leuke meisjesnamen gezocht

Gast

leuke meisjesnamen gezocht

Berichtdoor Gast » 14 jan 2007, 10:12

Wij zouden graag de naam van ons adoptiekindje behouden , maar wanneer het moeilijk uit te spreken is zouden we haar graag een andere naam geven en haar eigen naam als tweede naam behouden . Kennen jullie leuke meisjesnamen ?

Gast

RE: leuke meisjesnamen gezocht

Berichtdoor Gast » 14 jan 2007, 11:04

Kijk eensop de site van kindengezin , daar geef je een begin letter in en krijgt namen , dus je kunt heel het alfabet afgaan ;).

Of op het forum namen.

geadopteerde vrouw

Berichtdoor geadopteerde vrouw » 14 jan 2007, 11:25

Ook adoptiekinderen met een moeilijk uit te spreken naam, kunnen blij zijn als je hun naam behoudt, en hen eventueel een makkelijker uit te spreken roepnaam geeft, afgeleid van oorspronkelijke naam.
Getuigt van respect!

Geadopteerde moeder.

Berichtdoor Geadopteerde moeder. » 14 jan 2007, 12:47

En andere adoptiekinderen vinden het dan weer leuk dat ze een naam krijgen die past in de samenleving waar ze opgroeien, dan hoeven ze ook niet telkens weer hun naam te spellen.
De oorspronkelijke naam behouden als tweede naam vind ik al heel respectvol.

Gast

Berichtdoor Gast » 14 jan 2007, 13:06

...zegt een adoptie-ouder...

Kathleen

Berichtdoor Kathleen » 14 jan 2007, 14:15

wij hebben haar Chinese naam (die het weeshuis aan ons dochtertje had gegeven), als tweede naam behouden en als eerste naam hebben wij haar een Nederlandstalige naam gegeven, nl. een samentrekking van de namen van de twee oma's.
Misschien ook een fijn idee?

Kathleen

Gast

Berichtdoor Gast » 15 jan 2007, 13:34

Er bestaat echt een nederlandse onderzoek die aangeeft, dat van volwassene geadopteerden die hun oorsprongelijke naam gehouden hebben ~50% het fijn vindt en ~50% liever een hollandse naam zou hebben. En van de geadopteerden die een hollandse naam gekregen hebben vindt ~50% het goed en ~50% zou eerder de oorsprongelijke naam hebben.

Dus, het gaat niet alleen over wat een adoptie-ouder denkt, ook de meningen tussen de geadopteerden wisselen. Ik denk, dat het beste is de oorsprongelijke naam te behouden en erbij een zelfgekozen naam te geven. Dan kan het kind later zelf beslissen hoe ze eigenlijk wil heten.

Gast

Berichtdoor Gast » 16 jan 2007, 09:11

Ik denk dat de vraag was: leuke meisjesnamen ? Niet jullie visie op het al of niet behouden van de naam .
Aan de opstartster , wij vinden Florien heel mooi ...

Gast

Berichtdoor Gast » 16 jan 2007, 09:26

En? Ben jij nu al zoooooo zeker dat je meisje zal krijgen? De trend bij bijna alle landen is nu toch : adoptiemeisjes zijn bestemd voor inlandse adoptie? Adoptiediensten vragen dat je keuze geslacht open laat. Hoe zit dat nu eigenlijk? Enkel meisjes te adopteren uit China.

Gast

Berichtdoor Gast » 16 jan 2007, 10:38

Uit China komen ook meer en meer jongetjes hoor!

Gast

Berichtdoor Gast » 16 jan 2007, 11:57

Als je een toewijzing hebt gekregen dat het een meisje is ,dan mag je toch wel zeker zijn dat het een meisje is en blijft !
Of gaan jullie hier ook nog kritiek op geven ???
Mijn vraag was inderdaad , kennen jullie leuke meisjesnamen ? Maar neen direct discussieren ...

Gast

Berichtdoor Gast » 16 jan 2007, 13:18

Ja, de naam die het kind heeft zal wel mooi zijn zeker! Behouden is de boodschap. Tenzij je je eigen verlangens en namen die je toch al zo lang graag hoorde toch perse aan adokind wil opdringen. Toch eerst eens goed over nadenken, want het gaat ook hier weer over eigen belang zetten voor belang kind. Jij hebt dat toch geleerd in verplichte cursus dat je altijd beter naam kind houdt omdat dit vaak het enige is, dat ze van herkomstland mee hebben?

elias

Berichtdoor elias » 16 jan 2007, 14:18

Ik begrijp de vraag niet goed...
Bij adoptie heeft je kind toch al een naam gekregen in zijn/haar herkomstland.
Waarom denk je dan nog aan een naam geven?
Ik ben zelf vader van een chinese zoon en een indische dochter.
Allebei hadden ze een naam en geen haar op ons hoofd heeft eraan gedacht om een naam die ze reeds gekregen hadden te veranderen.
Als je een relatie begint, ga je als partner toch ook niet eisen dat je vriend of vriendin een andere naam aanneemt omdat je die niet mooi of moeilijk uitspreekbaar vindt.
Een naam is een stuk van je identiteit, is een stuk van de geschiedenis die het kind sowieso binnen brengt in jouw gezin.
Zet je deur toch open hiervoor...ipv die dicht of op een kiertje te doen!

Gast

Berichtdoor Gast » 16 jan 2007, 14:34

Aan iedereen die direct commentaar geeft tav de opstarter:

Een naam die moeilijk uit te spreken is, of heel anders uitgesproken wordt dan dat hij geschreven wordt, is jammer genoeg ook heel vaak een mooie reden om een kind te pesten. Om nog maar te zwijgen van het tot in het oneindige moeten herhalen van de naam, 100 keer opnieuw te spellen voor iemand 'm juist kan schrijven, ... Dan hou ik die moeilijke naam liever als tweede naam!

Gast

Berichtdoor Gast » 16 jan 2007, 19:07

allemaal goed en wel, een nieuwe naam geven aan je kind omdat je die leuker vind... maar wat met een ouder kind. Ons kind was er al meer dan 5, die luisterde gewoon niet naar een andere naam. Nu is ze hier 2 jaar en ze wil niet weten hoor van de 2e naam die wij ev. voor haar hadden gekozen, voor het geval dat... zo dachten wij ook, dat ze liever iets zou hebben zoals alle kids hier. Maar niks van, ze is hier heel graag maar haar naam is 'van haar' net zoals haar roots. Het is dan ook een heel speciale naam, ik denk dat er in heel belgie maar zo ene is. En ik moet hem ook dikwijls herhalen en spellen. Maar eens de mensen deze naam kennen, vergeten ze hem dan ook niet meer. En pesten, neen daar hebben wij nog niks van gemerkt.
Tegenwoordig zijn er ook veel ouders die voor een speciale naam gaan voor een biologisch kind, dat is tegenwoordig allemaal zo geëvolueerd.
Zou zeggen, zeker in het geval van een al iets ouder kind, luister ook naar de mening van je kind.

Gast

Berichtdoor Gast » 24 jan 2007, 16:49

Hallo !

aan de opstartster:

ik vind dit zo erg dat iedereen hier meteen met bakken kritiek afkomt.

Daarom 1 tip: surf naar Baby Belgie, daar kom je dit soort mensen niet tegen,
daar gaan we met respect om.

BTW, wij vinden Angel heel erg mooi.

Terug naar “Andere onderwerpen”