kleine mirakel reeds opgestart?

Gast

RE: kleine mirakel reeds opgestart?

Berichtdoor Gast » 21 jan 2007, 16:00

Het doet niet echt iets ter zake, maar moet me toch even van het hart

Wie, in godsnaam, heeft deze naam uitgevonden? :hic :hic

Het Kleine Mirakel....

Niet dat de namen van andere bureau's zo politiek correct zijn, dat ga je me niet horen beweren. Maar welke mens komt in 2006 met zo'n idiote naam voor een adoptiebureau op de proppen??
Om te janken...

Gast

Berichtdoor Gast » 21 jan 2007, 16:46

Goed punt, als valt er wel iets te zeggen over de namen van alle bureau's
Ray of Hope, de vreugdezaaiers,...
Alleen FIAC is niet direct te linken aan adoptie, dat klinkt eerder als een bedrijf van autobanden, hier op het bedrijventerrein.....

Nu ja, zonder gekheid, voor ons doet de naam totaal niets ter zake.....

Kim

Berichtdoor Kim » 21 jan 2007, 17:50

Beste anonieme : even goed is het om te janken dat jij komt zagen over de 'naam' van een adoptiebureau terwijl je zelf je naam niet eens invult.

Gast

Berichtdoor Gast » 21 jan 2007, 17:51

Wat heeft de naam daar nu mee te maken ;al noemen ze pietje .Het is veel belangrijker dat er kindjes een nieuwe thuis krijgen .Veel succes er mee .

Gast

Berichtdoor Gast » 21 jan 2007, 20:28

Mijn beste Kim. Je het een punt: mijn naam (de anonieme dus) is Anne.
Deze naam heb ik niet zelf gekozen dus er valt mij niks te verwijten :hihi

Het Kleine Mirakel daarentegen.... Wanneer je de betekenis ervan opzoekt lees je: Een ongeloofwaardige gebeurtenis. Mannekes toch...Ze hadden de kans om blanco te starten en komen met zoiets
Vreugdezaaiers en Ray of hope... Tja...van't zelfde laken een broek natuurlijk. (Ware het niet dat die namen niet recent zijn en dan toch een klein beetje meer krediet krijgen)

Gast

Berichtdoor Gast » 21 jan 2007, 21:49

Beste Anne,

What's in a name ????
Leve Het Kleine Mirakel.

Gast

Berichtdoor Gast » 22 jan 2007, 06:30

als ze nu zouden laten zien dat ze voor "mirakel" kunnen zorgen heb ik er nog niet zo veel problemen mee.
En dan heb ik het niet over de kindjes want elk kind is een mirakeltje maar ik heb het over kanalen als Kazachstan en polen en ukraine open krijgen, dan nog Haiti erbij...
dat zou een mirakel zijn. en bemiddelen voor 50 adopties per jaar. waw wat een mirakel...

adoptieman

Berichtdoor adoptieman » 22 jan 2007, 07:31

Ik (maar dat is misschien te persoonlijk) vind de naam nogal degoutant.
Ik zou het niet leuk vinden om me te moeten vereenzelvigen met het feit dat ik via 'een kleine mirakel' zou geadopteerd zijn.
Ik denk ook niet dat mijn colombiaanse biologische moeder hiermee opgezet zou zijn...
Maar 'what's in a name...'
Inderdaad dit is relatief en adoptiekinderen zullen hierdoor wel niet getraumatiseerd zijn.
Getuigt toch van kolonialistisch denken van 'wij doen alles hier zoveel beter' en van weinig respect voor herkomst en afkomst...
Jammer, een gemiste kans...
Maar geen drama hé mensen...
Mijn ouders adopteerden mij 27 jaar geleden, zonder dienst, zonder procedure en dan vind ik de situatie nu heel wat beter voor alle partijen...
Dus de naam neem je er dan maar bij...

H

Berichtdoor H » 22 jan 2007, 13:56

Ik snap echt niet waarom er hier zoveel mensen over de naam "het klein mirakel vallen ! Gaat het daarom ? Om de naam , nee toch , het gaat erover hoe deze mensen en dit adoptiebureau werken. Daarover kunnen we echter nu nog niet oordelen want ze zitten nog in de beginfase. Wat ik wel kan zeggen is dat deze dames erg veel ervaring hebben ,ze hebben al vele koppels geholpen die hun kindje via vrije adoptie hebben thuisgebracht , dit allemaal heel sereen en ze stonden en staan ook steeds voor deze mensen klaar .
Voor vele mensen is een kindje adopteren op zich al een mirakel ! Voor vele is de lijdensweg om een kindje te krijgen lang geweest en dan spreken ze , net als wij over ons kindje , over een mirakel of wonder . Wat is daar mis mee ?
Waarom zo negatief , wees blij dat er een nieuw adoptiebureau bijkomt en dat er weer meer landen opengaan voor adoptie , men klaagt toch altijd over de lange wachttijden , wel een extra bureau is alleen maar een zegen!
Geef deze mensen een kans en oordeel niet te vroeg , en wil je niet geassocieerd worden met een adoptiebureau met deze naam , dan kies voor een ander hé !!! Wij wensen de dames van het Kleine Mirakel en de kandidaat adoptieouders heel veel succes !

K.

Berichtdoor K. » 24 jan 2007, 14:56

Inderdaad: prachtige referentie om voordien al die koppels zonder screening door caw (of zelfs afgekeurd) toch aan een kindje geholpen te hebben!
Brave madams hoor, daar niet van...

H

Berichtdoor H » 24 jan 2007, 16:57

Aan K.

Ja inderdaad Bravo aan die dames !
Het is toch wel een schande hé! Mensen die vrij geadopteeerd hebben , oei oei , slechte ouders zijn dat! Mensen die geen CAW screening hebben gehad of zelfs afgekeurd zijn ! Zo mensen mogen toch geen kindje adopteren hé. Allez volgens u dan blijkbaar toch .
Vrije adoptie bestaat pas sinds 2005 niet meer en was daarvoor volkomen legaal hoor, Wij hebben vrij geadopteerd en zijn ook bij de Procureur des Konings een toelating voor adoptie moeten gaan vragen (door een politie bezoek aan huis) , hebben ook een medisch attest en bankattest moeten voorleggen , hebben ook een psychologisch rapport moeten laten maken (door een erkende psychologe) en een attest van goed gedrag en zeden moeten voorleggen enz..
Wij zijn inderdaad afgekeurd door een CAW (Beringen) voor de meest onnozele redenen ,zoals te sterke band met onze ouders enz... En daar hoeven we ons niet om te schamen , Zijn wij daarom slechte ouders , mogen we daarom geen kind hebben ? Van mij mogen die mensen van het CAW , die ons destijds afgekeurd hebben en die al onze hoop in duigen deden vallen , gerust eens komen kijken of ons kindje zo slecht af is bij ons ,of ons kindje ongelukkig en niet gehecht is .
Wij hopen dat er dankzij Het Kleine Mirakel nog heel veel kindjes naar Belgie kunnen komen , kindjes die het verdienen om in een warm gezin terecht te komen.

aan K.

Berichtdoor aan K. » 24 jan 2007, 16:57

Je gaat me niet wijsmaken dat jij vindt dat al die koppels die afgekeurd zijn geweest door het CAW inderdaad ook in de praktijk slechte adoptieouders zijn !
Of berust dit op jaloezie ?

ook een K.

Berichtdoor ook een K. » 24 jan 2007, 17:26

Een beetje verwarrend hé K. als je alleen je initiaal van je naam durft te gebruiken . Als je kritiek wil uiten zet dan ook je naam erbij ! En voor je kritiek geeft ga dan eerst eens met de mensen van HKM praten , hebben wij ook gedaan , en het zijn twee fantastische mensen die op handen gedragen mogen worden . Wij hebben met de drie andere adoptiebureau's gaan praten , wel ik kan je vertellen het is een hemelsbreed verschil ! Onze beslissing is duidelijk : wij gaan voor Kazachstan ! Ga eens luisteren naar mensen die in het verleden geadopteerd hebben in Kazachstan en ga eens naar het HKM en spreek daarna een oordeel uit ipv. kritiek te geven op iets van horen zeggen !

Groetjes , Kristien

Anke

Berichtdoor Anke » 24 jan 2007, 18:12

Volledig akkoord met K.2 of Kristien ( ik hoop dat een beetje humor nog mag ).
Ik denk dat de adoptiediensten nog zwaarder gescreend worden als wij kandidaat adoptanten , en het zijn inderdaad twee fantastische mensen .

D.

Berichtdoor D. » 25 jan 2007, 13:27

Inderdaad, toen wij een onterecht negatief advies hebben gekregen van de CAW en de commissie, door het feit dat we gesloten waren en te oud, hebben de mensen van het Kleine Mirakel ons door informatie te geven over Kazachstan nieuwe hoop gegeven. Wij zijn hun daar eeuwig dankbaar voor want dankzij hen hebben wij nu een pracht van een dochter. Bedankt!

Gast

Berichtdoor Gast » 25 jan 2007, 17:27

Als ik het goed begrijp bestaat het klein mirakel al vroeger want die mensen die negatief kregen hebben via hen nu reeds een kindje?Dit is geen kritiek want wij kregen ook negatief,maar deden zij al aan adoptiebemiddeling?Want als dat zo is dan is dat goed nieuws want dan hebben ze echt ervaring.

karen

Berichtdoor karen » 25 jan 2007, 19:18

Weet iemand of hun kanaal kazachstan reeds goedgekeurd is?
Ik denk dat ze reeds terug zijn van een bezoek ter plaatse samen met de inspectie van kind&gezin?
Wanneer zouden ze daadwerkelijk beginnen?
Iemand een idee van de wachtlijsten voor kazachstan?
Zou je er ook als samenwonenden terecht kunnen? (als bv maar 1 iemand zou adopteren...als alleenstaande dan....) want ik zie op hun site dat ze voor kazachstan enkel werken met gehuwde koppels en met alleenstaande vrouwen.

aan Karen

Berichtdoor aan Karen » 25 jan 2007, 19:52

Je kan die mensen gerust bellen. Adoptiebureaus zijn er om informatie te geven aan adoptieouders.
Kind en Gezin heeft nog geen uitspraak gedaan ivm Kazachstan. Ze zijn wel mee naar Kazachstan geweest met HKM voor onderzoek. Nu maar hopen dat alles goedkomt. Wij hebben al een zoontje uit Kazachstan (via vrije adoptie, maar toch met een beginseltoestemming, ja K., dat kan dus ook, he !!)
Wij hebben indertijd voor vrije adoptie gekozen na een bezoek aan enkele officiele adoptiebureaus. Het amateurisme bij sommige bureaus en het gebrek aan informatie dat we kregen, deed ons besluiten om zelf te adopteren.
In HKM hebben wij het volste vertrouwen en we staan dan ook op hun wachtlijst.

Gast

Berichtdoor Gast » 26 jan 2007, 07:00

het is echt te hopen dat het kanaalonderzoek toch zeker in februari rond is.
Het duurt nu toch al zo lang he.

°°°

Berichtdoor °°° » 26 jan 2007, 12:03

de proefdossiers moeten eerst afgehandeld zijn; ik vrees dat we pas echt definitief iets weten in juni... we tellen af want we willen heel graag uit kazachstan adopteren. wij gaan nu gaan intaken omdat we dan ons volgnummer reeds krijgen op de wachtlijst. nu maar duimen dat alles goed afloopt en dat we tegen eind dit jaar naar ginds kunnen...

Gast

Berichtdoor Gast » 26 jan 2007, 12:06

heeft iemand een idee van hoeveel mensen op de wachtlijst staan

Gast

Berichtdoor Gast » 26 jan 2007, 12:19

Ja maar als de proefdossiers al wegmogen is dat toch al een goed teken hoor.
De enige twijfel bestaat erin dat er pas een een voorstel moet gegeven worden dat geaccepteerd wordt door de VCA en de KA waarna pas afreizen en Kazachstan werkt normaal gezien andersom. Dit is niet conform het haags verdrag en zal voor de proefdossiers dus al anders moeten.
Als ze dit hebben kunnen regelen zal het echt wel goedkomen denk ik

Blije adoptieouders

Berichtdoor Blije adoptieouders » 02 feb 2007, 20:32

JOEPI !!!!!!!!!!!!
Het Kleine Mirakel heeft vandaag toestemming gekregen van K&G om de proefdossiers op te sturen.
We zijn er altijd in blijven geloven dat we terug zouden kunnen voor een broertje of zusje.
Proficiat A&A.

Terug naar “Andere onderwerpen”