16 jan 2007, 13:12

ik dacht vanaf het moment dat dossier wordt opgestuurd. Dus als je nog moet starten met de procedure, duurt dat nog wel een tijdje he.

Leen

Berichtdoor Leen » 16 jan 2007, 14:19

Hey E,

Wij kampen met een gelijkaardig probleem.
Om die reden hebben wij besloten hals over kop te trouwen op (waarschijnlijk) 17/2. We zitten in de beginfase, en die 2 jaar zijn in adoptieland snel voorbij!

Leen

E

Berichtdoor E » 16 jan 2007, 15:51

Weet iemand hoe lang het ongeveer duurt vanaf de eerste stap (verplichte cursus) tot het indienen bij CCAA? (maatschappelijk onderzoek, goedkeuring, enz.)

Gast

Berichtdoor Gast » 16 jan 2007, 19:40

Bij ons was het:
25/8/05: inschrijven bij K&G
4/11/05: start cursus
19/12/06: dossier naar China

Wij hadden wel de pech.... het MO was afgerond in april 2006 en het verslag lag op 28/5/06 bij de rechtbank. We zijn het onmiddellijk gaan inlezen. De rechtbank van Antwerpen nam in juli en augustus verlof en heeft ons dossier niet voor de periode laten voorkomen. Het gevolg was dat alles zowat 5 maanden heeft stilgelegen en we pas op 8/9/06 mochten verschijnen. 14 dagen later werd dan het vonnis uitgesproken.

Gast

Berichtdoor Gast » 16 jan 2007, 21:19

extra vraagje: maken ze een onderscheid tussen hertrouwen na scheiding, of na overlijden echtgeno(o)t(e)?

Ene is toch compleet buiten je wil om he?

Gast

Berichtdoor Gast » 17 jan 2007, 14:20

neen, ze hebben het over een 2de huwelijk, geen reden waarom dit zo is: men moet in dat geval 5 jaar gehuwd zijn
in het eerste huwelijk is dat maar 2 of 3 jaar (nieuwe = zeg maar strengere richtlijnen vanaf 1mei 207)

Gast

Berichtdoor Gast » 17 jan 2007, 14:40

Hoezo, moet je vanaf mei 2007 al 3 jaar getrouwd zijn?

Gast

Berichtdoor Gast » 17 jan 2007, 17:23

als je inlogt na mei wel
ik denk dat wie nu is ingelogd nog onder de ouder vw valt, maar dat ben ik echt niet zeker - best bellen naar HORIZON

Gast

Berichtdoor Gast » 17 jan 2007, 19:49

als ze de leeftijdsgrens naar beneden halen, en je moet 5 jaar getrouwd zijn voor je inlogd, dan kunnen we niet adopteren:-( man is 50 voor we 5 jaar getrouwd zijn...
en gekke is, ik zie me enkel met een kindje uit China...

T.

Berichtdoor T. » 17 jan 2007, 20:46

Vanaf 01.05.2007 moet je TWEE jaar getrouwd zijn !

@ T.

Berichtdoor @ T. » 17 jan 2007, 21:36

Tenzij het je tweede huwelijk is ... dan moet je vijf jaar getrouwd zijn.

aan 20:49

Berichtdoor aan 20:49 » 19 jan 2007, 06:12

Ook al je je nu alleen met een kind uit China ziet, zou ik andere landen beginnen overwegen. Zo belangrijk kan het toch niet zijn, dat je kind juit uit China komt als je echt een kind wil adopteren. Met dezelfde geld sluit China de deuren voor buitenlandse adoptanten.

Gast

Berichtdoor Gast » 19 jan 2007, 11:39

jawel, zo belangrijk is da voor mij wel...
ik zou nooit een zwart kindje willen adopteren, omdat ik veel te veel schrik heb dat die hier te hard gaat gepest worden...

Ook omdat we graag een meisje zouden adopteren, omdat we al 3 jongens hebben...

Gast

Berichtdoor Gast » 19 jan 2007, 13:19

ik waardeer je eerlijkheid en het is niet aan mij om hier een oordeel aan vast te hangen en ik ga dat dus ook NIET DOEN. Enkel het volgende:

de laatste tijd worden er steeds meer jongetjes toegewezen vanuit china, niet dat dit er zovelen zijn maar wel meer dan vroeger, en ook aan mensen die als voorkeur een meisje hadden doorgegeven. Hoe sta je hier tegenover?

En het pesten. Kijk, een adoptiekind is anders... niet enkel de "zwarte" kindjes.
Ook de koffie met melkjes en de spleetoogjes NIET SLECHT BEDOELT.
Maar elk buitenlands adoptiekind is ANDERS en zal dat ook zo ervaren. Aan jou om het hier assertief voor te maken.
Als je denkt dat dit voor een "chineesje" makkelijker zal zijn ben je niet goed geinformeerd.

Gast

Berichtdoor Gast » 19 jan 2007, 13:38

Ja, ik zie mezelf ook alleen maar met een grijze metallic BMW rondrijden.
Hallo, het gaat hier wel over een kind !!!!!!!!!!!!
Kippevel krijg ik hiervan.
Schoenmaker blijf bij je leest en voed je 3 bio-zoontjes op met de juiste waarden en normen zodat zij zeker geen "zwartjes" gaan pesten ... .

Gast

Berichtdoor Gast » 19 jan 2007, 23:13

euh, wie zegt dat dat 3 biozonen zijn????
niet dus he!!

en waarom kies jij dan een bepaald land?? omdat de wachtttijd daar kort is? of omdat ze amper regels hebben voor adoptie ouders?? is dat dan zoveel beter, dat eender welke snul een kind kan krijgen daar??

Je kiest een bepaald land toch omdat je daar een bepaalde voorliefde voor hebt, en ieder maakt zijn eigen keuze om zijn eigen redenen toch??
Als ik nu liever een kind uit China wil dan uit Afrika?? Afrika spreekt me als continent, als culturen, en volkeren totaal niet aan.
Dus zie ik ook niet in waarom ik dan van daar een kind zou adopteren??

Ik ga dus voor een kind uit Azië ja.
en als dat dan een jongetje blijkt te zijn, dan is die even welkom als een meisje, dat niet wegneemt dat ik een voorkeur zou uitspreken voor een meisje.

Gast

Berichtdoor Gast » 20 jan 2007, 10:03

Dat is al wel een hele andere reden dan "schrik hebben dat een zwartje gaat gepest worden" en "ik zie me nu eenmaal alleen met een kindje uit China" ! (wat ik trouwens niet goed snap als je 3 zoontjes ook geadopteerd zijn maar soit)
Misschien in het vervolg iets genuanceerder antwoorden, anders krijg je op dit forum gegarandeerd het deksel op de neus.

T.

Berichtdoor T. » 20 jan 2007, 10:06

ALLE aziatische landen gaan streven naar het principe dat er geen geslachtskeuze meer kan gemaakt worden omdat bijna iedereen een meisje wil. De Filippijnen past deze regel al toe omdat de wachtlijsten te erg oplopen om deze reden.

Terug naar “Andere onderwerpen”