levensverhaal

Ellen

levensverhaal

Berichtdoor Ellen » 14 jan 2007, 16:53

Ik ben bezig met het schrijven van mijn levensverhaal, maar ik ben er niet tevreden over. Het lijkt gewoon een opsomming van feiten.
Schrijf ik teveel? Te weinig?

Kunnen jullie enkele tips geven?

Gast

RE: levensverhaal

Berichtdoor Gast » 14 jan 2007, 17:07

wij hadden elk twee bladzijden en bij ons was het ook een opsomming van feiten

Gast

Berichtdoor Gast » 15 jan 2007, 12:14

je kan toch ook wat meer beschrijvend zijn : hoe waren je kinderjaren, waren je ouders er vaak voor jou?, hoe was de omgang met je zussen/broers in elke levensfase, wat deed je in je vrije tijd, wat voor type was je in elke levensfase...
In elk geval : als je het zelf niet schrijft, zullen ze er toch naar vragen...

Gast

Berichtdoor Gast » 15 jan 2007, 12:45

mijn levensverhaal is af maar mijne man zijn....?
dat is een ramp! gewoon het ene feit na het andere. Ik heb mij al krom gelachen met sommige zinnen! Hij doet echt z'n best dus zullen we het maar versturen zoals hij is hé?

Schrijven jullie je levensverhaal of versturen jullie een getypt exemplaar?

En ik kan hem daar ook niet echt mee helpen hé, dan zien ze ook dat we dezelfde zinsbouw en zo hebben..

Zijn mannen over het algemeen niet nonchalanter dan vrouwen of is dat alleen bij mijne man?

Gast

Berichtdoor Gast » 15 jan 2007, 13:42

Aan ons heeft de MA gezegt, dat er heel verschillende levensverhalen binnen komen ( echte verhalen met grote gevoelens en dan weer zakelijke opsommingen) en blijkbaar vooral de mannen zijn zakelijk en de vrouven schrijven over hun gevoelens. De stijl van het verhaal bepaald niet of je een positief of negatief advies krijgt (minstens zo zeggen ze).

succes ermee!

inna

Berichtdoor inna » 15 jan 2007, 20:43

probeer niet teveel negatieve zaken te vernoemen...
daar kunnen ze dan weer over doordrammen in het mo
wees gewoon oppervlakkig
wat niet weet niet deert
hadden we maar niet zo eerlijk geweest in ons levensverhaal
alles was zoveel anders geweest
succes en veel geluk!!

Gast

Berichtdoor Gast » 15 jan 2007, 21:13

denk gewoon vooraf goed na over wat je wel en niet kwijt wil, ze vragen toch door, dus het maakt niet uit of je het nu wel of niet in je levensverhaal schrijft, maw je kan ervoor kiezen om je levensverhaal oppervlakkig te houden, maar als je dan tijdens de gepsrekken alles in het lang en het breed gaat uitleggen, dan ben je ook maar beter goed voorbereid. Wees bovendien ook realistisch hé, als je je leven gaat beschrijven als een grote roze wolk, dan is ook de kans groot dat je er niet doorkomt, iedereen heeft wel al iets meegemaakt...Maar hier en daar zijn er misschien dingen die je beter niet vertelt...aan iedereen om uit te maken wat dat is...anderzijds, als je meent sterk in je schoenen te staan, wees dan gewoon eerlijk, anders val je toch door de mand

Veke

Berichtdoor Veke » 16 jan 2007, 14:53

Wanneer krijg je de opdracht om een levensverhaal te schrijven? Wij hebben vorige week de gerechtsbrief gekregen met de datum van 1ste verschijnen, nl. 30 januari. Ik dacht dat wij tegelijkertijd die opdracht zouden krijgen, zijn ze ons vergeten of is dit normaal?

Gast

Berichtdoor Gast » 16 jan 2007, 15:21

Je brief zou in principe bij het CAW moeten aankomen, samen met een vragenlijst op het moment van het tussenvonnis. Je zou dus dringend aan de slag moeten, als je nog niks gehad hebt (vraag levensverhaal + vragenlijst), dan bel je best eens naar Kind&Gezin.

Gast

Berichtdoor Gast » 17 jan 2007, 08:02

ons levensverhaal is zo goed als af.

hier zeggen ze ; sommige dingen moet je niet vermelden.. Wat zijn sommige dingen?
2 Miskramen moet ik dat vermelden of niet?
ik ben even in therapie geweest en dat heeft mij erg geholpen met het verwerkingsproces, moet ik dat dan vermelden of beter niet?

Ik vind het positief dat ik hulp gezocht heb en mijn probleem heb overwonnen of zouden zij dat negatief vinden??

Gast

Berichtdoor Gast » 17 jan 2007, 12:31

Het gaat er niet zoveel om wat je hebt meegemaakt, maar eerder of, en hoe je alles verwerkt hebt.
Wij hebben gewoon alles verteld, en ook hoe we alles proberen te verwerken.
En we hebben een positief vonnis gekregen ( hoewel we ook enkele zware dobbers te verwerken hebben gekregen)
Ik zou het ook positief vinden dat je hulp hebt gezocht en zo alles verwerkt hebt!
Veel succes, wees niet al te zenuwachtig en vooral wees eerlijk!

Terug naar “Andere onderwerpen”